Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İlk Metropol Tren Hattı: 'İstanbul Haydarpaşa - İzmit Adapazarı'
« önceki   123 ... 174175176   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 175
Ahmed Bayezid
2 hafta önce - Prş 30 Ksm 2017, 16:54

Durun öyle celallenmeyin.Bu plan başkanın planı olabilir.Gar sahasının yenilenmesi hem ona zaman kazandırır hem de raylar söküldükten sonra işi aksatıp madem böyle atıl duruyor yıkalım demiyeceği ne malum?

Biz bu seneryoları daha öncede gördük.Adamlar istanbulda Hem Haydarpaşaya Hemde Sirkeci garına çökmeye kalktı zamanında!

Uyanık olmak lazım.Gündemden düşürmemek gerek.


_bartu_
2 hafta önce - Cum 01 Arl 2017, 14:18
adapazarı



(+)


Gokhan E

2 hafta önce - Cum 01 Arl 2017, 14:37

Mevcut gar yerinde yıkılıp daha modern i yapılmalı ve tren Mithatpaşa garından ya yeraltı na alınmalı ya da battı çıktı yapılmalı bunu da yapamıyorlar sa yazıklar olsun.



Ahmed Bayezid
2 hafta önce - Cum 01 Arl 2017, 15:12

Alıntı:
Mevcut gar yerinde yıkılıp daha modern i yapılmalı ve tren Mithatpaşa garından ya yeraltı na alınmalı ya da battı çıktı yapılmalı bunu da yapamıyorlar sa yazıklar olsun.


Aman abi napıyorsun.Sus gözünü seveyim.Bir yıkarlarsa bir daha yenisini yapmazlar.


Ahmed Bayezid
2 hafta önce - Cmt 02 Arl 2017, 14:41
Tren Kazaları “Zeki Hemzemin Geçidi” ile Önlenecek / 01.12.2017


Erciyes Üniversitesi (ERÜ) Mühendislik Fakültesi Mekatronik Mühendisliği ve Makine Mühendisliği bilim insanları tarafından hemzemin geçit kazalarının önlenebilmesi için “Zeki Hemzemin Geçidi” tasarımı yapıldı.

ERÜ Mekatronik Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Şahin Yıldırım öncülüğünde 2014 yılında başlanılan proje, o dönem yaşanan tren kazalarından etkilenilerek geliştirildi.

Sistem, trenin gelişini algılayarak öncelikle sürücülerin dikkatini çekmek üzere sesli ve ışıklı ikaz elemanlarını çalıştırıyor.

Trenin hızını hesaplayan sistem, trenin yavaş gelmesi durumunda geçit bariyerlerini yavaş bir şekilde gecikmeli, trenin hızlı gelmesi durumunda ise güvenli bir zaman aralığında bariyeri hızlı şekilde kapatıyor. Böylece hem kazalar hem de yavaş gelen trenlerde yaşanan zaman kaybının önüne geçilmiş olunuyor.

Prof. Dr. Şahin Yıldırım, yaptığı açıklamada, son yıllarda tren ve yolcu taşımacılığının arttığını ve bunun sonucunda kazalarda da bir yükseliş yaşandığını anlattı.

Kazaların en aza indirilmesi düşüncesiyle “Zeki Hemzemin Geçidi” tasarımı yaptıklarını belirten Yıldırım, şu bilgileri verdi:

“Birçok bölgede kontrolsüz hemzemin geçitler var. Bu da kaza riskini maksimize haline getiriyor. Özellikle taşıtlar ile trenlerin çarpışması söz konusu olabiliyor. Çünkü hızlı trenlerde hemzemin geçitlerde kesinlikle geçiş önceliği söz konusu. Maalesef bazı sürücülerimiz bunu dikkate almayarak, hızlı bir şekilde geçebileceği mantığıyla hareket ettiğinde çok kötü sonuçlara yol açabiliyor. Bunların önlenmesi için geliştirdiğimiz tasarımımızda, özellikle hızlı bir şekilde gelen trenin hemzemin geçide yaklaştığında, hemzemin geçit hızı da ona göre senkronize bir şekilde açılıp kapanmakta.

Bu çalışma Dubai’de ICSMET 2015 isimli uluslararası konferansta sunulduğunda uygulamalı projeler içerisinde ‘en iyi ödülü’nü aldı. Proje prototip ve başarılı bir şekilde tamamlandı. Umut ediyorum ki ülkemize çok faydalı olacağı kanaatindeyim. Proje ekibi 5 kişiden oluşuyor. Bilimsel Araştırma Projeleri desteği ile gerçekleşmiş olup yaklaşık 40 bin liralık bir destek aldık.
”

İnsan faktörü devreden çıkacak

Mühendislik Fakültesi Makina Mühendisliği Bölümü Araştırma Görevlisi Çağlar Sevim ise prototipinin yapıldığı projenin sıklıkla yaşanan hemzemin geçit kazalarının nasıl azaltılabileceği konusunda bir fikirle ortaya çıktığını ifade etti.

Geçidi kontrol eden görevlinin yerinde olmayışının da tren kazalarına neden olduğunu aktaran Sevim, şunları söyledi:

“Proje sıklıkla yaşanan hemzemin geçit kazaları neticesinde kazaların nasıl azaltılabileceği, insan faktörünün nasıl devreden çıkartılarak daha otomotize haline getirilebileceği fikriyle doğdu. Asıl amaç hemzemin geçit bariyerlerinin tren hızını sensör teknolojileriyle algılayarak geçit bariyerlerinin tren hızına göre kapanmasını sağlamak. Tren hızlı geliyorsa hızlı bir şekilde, yavaş geliyorsa gecikmeli olarak kapanmasını sağlamak amacımız. Bu sayede özellikle yavaş trenlerin gelişi esnasında geçitlerde yaşanan zaman kayıplarının da önüne geçilmiş oluyor. Bu da araç sürücülerinin sabırsız davranarak özellikle yavaş trenlerin gelişi esnasında bir şekilde geçmeye çalışmalarının ve kazaların önüne geçmiş oluyor. Sisli havalarda insan kontrollü hemzemin geçitli sistemlerde yaşanabilecek hatalar da ortadan kaldırılmış oluyor.”

Projenin ileriki aşamalarında Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile TÜBİTAK gibi kurumlara başvuruların yapılacağını aktaran Sevim, gerçek bir hemzemin geçit sistemi uygulanmasını hayata geçirmek istediklerini vurguladı.

Sevim ayrıca, yaptıkları projenin hızlı ve klasik trenler için her türlü hemzemin geçitlere adapte edilebileceğini bildirdi.

Demiryolu
___________________________
Bu olay sakarya da çok işe yarar işte.Başkanın bile sesini keser.


Misafir e41

1 hafta önce - Pts 04 Arl 2017, 14:55

Seçtikleri gün bile planlı,adarayin iptal olacağı cumartesi duyuruldu,pazar iptal oldu,hafta içi duyurusu yapılsa halk iş gününde yetkiliye isyan edeceği için.



Ahmed Bayezid
1 hafta önce - Sal 05 Arl 2017, 14:16
Türk Ulaşım-Sen Sakarya Şubesinin 6.Olağan Genel Kurulu Yapıldı / 05.12.2017


Türk Ulaşım-Sen Sakarya Şubesinin 6.Olağan Genel Kurulu yoğun bir katılımlar gerçekleştirildi.


(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)


Tren Haber


Misafir 21e

1 hafta önce - Prş 07 Arl 2017, 11:40

Ada Treni gündemde
Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) İstanbul 1 Nolu Şubesi, Mithatpaşa’ya kadar gelen Ada Ekspresi’nin Adapazarı Garı’na kadar gelmesi yönünde yürüttüğü çalışmaları ve bu konudaki raporu Sakarya basınıyla paylaşacak.

07 Aralık 2017 Perşembe 10:57
Ada Treni gündemde
Şube Başkanı Av. Ersin Albuz, basın toplantısı davetinde, “Uygar toplumlarda trenler şehrin içindeki garlara kadar gelmektedir. Söz konusu garlar yüzyıllar önce yapılmış ve halen şehrin göbeğinde durmaktadır. Hiçbir medeni toplum, bu garları bulunduğu yerden kaldırmamakta ve tüm trenleri bu garlara getirmeye devam etmektedir” dedi.


Misafir 21e

1 hafta önce - Prş 07 Arl 2017, 21:32

Bugün 1.bölge yolcu taşımacılığı servis müdürlüğünden gelen cevap bu şekildeydi: Sakarya Büyükşehir Belediyesi şehir içi trafiğini engellediği gerekçesiyle Adapazarı Ekspresinin Adapazarı Garına girmemesi kararı almıştır. Bu karar neticesiyle Adapazarı Ekspresi Trenlerin yeni güzergahı Pendik- Mithatpaşa olarak değiştirilmiştir.


Geçen gün Sakarya büyükşehir belediyesinden gelen mesaj bu şekildeydi:Mithatpaşa-Adapazarı arası ile ilgili TCDD ile birlikte kurumumuz çalışmalarını devam ettirmektedir.
Bu mesajdan mithatpaşa-adapazarı arası tcdd ile ortak proje varsa,demek işin içinde tcdd yani trende var demektir.

Yine geçen gün kapasite yönetim daire başkanlığından gelen mesaj şu şekildeydi:Halen, Sakarya Büyükşehir Belediyesince kent içi ulaşımının geliştirilmesine yönelik çalışmaları devam etmekte olup, bu çalışmalar ile entegreli olarak Adapazarı Ekspreslerinin Adapazarı Garına uzatılması Sakarya Büyükşehir Belediyesi ile yapılan görüşmeler sonucuna göre değerlendirilecektir.
Bu mesajdanda anlaşılacağı üzere,görüşme süreci devam ettiği için ümit var demektir,demekki artık belediye başkanı restleşmiyor.

Ulaştırma bakanının adapazarına girmediğini bildiği adapazarı ekspresiyle ilgili 5 ay evvelki açıklaması:1 sene içerisinde adapazarı ekspresiyle ilgili hiç bir sorun kalmayacağı yönündeydi.


Misafir 21e

6 gün önce - Pzr 10 Arl 2017, 17:03

Belediye başkanı halen geri adım atmış değil,yeni çıkarttığı haritada gar meydanını,mithatpaşayı,hatta tüvaşas'ı bile silmiş.Komple alanı kendi üzerine geçirmeye çalışıyor.İktidar çevresinde çok önemli isimleri tanıyor,onlar sayesinde hallederim,bakın görün nasıl halledeceğim diye,felaket kötü bir tavır içerisinde.



sayfa 175
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 174175176   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM