Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Uçaklara Dair Her şey
« önceki   123 ... 37383940   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 38
35 gökhann
1 hafta önce - Çrş 06 Arl 2017, 01:57




mehmet güngör bağ
1 hafta önce - Çrş 06 Arl 2017, 02:01

ben iç hatlar da uçtum
İst-Adb / Adb-İst parkurunda yaz-kış tarifesinde sürekli olarak Boeing 777-300 er yada Airbus 330-300
tipi uçaklarla seferler yapılıyor
İstanbul'dan
TK 2312 saat 08:00 ve TK 2336 Saat 19:00

İzmir'den
ise bu uçuşların diğer ayağı olan
TK 2313 Saat 10:50 ve TK 2337 Saat 21:50

yolcu yoğunluğa göre İlave olarak TK 2310/2311 Seferleri yapılıyor

Ayrıca İst-Esb / Esb-İst Parkununda bu uçaklar yaz-kış tarifesinde uçuyorlar

Sadece yaz tarifesinde yolcu yoğunluğuna göre İstanbul çıkışlı/varışlı
Bjv,Dlm,Ayt hattında seferler yapıyorlar


Kadir BAHADIR

1 hafta önce - Çrş 06 Arl 2017, 02:06

Çok merak edilen bir konu olduğunu düşünüyorum.Uçaklar da ekipler nerede dinlenmekteler

Boeing777-300ER'a ait crewrest kompartmanı.Tam olarak uçağın en arka galleyinin önünde üst bağaj bölümlerinin ortasındadır.Girişi de 5Left kapının tam karşısındadır ve yukarı döner merdivenlerle çıkılır.

Airbus A330 ve A340'ta crewrest'i daha çok kullanmış olmama rağmen malesef fotoğrafları yok.
Ama tarif etmek gerekirse, bu uçaklarda da crewrest 2 kanatın ortasında alt bağaj bölümündedir.
2yatak ranza şeklinde alt 2 yatakta başta ve sonda teklidir.


(+)





(+)




serhatctnr
1 hafta önce - Çrş 06 Arl 2017, 07:30

35 gökhann'ın gönderdiği videoda hangi programı kullanmışlarsa tam olarak ölçmüş.

737 olduğunu varsayalım. Tam dolu olduğunda V2 hızı (V2 ve VRotate arasında çok büyük fark yok.) 737-400 için 278 km/h imiş. Videoda da bu hızlarda çekiliyor lövye.

Güzel video.

Kaynak: http://www.b737.org.uk/vspeedcalc2.htm


bonapetit
1 hafta önce - Çrş 06 Arl 2017, 16:37

Alıntı:
Ramazan DOĞAN
Cümleten eyvallah..

Özellikle şunu belirteyim, bu uçağın muadili olan çift koridorlu Boeing777 ile bu Airbus A330 un bir bakışta ayırdedilebildiği bir kaç nokta vardır..


Birincisi ve en önemlisi,bu açıdan anlaşılmasa da arka tekerlek seti Boeing de 3'lü, Airbus'da 2 li dir..

İkincisi uçağın gövdesinin üst çizgisi kuyruk kısmına kadar cetvelle çizilmiş gibi dümdüzdür.. Ben buradan anladım.. Boeing de kuyruk kısmında gövde üst çizgisi aşağı doğru eğimlidir..

Üçüncüsü-Ön tekerlek yuvasının kapakları farklıdır.. Buradan da anladım..

Dördüncüsü-Yine bu açıdan görünmese de kanat uçlarında Boeing777 de winglet yoktur, ben de Afak bey den yeni öğrendim, AirbusA330 da vardır.

Birkaç detay daha eklemek isterim. En bariz olarak kokpit camları Boeing’de, McDonnell tasarımından miras olarak yan camların altında V şeklinde oyuntu vardır ve üst tarafları düzdür. Airbus’larda alt tarafta oyuntu olmayıp, üst arka tarafı kenarından kırpılmış şekildedir.
İkincisi, uçağın en arkasında APU bölümünde B777’lerde yandan kesik şekilde egzoz görünümü varken (solda), A330’larda APU egzozu arkada nizamidir.
Üçüncüsü, B777lerde motorlara yandan baktığınızda ön kısmında minimal bir eğim varken A330larda fark edilecek şekilde eğim vardır. Tabi motor boyutları aşinalık ile kolayca ayırt edilebilecek şekilde farklıdır.
Dördüncüsü, kokpit tarafı dışardan bakıldığında A330larda buruna doğru daha fazla daralarak gider, B777lerde daha balıkvari görünüm varken A330larda daha sivridir.
Winglet’lara takılmamak gerek, zira THY A320lere B737 benzeri bir winglet takmıştı hatırladığım kadarıyla. Yani biraz opsiyonel bir durum olabiliyor bu.
Diğer farklara dostlar değinmiş zaten.


Omer Istanbul
1 hafta önce - Prş 07 Arl 2017, 13:24

B777 ile A330/340 arasındaki dışarıdan çok kolay fark edilmese de içeriden gayet rahat hissedilen fark kabin genişliği. 777 kabini daha geniş olduğundan THY için konuşacak olursak ekonomi bölümü 3-3-3 yani bir sırada 9 koltuk dizilimine sahip 330/340 serisinde ise 2-4-2 yani sırada toplam 8 koltuk var. Her iki tiple de birçok kez yolculuk yapma durumum oldu. Uzun mesafe uçuşlarda arka taraf müsaitse 4'lü koltukta yatmak çok keyifli.



Mustafa Taşlı
site denetçisi

1 hafta önce - Prş 07 Arl 2017, 13:48

A330 daha kibar, 777 daha agresif görünür hep bana. Boyutları çok farklı olmasa da 777 daha büyük gibi düşünüyor insan.
Yurtdışında bindiğim bir 777'nin aslında 767 olduğunu indikten sonra fark ettim. Görünüm olarak hemen hemen hiç fark yok diyebilirim.


mafakyanc

1 hafta önce - Prş 07 Arl 2017, 16:37

Valla, doğrusunu isterseniz ekonomi sınıfı 3-3-3 koltuk düzenli geniş gövdeli ve genelde uzak mesafelere uçulan uçaklarda kendimi hiç rahat hissedemedim. İster pencere sıraları, ister orta sıra olsun tuvalet ya da başka bir işi için kalktığınızda bir ya da iki yolcuyu rahatsız edip kalkıyorsunuz ya da bir şekilde siz rahatsız oluyorsunuz.

2-4-2'lik Airbus düzeni (a380'ler ve yeni a350'ler dışında) daha "insancıl" ya da "müşteri dostu"!...

Ancak bazı Asyalı LCC'ler de 330'larda 3-3-3 düzeni kabin kullanıyorlar ki, o uygulama tam bir rezalet!...


mehmet güngör bağ
1 hafta önce - Prş 07 Arl 2017, 19:31

sn Mustafa Afak Beyin
bahsettigi üzere uçuş esnasında
yolcuların uçak içinde daha rahat hareket etmesi sağlanıyor
benim uçtuğum Türk Hava Yolları Airbus 330-300 tipi uçaklarındaki
2-4-2 koltuk düzeni çok daha rahat geldi

Yurt dışında bazı hava yollarında Boeing 777-300 tipi uçaklarda
3-4-3 koltuk düzeninde uçuluyor

* Örnek olarak Emirates Kullandığı koltuk düzeni


(+)

*görsel internetden alıntıdır
özellikle tuğralı yükledim daha net gözüksün/okunsun diye


mafakyanc

1 hafta önce - Prş 07 Arl 2017, 19:42

TK'yı 77W'lerde 3-3-3 düzenini bozmadığından dolayı çok takdir ediyorum. En azından geriye dönüş yapılmamış oluyor. Örneğin Qatar (QR) yeni teslim aldığı 77W'leri 3-4-3 aldı ama filodaki daha eskilerini de buna çeviriyor (amma velakin "5 Yıldızlı Havayolu"!); tamam yıldız sayısı koltuk düzeniyle doğrudan ilintili değilse de!... Yine Körfez'dekilerden EK & EY de 77W'lerinde 3-4-3 düzeninde. Avrupa'da çok lüks F ve C kabinli Swiss, Ekonomide 3-4-3. Uzakdoğuda Eva (BR) de 3-4-3 düzenine geçiyor!...

Bakalım LH, yeni sipariş ettiği 779'larda (yeni nesil 777-900'lar) nasıl bir kabin düzeninde seçim yapacak?

Pek çok yolcu 787 Dreamliner'ların 3-3-3 düzeninden de şikayetçi. Bu aslında Boeing'in önerdiği standart konfigürasyondur... Şimdi sırada sipariş vermiş (sayabileceğimiz) TK var; bakalım TK bu konuda nasıl karar verecek?



En son mafakyanc tarafından Prş 07 Arl 2017, 19:44 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


sayfa 38
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 37383940   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM