Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İzmir Karayolu ve Raylı Körfez Geçiş Projesi - (İZKARAY)
« önceki   123 ... 72737475   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 73
erkinalp
8 ay önce - Prş 16 Ksm 2017, 16:09

En iyisi Yunuslar-Çakalburnu arası derin tünel olmasıdır. İki tarafta bağlanacağı yollar da hazır. Girne Bulvarı da otoyol yapılabilir.

Anıl 95
8 ay önce - Prş 16 Ksm 2017, 19:08

Çok hayalperestsiniz vallahi yoksa troll müsünüz desem
Muhteşem fikirler çıkmaya devam ediyor herkes mühendis olmuş devam edin daha neler gelecek bakalım
En iyisi körfezi tamamen doldurmak böylece karşıya geçiş sıkıntısı diye bişey de kalmaz herkes rahat eder


mahmut11
8 ay önce - Prş 16 Ksm 2017, 21:17

Boğazın yapısı nasıl acaba? Mesela marmaray veya avrasya tünelinin ne şartlarda yapıldığını öğrenmek gerek...



Anıl 95
7 ay önce - Sal 21 Ksm 2017, 14:53
İzmir Üçkuyular - Karşıyaka Körfez Geçiş Köprüsü ne zaman başlayıp bitecek




İzmir Körfez Geçiş Projesi ne zaman hangi yıl başlayacak ve bitecek? CHP İzmir Milletvekili Ali Yiğit'in soru önergesini yanıtlayan Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, İzmir Körfez Geçişi projesinin yapım süresinin 5 yıl olarak öngörüldüğünü belirtti.

Bir süre önce soru önergesi veren CHP İzmir Milletvekili Ali Yiğit, "İzmir ulaşımı için büyük önem taşıyan proje şu an itibarıyla düşünce aşamasında mıdır yoksa çalışmalara başlanılmış mıdır? İzmir'in Marmaray'ı olacak diye müjdesini verdiğiniz proje için ne zaman ihaleye çıkılacaktır? Tüp geçit projesinin ana hatlatı ve güzergahı belli midir? İzmir Körfezinde yapılacak olan tüp geçidin başlangıç ve bitişi konusunda bir tarih verebilir misiniz? Büyük müjde diye açıkladığınız İzmir Körfezi tüp geçidi projesi için 2017 yılı bütçesinde ayrılmış bir kaynak var mıdır? İzmir Körfezi tüp geçit projesinin tahmini maliyeti ne kadar olacaktır? Proje kamu kaynaklarıyla mı yoksa 'Yap-işlet-devret' modeliyle mi yapılacaktır" sorularını sordu.

Soru önergesine Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan tarafından veriyen yanıtta, İzmir Körfez Geçişi'nin etüt ve proje çalışmalarının tamamlandığı, otoyol raylı sistem ve özel yapılara ait kesin projelerin onaylandığı ancak kabul işlemlerinin devam ettiği belirtildi. Bakan Ahmet Arslan tarafından CHP İzmir Milletvekili Ali Yiğit'e yazılı olarak gönderilen yanıtta şu bilgilere yer verildi:

"Türkiye'nin 3. büyük metropolü, önemli bir fuar merkezi ve geniş hinterlenda sahip liman şehirlerinden olan İzmir'in siluetine olumlu katkılar sağlaması, marka değerini yükseltmesi ve kentin şehir içi trafiğine katkı sağlaması planlanan İzmir Körfez Geçişi'nin etüt ve proje çalışmaları tamamlanmış olup, otoyol raylı sistem ve özel yapılara ait kesin projeler onaylanmış olmakla birlikte kabul işlemleri ise devam etmektedir. İzmir Körfez Geçişinin tamamlanması ile İzmir kenti kuzey aksından gelen trafiğin kent içine girmeden İzmir kenti güney aksına ulaşması sağlanmış olacaktır. Karayolu ve raylı sistem olarak planlanan İzmir Körfez Geçişi, her iki yakada mevcut veya planlanan metro ve banliyö raylı sistemlerinin de aynı şekilde bağlantısını sağlayacaktır. Yapılacak raylı sistem ile İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin şehir içi raylı sisteme entegrasyonu sağlanacaktır. İzmir Körfez Geçişi'nin projesinin 'Yap-İşlet-Devret' (YİD) modeli ile ihale edilmesine yönelik çalışmalar devam etmektedir. Yapım süresi 5 yıl olarak öngörülmektedir."

Önergeye verilen yanıtla ilgili değerlendirme yapan Ali Yiğit, yap-işlet-devret modeliyle yapılan projelerin maliyetinin daha sonra kullanıcılara fatura edildiğini belirterek, bu bedelin vatandaşlara en az şekilde yansıtılması için projenin takipçisi olacağını söyledi.

EGE HABER


Misafir 888

7 ay önce - Sal 21 Ksm 2017, 18:25

Bucadan Bayraklı tünellere kadar Çevreyolu tıkalı hergün adım adım gidiliyor
Üçkuyular Çiğli geçişi yapılmalı


Misafir 576

7 ay önce - Cmt 02 Arl 2017, 01:13

Bostanlı iskele konak arasına tüp geçit lazımdır.. şu an düşünülen güzergahta yapılması izmirin sasalı ve incir altına genişlemesinden başka hiçbir işe yaramaz..yeni rant alanları doğar ve izmir içindeki trafik sıkışıklığının çözülmesine hiçbir fayda sağlamaz



Misafir fad

7 ay önce - Cmt 02 Arl 2017, 01:51

altın yol ve çevre yolu tıkanıklığı konak ile ( liman olabilir) alaybey civarı arası bir tup geçitle çözülür..
narlıdereyı çiğliye bağlama fikri bana göre tam çözüm değildir..


Misafir 9df

7 ay önce - Çrş 06 Arl 2017, 21:28

Şu tüp geçitten önce Buca tarafındaki çevreyolunun İzmir-Aydın otoyoluna bağlantısının doğru düzgün bir şekilde yapılması gerek. Oradaki 360 derecelik yolu iki şeride indiren daracık bağlantı yüzünden kilometrelerce gereksiz bir kuyruk oluyor. Buca'dan gelen trafiği sol tarafa doğru bir viyadük ile İzmir-Aydın otoyoluna bağlamak çok mu zor?

Anıl 95
6 ay önce - Çrş 20 Arl 2017, 16:58
Kocaoğlu: Körfez geçişe karşı değilim


Alıntı:
İzmir trafiğinin son halinden kimse mutlu değil.
Ve öyle gözüküyor ki; bu sıkışıklığın nedeni tramvay inşaatı filan da değil.
Araç sayısı artıyor ve İzmir gibi körfezle bölünmüş bir kent için yol alternatifleri de oldukça sınırlı...
Geçen gün körfez geçişiyle ilgili bir yazı yazmıştım.
Ve demiştim ki...
“Körfez geçiş projesi 2017’de olmadı, 2018’de başlamasını, temelinin atılmasını umuyoruz...”
Eğer doğru bir proje olursa yatırımın İzmir’in sorunlarına çözüm olabileceğini biliyorum.

***

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’yla konuşuyorduk.
“Siz körfez geçişine karşı mısınız?” diye sordum.
“Değilim...” dedi.
Ve devam etti.
“Asla karşı değilim. Aksine biz belediye olarak bir öneride de bulunduk. Projenin tünel geçişle, yani tüp geçişle olması gerektiğini söyledik. Bu sayede körfez sirkülasyonunun daha iyi olacağını düşünüyoruz. Elimizdeki raporlar da öyle... Bakanlık tüp geçişle maliyetin artacağını söyledi. Buna da bir şey demiyorum. Bakanlığın görüşüdür. Başka bir proje öneriyorlar. Bakın açık söylüyorum. Buna da karşı değilim. Ama bir detaya çekmek istiyorum. O da şu... Körfez geçişiyle körfez taramasının ÇED raporunu hazırlayan aynı firma... Geçiş yapılırsa körfez sirkülasyonunun yüzde 40’tan yüzde 10’a düşeceğini raporluyorlar. Projenin sağlıklı olabilmesi ve körfez hareketini engellememesi için 17 milyon metreküp ilave tarama daha gerekiyor. Bu yapılırsa bizim yine itirazımız yok. Merkezi hükümetin İzmir’e yatırım yapmasını istiyoruz ve destekliyoruz.”

***

Başkanın karşı çıkmaması aksine ortak bir noktada buluşma arzusunu önemsiyorum.
Çünkü bu tür büyük projelerde yerelle merkezi hükümetin birlikte çalışmasının büyük faydası var.
Bu arada körfezin ÇED raporu çıkmış durumda.
Büyükşehir güçlü bir ekip de kuruyor.
Bu ekip körfezdeki katı atığın bertaraf edilmesi için çalışacak.
Yılda 3-4 milyon metreküp atığın temizlenmesi bekleniyor.
Bu atıktan aslında bir ada yapılmak isteniyor.
O yüzden körfez geçişiyle tarama aynı anda birlikte yapılmalı.
Bu atıklar projeye entegre edilecek adada kullanılabilir.

***
Özetle...
Şunu söylemek gerekir.
Bu büyük projelerin başlangıcıyla bitişi arasında en az beş yıl gerekiyor.
İzmir gibi giderek büyüyen bir kentte; öyle küçük rötuşlara değil, radikal kararlara ihtiyaç var.
Bunu da yaparken kentin geleceğine, vizyonuna ve beklentilerine göre hareket etmek gerekiyor.
Ben körfez geçiş projesini destekliyorum.
Başbakan Binali Yıldırım’ın önerdiği 35 önemli proje arasında da körfez geçişi yer alıyordu.
Başkan Kocaoğlu da; desteklediğini açıkça ilan ediyor.
Kamuoyunda da bu yönde bir beklenti olduğunu görüyorum.

http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/deniz-sipahi/ ...m-40682337


Mustafa harun

6 ay önce - Prş 21 Arl 2017, 13:40

bu projede yalan oldu anlasılan



sayfa 73
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 72737475   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege