Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1788
Ahmed Bayezid
1 hafta önce - Cum 01 Arl 2017, 14:57
Tarihte Bugün


1 Aralık 1947
Türkiye’ye gelen ABD Federal Karayolları İdaresi Genel Müdür Yardımcısı adıyla anılan “Hilts Raporu” ulaşım politikasındaki değişimde etkili oldu. II. Dünya Savaşı’nda demiryollarının askeri açıdan yetersiz olması Türkiye’yi karayoluna itti.


Nizami Güvenç
1 hafta önce - Cum 01 Arl 2017, 15:10

Önce YHT hattını Hasanbey'den öteye ilerletsinler de, seti vagonu eksik kalsın.

Osman_as

1 hafta önce - Pts 04 Arl 2017, 15:48

Siemens 1 treni 30 milyon euro dan veriyor. 80 tren 2,5 milyar euro! Paraya bak. Nerde yerli otocular

Çok dağınık bu ülkede kafalar. Herşey saçma sapan. Hatalarımız bireysel değil kümulatif.

10 yıl önce bir tren seti koyabilseydik raylara şimdi bir trenin 150 km yaptığını, seneye 200 ü deneyeceğini, gelecek vizyonda 250 km hedefleri olduğunu okuyacaktık basından.
Usanmamak elde değil.



Ahmed Bayezid
1 hafta önce - Pts 04 Arl 2017, 16:11
Türkiye'den dev hamle! İlk kez o ülkeye satıldı / 04.12.2017


İhracat serüvenine elektrikli otobüsle başlayan Bozankaya, 2018'de Türkiye'nin ilk yerli metro ihracatına da imza atacak.

Bozankaya Otomotiv Makina İmalat İthalat ve İhracat Anonim Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı Aytunç Günay, şirketlerinin büyüme sürecini ve ihracat hedeflerini AA muhabirine anlattı.

Günay, şehirler için toplu ulaşımda yatırım ve işletme maliyetleri açısından ideal çözümler sunan şirketlerinin 1989'da Almanya'da bir Ar-Ge şirketi olarak kurulduğunu ifade etti.


Bilgi ve birikimlerini 2003'te Türkiye'ye aktardıklarını ve güçlü bir marka haline geldiklerini dile getiren Günay, çevreye zarar vermeyen, enerji tasarrufu sağlayan, gürültüsüz çalışan raylı sistem ve toplu taşıma araçlarının tasarım ve üretimi alanında çalışmaya devam ettiklerini söyledi.

Günay, Türkiye'de 20 çalışanla faaliyetlerine başlayan Bozankaya'nın bugün bine yakın çalışanı bulunduğunu ve çalışmalarının Ar-Ge ekseninde yürütüldüğünü kaydetti.

Bu kapsamda, 5 yılda yaklaşık 80 milyon lira Ar-Ge yatırımı yaptıklarını ve Ar-Ge merkezlerinde 75 mühendisle çalıştıklarını belirten Günay, "Raylı sistemde dünya devleriyle birçok ortak projede yer aldık. Bunlardan elde ettiğimiz birikimle kendi aracımızı geliştirme kararı aldık. Bozankaya olarak 5 yıl önce kendi markamız adı altında tramvay aracını geliştirdik ve şu anda 31 aracımız Kayseri'de hizmet veriyor. En büyük hedefimiz Türkiye'nin en değerli markalarından biri olarak bu değeri yurt dışına ihracatla taçlandırmak. Bunu da yaklaşık iki yıldır birçok projede başarıyoruz." değerlendirmesinde bulundu.

"İHRACAT SERÜVENİMİZ ELEKTRİKLİ OTOBÜSLE BAŞLADI"

Günay, ihracat serüvenine elektrikli otobüsle başladıklarını ve Türkiye'nin ilk yüzde 100 elektrikli otobüsünü üreten firma unvanına sahip olduklarını kaydederek, "Yüksek katma değerli ürünlerimizle amacımız ihracata katkıda bulunmak ve tüm dünyada Bozankaya adıyla ulaşıma hizmet edebilmek. Almanya'da 9 farklı şehirde araçlarımız hizmet ediyor. Hedefimiz 2018'de 200, 2019'da 500 elektrikli otobüs ihracatı yapabilmek." diye konuştu.

Türkiye'de şu ana kadar elektrikli otobüsler için açılan 7 ihaleyi de kazandıklarına dikkati çeken Günay, Bozankaya firmasının ürettiği ikinci nesil elektrikli otobüs SILEO'yu ekimde düzenlenen Busworld 2017 Fuarı'nda tanıttıklarını söyledi.

Günay, yolcu kapasitesi 75 ile 232 arasında değişen, güç kaybı yaşamadan yüksek performans sunan ve 4 saatte şarj edilebilen otobüslerin 400 kilometreye kadar kesintisiz gidebilme kabiliyeti bulunduğu bilgisini verdi.

"HIZLI TREN İMALATI YAPABİLECEK DONANIMA SAHİBİZ"

Raylı sistemlerde de ihracat yapmak istediklerini ancak Türkiye'de yeni marka değeri oluşturan bir firma olarak yurt dışında kabul görmenin zor olduğunu dile getiren Günay, bu nedenle Siemens ile konsorsiyum yaparak Tayland'ın başkenti Bangkok için yapılacak "Green Line Metro Projesi" ihalesine girdiklerini ve kazandıklarını anlattı.

Günay, Türkiye'nin toplu ulaşım ihtiyaçlarına yerli çözümler sunduklarını, ithal ikamesi ürünlerle ülke kaynaklarının ülke ekonomisi içinde kalmasına yardımcı olduklarını vurgulayarak, ilk yerli metro aracının Ar-Ge ve prototip çalışmalarını yürüten Bozankaya'nın, Türkiye'nin ilk yerli metro ihracatını gerçekleştireceğini aktardı.

Green Line Projesi'nin 68,25 kilometre hat uzunluğu ve bu hat üzerinde yer alacak 59 metro istasyonuyla dikkati çektiğini belirten Günay, şöyle konuştu:

"Üretim tesislerimizde yapacağımız metro araçlarını 2018'de Bangkok'a ihraç edeceğiz. Toplamda 88 metre uzunluğunda 22 tren ihracatı yapacağız. Bin 840 kilovat güçle çalışan trenler saatte azami 80 kilometre hızla yol alabilecek ve tek seferde bin 596 yolcu taşıyabilecek. Üretimler Ankara Sincan'daki tesislerimizde başladı. Bozankaya, proje kapsamında tüm iç tasarımdan, tedarik, imalat ve montaj işlemlerinden, fabrika testlerinden ve devreye alma işlerinden sorumlu. Amacımız tramvaydan sonra kendi markamız altında metro aracımızı çıkarabilmek ve 2019'da kendi aracımızla hizmet verebilmek."

Günay, Türkiye'de yapılacak hızlı tren projelerine de katılmak istediklerine işaret ederek, fabrikalarının hızlı tren imalatı yapabilecek donanıma sahip olduğunu ve Türkiye'ye hizmet veren yerli bir firma olarak bu alanda katkı sunmak istediklerini söyledi.

AA
----------------------------------------------------------
Katılın abi engelleyen mi var.Engelleyen varsa söyleyin herkes bilsin.


wowtürkiyeli
1 hafta önce - Pts 04 Arl 2017, 18:47

eybisde 10 aralıkdan itibaren ankara-istanbul arası ilk ve son sefer Eskişehirden hariç başka istasyonda durmayak gibi gözüküyor. Süre 3 saat 58 dakikaya düşmüş.

Maalesef sefer sayısıda 8 den 7 ye düşecek. :-(






(+)


Misafir 799

1 hafta önce - Pts 04 Arl 2017, 19:01

Eskişehir de durmasının sebebi de Eskişehir değil.

Bursa, Kütahya, Afyon ve Denizli aktarmalı İstanbul ve Ankara seferledir. Bu yolcular Ekişehirde aktarılır kimi konvansiyonel teren kimi otobüse. Yani Eskişehirde inen veya binen yolcuların büyük çoğunluğu Eskişehir değil Bursa, Denizli, Kütahya ve Afyon yolcularıdır. Pek çok kimse bunu bilmez sadece Eskişehir yolcusu sanar.

Bursa hattı ile Afyon hattı açılınca bu aktarmaların yarısından fazlası kalkacak.



Raixon
1 hafta önce - Çrş 06 Arl 2017, 09:25

konya-ankara arasındaki 17:30 treninin kaldırılması resmen saçmalık

Berktuğ
site denetçisi

1 hafta önce - Çrş 06 Arl 2017, 10:54

10(DAHİL)-17(DAHİL) ARALIK 2017 TARİHLERİ ARASINDA GEÇERLİ YENİ YHT SAATLERİ


(+)


18(DAHİL)-27(DAHİL) ARALIK 2017 TARİHLERİ ARASINDA GEÇERLİ YENİ YHT SAATLERİ


(+)


Not: Daha önce bir üyemiz tarafından paylaşıldı ancak .pdf linkleri zamanla silindiğinden fotoğraf olarak yüklenmiştir.


Osman_as

1 hafta önce - Prş 07 Arl 2017, 10:31

Turizm saplantılı dar vizyonu bırakmanın tam zamanı. Yeni şeyler planlanırken yapılacak yönlendirmeler talepler bence önem taşıyor. Aşağıdaki yazının sahibi arkadaş köşesinde çok mühim, atlanılan bir meseleyi hatırlatmış. Bu ülkenin yalakalığa değil gerçek üretim ve iş vizyonuna ihtiyacı var.

https://www.dunya.com/kose-yazisi/milli-tank-tufe ...siz/393510

Biz turizmle uşak olduk efendi değil. Bu millete garsonluğu layık görenlerin yatacak yeri yok.

Şimdi havalimanlarını demiryoluyla birbirine bağlıyacaklar. Fakat elleçleme istasyonları, park yerleri,depolar acaba ne kadar düşünülüyor, hesaplanıyor meçhul? Gerçekten merak ediyorum. Limanlarda bile demiryolu aktarması düşünemeyen kafalar şehirlerimizi planlarken neleri göz önüne alıyor? İstanbul gelecek 50 yılda ne yapmak istiyor, hala bodrum katlarda düğme dikilen, çorap paketlenen bir şehir mi olmalı?

Sıkıcı ama palavralarla daha fazla gidemeyiz. Artık büyümek zorundayız çocukluk bir yere kadar ...


Erdem Taşlıca

1 hafta önce - Prş 07 Arl 2017, 10:36

Bir süredir YHT ile ilgili video yüklemiyordum. Haftaya da Velaro TR iç mekan videosu yükleyeceğim.






sayfa 1788
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM