Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Bursaray (Bursa Metrosu) ile ilgili fotoğraflar ve haberler
« önceki   123 ... 160161162163164165   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 161
Berktuğ
site denetçisi

6 ay önce - Sal 12 Arl 2017, 16:57

BURSARAY DERBİLERDE REKOR KIRDI
Alıntı:
BURSA BÜYÜKŞEHİR STADYUMU’NDA BURSASPOR - BEŞİKTAŞ KARŞILAŞMASININ OYNANDIĞI 15 MAYIS 2017 TARİHİNDE RAYLI SİSTEMLE 274 BİN 354 YOLCU TAŞIYARAK REKOR KIRAN BURULAŞ, BURSASPOR – FENERBAHÇE MAÇININ OYNANDIĞI GEÇTİĞİMİZ CUMA GÜNÜ DE 293 BİN 846 YOLCU TAŞIYARAK YENİ BİR REKORA İMZA ATTI.





Bursa Büyükşehir Stadyumu’nda Bursaspor - Beşiktaş karşılaşmasının oynandığı 15 Mayıs 2017 tarihinde raylı sistemle 274 bin 354 yolcu taşıyarak rekor kıran Burulaş, Bursaspor – Fenerbahçe maçının oynandığı geçtiğimiz Cuma günü de 293 bin 846 yolcu taşıyarak yeni bir rekora imza attı.

Kestel, Görükle ve Emek’i birbirine bağlayan toplam 39 kilometrelik raylı sistem ağı ile toplu ulaşımın bel kemiğini oluşturan Bursaray, gerek fiyat indirimi gerekse pik saatlere konulan ek seferlerle her geçen gün daha da tercih edilen ulaşım aracı oldu. Hafta içi ve hafta sonları farklılık göstermekle birlikte günlük ortalama 260 bin kişinin kullandığı Bursaray, özellikle Bursa’da oynanan derbi maçlarda yolcu rekoru kırdı. Bursa Büyükşehir Stadyumu’nda Bursaspor – Beşiktaş karşılaşmasının oynandığı 15 Mayıs 2017 günü 274 bin 354 kişi taşıyarak bir rekora imza atan Bursaray, geçtiğimiz Cuma günü oynanan Fenerbahçe maçında da yeni bir rekor kırdı. Bursaspor – Fenerbahçe karşılaşmasında 38 bin 108 biletli seyirci ile tribünde rekor kırılırken, karşılaşmanın oynandığı 8 Aralık Cuma günü Bursaray, 293 bin 846 yolcu taşıyarak yeni bir rekora imza attı.





İyileştirmeler sürüyor
Öte yandan Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın talimatı ile raylı sistemle ulaşımın daha cazip hale getirilmesine yönelik adımlar da bir bir atılıyor. Hatırlanacağı üzere raylı sistemle toplu taşıma ücretlerinde yüzde 10-17 arasında indirime gidilirken, özellikle yoğunluğun en fazla olduğu hafta içi 07.00 – 09.00 saatleri arasında üniversite istikametine 3 ek sefer konmuştu. Gökdere ve Kültürpark istasyonlarından yolcu alarak üniversite hattına dahil olan ek seferlerle bu güzergahtaki yoğunlukta azalma gözlenmeye başladı. Akşam saatlerinde yaşanan yoğunluğunun azaltılmasına yönelik çalışmalar da hızla sürüyor.

Kaynak: https://www.bursa.bel.tr/bursaray-derbilerde-reko ...ber/25034/

Nüfus yoğunluğu Nilüfer'e doğru kayması ile birlikte Bursa'da dengeler değiştiği için hatlar ayrılmadan yoğunluğun azalacağını sanmıyorum.


Misafir c3e

6 ay önce - Sal 12 Arl 2017, 17:58

Bu ek tren uygulaması çok önceden başlatılmıştı.Yeni yapmış gibi yazıyorlar .Emek hattı ayrılmadan ve 2 nolu hat 3 dk ya düşmeden ayrıca besleme hatları sıklaşmadan hiçbir şey çözülmez.
Tabi özel araba kullanımını azaltmak için bursarayın ve otobüslerin tam 1,5 ₺ çekmesi lazım ,yoksa araba ile aile gitmek daha ıcuz


Efe Elaldı

6 ay önce - Sal 12 Arl 2017, 23:48

Emek hattı acilen 31 km lik kestel-görükle ana hattindan ayrilmalı bunun icin calisma yapilmali başka biseye gerek yok ne kadar ek sefer koysanda olmaz bu iş 2 hattın girdigi tek hat hep sıkıntı verecek inşallah alinur bey acemleri aktarma istasyonu olarak yeniden düzenler



Mert Akgün
6 ay önce - Cmt 16 Arl 2017, 20:56

Alıntı:
Emek hattı acilen 31 km lik kestel-görükle ana hattindan ayrilmalı bunun icin calisma yapilmali başka biseye gerek yok ne kadar ek sefer koysanda olmaz bu iş 2 hattın girdigi tek hat hep sıkıntı verecek inşallah alinur bey acemleri aktarma istasyonu olarak yeniden düzenler


Bi kaç yerde daha bu önerini okudum ancak milyonlarca tl harcamadıktan sonra çok mantıklı değil. Şöyle ki, acemlerde inecek nerdeyse yarım tren dolusu insan için bekleme yapabilecekleri alan yok, arkadan gelen araçla ray değiştirme işlemi yapacak ki bu bir zaman kaybı oluşturacak. Almanyayı pek bilmem ama Shanghaida uygulanan sistemi örnek verirsem, her istasyonda binen ve inen yolcu sayısı giriş ve çıkışlardaki turnikelerle sürekli ölçümleniyor böylelikle hangi istasyonda ne zaman ne kadar yoğunluk oluşuyor bu öngörülüyor, sabah yoğun olan yerlerde aktarma istasyonları daha ilerideki istasyonlarda da yapılabiliyor. Bize uygulamak istersek mesela gökdere - bağlarbaşı esentepe ve gökdere - beşevler gibi hatlar arasında kesintisiz ulaşım olmalı, geriye kalan yerlerde de 3, 4 ve 5 inci hat olarak sefer süresi yarıya ve bazen vagon sayısı da azaltılarak merkezdeki yoğunluğa yönelik seferler düzenlenmeli. 4lü dizi bir seti bütün hat boyunca boydan boya çalıştırmak mantıklı değil, uçlarda çalışacak araçlar, kılcal damarlar gibi yoğunluğu ve akışı azaltılmalı, yoksa ana gövde olan merkezde kan dolaşımı rahat yapılamaz. Ve bursarayın verimini artıracak en önemli şeylerden bir diğeri de dikine aktarma hatları, yolcu yoğunluğu (35C gibi) iç bölgelere aktarılırsa hem gelirler artar hem trafiğe önemli ölçüde katkısı olur. Ama maalesef bu sitede hepimiz gördüklerimizi, aklımıza gelen fikirleri veya yanlışlıkları yöneticilerden çok daha iyi çözümlüyoruz, gel gör ki bir tanesi de evet ya böyle deneyelim demiyorlar, çünkü ülke böyle işin ehli olmayan sırf isim yapmış kişilerce yönetiliyor belki biraz yandaşlar da işin içine elini sokuyor sonra çarpık çurpuk şehirlerimiz, tıkanan verimsiz ulaşım sistemlerimiz oluyor.
İşi ehline veriniz. hadis şerif!


Efe Elaldı

6 ay önce - Cum 22 Arl 2017, 22:49

bursaray diğer metro sistemlerinden genel anlamda uzun bir hat 38km yi aşkın şuan ki işletme ilk açıldığında hat 17 km iken normal bir işletmeydi ancak hat doğu ve batı yönünde 2 kat neredeyse uzatıldı bursada üniversteden binen bir yolcu kestele kadar kesintisiz gitmesi bence çok güzel bir olay bu bir çok ilde yok aktarmalar genelde var ben ana omurga kestel-üniverste hattının aynen devam etmesi tarafıyım emek hattı acemlerde sonlanırsa ilerleyen zamanda bu 31 km lik ana hat çok daha verimli kullanılacak 4 vagonlu bi metro aracı 2 dakika seferle geçebilecek 4 dakika arayla çalışan 8 vagonlu bi metro aracına denk şekilde bu şekilde yoğunluk olamaz zaten hiç bi istasyonda acemlere gelecek olan emek trenleri 5 dakikada bir gelecekken ana hattan geçecek trenler 2 dakika arayla geçebilecek ben bunu anlatamıyorum sizlere acemler istasyonunu güzel bir aktarma istasyonuna çevirelim bursarayda sorun bitsin tek çözüm bu ilerisi içinde diğer tüm uygulamalar günü kurtarır o kadar

yapılacak inşaat işi ise nilüfer deresi üzerine bir köprü ve acemler istasyonunu 4 demiryolu sığacağı şekilde aktarma istasyonuna çevirmek maliyet elbet olacak ama bu gerekli


Necatiemre

6 ay önce - Pzr 24 Arl 2017, 07:42

Bence Acemler'de hat sonlandırılmamalı zira amacına hizmet etmemiş olur. Uzun vadede diyelim ki , Balatta Tren Garı yapıldı ve hat uzatıldı , bu hattı Acemler'de bırakıp gelen vagon ile taşıyabilir misiniz ? Bu yoğunluğu kaldıramaz. Sefer sayısını fazlalaştırsanız bile mevcut Gar'dan gelen kişi sayısı , aktarma olduğu vagondaki insanlardan daha fazla olacak. Fiziksel olarak yığılma ve hareket için olası süre uzayacak. Yok vagonları boş şekilde Acemlere getiririm derseniz , o zaman Balattan gelen vagonun devam etmesi daha makbul. Çünkü boş vagonu hatta almak , gelenleri ellerinde bavulla felan sevk etmek zaman kaybına neden olacak. En başından bu hat aktarmasız olmayacaktı. Hata baştan yapıldı , artık farklı bir çözüm üretilmeli. Belki Mert Akgün hocanın dediği gibi olabilir. Belki aktarma Osmangazi'de olursa iş görmesi daha akılcı. Zira Osmangazi merkezi noktada olduğundan vagonların inenlerden ötürü rahatlaması daha olası bir seçenek.



Mert Akgün
5 ay önce - Pzr 24 Arl 2017, 22:24

Ben sıklıkla kullandığım bir hattın işletme örneğini gördüğüm üzere sizlere söyledim. Kestelden üniveristeye kadar kesintisiz bir hat -
belki 31km- çalıştırmak yerine bahsettiğim gibi yolcu yoğunluğunun en üst olduğu yerlerde iki hat olarak - 2x15km - daha kısa mesafeli seferler düzenlemek daha mantıklı. Çünkü yolcu yoğunluğu, merkezi bölgelerde 4 ise, uç bölgelerde 1e düşer otomatikman. Bir de acemlerde aktarma olması demek diğer hatta aktarma yapacak yolculara büyük zorluk demek. Burada biz veriler olmadan fikir yürütüyoruz, önce belediye istasyonlarda saatlere göre ölçüm yapmalı ki en verimli sonucu verecek çözüm uygulanabilsin. Kestele koca treni boş gönderip getirmek herkesin cebine zarar, ayaklarına ağrı, sinirlerine baskı. Belli istasyonlardan sonra sefer aralıkları uzantılıp vagon sayıları düşürülerek işletme masrafları da azaltılır. Bahsettiğim yöntem doğada gözümüzün önündeki bir sistem, ağacın gövdesi kalınken dalları giderek inceliyor, uç noktalarda yolcu yoğunluğu azalıyor diye örneği bağlayabiliriz.

Bir de önceki mesajlardan da gördüğüm üzere istasyon havalandırma sistemi önemli. Özellikle yaz aylarında 3-4 tane büyük fan ile istasyonlar havalandırılabilir.


Efe Elaldı

5 ay önce - Pts 25 Arl 2017, 01:18

Balattan gelecek yolcu yogunlugu bence sorun teskil etmeyecek suan istanbuldaki hatlardaki yogunluk inanilmaz boyutlarda bize gore ve aktarma istasyonlarinda yogunluk olmuyor aktarma olayini siz suanki duruma gore degerlendirip yorum yapiyorsunuz ben son kez söyleyeyim emek hatti ayrilmadigi surece bursarayda yogunluk bitmeyecek hicbi zaman nufus her yil 60 bin kisi artiyor universte kestel arasinda yerlesim artiyor bursa doğu-batı seklinde buyuyor o yüzden kalıcı çözüm belli ileride zaten herkez görecek ömrümüz varsa o zaman konusuruz yine

Efe Elaldı

5 ay önce - Cum 29 Arl 2017, 22:37

Eski vagonlar ve uçaklar satilarak bursarayda batı bolgesinden dogu ya kadar olan bölümde iyilestirme yapılacakmis hattin o bolumu yogunlastirilacak bunun olması icinde sistem yenilecek anladigim kadariyla bakalil kac dakika araya indirecekler pik saatlerde umarım başarili bir sistem kururlur artik yogunluk biter

Berktuğ
site denetçisi

5 ay önce - Cmt 30 Arl 2017, 12:04

Alıntı:
Ulaşım rayında

Bursa Büyükşehir Belediyesi sınırları dahilinde Raylı Sistem ve Otobüs İşletmeciliği hizmetlerini yürüten BURULAŞ Genel Müdürlüğü, vatandaşların rahat ve güvenli bir şekilde yolculuk etmelerini sağlamak için her türlü önlemi alarak BursaRay seferlerini uzattı. Buna göre, 31 Aralık Pazar akşamı BursaRay işletimi 02.00’a kadar sürecek. Şehir içi otobüs seferleri ve BUDO seferleri normal seyrinde devam edecek ancak şehir içinde hizmet veren S1, S2, 25A, 3C, 4G ve 35G numaralı otobüs hatları ek seferler yapacak.

Ek seferlerle ilgili bilgilere https://burulas.com.tr/ adresinden ulaşılabilecek olup vatandaşlar, ulaşımla ilgili her türlü talep ve şikayetlerini ise 08508509916 numarasıyla ulaşım hattına bildirebilecekler.

Kaynak: https://www.bursa.bel.tr/buyuksehir-yeni-yila-haz ...ber/25122/

DEĞERLİ YOLCULARIMIZIN DİKKATİNE !!!
Alıntı:
Yılbaşı nedeniyle, 31 Aralık 2017 Pazar Günü BursaRay tren işletimi 02:00’a kadar devam edecektir.
00:00’dan sonraki tren hareket saatleri ise aşağıda belirtilen tablodaki gibidir:


Emek - ArabayatağıÜniversite - KestelArabayatağı - EmekKestel - Üniversite
23:43
23:58
00:13
00:28
00:43
00:58
01:13
01:28
01:40
02:00
23:44
23:59
00:14
00:29
00:44
00:59
01:14
01:29
01:43
02:00
23:50
00:05
00:20
00:35
00:50
01:05
01:20
01:35
01:50
02:05
02:14
23:45
00:00
00:15
00:30
00:45
01:00
01:15
01:30
01:45
02:00


Şehreküstü-Arabayatağı/KestelŞehreküstü-ÜniversiteŞehreküstü-Emek
00:08
00:17
00:23
00:32
00:38
00:47
00:53
01:02
01:08
01:17
01:23
01:32
01:38
01:47
01:53
01:59
02:03
02:13
02:23
02:30
00:08
00:23
00:38
00:53
01:08
01:23
01:38
01:53
02:07
02:22
00:00
00:15
00:30
00:45
01:00
01:15
01:30
01:45
02:00
02:15
02:24

Kaynak: https://www.burulas.com.tr/Duyurular.aspx?ID=2157

Kullanacaklara duyurulur!



sayfa 161
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 160161162163164165   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara