Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Bursa'ya 2. Havalimanı şart, sizce?
« önceki   123 ... 192021

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 21
Serkan99
10 ay önce - Pts 25 Arl 2017, 14:12

-İşin şakası bir yana Bursa 'nın havaalanı sorunsalının somut nedeni Yenişehir havaalanı birinci neden Sabiha Gökçen ise ikinci ve soyut nedendir..

-Benim Önerim ise en uygulanabilir olacak öneridir :

-Bursa batıya doğru büyüyen ve yıllık 80 bin göç alan dev bir kasabadır..

-Bursa eğer yeni bir havaalanına sahip olmak istiyorsa Sabiha Gökçen ile kıyaslanmaması gereken bir hamle olması gerekir..

-O yüzden Bursa yeni havaalanı planlarken yanına başka şehirlerin gücünü çekmesi gerekir..

-Yani Balıkesir bandırma karacabey batıdaki komşuları..

-Kısacası havaalanı Bursa'nın gibi gözüksede aslında GÜNEY MARMARA HAVAALANI kimliği kazanmak zorundadır ...

-Nasıl Sabiha gökçen en çok yolcuyu Kocaeli -İzmit Bursa ve anadolu aktarmalarından çekiyorsa.. Bursa 'da güçlü bir irade ile kendi aurasını oluşturmalı istanbul ile yarışmak yerine GÜNEY MARMARANIN ABİSİ OLMALIDIR...

-GÜNEY MARMARA HAVAALANI !!!

-tam araştırma yapmadım ama mantıken düşündüğümde karacabeyde olur bu havalimanı çünki hem yeni otoban karacabeyden geçiyor ( Bursa ve Balıkesirden direk otobanla ulaşım olur )

-Hemde böylece Güney Marmaranın tam ortasında olur ve sabiha gökçenden farklı bir aura olacağı için alternatif te olmaz...

-Uluslararası bir havaalanı olacağından dolayı Çanakkaleden de BBUS koyulur ve biz Bursalıların sabihaya gittiğimiz gibi Çanakkkaleliderde yurt dışı için GÜNEY MARMARA HAVAALANINI KULLANIR..


-Ayrıca GÜNEY MARMARA HAVAALANI iGA yani İstanbul Grand Airport ile de paralel çalışır Hava yolundan İga ya 200 km bir mesafede olacağından iga ya inemeyen uçaklar buraya yönlendirelebilir.. vs..


-İşte böyle bizim gibi vizyonu yüksek kişiler tekstil işiyle uğrasıyoruz umarım devletimizdede benim gibi yüksek vizyonlu kişiler çalışır ... İyi forumlar...


ali alimi012
10 ay önce - Pts 25 Arl 2017, 18:19

başlık ve genel yorumlara bakılırsa 2. havalanı istiyor.
bazı yorumlarda büyütülsün seferler artsın falan deniyor.
bazıları yunuseli açılsın diyor.
hiçbiri de olmaz . ben dedim diye değil bursa konumu ve potansiyeli açısından. istanbulda 2 havalanı var 2 si de yakın sayılır kuş uçuşu tabi bu sebeple olmaz.
kocaeli var birkaç sefer yakında balıkesir merkez açılacak.
kayseriden örnek vereyim burdada yeni havalanı ve yeni terminal yeni apron yeni pist vs tartışılıyor ama yeterince potansiyel yok. 2 milyona yakın yolcu var ama 2 katı lazım birşeyler olması için.
günde yaklaşık 20 uçak iniyor 20 uçak kalkıyor ama 50 civarı olması lazım birşeyler yapılması için.
siz önce yenişehire kara yoluyla ordan ankaraya uçakla ordan da ist yada saw a uçakla gitmeyi mi tercih edersiniz. yoksa kara yoluyla saw veya ist e mi.
ordan da istediğiniz yere.
bazı şehirlerin konumu yüzünden hava yolunda dezavantajlı ama başka alanlarda avantajlı.


Mert Akgün
10 ay önce - Pts 25 Arl 2017, 20:44

Boşuna konuşuyoruz. Bursaya adam gibi sefer koysalar bal gibi de çalışır o hava alanı. Ama mesele bursanın potansiyelini başkalarına yedirmek. Bursada yılda 1milyon yolcu varsa hepsini sg e gönderip kârı arttırmak. Bursa gibi sürekli göç alan ve göçle büyümüş bir şehirde yolcu olmaması demek bardağın boş tarafına bakmak demek. Pegasus kazansın, ama yüzbinlerce bursalı sg ye gitmek için ekstra masraf yapsın, yorulsun. İyi ki kul hakkı diye birşey var



ali alimi012
10 ay önce - Sal 26 Arl 2017, 00:25

alakası bile yok madem yediriyorlar bursadan muş neden sefer var ne alaka değil mi
üstelik saw dan da var. demek talep olsa van hakkari bingöl siirt bile olacak.
bursalı en çok nereye gidiyor istanbul ankara ve muş.
istanbulda zaten yakın olunca otobüsle gider ordan da her yere gider.
havayolları talep olsa para kazanmak istemez mi yedirmeyecek olsalar muş da olmazdı.
mesela kocaeliden trabzona var halbuki saw çok yakın neden var talep arz meselesi.
siz hep giderseniz istanbulu gezmeye ordan da uçakla bir yere tabi olmaz suçu kendinizde arayın bence.
nevşehirde havalanı var ama 1-2 sefer geçmez günlük bazen hiç yok neden kayseride var diye mi değil tabi ki.
ona kalsa atatürk var neden saw dan uçsun deriz. ama arz talep meselesi.
çorlu sadece ankaraya var demek talep yok. çorlu trabzon veya başka bir yer pekala olurdu. izmir mesela
talep var birçok şehre uçuş var antalya hakeza adana trabzon ...


Misafir 418

10 ay önce - Sal 26 Arl 2017, 00:29

Bursaya 2. değil 22. havalimanı sart mı da yemez. bakınız istanbulun etrafındaki sehirlere! hicbirinde havalimanı yok. konu boşa uzuyor.

Mert Akgün
10 ay önce - Sal 26 Arl 2017, 22:28

Alıntı:

alakası bile yok madem yediriyorlar bursadan muş neden sefer var ne alaka değil mi
üstelik saw dan da var. demek talep olsa van hakkari bingöl siirt bile olacak.
bursalı en çok nereye gidiyor istanbul ankara ve muş.
istanbulda zaten yakın olunca otobüsle gider ordan da her yere gider.
havayolları talep olsa para kazanmak istemez mi yedirmeyecek olsalar muş da olmazdı.
mesela kocaeliden trabzona var halbuki saw çok yakın neden var talep arz meselesi.
siz hep giderseniz istanbulu gezmeye ordan da uçakla bir yere tabi olmaz suçu kendinizde arayın bence.
nevşehirde havalanı var ama 1-2 sefer geçmez günlük bazen hiç yok neden kayseride var diye mi değil tabi ki.
ona kalsa atatürk var neden saw dan uçsun deriz. ama arz talep meselesi.
çorlu sadece ankaraya var demek talep yok. çorlu trabzon veya başka bir yer pekala olurdu. izmir mesela
talep var birçok şehre uçuş var antalya hakeza adana trabzon


Hocam sen ne diyorsun Allah aşkına? Koyulan hatlarda veya kaldırılan desek daha doğru, doluluk oranları %85lere varıyordu, sen çorlu, nevşehirle 3milyonluk ikinci büyük ihracat yapan 4üncü en büyük şehri karşılaştırıyorsun. Açılan her yeni hatta uçuşların doluluk oranları artarak devam ediyordu, millet alışıyordu, hava alanınında seferlerle birlikte yolcu sayısı her ay yükseliyordu. Bursada artvin, erzurum vb yerlerden göçen binlerce insan yaşıyor.
Otobüs terminalinden her gün 1750 otobüs sefer yapıyor, 1750x40kişiden 70000kişi yolculuk yapıyor, 4-5 şehre haftada 2defa sefer düzenlense uçaklar çakılı gider ama işte Thy boşuna körfez köprülü 1 saatte sabiha gökçen reklamı yapmıyor. He bu arada sen çok meraklıysan sg ye gidip uçabilirsin istediğin yere, ama ben vatandaş olarak hakkımı arayıp şehrimden uçmak istiyorum, bu lüks değil ihtiyaç neden saatlerce git gel yapıp birde ekstra otobüs masrafı ve yorgunluk çekeyim. Tabi uçmayan mahallesinden çıkmayan adamın tuzu kuru, bursalı vatandaş da yerel seçimle ülkeyi kurtardığını düşününce bu olanlar da tesadüf değil, Güzelim Bursa ne hallere düştü, aldıkça alıyor göçü, şehir olmuş büyük kasaba, millet de sivasa giden yüksek hızlı treni (YHT) beklerken, laf salatasıyla HT hızlı trene binecek o da ne zaman gelir kim bilir. Hiç kimse hak etmediği bir şeyi yaşamıyor İlahi adalet işte



Misafir b4a

2 ay önce - Sal 31 Tem 2018, 19:04

Bursa şehir merkezine uzak olmayan, ilk etapta düşük kapasiteli olmak şartı ile bir havaalanı şart. Havaalanı için seçilen mevcut konum (Yenişehir) çok yanlış. Şehir merkezi içerisindeki ulaşım bile hafif raylı sistemden sonra bir tık düzeldi. Ancak hala yeterli rahatlığa kavuşmadı. 2 milyondan fazla nüfusu olan bir şehri bu havaalanı ile ulaşım ağını kurmadan şehir dışına taşıyamazsınız. Şehir bir kere batıya doğru genişliyor, doğuya değil. Doğu tarafı yani büyük ölçüde Yıldırım içerisindeki mahallelerin ise komple kentsel dönüşümünün yapılması gerekiyor. Benim fikrim havaalanı için en uygun yer arabayatağı-odun depolarının ovaya doğru uzanan kısmi. Arabayatağı ve odun depolarından ovaya doğru korkunç bir imarsız çarpık kentleşme ve işgal var. Buralara hatta birtakım fabrikalar kuruluyor. Bursanin ova hüviyeti taşıyan en geniş bu bölgesini kurtarmanın tek yolu buraya havaalanı yapmak ve etrafını kanunla tarım harici faaliyete kapatmak. Zaten kentsel dönüşümle yakın çevredeki yerleşim alanları daha küçük bir alana toplanarak nispeten bursa-ankara yoluna doğru yaklaşacaktır. Ve havaalanı olarak önerdiğim yer şehrin en çok nüfusunu barındıran osmangazi ve nilüfer ilçelerinden de uzak olacak. Batıya halen genişleme sürüyor, muhtemelen Uluabat gölüne de kıyı olan semtler ortaya çıkacak. Çevre yoluna bağlantısı iyi yapılırsa dediğim yere on numara havaalanı olur. Yenişehire havaalanı yapma kararının altına imza atanlar ne yazık ki birçok başka alanda olduğu gibi liyakatsiz, stratejik uzun vadeli düşünemeyen kişilermiş. Son 20 senede güzelim ovanın katlini seyreden bütün belediye başkanları: umarım aldığınız oy sayısı kadar nusubetle karşılaşırsınız. Dediğim yerin tek dezavantajı leylek gibi bazı kuş türlerinin göç yolu üzerinde olması, ancak bu çözülemeyecek bir problem değil. Pistin doğu batı istikametinde olması şart. Hürriyetteki pistin şehrin genişlediği istikametin ortasında kaldığı için bir fonksiyonelliği yok. Ayrıca nispeten yüksek gelir grubunun yaşadığı ertuğrul gibi semtlerde yaşayanların civarda bir havaalanı istemelerini de anlıyorum.Tipik çıkarcı şark kurnazı kafası, mülkün değerini katlayalım kafasındalar uyanıklar. Dolayısıyla dediğim bölgeye yapılacak Bursa Yıldırım havaalanı şehrimizin havayolu ihtiyacı için birçok faktörü göz önüne aldığımızda ve uzun vadeli düşündüğümüzde en fizibl çözümdür.

Bursa6116
2 ay önce - Pzr 05 Ağu 2018, 11:06

Yenisehir cok alakasiz bi yerde havaalani nilüfer veya karacabey de olsa is degisir balikesire gideceklerde ordan faydalanacaktir. Teknosab gelmesiye olabilir diye düsünüyorum hayirlisi insallah ama su bi gercek bursaya yenisehir gibi adi bir havaalani yakismiyor bursa en iyisini hakediyor.

Tevfik Metin Tanöven

2 ay önce - Pzr 05 Ağu 2018, 19:52

Bursa 6106 Yenişehir Havalimanı askeri havaalanı olarak yapıldı . Yunuseli havalimanı zaman içersin de çeşitli sebepler nedeniyle kapatıldıktan sonra Bursanın havayolu ile ulaşımını karşılamak için Genelkurmayın iznini alarak sivil uçak ulaşımına açılmış askeri havaalanı . Bursa ya Yenişehirin uzaklığını bahane edip yeni havaalanı isteneceğine Bursa da yaşayan vatandaşlarımızın organize olup sonrasın da şehrin bütün milletvekilleri ve stk ların üzerin de büyük bir baskı kurması , gerekirse kapıların da gecelemeleri lazım . Bunu yaparlarsa Bursa dan Türkiyede daha fazla şehre uçak seferi koydurma imkanları olur . Bu arada özel havayolu şirketlerine de ayrı bir baskı kurmaları gerekir . Özel havayolu şirketleri kar elde edemiyecekleri havaalanı na sefer yapmazlar . Bursa dan diğer hava alanlarına sefer yapılması için boş faz olması gerekir . Uzaklığı bahane edenlere de kendim den örnek vereyim . 1970 li yıllar da sırf Bursa ya Uludağa kışın tatil amaçlı giderken 1. köprü yapılmamışken ATATÜRK hava limanına Maltepeden birbuçuk iki saat te ulaşırdık . Anadolu yakasına havaalanı yapıldı da rahat ettik . Gerçi Beykoz ve Şile tarafın da oturan yolcuların havaalanı na ulaşması bir saati buluyor bazende geçiyor . Bu dediğim yerlerden Sabihagökçen e taksi dışında kendi arabanız yoksa direk ulaşım da yok . Bursa Yenişehir havalimanına Bursalılar sahip çıkarsa Türkiyede ki havalimanlarına uçak seferi konmaması için sebep yok . Bun dada en büyük kabahati kendinizde aramalısınız . Birde bursa6106 arkadaşım Yenişehir havalimanı için adi tanımlamasını yapmışsınız , sizin bu kanaatınıza göre Türkiyede ki tüm askeri havaalanları adi mi oluyor . Unutmayın ki Türkiyedeki Havaalanlarının yarısı askeriyeye ait ve özel izinle sivil uçuşlara açılmıştır . Bu sözünüzden dolayı sizi kınıyorum .

Bursa6116
2 ay önce - Sal 21 Ağu 2018, 01:10

Tevfik abi yanlis sözdü cok ufak daha büyük gerekir demek istedi gerci sabiha gökcen 1 saat oldugu icin sanmiyorum bir yenilik olacagina.



sayfa 21
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 192021
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara