Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Uçaklara Dair Her şey
« önceki   123 ... 383940   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 39
Kadir BAHADIR

6 gün önce - Prş 07 Arl 2017, 19:44

Alıntı:

2-4-2'lik Airbus düzeni (a380'ler ve yeni a350'ler dışında) daha "insancıl" ya da "müşteri dostu"!..


Afak Bey ve Mehmet Bey, söylediklerinize katılıyorum ama genel yolcu kitlesinde şöyle bir ön yargı var, büyük olan daha iyidir.Hem yolcular hem ekip böyle düşünmekte.Daha önce de söylediğim gibi Boeing777
sadece daha geniş bir kabine sahip,koltuklar tamamıyla aynı.Ekip açısından da B777 kısmen daha geniş çalışma alanına sahiptir.Ama abartılacak düzeyde fark olduğunu düşünmüyorum.

THY'deki Airbus 330'ların bir çoğu eski uçaklar olduğu ve genelde Anadolu uçuşlarında da bunlar kullanıldığı için Boeing777'ler daha iyiymiş gibi alğılanmakta


mafakyanc

6 gün önce - Prş 07 Arl 2017, 19:49

@ Sn. Kadir BAHADIR :

Alıntı:
THY'deki Airbus 330'ların bir çoğu eski uçaklar olduğu ve genelde Anadolu uçuşlarında da bunlar kullanıldığı için Boeing777'ler daha iyiymiş gibi alğılanmakta


TK iç hat uçuşlarında arada oradan buradan kiralanmış, değişik değişik kabin konfigürasyonlarına sahip ( )332'leri de kullanıyor ama ağırlıklı olarak 333'leri kullanmıyor mu? 333'lerin TK filosundaki en eskileri bile iyi kötü "yeni" sayılır!... (Tabi hor yolcu kullanımından dolayı ortaya çıkan fiziksel yıpranmayı/eski görüntülü olmayı burada dikkate alamıyorum...)

Bilgi için:

TK filosundaki en yaşlı 333 : TC-JNH (28/9/2010'da teslim alınmış...)
TK filosundaki en yaşlı 77W: TC-JJE (1/10/2010'da teslim alınmış...)

Yani her iki tipi de hemen hemen eşit derecede yaşlı...


En son mafakyanc tarafından Prş 07 Arl 2017, 20:01 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Misafir f02

6 gün önce - Prş 07 Arl 2017, 19:57

Arkadaslar amatörce bir soru sorabilir miyim? Merak etmisimdir... Bu kalkıstan hemen sonra ucak mı ya da bizim icimiz mi bir bosluga düser gibi oluyor hafif. ic gıdıklayan bir hissiyat hafif bas dönmesi gibi. Bu neden olur? eminim hepiinize olmustur...



mehmet güngör bağ
6 gün önce - Prş 07 Arl 2017, 20:56

sn Kadir Bahadır

Sizin bahsettiğiniz gibi hadiseler uçak içinde yolcular içinde konuşuluyor hafızamda
kaldığı kadar ile aktarmaya çalışayım 2014 yılında Nisan yada Mayıs ayı diye hatırlıyorum
İzmir'den Türk Hava Yolları'nın TK 2337 sefer sayılı uçuşu ile İstanbul'a dönüyorum
TC-JOC * kuyruk tescili ( Uçağa Göbeliklitepe isimi henüz verilmemişti)

Airbus 330-300 tipi uçakla yolculuk yaptım uçak filoya yeni katılmıştı
pırıl pırıl koltukları göze hoş gelen iç dizayn var idi benim oturduğum yere yakın yolcuların büyük
çoğunluğu gibi benimde çok hoşuma gitmiş idi

* TC-JOC kuyruk tescili Göbeklitepe isimli Airbus 330-300 tipi uçak
04 Mart 2015 günü TK 726 sefer sayılı İstanbul-Katmandu seferini yaptığı Nepal'in
Katmandu havalimanında inişi esnasında pistden çıkarak kaza yapmıştı
uçağın son uçuşu oldu bu kaza sonrasında yapılan incelemeler sonrasında
uçak tamir edilmeyerek kal oldu. (hurda ayrıldı)


sn Mustafa Afak

yurt içinde benim uçtuğum İst-Adb uçuşlarında Airbus 330-300 yada Boeing 777-300 er tipi uçakların
genelde Yurt dışında seferden dönen uçaklar gün içinde TK 2312/TK 2313 yada TK 2336/TK 2337 Sefer sayılı uçuşları icra ettikten sonra tekrar yurt dışına uçuyorlar
(uçuşdan sonra kontrol ettigim Flight radar kayıtlarına dayanarak bu bilgileri yazıyorum)

Sizin ve Kadir Bahadır beyin bahsettiğiz gibi bu uçaklar sadece yurt içinde uçmuyor
ama bunları sadece İstanbul-İzmir parkuru için söyleye bilirim
Bu uçaklar yaz-kış tarifesinde İst-Esb
sadece yaz tarifesinde İstanbul çıkışlı/varışlı
Bjv,Dlm,Ayt uçuşlarında kullanılıyor bu uçuşların detay
bilgilerini takip etmediğim için bilgi sahibi değilim
iyi akşamlar dilerim


Kadir BAHADIR

5 gün önce - Cum 08 Arl 2017, 00:05

Alıntı:
Sizin ve Kadir Bahadır beyin bahsettiğiz gibi bu uçaklar sadece yurt içinde uçmuyor
ama bunları sadece İstanbul-İzmir parkuru için söyleye bilirim


Bu konuda haklısınız, ben hepsi öyle diye kastedmemiştim aslında, ama ER yapmayan birçok Airbus A330-200 mevcut filoda.Bunlarda sadece Avrupa ve iç git-gel uçuşlar yapmaktalar.


xyz99
5 gün önce - Cum 08 Arl 2017, 01:09

Tk'nın bir kaç özel hat dışı uzak doğu seferleri istanbul'dan gece çıkar ve hepsi sabah karşı 6 civarlarında döner,amerika kıtası uçuşları ise öglen saatlerinde istanbul'dan çıkıp akşam 18.00 saatlerinde istanbul'a geri döner bu yüzden geniş gövdeli uçaklar uzak doğu üzerinden örnek vermek gerekirse sabah 06.00'da uçak istanbul'da olur 07.00-09.00 saatleri arasında olan izmir-ankara vb. Uçuşları gerçekleştirip öğlen 12.00-13.00 civarı istanbul'a dönüp bu seferde öğlen çıkışlı amerika (batı ER) uçuşlarını gerçekleştirir.Tam tersi durumu Amerika dönüşlü uçuşlar içinde düşünebilirsiniz akşam 17.00-18.00'de döner 19.00-20.00 arası bir uçuş gerçekleştirip 00.00 civarlarında istanbula dönüp bu sefer uzak doğu uçuşu yaparlar.(İstisna bir kaç uçuş hariç örnek sabah 07.00 kalkışlı Tk3 jfk seferi gibi.)

777 ile 330 arasında kıyaslamada ise ER uçuşlarının en kısası olarak düşünebileceğimiz IST-JFK Uçuşunda bile 777 330'a göre ortalama 40-50 dakika aynı rotayı daha erken bir şekilde tamamlar burda uçuş mesafesinin arttığını düşünürsek mesela Sao Paulo uçuşunda bu arada ki uçuş süre farkı 1 saat 15 dakika veya bir buçuk saat kadar farkettirebiler.Sırf bu sebepten bile 777 diyebiliriz



Volkan Cordan

4 gün önce - Cmt 09 Arl 2017, 02:00

Alıntı:
A330 daha kibar, 777 daha agresif görünür hep bana. Boyutları çok farklı olmasa da 777 daha büyük gibi düşünüyor insan.
Yurtdışında bindiğim bir 777'nin aslında 767 olduğunu indikten sonra fark ettim. Görünüm olarak hemen hemen hiç fark yok diyebilirim.


Bence tam tersi.
Bit T7 ile uçma zevkine varan, daha sonra diğer modelleri pek uçaktan saymaz.

O GE90-115BL motorlarının çalıştırılması...senfoni gibi gelir insana. Kalkış esnasındaki itici gücü hissetmek bambaşka bir haz verir. Diğer uçaklarda olmayan bir keyif.

Bunun dışında TK`nın T7 ile uçtuğumda kendimi 2-3-2 ye her halükarda hazırlamış olurum.
A330`larda ise "kabin config" konusundaki koltuk düzeni/stili çingeneliği/bolluğu yüzünden...acaba piyango hangi confige vuracak diye düşünmeye başlarsın.

O açıdan long-haul ve widebody de tercihim mümkün oldukça T7 olur.


Kadir BAHADIR

2 gün önce - Pts 11 Arl 2017, 00:37

Alıntı:

777 ile 330 arasında kıyaslamada ise ER uçuşlarının en kısası olarak düşünebileceğimiz IST-JFK Uçuşunda bile 777 330'a göre ortalama 40-50 dakika aynı rotayı daha erken bir şekilde tamamlar burda uçuş mesafesinin arttığını düşünürsek mesela Sao Paulo uçuşunda bu arada ki uçuş süre farkı 1 saat 15 dakika veya bir buçuk saat kadar farkettirebiler.Sırf bu sebepten bile 777 diyebiliriz


Tam olarak sebep süre diyemeyiz aslında, sonuçta slotlarda var işin içinde.

Ben kaptanlardan duyduğum kadarıyla söylüyorum, TK'nın birçok uçuşunda tip seçimi kargoya bağlı olarak şekilleniyor.


Volkan Cordan

2 gün önce - Pts 11 Arl 2017, 00:55

Alıntı:
Ben kaptanlardan duyduğum kadarıyla söylüyorum, TK'nın birçok uçuşunda tip seçimi kargoya bağlı olarak şekilleniyor.


Aynen öyle.
Herkes -haklı olarak- üstlere, kabin düzeni,koltuklara,doluluk oranına vs. odaklanmış durumda. Ancak sektörde "görülmeyen,gözden uzak" kısımdaki load factor ve arz-talep, çok önemli bir kalem.
Yeterli yolcu olmasa dahi, alt kattaki konteynerlere talep varsa...xy destinasyona B737 yerine A330 gider, veya A330 yerine T7 gider.
Özellikle herkesin "yolcu artışları" konusunda THY gözler önünde. Ancak THY`nin bence son yıllardaki daha önemli başarı öyküsü "Turkish Cargo"`nun artık bu ismi hak ederek operasyon yapması VE tarifeli seferlerde de kargo bölümünde arz/talep patlaması yaşaması.

"Dünyanın en fazla destinasyonuna uçan şirket" sloganına birde bu gözden bakmak lazım.


mafakyanc

2 gün önce - Pts 11 Arl 2017, 13:21

Alıntı:
Yeterli yolcu olmasa dahi, alt kattaki konteynerlere talep varsa...xy destinasyona B737 yerine A330 gider, veya A330 yerine T7 gider.


Buyrun, bu dediğinizi doğrular mahiyette bir örnek: Normalde 321'lerle yapılan Norveç-Oslo seferlerine arka arkaya sayılır günlerde, bir süre önce, bir ya da iki seferde 333 ve bir kere de 77W/T7 gitti. Herhalde oradan "somon" ya da "Norveç uskumrusu" yüklediler. Bir turistik tur vb. durum olamaz; zira farkettikten sonra takip ettim: bir hafta sonrasında bu seferler tekrarlanmadı turistik tur grubu söz konusu olsaydı bunların dönüşleri de söz konusu olacaktı!...

Gerçekten doğru, Turkish Cargo, (şeytan kulağına kurşun) çok iyi gidiyor; "sessiz yolcu" yüz güldürüyor!...

Şimdi merak ediyorum: gelecek yıllarda şu anda 9 adet olan 332F ve 2 adet olacak 777F filosuna yeni katılımlar da olacak mı?



sayfa 39
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 383940   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM