Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 6
mahmut11
3 hafta önce - Cum 29 Arl 2017, 18:57

Uzun mesafede sadece 725,730,765,735 gibi hatlar ucuz.Diğerleri yine pahalı.

Menderes köylerinden tekeli izban'a, cumaovası izban'a gelen aktarma kabul etmeyen hatları düşün bakalım..


Büyük çoğunluk ulaşımı uzun mesafe kullanmıyor ayrıca.


erkinalp
3 hafta önce - Cum 29 Arl 2017, 19:01

795 numarada 90km için 5,20TL vereceksin. TCDD şimdilik daha ucuz, ama Mayıstan itibaren devlet desteğinin kalkması ile %50 zamlanacak.

mahmut11
2 hafta önce - Prş 04 Oca 2018, 02:19

Zam konusunda Ulaştırma Bakanlığı’na da yazıklar olsun diyorum. Sen bu şirketin (İZBAN AŞ) %50 ortağısın ve İzmir halkına atılan bu kazık karşısında sessiz kalıyorsun. "Durun bir dakika! Olur mu böyle saçmalık!" diyemiyorsun. E tabii o zaman da belediye başkanı çıkıp “Bu projenin anası da babasıyım da benim” der, “Ben 200 km. Metro yaptım” da der. Hakkıdır da. Sahipsiz bırakırsan haktır elin sahiplenmesi.



-------
25 km. muhabbetini şöyle adil hale (İzmir'ce) getirirsin:

önce 2,86 kesersin. Sonra çıkışda da kartla okutma zorunlu olur, böylece artan parayı tekrar tahsil edersin,veya etmezsin.

Böyle olursa işte adalet sağlanır ve insanların zararı minimize edilir.
-------


Ve aktarma hakları iptal edilen Torbalı, Menderes, ilçelerinin semt (köy) hatlarına aktarma hakkını verirsin.Böylece oradaki insan hem 2,86+11TL vermez. Böylece dönüşlerde insanlar yakın duraklardan biniyorsa köyüne/mahallesine daha ucuza gidebilir.



M Ali Çelik
2 hafta önce - Prş 04 Oca 2018, 07:08

Alıntı:
önce 2,86 kesersin. Sonra çıkışda da kartla okutma zorunlu olur, böylece artan parayı tekrar tahsil edersin,veya etmezsin.
Vatandaşın kartında yeterli ücret yoksa istasyonda rehin mi kalacak

mahmut11
2 hafta önce - Prş 04 Oca 2018, 13:38

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'nun, ulaşıma yüzde 10 zammın yanı sıra, İzmir Banliyö Taşımacılığı AŞ'nin de (İZBAN) 'Gittiğin Kadar Öde' modeline geçileceği yönündeki açıklamasına büyük tepki geldi. Aktarmalı sistemle hayatı kabusa dönen ve tramvay hattıyla trafik çilesi katlanan İzmirliler, 'gittiğin kadar öde' modelinin bardağı taşıran son damla olduğunu belirtti.

ÖNCE KES, SONRA İADE ET
Şubat'tan itibaren İZBAN'da başlayacak yeni ödeme modeline göre, en uzak mesafe olan Aliağa ile Selçuk arası üzerinden tam biletin parası kesilecek. İlk 25 kilometre için normal biniş ücreti alınacak. Sonraki her kilometre için tam biletten 7 kuruş, 60-65 yaş vatandaşlar ve öğrenciler için 4 kuruş, öğretmenler için 5 kuruş ilave ücret alınacak. İZBAN'ı kısa mesafede kullanmak isteyen yolcuların da İzmirim Kart'ında en uzak mesafe ücretinin yüklü olması gerektiği için, kartlara 4 kontörlük yani 11.44 TL'lik yükleme yapılması gerektiği açıklandı. Selçuk'tan binildiğinde yeni sistemin yolcudan Aliağa'ya gidecekmiş gibi para keseceği, ilk 25 kilometrelik mesafede yolcunun duraktan inmesi halinde aynı kartı durakta okutması sonrasında fazladan kesilen tutarın kartına tekrar iade edileceği vurgulandı. Alınan kararla ilgili maliyetlerin göz önünde bulundurulması gerektiğini belirten yetkililer, "İzmir Metrosu ve Tramvay hatları yaklaşık 20 kilometre. Ama İZBAN hattı 136 kilometre uzunluğunda. Dolayısıyla bu mesafede rayların da bir kullanım maliyeti var. Vatandaşlarımızın bu maliyetleri de göz önünde bulundurması gerekiyor" dedi.

KOCAOĞLU AÇIKLADI

Kocaoğlu, bu uygulamayı şu sözlerle anlattı: "Binilen istasyona göre en uzak mesafenin bedeli kart bakiyesinden düşecek, İnilen istasyona göre karta para iadesi yapılacak. Önce tam bilet parası alınacak. 25 kilometreden sonraki her kilometre için tam biletten 7 kuruş, 60-65 yaş vatandaşlar ve öğrenciler için 4 kuruş, öğretmenler için 5 kuruş ilave ücret kesilecek. Örneğin Havalimanı istasyonundan binişte en uzun mesafe Aliağa istasyonu olup 76 kilometredir. Mesafe ücreti olan 6.48 lira ücreti biniş anında karttan bloke edilecektir. 51 kilometre sonra Menemen'de inişte kartın tekrar sisteme okutulmasıyla 1.75 lira karta iade edilecektir. Bu işlem sonucunda Havalimanı İstasyonu'ndan binen bir yolcumuz, 4.60 lira ile Menemen'e ulaşacaktır."

VATANDAŞ TEPKİ GÖSTERDİ

Karşıyaka'dan İZBAN'a bineceğim, Alsancak'ta ineceğim, 25 kilometreden az mesafe, arada 8 durak var. Sen benden Selçuk'a gidebilir diye 7 lira keseceksin, sonra çıkışta herkes iki tane çıkış gişesinde sıra olacak, kartını okutup 4.50 lirayı geri alabilmek için. Acelesi olan, hastası olan kalabalıkta zaman yitirmemek için onu da bırakacak. Mevcut otobüs hatları İZBAN yüzünden ya kaldırıldı ya da aktarma merkezlerine yönlendirildi. Şimdi hem zam yapıp hem de gittiğin kadar öde diyorlar. Zaten İZBAN istasyonları hınca hınç dolu. Bir de para iadesi için mi kuyruklarda sürüneceğiz, vallahi pes! Üç durak bile gidecek olsanız, hesabınızda en az 7 lira olması gerekiyor. Bu uygulama ulaşımı çok zorlaştıracak. 136 kilometre yolu 2.5 liraya gidenlere laf söyleniyorsa, tek biletle sadece 2 durak gidenlerden de 1 lira alınsın o halde...

TOLGA TEKİN YENİASIR


gediz_1994
2 hafta önce - Prş 04 Oca 2018, 15:17

Bu durumda 90 dakikanın izban icin pek bir anlamı kalmıyor. Kesinlikle yanlıs bir uygulama. Ayrıca zam fiyatları da cok uçuk oldu. Son dönemde belediye baskanı cok sapıttı. Herkes cebini düsünüyor bu dönemde, halk sevmez bu tarz olayları.



Anıl 95
2 hafta önce - Prş 04 Oca 2018, 15:25

Saçma bir uygulama gerçekten
Ya anlamıyorum şu izbanı ayrı ayrı 3 hatta bölseler ne olur yani
B1 Cumaovası Menemen, B2 Menemen Aliağa, B3 Cumaovası Selçuk


gediz_1994
2 hafta önce - Prş 04 Oca 2018, 17:51

En mantıklısı Menemen- Menderes hattını gercek metro kıvamına getirmektir. Bu hat üzerinde ödemiş,tire, denizli gibi hatlar gezmemeli. Ayrıca tcdd 3.hat yapacaktı bir ara o hattı yapıp yük trenlerini oradan vermeli. Sinyalizasyon 4-5 dakikaya düsürülmeli.

Banliyö hatları olarakta güneyde yarım saatte 1 torbalı-menderes, saatte 1 de selcuk-menderes hattı yapılmalı. Burada inen yolcular direkt metro kalitesinde hatta binip sehre girerler. Aynı durum Ödemiş-tire-denizli-aydın hatları icinde gecerli. Son istasyon Menderes olmalıdır.


Kuzeyde de durum Menemen icin gecerli. Menemen sehirici sayıldıgı icin son istasyon menemen olmalı. Aliagadan yarım saatte 1 Menemene yolcu tasınmalı.


Bu kadar basit bir sistem kurulsa ne trafik sorunu olur, ne de üstüste giden insan manzarası.


mahmut11
2 hafta önce - Prş 04 Oca 2018, 19:02

Aliağa'ya 30 dakikada bir tren yetmez.
Şu an yetmiyor zaten.


gediz_1994
2 hafta önce - Prş 04 Oca 2018, 21:28

Aliaga sadece bir örnek. 20 dakika da 1 de olabilir. Önemli olan Menemen- Menderes arasındaki hattın metro kalitesinde olması. Sinyalizasyonun tekrar ele alınması.



sayfa 6
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege