Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
H.İ.Murat ÇELİK
11 yıl önce - Pts 17 Eyl 2007, 19:08
İzmir Uluslararası Güncel Sanat Festivali-Port İzmir 07


İzmir'in bu yeni sana etkinliğine lütfen sahip çıkalım.

Nedim Atilla'nın yazısı...

Alıntı:
Gecen pazar iki nikah arasıydı... İki gün önce açılmış olan ve belki de önümüzdeki yıllarda İstanbul, Venedik benzeri bienallerin habercisi sayılabilecek bir sanat etkinliğinin “sakin izleyicileri” olduk sevgili eşimle birlikte... Fransız Kültür Merkezi’nden başlamak istedik ama serginin daha üçüncü gününde kapalıydı! Doğruca Alsancak Garı’na yöneldik... İtalya’dan katılan Felice Varini’nin “Şekiller” adlı çalışmasını algılayabilmek için uzun uzun seyrettik. 1860’tan beri İzmir’in Batı’ya açılan kapısı ya da Batı’nın Anadolu’ya giriş kapısı olmuş Alsancak Garı’nın son yıllardaki yalnızlığı ve kimsesizliğine İtalyan sanatçı enteresan bir sunum ile tanıklık ediyordu. Ne demek istediğimi Alsancak Garı’na giderseniz anlayabilirsiniz. Bir gün yine trenlerin kalktığını görebilecek miyiz Alsancak’tan...

Daha sonra “işe” imzasını atan Fransız sanatçı Jean-Luc Vilmouth’un aklından bile geçmeyecek bir “yerleştirme” vardı... Alsancak Limanı’nda İzmir’in bağrına saplanmış viyadük ayaklarının üzerine Vilmouth “Beton Cafe” adıyla bir sunum yapmıştı... Viyadüğün iki yanında da beton cafe yazıyordu. Ancak bizim gittiğimiz saatte viyadüğün limana bakan yanında iki kağıt toplayıcısı ogünkü hasılatı değerlendiriyorlardı. Öte yanda ise polis kayıtlarına “bîmekan” diye geçen, o çevrenin tanınmış “köpeköldürenşarapçılarından” biri “işiyordu”... Kardeşim “orası bir estelasyon ayıp oluyor” falan diyecektim eşim engelledi... Beton cafe olmuştu Betonwc... Hayatın gerçeği belki de... Aynı sanatçının Gündoğdu Meydanı’na yaptığı bir palmiye ağacına sarılı sarmal merdiven şikayetler üzerine Büyükşehir Belediyesi’nce kaldırılmış. Çevre halkı eserden şikayetçi olmuş; “Sarhoşlar yere şişe fırlatıyor tinelci çocuklar trabzandan kayıyor” demişler, belediyede kaldırılmasına karar vermiş. Ne de olsa burası İzmir.

O gün gördüğümüz son “iş” ise eski Almanya Baskonsolosluğu binasında idi... Eski İzmir Kordonu’ndan kalan 7 evden biri olan binada... Ve gerçekten de övgüye değerdi. Almanya’dan Torsten Warmuth “İçerisi/dışarısı” Video Projesi ile uzun yıllar “vize, vize” diye inlemiş Ege insanlarının “sorgu odasında” Kordon ve insan görüntüleri sunuyordu. Çıkışta uzun uzun düşündürecek bir video projesiydi bu... Eski bir konsolosluk binası olsa olsa bu kadar işlev görürdü... Eski Alman Başkonsolosluğu binasını, oradaki vize salonunu daha önce görmeyenler için bu gösteri önemli bir fırsat. Diğer projeleri bu hafta gezeceğiz. İlginç bir şeyler görürsek yazarız elbette.

Küratörü Emmy de Martelaere, Yardımcı Küratörü de İzmir’in sanat hayatında gerçekten bir şeyleri değiştirmek istediğine inandığımız K2 Güncel Sanat Merkezi Yöneticisi Ayşegül Kurtel’in yaptığı ve 7 Eylül- 7 Ekim 2007 tarihleri arasında açık kalacak olan Port İzmir 07 Uluslararası Güncel Sanat etkinliği, sanat çalışmalarını çeşitli ülkelerde sürdürmekte olan sanatçıları, kentin farklı mekanlarında izleyiciyle buluşturmak ve güncel sanatı kentin yaşamına katmak üzere organize edilmiş.

Bu yılki tema “Serap ve Arzu”... Gündoğdu Meydanı, Fuar Lozan Meydanı Kapısı, Alsancak ve Basmane Garı, İKSEV Müzik müzesi, eski tütün deposu, Çakaloğlu Han, Çetin Emeç Sergi Salonu, K2 Güncel Sanat Merkezi diğer sergi mekanları. Tarihin güçlü medeniyet katmanlarının kültürel ve ekonomik yapılarını belirlemiş olan İzmir kenti, özgün kimliğinin olanakları ve sanatın sorumlulukları çerçevesinde güncel sanat alanında önemli bir etkinliğe ev sahipliği yapıyor... Bir de İzmirliler ne olup bittiğine bir baksalar... 7 Ekim son gün...


http://www.aksam.com.tr/yazar.asp?a=91777,10,66&a ...16.09.2007


EnderYıldırım
11 yıl önce - Pts 17 Eyl 2007, 19:19

Port İzmir '07
İzmir için gerçekten önemli bir festival. İzmirli' lerin sahip çıkması, ziyarette bulunması, kentimizin gelişmesi açısından gerekli.
Etkinliklerin düzenlendiği mekanlara da, buradan bakabilirsiniz. 7 Ekim' e kadar ziyaret edilebilirsiniz...


H.İ.Murat ÇELİK
11 yıl önce - Pzr 23 Eyl 2007, 01:06

Tarihi açıdan ön plana çıkan 15 yerde Türk ve yabancı sanatçıların yaptığı farklı kültüre ait 15 eser sergileniyor. Fotoğrafları bekliyoruz...


Alıntı:
Fransız Kültür Merkezi tarafından K2 Güncel Sanat Merkezi işbirliğiyle organize edilen "Port İzmir 07 Uluslararası Güncel Sanat Festivali", İzmirlilere farklı sanat alanları yaratıyor. 7 Eylül-7 Ekim tarihleri arasındaki festival İzmir için bir ilk özelliği taşırken, farklı kültürlere ait çok sayıda esere de ev sahipliği yapıyor. İzmir'in tarihi ve sanatsal açıdan ön plana çıkan Alsancak-Basmane garı gibi farklı 15 noktada Türk ve yabancı sanatçıların 15 eseri sergileniyor.

Karmaşık görüntü
İzmirlilerin ilgisiyle karşılaşan festivalde, özellikle 1. Kordon'daki viyadüğe yapılmış "Beton Kafe" dikkat çekiyor. Fransız sanatçı Jean-Luc Wilmouth, yarım kalmış viyadüğü ön plana çıkarıyor. Yine Fransız sanatçı Severine Hubard'a ait, "Değişken Performans" isimli çalışma da, ön plana çıkıyor.
Basmane Garı'nda kasa ve tuğladan oluşturulmuş İzmir'in Körfez bölgesinin görünümünü yansıtan eser büyük ilgi görüyor. Eser, Körfez'in beton yapılar arasında kalmasını karmaşık görüntüyle anlatıyor.

Nostaljik hava
İKSEV'de birçok sanatçının bir araya gelerek oluşturduğu kompozisyonlar da ilgi çekiyor. Müzik ve ses ritminin tarihi İKSEV binasıyla bütünleştiği çalışmalar nostaljik bir hava estiriyor. Selda Asal'ın öncülüğünde çok sayıda sanatçının katılımıyla oluşturulan, "Yalanla İlgili Her Şey" ve "Her Şey Güzel Olacak" isimli "Apartman Projesi" de görülmesi gereken eserlerden biri.

EXPO'ya destek
Farklı ülkelerde sanat yaşamına devam eden sanatçıları İzmir'de farklı mekanlarla buluşturmak ve ortaya çıkan eserlere İzmirlilerin dikkatini çekmek, güncel sanatı kentin yaşamına katmak için organize edilen etkinlik, EXPO 2015'e sanatsal açıdan destek olma amacı da taşıyor. Fransız, Alman, İsviçre, Arjantin, İspanya, İtalya ve Türk sanatçılarının katıldığı festivalde, bireysel sergilerin yanında ortak çalışmaların ürünü olan parelel çalışmalarda yer alıyor.

Sorgulama ortama yaratıyor
K2 Güncel Sanat Merkezi Yöneticisi, Sergi Yardımcı Küratör'ü Ayşegül Kurtel, "Tarihin güçlü medeniyet katmanlarının kültürel ve ekonomik yapılarını belirlemiş olan İzmir, özgün kimliğinin olanakları ve sanatın sorumlulukları çerçevesinde güncel sanat alanında önemli bir etkinliğe ev sahipliği yapıyor.
Etkinlik uluslararası sanat sirkülasyonunda yerini alacak. Festival, İzmirliler için farklı sanatçıların alışılmadık çalışmalarını görme, değerlendirme ve sorgulama ortamı yaratıyor. İlgi nedeniyle sergiyi uzatma ihtimalimiz de var" dedi.
Fransız Kültür Merkezi Müdürü Jean-Luc Maeso, "Bu etkinlik şehrin kültür mirasının, sosyal alanlarının geçerken belki de fark etmediğimiz mekanların bir sanat ürünü aracılığıyla keşfedilmesine ve kültürlerarasında bir karşılaşma, diyalogun öne çıkarılmasına öncülük edecek. İzmir'de uluslararası alanda sanatsal çeşitliliğin zenginliğine tanıklık etmenin heyecanını yaşayacağız" diye konuştu.

Destek verenler
İzmir Büyükşehir Belediyesi, Konak Belediyesi, Rotary 2440. Bölge, İKSEV, Devlet Demiryolları (TCDD), İZFAŞ, Almanya İzmir Başkonsolosluğu, Goethe Institute, İzmir
Büyükşehir Belediyesi Metro A.Ş'nin desteklediği etkinliğe, Arkas Holding, Vestel, Ekonomi Üniversitesi, IKEA, La Cigale Restaurant, Küçük Kulüp Derneği, Rüstem Projeksiyon ve Fotoğrafçılık, Aydoğan Color, DHL, Birok İnşaat A.Ş, Kayra Mühendislik Ltd. Şt, İnci Akü, Tesco Kipa, Ege Kav A.Ş, İzmir Kültür Sanat ve Eğitim Vakfı, Generalkonsulat der Bundesrepublik Deutschland da sponsor olarak destek veriyor.


Hangi eser nerede?
. Osvaldo Romberg'in (Arjantin) "Geçmişle geleceğin karşlaşması" isimli eseri, Fransız Kültür Merkezi Bahçesi'nde
. Jose Maria Sicilia'ya ait (İspanya) "Binbirgece Masalları", Fransız Kültür Merkezi Sergi Salonu
. Francisco Ruiz de Infante, Lidwine Prolonge, Poul Souviron (İspanya-Fransa), "Enstalasyon ve Projeksiyonlar" Fransız Kültür Merkezi Sinema Salonu
. Felice Varini (İtalya) "Şekiller", Alsancak Garı
. Erik Samakh (Fransa) "Neyzenler", Akademi İKSEV ve Çağdaş Sanat Merkezi
. Jean-Luc Vilmouth (Fransa) "Beton Cafe" ve "Palmiye", Kordon viyadükü ve Alsancak Zübeyde Hanım Parkı
. Emmanuel Lagarrigue (Fransa), Işık ve Ses düzenlemeleri Basmane semt merkezi ve Akademi İKSEV
. Severine Hubard (Fransa) "Değişken Performans", Basmane garı
. Torsten Warmuth (Almanya) "İçerisi-dışarısı", Eski Alman Konsolosluğu binası
. Christan Boltanski (Fransa) Onur konuğu "Mucizeler Arşivi", İKSEV Müzik Müzesi
. Erdağ Aksel "Enstalasyon", İKSEV Müzik Müzesi
. Behçet Aktaş "Dış mekan düzenlemesi", Konak eski iç liman bölgesi
. Simber Atay Eskier "Oblivion" fotoğraf enstalasyonu, Basmane garı
. Tufan Baltalar "Yerleştirme", Konak Metrosu
. M.Ali Demirel "Video", Çakaloğlu Han
. Hale Tenger Enstalasyon, İKSEV Müzik Müzesi
. X-Urban Enstalasyon, İKSEV Müzik Müzesi
. Nezaket Tekin "Bölge" Görsel-İşitsel düzenleme, Basmane semt merkezi
. "Apartman Projesi Selda Asal ortak çalışma, İKSEV Müzik Müzesi
. "Kayıt dışı" Adnan Yıldız / Sergi düzenlemesi, Büyükşehir Belediyesi Çetin Emeç Sergi Salonu
. "Tanımlanmamış kategoriler" Elmas Deniz / K2 Güncel Sanat Merkezi
. "10. İstanbul Bienali'ne ilişkin" Borga Kantürk Görsel dokümantasyon K2 Güncel Sanat Merkezi, küçük salon



http://www.yeniasir.com.tr/ya2007/09/22/index.php ...lum=gunluk



H.İ.Murat ÇELİK
11 yıl önce - Sal 09 Ekm 2007, 10:16

Sıradışı sanata bir kez daha Fransız kaldık...

Kordon’daki viyadüklerin çirkin görüntüsüne dikkat çekmek için bir Fransız sanatçı fikri olan ''Beton Cafe'' yazısından iki harf söküldü.

Daha önce de eserlerin başına başka olaylar gelmişti.

İzmir'in Kültür ve Sanat şehri olması konusunda bir kez daha düşünmemiz gerekiyor...
Biz buna hazır mıyız? Ne dersiniz?
Yoksa bu festival benimsenmedi mi İzmirliler tarafından? Hatta İzmir'in önde gelen kuruluşları tarafından?
Yine de sahip çıkmalıydık bu eserlere.
İzmir açısından üzücü.

Alıntı:
Eserlerin başına neler geldi
ULUSLARARASI İzmir Güncel Sanat Festivali’nde yabancıların yaptığı eserlerin başına gelenler bitmek bilmedi. Fransız Jean-Lue Vilmouth’un Gündoğdu’da palmiye ağacındaki demir merdivenli tasarımı ''Üzerine sarhoşlar çıkıyor'' diye söküldü. Bir başka Fransız Severine Hubard’ın Basmane Garı’nda çarpık yapılaşmayı anlattığı eserindeki tahta kasalar da yakacak sanıldı, kurtarıldı.

Hurdacıya satmak için mi?
DÜŞÜNDÜRÜCÜ manzaraların sonuncusu ise Kordon’da görüldü. Hedef, Vilmouth’un bir diğer sıradışı çalışmasıydı. Sanatçının, yıllardır çirkinlik abidesi gibi duran viyadük ayaklarının yarattığı kötü görüntüye dikkat çektiği ''Beton Cafe'' yazısındaki ‘O’ ve ‘E’ harfleri çalındı. Son olay, yaşanan üzüntüyü artırdı. Metal harflerin hurdacılara satmak için sökülmüş olabileceği belirtildi.


http://www.milliyet.com.tr/2007/10/09/ege/axege01.html



cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> İZMİR - Haberler ve Sohbet