Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 7
Emir GÖKER

6 ay önce - Pts 25 Arl 2017, 12:25

Alıntı:
1994 beldeleri unutun hepsi hurdaya ayrıldı.Aramda 1 yaş olan bu otobüslere 1 kere dahi binip denk gelemedim.Zaten güven parkta kendi kendine saha kalkıp 1 kişinin ölümüne sebep olan otobüsten ne beklenir.Onun için bu beldelerin hurdaya ayrılması iyi oldu.1994 beldelere hiç binmemis olsam da vakti zamanında yeşil belde Öho'lara defalarca binen biri olarak tahmin edebiliyorum. 

Bu araçlar zaten oldukça dandik ve iğrençti. Ses ve duman konusunda da çok kötülerdi. Ben bu otobüslerden görmüştüm ama hiç binmeye fırsat bulamadım. Şansıma hep MAN, ikarus, O302 ve O345 geliyordu. Hurdaya ayrılmaları iyi oldu. Eski beldeler zaten oldukça dandik araçlardı. Eğer araçlar BMC yerine sanos olsaydı onları daha çok özlerdik.
Alıntı:
belediyenin fuarlarına ayırdığı 1 tane bilemi yok  

Maalesef yok sanırım. Olsa iyi olurdu. En azından EGO, filodan çıkardığı tüm otobüs modellerinden birini bakımlarını yaptırıp sergiyebilirdi. Örneğin İETT'de bu sistem var. Ama sadece 2-3 model otobüsü sergiye ayırdı. İkarus ve MAN'lardan sanırım bir tanesi bile sergiye ayrılmadı.


Mehmet0660
6 ay önce - Pts 25 Arl 2017, 13:47

Atık yağla çalışan yeşiller

Tunç D.
6 ay önce - Sal 26 Arl 2017, 09:14

Bu araçlar çalıştıkları dönemde genellikle Güvenpark ve Opera hareket noktalarına verilirdi. 171 hattında zaman zaman denk gelirdim. Onun haricinde Örnek hareket noktasında da zaman zaman denk geldiğim olurdu,yanılmıyorsam her bölgede 10 adet bulunmaktaydı. 2. ve 4. bölgelerin doğru düzgün sefere verdiğini bile görmedim,sadece bir defasında 412 hattında çalışırken yakalamıştım.

Bu araçlar orjinalinde düz vites olmasına -bu şekilde yeşil ÖHO’lar tarafından yıllarca aktif bir şekilde sorunsuzca kullanıldı- rağmen BMC sırf EGO’nun ihalesine girebilmek için araçları ben yaptım oldu mantığıyla,doğru düzgün ar-ge çalışması yapmadan otomatik viteslisini çıkarmış,motorun torku,deviri vs. hep düz vitese göre olduğu için ciddi bir şanzıman-motor uyumsuzluğu ortaya çıkmıştı. Araç düz yolda dahi giderken motor yüksek devirlere çıkıp,bağırıyordu,yaz aylarında da araçlar 540 gibi uzun hatlarda bundan dolayı hararet yapıp yolda kalıyordu.
Dahası,bu motor-şanzıman uyumsuzluğu sadece bununla kalmamış,Güvenpark’ta bir araç park halindeyken muhtemelen marş motorunda yaşanan bir elektrik kaçağından dolayı marşa geçmiş,motor-şanzıman uyumsuzluğundan kaynaklı bir arızadan dolayı da istop edemeyerek karşı kaldırıma yürümüş ve bir vatandaşımızın canına malolmuştu.
Bu olaydan sonra bu araçların adı şoförler arasında katil otobüse çıkmıştı,emekli EGO’cular iyi bilir.

Araçlar esasında hızlı ve seri araçlardı,ancak konforlu olması bir yana dursun,İkarus’ların verdikleri kadar güveni dahi vermezdi,süspansiyon resmen koca bir sıfırdı. Hızlandıkça parçalanıp dağılacak hissi verirdi,her bindiğimde tek parça halinde indiğime şükrederdim. Özetlemek gerekirse bu araçlar EGO’nun gördüğü en problemli ve dayanıksız araçlardan biriydi,bu yüzden aktif olarak fazla seferlerde yer almadılar.

Bu araçların belki de tek iyi yanları yukarıdan bacalı egzoz sistemine sahip olup çıkardığı dumanla trafiği birbirine katmamalarıydı.

Bütün bunların haricinde yıllar sonra CNG’li MAN’larda yapılan engelli lift montajının da ilk denemeleri BMC’lerde yapılmıştı,araçların çoğunda engelli lifti mevcuttu. Hiçbir işe yaramasalar bile şimdiki araçlara ön ayak olmuşlardı.



En son Tunç D. tarafından Sal 26 Arl 2017, 20:59 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


MURAT YILDIRIM
6 ay önce - Sal 26 Arl 2017, 20:05

Güvenpark kazası 1999 yılında meydana geldi. Kaza yapan araç ise 94-109 kod numaralı 06 RVB 55 plakalı araçtı.

onurnazliaka
6 ay önce - Çrş 27 Arl 2017, 13:33

Ben de kazanın 1997 yılında, sonbahar aylarında meydana geldiğini hatırlıyorum ama tam emin değilim.

Koca ömrümde bu araçlara çok çok az bindim. 2001 yılında 173 hattında, 2002 yılında 185 hattında, 2005 yılında ise 382 hattında binmişliğim bulunmakta olup onun dışında bu araçları kullandığımı anımsamıyorum. Öyle ki Yenikent Belediyesinin kapanmasıyla 2004 yılında EGO'ya geçen 1995 model Man'lara bile bunlardan daha çok binmişimdir. O denli kör topal ve piyasada görünmez araçlardı. Yeşiller bunları çok çok iyi bir bakımla on yıl kullandılar ama EGO için uygun değillerdi.


Emir GÖKER

6 ay önce - Çrş 27 Arl 2017, 18:49

Alıntı:
Ben de kazanın 1997 yılında, sonbahar aylarında meydana geldiğini hatırlıyorum ama tam emin değilim. 

Koca ömrümde bu araçlara çok çok az bindim. 2001 yılında 173 hattında, 2002 yılında 185 hattında, 2005 yılında ise 382 hattında binmişliğim bulunmakta olup onun dışında bu araçları kullandığımı anımsamıyorum. Öyle ki Yenikent Belediyesinin kapanmasıyla 2004 yılında EGO'ya geçen 1995 model Man'lara bile bunlardan daha çok binmişimdir. O denli kör topal ve piyasada görünmez araçlardı. Yeşiller bunları çok çok iyi bir bakımla on yıl kullandılar ama EGO için uygun değillerdi. 

Ben bu araçlara valla hiç binmemiştim. Sadece yollarda gördüğüm oldu o da az. O yıllar bile bu araçlar bakımsızlıktan resmen dökülmüştü. ÖHO için o zamanlar uygundu ama EGO için uygun değildi. O zaman EGO'ya Mercedes, MAN, İkarus lar uygundu. Sanoslar bile bunlara göre EGO'ya daha çok yakışırlardı.



sayfa 7
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet