Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Samsun - Kara Tren
« önceki   123 ... 464748

ANA SAYFA -> Diğer Şehirler
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 48
Ahmed Bayezid
11 ay önce - Prş 09 Ksm 2017, 18:13

Samsun'a gelen ilk tren - 1929



(+)

Cengiz Songür



Misafir 529

10 ay önce - Çrş 20 Arl 2017, 21:10

KARA TREN
Sevgi yoluna konan lokomotif. ..
Geçmişten gelen bir nostaljik motif.
Meraklı çocuklar gençler pek aktif.
Makinistin yerini inceliyorlar
Kare kare solfiler çekiyorlar..

Kimi ev istasyonda kimi yakın..
Trenin sıcak suyuna yapardı akın.
Devlet malı haram demeyin sakın
Buharlı kara tren kömürden ateş.
Dumanı isi olsun suyu beleş.

Altı sabah treni yahut birinci..
Adıyla taşırdı mağzaya işci
Işçiler tekelci kuru yemişci
Saati bilirdik düdük sesiyle.
Kapı cam titredi iniltisiyle.

Alsancak Seydiköy Alsancak hattı .
Ne tatlı ne acı anlar yaşattı
Öğrenci yıllarımı hatırlattı.
Yapmadı değiller trenler hiç kaza
Kiminden can gitti kiminden aza

Buharla ısınırdı hep vagonlar...
Lüks mevki öndeydi halk tipi sonlar.
Sevgi yolunda selfilere fonlar.
Kara lokomotif mavi bir vagon
Kara demir dağı kimbilir kaç ton

Kara trenden kara haber alınır.
Haberin kaynağı hep tren sanılır
Ama hicaza da trenle varılır

Harakete hazır eski peronda.
Tek memur tek yolcu yok istasyonda.
Tekerinden tarih özüyle akar
Kara haber yarin sözüyle yakar.

Orhan Afacan izmir
1.3 .2016


Ahmed Bayezid
5 ay önce - Cum 18 May 2018, 16:49
Amasya’da Müzelerin Paylaşamadığı Lokomotifler Kurtuluş Trenleri mi? /18.05.2018


Müzeler paylaşamıyor: Kurtuluş Savaşı'nda silah sevkiyatı yaptı Amasya'da müzelerin paylaşamadığı iki antika lokomotif gizemini hala koruyor. Yapılan araştırmalara göre antika lokomotiflerin 1. Dünya Savaşı ile Kurtuluş Savaşı sırasında İstanbul ile Anadolu arasında kömür ve silah sevkiyatında kullandığı tahmin ediliyor.


(+)


Amasya'da müzelerin paylaşamadığı iki antika lokomotifin 1. Dünya Savaşı ile Kurtuluş Savaşı sırasında kömür ve silah sevkiyatı yaptığı tahmin ediliyor.
İstanbul'un elektriksiz kalmaması için kömür taşıyan Amasya’daki 1895 ve 1910 model iki buharlı lokomotifin aynı zamanda Kurtuluş Savaşı sırasında da Karadeniz’e ve Anadolu’ya silah sevkiyatı yaptığı düşünülüyor.
Amasya Valisi Dr. Osman Varol, Osman Devleti döneminde bu iki trenin ne amaçla kullanıldığını öğrenmek için komisyon oluşturacaklarını anlatarak “Özellikle kurtuluş mücadelesine çok büyük katkı sağladıklarını somut bir şekilde ortaya koyup daha sonra kent müzesinde sergileyerek bunu dünyaya duyuracağız” dedi.


“DEVLETİN BAŞKENTİNİ ELEKTRİKSİZ BIRAKMADI”
Amasya'nın Suluova ilçesinde bulunan ve İl Özel İdaresine bağlı Eski Çeltek Kömür İşletmesinde yıllarca kömür taşımacılığında kullanılan lokomotiflerden 1895 tarihli olanının İsanbul'un enerjisi ihtiyacını karşılamak için yapılan demir yolu hattında çalıştığı bilgisine ulaştıklarını belirten Vali Varol,
“O dönemde 1. Dünya Savaşı yıllarında İstanbul’un elektrik ihtiyacını karşılayan elektrik santralinin kömürü Zonguldak’tan denizyolu ile getirilmekteydi. Fakat savaş sırasında Rusya’nın denizyolu üzerinde oluşturduğu baskı sonucu o hat kullanılmaz hale gelince İstanbul’da ciddi bir elektrik sorunu baş göstermeye başlıyor. Buna çözüm düşünülünce Ağaçlı köyü bölgesindeki linyit rezervlerinden istifade edilmek isteniyor.
Bunun için hızlıca bir demiryolu hattı inşa edilmek isteniyor. Lokomotiflerden bir tanesi bu hatta düzenli olarak Ağaçlı bölgesindeki linyit rezervlerinden İstanbul yakınlarındaki o elektrik santraline kömür taşıyarak savaşın o zor günlerinde devletin başkentinin elektriksiz kalmasını engelliyor. Aynı lokomotifin 1. Dünya Savaşı sonrasında da İstanbul’dan Anadolu’nun belirli bölgelerine gizlice silah taşıyan o dönemki Kuva-i Milliye güçlerinin hizmetinde de kullanıldığı konusunda bilgiler var.

Ayrıca ispatlı olmamakla beraber bu lokomotiflerimizden bir tanesinin özellikle İtalyan işgal bölgesinden Anadolu’nun içlerine milli mücadele için temin edilen silahları, kaçırılan veya bir şekilde elde edilen silahları gizli bir şekilde taşımak için kullanıldığı konusunda ciddi iddialar var” diye konuştu.


“YENİ KURULACAK MÜZEDE SERGİLENECEK”
Vali Varol, Alman Lokomotif Kulübünün 1987 ve 1988’de lokomotifleri satın almak istediğini aynı şekilde Rahmi Koç Sanayi Müzesinin de lokomotiflere talip olduğunu belirterek lokomotiflere 19 Mayıs 1919'da Samsun'a çıkan Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün 22 Haziran 1919’da Amasya Tamimi’ni yayınladığı şehirde kurulması planlanan müzede sergileneceğini açıkladı.


Vali Varol son olarak şunları söyledi;
“Araştırmaların daha bilimsel bir temele oturabilmesi, bu lokomotiflerin tarihiyle ilgili daha somut bilgilerin ortaya çıkarılması adına da daha derin bir araştırma yaptıracağız. Tarih konusunda bilgili kişilerden komisyon oluşturup bu lokomotiflerin somut olarak kanıtlarıyla birlikte bildiklerimiz dışında hangi amaçla nerelerde kullanıldığı ve özellikle kurtuluş mücadelesine çok büyük katkı sağladığını somut bir şekilde ortaya koyup daha sonra kent müzesinde sergileyerek bunu dünyaya duyuracağız”









Mert Volkan Gün
Samsun Haber
-------------------------------------
Almanlara ve de rahmiye verilmemesine çok sevindim.Biraz da amasya kazansın.Orta karadeniz kazansın.



!yunus!

5 ay önce - Cum 18 May 2018, 16:53

Okuzlere koclara verilmesin bisey



sayfa 48
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 464748
ANA SAYFA -> Diğer Şehirler