Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Ahmed Bayezid
1 ay önce - Sal 17 Ekm 2017, 15:13
Ekonomi Bakanlığı Heyetinden Hopa TSO'ya Ziyaret / 16.10.2017


Ekonomi Bakanlığı heyetinin Hopa ziyaretinde iş dünyası ile bir araya gelerek, Bakanlık destekleri hakkında bilgilendirmede bulundular ve iş dünyasının sorunlarını dinlediler.


HOPA, DTS OFİSİ TALEBİNİ BAKANLIK YETKİLİLERİNE İLETTİ

Ekonomi Bakanlığı yetkilileri Hopa ziyaretleri kapsamında ihracatçımızın sorunları ve taleplerini dinleyerek gerekli çalışmalar için notlar aldı. Ekonomi Bakanlığı Ürün Güvenliği ve Denetim Genel Müdürü Zafer Soylu, İhracat Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Ahmet Canlı, Ürün Güvenliği ve Denetim Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Mehmet Burak Yılmaz, Ekonomi Bakanlığı Teşvik Uygulama ve Yabancı Sermaye Gene Müdürlüğü Daire Başkanı Rahmi Kaya, İthalat Genel Müdürlüğü DT Uzmanı Mehmet Akif Gök ve Serbest Bölgeler Yurtdışı Yatırım ve Hizmetler Genel Müdürlüğü DT Uzmanı Tolga Cebeci' den oluşan heyet 2 günlük program kapsamında Hopa ihracatçılarını ziyaret ettiler. Programın ikinci günü 14.00-17.00 saatleri arasında Hopa TSO Atatürk Konferans Salonunda toplantı gerçekleştirildi.

Hopa Kaymakamı Ferit Görükmez, protokolün temsilcileri ve oda üyesi ihracatçı ve nakliyecilerin katıldığı toplantının açılış konuşmasını Hopa TSO Yön. Krl. Bşk. Osman Akyürek gerçekleştirdi. Oda başkanı konuşmasında, DTS Ofisinin Hopa'da açılması taleplerini dile getirdi. ' 2013 yılından itibaren her yıl DTS Ofisinin ilçemizde açılması talebimizi ve haklı gerekçelerimizi Bakanlığa ilettik. DTS konusunda yaşanan aksaklıklar bedelsiz ihracatı tetikliyor. Bu nedenle yerinde hizmet anlayışı ile ofisin ilçemizde açılması gerekmektedir. Diğer yandan İhracatçı ve nakliye sektörümüz büyük sıkıntılar yaşamaktadır. Araçların depoları 900 L. olmasına rağmen uygulanan 550 L. Yakıt üst limiti uygulaması sektörün rekabet gücünü azaltmaktadır.' İfadelerini kullandı.

Hopa-Batum Demiryolu Projesi ile 200 milyar dolarlık pazara ulaşılabileceğini ifade eden Akyürek, 2015 yılında odamız tarafından yapılan çalışma sonucu projenin fizibilite olduğuna dair raporun TCDD tarafından hazırlandığını ifade etti. Projenin hayata geçirtilmesi için gerekli çalışmaların yapılması gerektiğini söyledi. İhracat konusunu da ele alan Akyürek, ilçe bazında ilk sırada iller bazında da ilk on içerisinde yer alan ilçede Lojistik Köy kurulması haklı bir taleptir diyerek, ihracata verilen desteklerin lojistik sektörüne de verilmesini talep ettiğini ifade etti.

OSB konusunda ki yaşanan durumu ve taleplerini ifade eden Akyürek, konuşmasını tamamlayarak soru-cevap bölümüne geçildi. Katılımcıların yaşadıkları sorunları ifadede etme fırsatı yakaladıkları toplantıda Ürün Güvenliği ve Denetim Genel Müdürü Zafer Soylu kısa bir açıklama yaparak 'iki günlük program kapsamında firmaları ziyaret ederek sorun ve sıkıntılarını kaydettik ve elimizden geldiğince cevaplamaya ve yardımcı olmaya çalıştık' ifadelerini kullandı.

Katılımcılar söz alarak sektörlerinde karşılaştıkları sorunları ifade ettiler. DTS Ofisinin ilçemizde olmaması nedeniyle karşılaşılan sorunları ifade edildiğinde Genel Müdür Soylu Bakanlığa durumu ilettiklerini, personele verilecek tablet ile artık denetim sonrası onay için Rize'ye dönmelerinin beklenmeden yerinde onay verileceği böylece zaman kaybının önüne geçileceğini ifade etti.

Yaş meyve sebze denetimlerinin 7-8 saat sürmesi, yabancı plakalı araçlara kesilen cezaların tahsisi edilememesinden kaynaklı nakliye sektörünün rekabet gücünün azalması, ülkemizdeki tır park alanlarında alınan yüksek bedeller, yakıt konusuna konulan sınırlamanın olumsuz etkileri, ihracat sektöründe olan desteklerin lojistik sektöründe olmaması vb. sorunları ileten katılımcılar sorunların çözümü talebinde bulundular. Hopa Limanında serbest bölge kurulması talebinin de dile getirildiği toplantıda bakanlık yetkilileri mevzuat olarak yaşanan sorunları dile getirerek iletilen talepleri not ettiklerini ve Ankara'ya dönüşte gerekli çalışmaları başlatacaklarını ifade ettiler.

Soru cevap bölümünün ardından Bakanlık yetkililerine teşekkür edilmesi ve sunum gerçekleştirilmesinin ardından toplantı sona erdirildi.


Alıntıdır


Ahmed Bayezid
3 hafta önce - Pzr 19 Ksm 2017, 15:25
Karadeniz Hızlı Tren Bekliyor / 19.11.2017




Karadeniz Kent Konseyleri İstişare Toplantısı Ordu ilinde yapıldı. Ordu Kent Konseyinin ev sahipliğinde gerçekleştirilen toplantıya katılan Başkan Enver Yılmaz, toplantının gündeminde yer alan Karedeniz Bölgesi’ne hızlı tren yapılmasıyla ilgili fikre Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakanımız Binali Yıldırım’ın da olumlu baktığını söyledi.

KENDİ AYAKLARIMIZ ÜZERİNDE DURUYORUZ

Karadeniz Kent Konseyleri İstişare Toplantısı’nda konuşan ve Ordu Büyükşehir Belediyesinin teşkilat yapısı, personel ve mali durumu ile yapımı tamamlanan ve devam eden çalışmalarına değinen Başkan Yılmaz, “Büyükşehir Belediyesi olarak, 752 bin nüfusa hizmet ediyoruz ancak mevzuattan kaynaklanan bazı sıkıntılar nedeniyle merkezi bütçeden pay alma konusunda diğer illere göre dezavantajlı bir konumdayız. Bu nedenle tabiri caizse kendi ayaklarımız üzerinde durma mecburiyetimiz var” dedi.

KARADENİZ KENT KONSEYLERİ BİRLİĞİ BÖLGEYE ÖNEMLİ KATKILAR SUNACAKTIR
Başkan Enver Yılmaz, Ordu Büyükşehir Belediyesi olarak kent konseyleriyle gayet uyumlu bir şekilde çalıştıklarını belirterek, “Büyükşehir olmamızla birlikte kurulan Ordu ve Ünye Kent Konseylerimiz kuruluş amacına göre hareket ederek üzerlerine düşen yükümlülükleri yerine getiriyor. Bizler de kendileriyle son derece uyum içerisinde çalışıyoruz. Sizlerin fikirlerini önemsiyoruz. Karadeniz Kent Konseyleri Birliği oluşturulması halinde bu birliğin bölgemize çok önemli katkılar sunacağına inanıyorum” diye konuştu.

KARADENİZ’E HIZLI TREN PROJESİ’NE CUMHURBAŞKANIMIZ VE BAŞBAKANIMIZ DA SICAK BAKIYOR
Toplantının gündemindeki bir diğer konu olan Samsun’dan Sarp’a kadar uzanan hızlı tren projesinin ise Karadeniz Bölgesi için son derece önemli olduğuna dikkat çeken Başkan Yılmaz, “Şu anda hızlı tren projesinin Samsun’dan Bolaman’a kadar uzatılmasıyla ilgili fizibilite çalışması yapılıyor. Konuyla ilgili yerelde bir talep olduğu gibi Hükümetimiz de bu konuya sıcak bakıyor. Sayın Cumhurbaşkanımız ve Başbakanımız bu projeye evet diyor. Böyle bir projenin sizin tarafınızdan yüksek sesle gündeme getirmesi siyasetçiler olarak bizim de elimizi güçlendirecektir” şeklinde konuştu.

BÖLGENİN SORUNLARINI DAHA ETKİN BİR ŞEKİLDE GÜNDEME TAŞIMAK İSTİYORUZ
Ordu Kent Konseyi Başkanı Doç. Dr. Özgür Enginyurt, Karadeniz Bölgesi’ndeki illerin kent konseyleri olarak, bölge sorunlarına daha etkin bir şekilde değinmek ve güç birliği oluşturmak amacıyla Karadeniz Kent Konseyleri Birliği”ni kurmak istediklerini ve ilk olarak da Samsun’dan Sarp’a kadar uzanan Hızlı Tren Projesi’ni gündeme taşıyacaklarını ve hayata geçirmek için gayret göstereceklerini ifade etti.

Alıntıdır


samet13579
3 hafta önce - Pzr 19 Ksm 2017, 18:02

Bolaman a kadar uzayacak mi şimdi hızlı tren ? Kesin bilgi mi



Ahmed Bayezid
3 hafta önce - Pts 20 Ksm 2017, 15:04
Samsun-Sarp Demiryolu Turizmin Önünü Açacak / 20.11.2017


Ordu Milletvekili Metin Gündoğdu, Samsun-Sarp Demiryolu Projesi ile ilgili; “Samsun- Sarp’a binip hem gezelim hem de manzarayı izleyelim diyen insanlar hızlı treni kullanıp Karadeniz’in turistik yerlerini, doğasını, yeşilini görme fırsatını çok daha rahat yakalayacaktır” dedi.

Ordu Milletvekili Metin Gündoğdu, önceki gün Ordu’da düzenlenen Karadeniz Kent Konseyleri Toplantısıyla ilgili değerlendirmelerde bulundu. Samsun-Sarp Demiryolu Projesinin hayata geçirilmesi için güç birliği yapan kent konseylerine destek veren Gündoğdu, projenin takipçisi olacağını söyledi. Milletvekili Gündoğdu, Cumhurbaşkanı Erdoğan’a projeyi en kısa zamanda aktaracağını da kaydederek, şöyle konuştu:

“Öncelikle Karadeniz Kent Konseylerine teşekkür ediyorum. Ordu’da bir toplantı yaptılar ve Karadeniz’in Samsun’dan itibaren Sarp sınır kapısına kadar bir hızlı tren projesi konuşuldu. Bu projenin hayata geçirilmesi için kent konseylerine ne düşüyorsa yapacaklarını ilan ettiler. Biz de siyasiler olarak sonuna kadar bu projenin doğru bir proje olduğuna inanıyoruz. Olay Gazetesi de uzun süredir zaten bu projeyi manşete taşıyordu. Birkaç yıl öncesinde de Olay Gazetesinin havaalanıyla ilgili çok uzun süre havaalanı istiyoruz manşetini atma koşuluyla Ordu’da bir havaalanı ortaya çıkarıldı. Şimdi de yine Olay Gazetesinin aslında uzun süredir manşete taşıdığı ve hızlı trenin Karadeniz’in bu yeşil doğasında çok faydalı ve Karadeniz için etkili bir yatırım olacağını belirtti. Biz de bunu görüyoruz biz de bunun takipçisi olacağız.”

“Proje hayata geçebilir”

Bu proje hayata geçebilir mi? Geçebilir.
Çünkü Avrupa’nın birçok yerinde bu projeler var ve hızlı trenler yapılıyor. Şu anda zaten Ankara’dan Sivas üzerinden Erzincan ve Erzurum’a kadar gidecek olan bir hızlı tren projesi bitme aşamasına geldi. Yakın bir zamanda da Sivas’a kadar olan kısmı açılacak.
Bu projenin de hayata geçirilmemesinin hiçbir nedeni yok. Daha önce Devlet Demir Yolları Genel Müdür Yardımcısı Ordulu hemşerimizle görüşmüştük o da bu proje çalışmasının belli bir noktaya kadar olduğunu, Fatsa’nın çıkışına kadar yapıldığını ve devamının da yapılması gerektiğini bize söylemişti. Biz de inşallah şimdi hep birlikte bu işin hayata geçirilmesi için elimizden geleni var gücümüzle yerine getirmek için mücadele edeceğiz. Sivil toplum örgütlerinin, kent konseylerinin ve kamuoyunun bu şekilde duyarlı olması ve bu işe öncülük etmesi tabi ki biz siyasileri mutlu ediyor. Çünkü biz de bu projenin arkasında desteği olduğu zaman daha rahat hayata geçirilmesi için mücadele edeceğiz.

Sayın Cumhurbaşkanımız dün Rize’deydi ve orada kongreye katıldı. Bu kent konseyleri görüşmesinden sonra da Cumhurbaşkanımız Trabzon, Giresun, Ordu kongrelerine gelecek. O kongrelerde de Samsun kongresine gelecek. Kendilerine de bu projeyi ileteceğiz. Altyapısını da oluşturup bakanlarımızla, belediye başkanlarımız, milletvekili arkadaşlarımızla bu işin hayata geçirilmesi için ne gerekiyorsa yapacağız

“Cumhurbaşkanına ileteceğim”

Ben bunu ilk fırsatta Sayın Cumhurbaşkanımıza da takdim edeceğim. Bu kongrelere geldiğinde bunun müjdesiyle de gelebilir. Bunun için de Sayın Cumhurbaşkanımızla görüşmeler yapacağız. İnşallah bu projeyi de Karadeniz’e kazandıracağız. Karadeniz’de daha önce ilk Olay Gazetesi, havaalanı ile ilgili manşet attığında da insanlara hayal gibi geliyordu. Mustafa Malay valimiz o mendireği attığında da insanlara hayal gibi geliyordu. Şu an hızlı tren de vatandaşlara hayal gibi gelebilir ama başlandığı zaman en kısa zamanda biter ve çok ciddi sayıda insan taşıyacak kapasiteye ulaşır. Ordu havaalanı şu anda 1 milyonun üzerinde yolcu taşıyor. O yüzden de Karadeniz’i kimsenin es geçme şansı yok. Yatırım yapanların tamamı bu hassasiyeti gösterecektir. Hızlı tren olduğu takdirde hızlı trenle birlikte Ankara’dan yola çıkan turistlerimiz Samsun üzerinden Karadeniz’i boydan boya hızlı trenle gezip tekrar geri dönme imkanı yakalar. Hem çok hem ucuz hem de önemli bir imkan olacak. Yurt dışından da gelip Karadeniz’i görmek isteyenlerin bu imkanlardan faydalanacağına inanıyorum. O yüzden yolcu kapasitesinin yüksek olacağı bir hat düşünüyorum. Erzurum projesi taşımak için yapılacak olan bir proje. Samsun- Sarp’a binip hem gezelim hem de manzarayı izleyelim diyen insanlar hızlı treni kullanıp Karadeniz’in turistik yerlerini, doğasını, yeşilini görme fırsatını çok daha rahat yakalayacaktır.” dedi

MUSTAFA KIRLAK-ÖZEL HABER
_______________________
İnşaAllah Cumhurbaşkanımıza iletirsiniz sayın vekilim, biz de vatandaş olarak konunun takipçisi olacağız.


Ahmed Bayezid
2 hafta önce - Sal 28 Ksm 2017, 15:21
Ordulu “Samsun-Sarp Demiryolu” Dedi / 28.11.2017



Karadeniz, Samsun-Sarp Demiryolu Projesi’nin hayata geçirilmesi için güç birliği yaparken, bu güç birliğine Ordulular da destek verdi. Vatandaşlar, Karadeniz’in gelişmesi ve kalkınması için projenin çok önemli olduğunu belirterek, “Demiryolu geç kalınmış bir proje. Bölgede bir an önce hayata geçirilmelidir” dedi.

Karadeniz, son günlerde bölgeye artı avantajlar sağlayacak olan Samsun-Sarp Demiryolu Projesine odaklandı. Karadeniz Bölgesi’ndeki Kent Konseyleri’nin güç birliği yaptığı projeye Ordulular da destek verdi. Vatandaşlar, demiryolunun bu zamana kadar yapılmamasını geç kalınmışlık olarak değerlendirirken, 2018 yılı içerisinde projeyle ilgili somut adımların atılması gerektiğini vurguladı. Ayrıca vatandaşlar projenin Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon ve Rize üzerinden geçmesinin daha doğru olacağına dikkat çekti. İşte Orduların Samsun-Sarp Demiryolu ile ilgili görüşleri;

KARADENİZ’İN EN BÜYÜK İHTİYAÇLARINDAN BİRİ

EKREM KAYAKIŞ: Bu projenin tabi ki yapılması lazım. Hatta bu projeyi çok geç kalmış bir proje olarak görüyorum. Karadeniz’in en büyük ihtiyaçlarından biri demiryoludur. Bir otobüsle 50 kişi gidiyorsa, 1 trenle 50 otobüs gitmiş gibi olacak. Yük taşımacılığında da aynı şekilde kolaylık sağlanmış olunacak. Karadeniz için çok önemli bir proje olur. Ben yapılmasını istiyorum. Ulaşım ucuzlar, taşımacılık ucuzlar, gelen turistler demiryolunu kullanır. Karadeniz’in geleceği ve kalkınması için de çok önemli olur. İnşallah yapılır.

KARAYOLUNDAKİ YÜK KALKMIŞ OLUR

ALİ TONAR: Proje çok doğru bir proje. Toplu taşımada ve trafiğin yükünü azaltmada çok etkili olur. Demiryolu olduğu zaman trafik kazalarının oranı da düşer. Taşımacılık daha kolay ve rahat olur. Karayollarındaki yükü kaldırmış olur. Nasıl ki bir havaalanını artıları varsa tren yolunun da en az onun kadar artıları olur. Ordu’nun ekonomisin yüksek oranda etkiler. Turistik olarak da gelişmemizi sağlar. Dünyanın en güzel yerinde biz yaşıyoruz. Ben yurt dışını da gezdim. Bence dünyanın en güzel yeri Samsun-Çarşamba’yla Hopa arasıdır. Dünya cenneti gibi. Turistlerin buraları görmesi lazım. Ayrıca tren yolu kadar güzel bir yolculuk da yok. Turizme oldukça katkı sağlar. Gelen turistler tren yolu üzerinde istediği yerde kalır. Proje kesin yapılmalı ve geç kalındığını düşünüyorum.

İSTİHDAM SAĞLANIR

ONUR BEYAZIT: Bence yapılmalı. Çünkü Samsun’a kadar gelmişse neden Gürcistan’a kadar geçmesin? Hem kendi ilimiz açısından avantaj sağlar hem de diğer Karadeniz illerine katkı sağlar. Bu proje hayata geçirilirse Ordu’da büyük bir iş istihdamı da sağlanır. Turizme de katkı sağlar. Öte yandan büyük bir liman da yapılırsa vagonlar deniz yoluna taşımacılık yapar. Her türlü faydası olur, hiçbir zararı olmaz. Zevk için bile gelinir trenle. Farklılık yaratır. Ben daha önce Gürcistan’a otobüsle gittim. Gerçekten çok zor oluyor. Yollar uzun kapıdan ve sıkıntılı. Tren daha rahat ve konforlu olur. Ulaşım da ucuzlar.

ORDU’YU DA KALKINDIRIR

BERHAM YENER: Çok güzel olur yapılması gerekir. Ben daha önce duymuştum ama yapılmasını bir hayal olarak görüyordum. Şu an gazetelere haberlere bakınca baya bir yol kat edildiğini görüyorum. İnşallah hayata geçer ve Ordu’yu da kalkındırır. Turizme katkısı olur, taşımacılığı katkısı olur, ekonomiye katkısı olur, ticarete katkısı olur. Her türlü katkısı olur. Ayrıca tren yolu daha sağlam ve güvenli. Gürcistan üzerinden dış ülkelere de fındık ihracatı yapabiliriz.

EN KISA ZAMANDA YAPILMASI LAZIM


SEYFETTİN YOLDAŞ: Proje yapılmalı. Bunun eski yıllarda yapılamama nedenleri, karayollarındaki tekelleşme daha önce bu projeyi engellemiş. Samsun’a kadar gelen demir yolunun buradan devam etmesi gerekir. Eskiden tren yolu belki güçlükle yapılıyordu ama şimdiki teknolojiyle en kısa zamanda yapılması lazım. Tren yoluyla yolcu kapasitesi artar, yük taşıma kolaylaşır, nakliyeler ucuzlar ve maliyeti düşürür. Hatta Diğer ülkelere kadar ticaret yapabilir. Demir yolu Gürcistan üzerinden diğer ülkelere bağlanır. Bence hızlı tren de gelmesi lazım. Sarp’tan İstanbul’a veya Ankara’ya ben niye hızlı trenle gitmeyeyim? Ayrıca uçaktan ve otobüsten korkan tren yolunu kullanabilir ve sadece demiryolu değil, bir liman da olması lazım ki birbirlerine bağlansın. En düşük maliyet deniz yolu ve demir yolu taşımacılığıdır. Bunlar birer ikimizde en büyük eksiklikler. Bunların mutlaka olması gerekir.

Ordu Olay
-----------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------
2.Haber)

Hızlı Tren Ordu’dan Geçmeli! / 28.11.2017


Ordu Ticaret ve Sanayi Odası (OTSO) Başkanı Servet Şahin, yıllardan bu yana Ordu ve Giresun’un Samsun ve Trabzon’dan daha az hizmet aldığını belirterek, hızlı trenin Ordu’dan da geçmesi gerektiğini dile getirdi

Ordu’nun son 10 yılda hizmet almaya başladığını kaydeden Şahin, hızlı tren projesinin Ordu ve Giresun’u kapsayacak şekilde olmasının daha yararlı olacağını ifade etti.

“Güzergah uzatılmalı”

Hızlı trenin mutlaka Ordu ve Giresun’dan geçmesi gerektiğini savunan Başkan Şahin; “Hızlı tren Ordu’ya gelmeli. Çarşamba’ya kadar gelen hızlı tren Ordu-Giresun’a da gelmesi lazım. Tekrar Erzincan’a niye Trabzon’a gidiyor. Oda olsun, ama Ordu ve Giresun’dan geçsin. Yıllardır Samsun ve Trabzon hizmet aldı, biz alamadık.

Yaşanabilirlik kriterler bakımından TÜİK verilerine göre Samsun ilk 20’de. Karadeniz’de Trabzon ilk 30’da, biz 59’dayız. Bize ne kadar haksızlık yapıldığı ortada. Son 10 yılda Ordu hak ettiği hizmetleri geç olsa da almaya başladı” dedi.

Öte yandan Servet Şahin, daha önce Cumhurbaşkanı Erdoğan’a sunduğu yatırım raporunda, Samsun-Sarp Demiryolu Projesinin Ordu’yu da kapsayacak şekilde sahilden geçmesini belirtmiş ve hızlı tren projesinden Ordu ve Giresun’un da yararlandırılmasını istemişti.

Ordu Hayat


Ahmed Bayezid
2 hafta önce - Çrş 29 Ksm 2017, 16:44
Bektaşoğlu, Karadeniz’in hızlı tren talebi için soru önergesi verdi / 29.11.2017


Giresun Milletvekili Bülent Bektaşoğlu, Karadeniz Kent Konseyleri tarafından yapılan ‘hızlı tren’ çağrısını soru önergesiyle TBMM’nin gündemine taşıdı.

“HIZLI TREN PROJENİZ VAR MI”
Bu konuya Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Başbakan Yıldırım’ın da sıcak baktığı şeklinde açıklamalar yapıldığına dikkat çeken Bektaşoğlu, önergesinde “Karadeniz’e Hızlı Tren Projesi 2019 seçimlerine dönük bir algı yaratma söylemi değilse, bu konuda somut bilgi ve belgeleri kamuoyuna açıklamayı düşünür müsünüz? Bu projenin ihalesi hangi tarihte düşünülmektedir” diye sordu.

Erzincan-Torul üzerinden Tirebolu’ya ve oradan da sahil ilçeleri üzerinden Trabzon’a bağlanan demiryolu projesini sık sık gündeme getirdiğini hatırlatan Bektaşoğlu, “ancak hükümet programında ve gelecek yatırım planlamasında yer almayan bu projenin akıbeti konusunda net bilgiler bulunmuyor. Bu proje rafa kaldırıldı ama en temel insani hak olan Demiryolu ulaşımı, Karadeniz halkının beklentisi olmaya devam etmektedir” dedi.

“TORUL-TİREBOLU-TRABZON DEMİRYOLU BAĞLANTISI NE OLDU?”
Karadeniz Bölgesi’ne Hızlı Tren talebinin Kent Konseyleri İstişare toplantısında bir kez daha hükümete bir çağrıyla gündeme getirildiğini söyleyen Millevekili Bektaşoğlu, Başbakan Binali Yıldırım’a şu soruları yöneltti:

1-Hükümetinizin, Samsun bağlantılı olarak Karadeniz illerinden Sarp’a bağlanan bir hızlı tren projesi düşüncesi veya hazırlıkları süren bir başka proje mevcut mudur?

2-Bu konuda Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın üzerinde çalışma yaptığı, bir etüt proje hazırlığında olduğu bilgileri doğru mudur?

3-Daha önce etüt projesi hazırlanan ancak ihale aşamasında vazgeçilen Doğu-Güneydoğu-İç Anadolu’yu Karadeniz’e ulaştıracak olan Torul-Tirebolu-Trabzon demiryolu bağlantısı projesi, hızlı tren projesi kapsamında yeniden gündeminize gelecek midir?

4-Partinize mensup kişilerin (belediye başkanı, il-ilçe başkanları) ‘Hızlı tren projesine Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakanı Binali Yıldırım’ın da olumlu baktığı’ şeklindeki ifadelerini doğrulamakta mısınız?

5-Karadeniz’e Hızlı Tren Projesi 2019 seçimlerine dönük bir algı yaratma söylemi değilse, bu konuda somut bilgi ve belgeleri kamuoyuna açıklamayı düşünür müsünüz? Bu projenin ihalesi hangi tarihte düşünülmektedir?

Alıntıdır



Ahmed Bayezid
1 hafta önce - Pzr 03 Arl 2017, 15:16
Samsun-Sarp Demiryolu Projesi'nin takipçisi olacağız / 03.12.2017


Ana Muhalefet Partsi Genel Başkan Yardımcısı Torun, Samsun-Sarp Demiryolu Projesi'nin bölgeye kazandırılmasını çok istediklerini, bu konun takipçisi olacaklarını söyledi
Ordu Milletvekili ve Genel Başkan Yardımcısı Seyit Torun, çeşitli programlara katılmak üzere geldiği Ordu'da partisinin il başkanlığını ziyaret etti.

Burada gazetecilerin sorularını yanıtların Torun, Samsun-Sarp Demiryolu Projesi'nin hayata geçirilmesini istedi.

Torun, demiryolunun, dünyada en ucuz ulaşım yollarından biri olduğunu belirterek, hızlı trenlerin Türkiye'nin birçok yerinde de en fazla kullanılan ulaşım sistemi olduğunu dile getirdi.

Samsun-Sarp Demiryolu Projesi'nin yıllardan beri konuşulduğunu ancak bununla ilgili resmi bir adım atılmadığını savunan Torun, "Konu politik söylemlerle geçiştirilmektedir. İnşallah proje söylemlerden eyleme geçer. Biz de bunu alkışlarız ve gerçekten de destekleriz. Çünkü ne kadar alternatif ulaşım olursa bir bölge o kadar kalkınır ve gelişir. İlimiz Ordu'ya da çok büyük katkı sağlar. Biz bu projenin bölgemize kazandırılmasını çok istiyoruz ve konunun da takipçisi olacağız." ifadesini kullandı.

Anadoluda Bugün


Haritaci

1 hafta önce - Pts 04 Arl 2017, 12:09

Kırıkkale - SAMSUN hızlı tren hattı = Takipçileri Çorum milletvekilleri.
SAMSUN - Sarp demiryolu = Takipçileri Ordu milletvekilleri.

Bu bizim vekiller ne yapıyor, parmak kaldır, indir falan herhalde...


Ahmed Bayezid
1 hafta önce - Pts 04 Arl 2017, 14:49

Karadeniz Gazeteciler Federasyonu Genel Başkanı Erdoğan Erişen, “Samsun-Sarp demiryolu projesinin, öncelikli olarak ele alınması bir zorunluluktur. Bu çerçevede Ankara-Çorum-Samsun demiryolu projesi de bir an önce başlatılmalıdır” dedi.

Karadeniz Gazeteciler Federasyonu (KGF) 4. Başkanlar Kurulu Toplantısı, Ordu’da yapıldı. Türkiye Gazeteciler Konfederasyonu Genel Sekreteri Ergun Ata toplantıya katılarak basın özgürlüğü konusuna değindi.

Karadeniz Gazeteciler Federasyonu Genel Başkanı Erdoğan Erişen ise demiryolu projesini gündeme getirdi. Erişen yaptığı açıklamada, “Karadeniz’in temel alanlarda ihtiyaçları gözetilerek, Karadeniz limanlarını ulusal demiryolu sistemine bağlayacak dikey bağlantılar ile kıyıyı izleyecek Samsun-Sarp demiryolu projesinin, öncelikli olarak ele alınması bir zorunluluktur. Bu çerçevede Ankara-Çorum-Samsun demiryolu projesi de bir an önce başlatılmalıdır. Karadeniz’in sorunları da, çözüm yolları da ortaktır. İllerin özgün durumları gözetilerek, var olan bölgesel kuruluş ve girişimlere işlerlik kazandırılmalıdır. Bölgesel ve uluslar arası ihtiyaçlar gözetilerek, çevresel ve kültürel değerler korunarak, küçük ve orta ölçekli sanayi yatırımları öne çıkartılmalıdır. Turizm ve enerji yatırımları, doğal değerler korunarak gerçekleştirilmelidir. Karadeniz’in tüm meslek örgütleri ve basın kuruluşları, sorun ve çözümler konusunda ortak hareket etmelidir” dedi.

Mert Volkan Gün


Ahmed Bayezid
1 hafta önce - Prş 07 Arl 2017, 17:38
Karadeniz, Samsun-Sarp Demiryoluna Kilitlendi / 07.12.2017


Ordu Ticaret ve Sanayi Odası (OTSO) Meclis Başkanı Ufuk Ünal, Samsun-Sarp demiryolu projesinin Karadeniz-Kafkasya-Orta Asya açısından büyük önem taşıdığına dikkat çekerek, “Karadeniz ve Kafkasya bölgesinin geleceği açısından bu proje büyük önem taşımaktadır” dedi.

Samsun-Sarp güzergahının Hopa’dan Batum Demiryolu aracılığıyla yakın zamanda açılışı yapılan Kars-Tiflis-Bakü hattına bağlanması ve tüm Kafkasya ile eski Sovyetler Birliği ülkeleri ve Uzak Doğu’ya ulaşması gerektiğini vurgulayan OTSO Meclis Başkanı Ufuk Ünal, buradaki amacın sadece yolcu taşımacılığı değil uluslararası ticaret koridoru oluşturulması gerektiğini kaydetti.

“Bu proje Karadeniz’i kalkındırır”

Ünal, “Doğu Karadeniz Bölgesi’nin kıyı kesiminde Samsun’dan Sarp’a kadar 6 il ve 28 ilçe bulunuyor. Bu hat üzerinde yaklaşık 3 milyon nüfus yaşıyor. Son dönemde Karadeniz Sahil Yolu ile başlayan, Avrupa’da birinci ve dünyada üçüncü olan Ordu-Giresun Havalimanı ve Rize’ye yapılacak havalimanı ile ulaştırma alanında devam eden kalkınma hamlesi Samsun-Sarp demiryolu ile devam etmelidir. Fındık ve çay dışında ikinci büyük bir tarımsal geliri olmayan, orta ölçekli KOBİ’lerin katkısıyla ayakta durmaya çalışan Doğu Karadeniz’i kalkındırmayı istiyorsak bu projenin mutlaka hayata geçmesi gerekiyor. Bu proje ekonomik, sosyal, ticaret ve turizme büyük katkı yapacak bir projedir” diye konuştu.

Bu projeyi sadece Ordu’nun değil diğer illerin de sürekli gündemde tutması gerektiğinin altını çizen Ünal, Bu proje sadece Ordu’nun projesi değil bütün bölgenin projesidir. Dolayısıyla sadece Ordulu siyasetçilerin değil tüm bölge milletvekillerinin konuyu gündemde tutarak projeyi dillendirmesi ve hayata geçirilmesi için gayret göstermesi gerekir” ifadelerini kullandı.

Demiryolu



sayfa 3
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM