Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 198
kuraitoru
10 ay önce - Çrş 29 Ksm 2017, 00:39

Alıntı:
Şimdi 80 lira yapıyor


Daha köprünün ayakları bile yok. Köprü bitene kadar 150 TL olur.


Mustafa Yavuz Ay
10 ay önce - Cum 01 Arl 2017, 18:34

Forumda bir demiryolu tartismasi almis basini yürümüs

Sanki cok ise yarayan bir seymis gibi

Beyler uyanin artik, demiryolu bir 19. asir teknolojisidir, 1930'dan beri bütün dünyada can cekismekte, cok ciddi zararlar etmekte, ancak devlet destegi ile ayakta durabilmektedir.

Mesela ABD'de 1930'dan sonra demiryolu sebekesinin yarisi sökülmüstür
Millet kurtulmak icin raylari sökerken bizimkilere TCDD nin senelik 2 milyar TL yi asan zarari az geliyor olsa gerek ki yeni demiryolu hatlari dösemenin pesindeler.
Yeni hat = yeni zararlar
Demiryoluna cok merakli olan varsa karsilasin o zaman bu zararlari kendi cebinden, ben de karsi cikmayayim
Ama birilerinin tren keyfi icin ( binip binmeyecegi de mechul ya ) vergi veremem, kimse kusura bakmasin.

Tabii bu konuda 80 senedir masallar anlatildigi icin toplum cogunlugu demiryollari hakkinda gercekleri bilmiyor.
iste asagida bazi belgeler

ABD demiryolu sebekesinin senelere göre uzunlugu (mil olarak)




Bu arada sebekenin sökülmeyen kisminda da onlarca senedir tek bir tren gecmemis binlerce km lik kisimlar oldugunu da hatirlatmadan gecmeyelim, yani sökme masrafina bile giremedikleri yerler var.


Asagidaki tabloda da bir zamanlar yolcu treni hizmeti aldigi halde daha sonra asiri zararlar sebebiyle bu hizmete son verilen ABD sehirlerini ve nüfuslarini görüyorsunuz.
Bursa'da niye demiryolu yok diyenlere gelsin bu belge, bakin millet sebeke söküyor




(+)




Asagidaki belge de Avrupa devletlerinin demiryollarina verdikleri sübvansiyonlar, yani bu rakamlari demiryollarinin zarari olarak da okuyabilirsiniz, bu 19. yüzyil teknolojisini sahane zannedenlere gelsin bu evrak da
Buradaki rakamlarin milyar Euro oldugunu da hatirlatmadan gecmeyeyim.



ABD ve Avrupada durum demiryollari acisindan facia da bizde iyi mi zannediyorsunuz

Asagida TCDD'nin zarar kalemlerini görüyorsunuz





Bu kadar ilkel ve sürekli zarar eden bir sebekeden kurtulmak yerine bir de Canakkale'ye kadar uzatalim, bir sürü masraf ve de zarar edelim, sonra masrafi daha da arttirmak icin köprüye de demiryolu gecisi yapalim, bak hele sen bu ise

Cok mu kullaniliyor zannediyorsunuz Avrupa Asya arasi gecisler ?
Günde bir trenlik vagon ancak geliyor, onlar icin de Tekirdag Derince arasi calisan bir feribot yetiyor da artiyor bile, bu feribotun doldugunu hic görmedim de

iste bu gemi Asya Avrupa arasi bütün vagonlari günde tek sefer yaparak tasiyor, simdi tekrar düsünün bakalim



(+)





Istanbuldakıi YSS köprüsünde demiryolu gecisi imkani oldugu halde düsük talep sebebiyle o bile ertelenirken milyarlik masraflara girip bir de Canakkale köprüsüne demiryolu gecisi yapmak ha?

Neyse ki bizleri yönetenler demiryolu isteyenler gibi hesaptan kitaptan bihaber degiller de paramiz yok yere sacilip savrulmuyor cok sükür.


Misafir 0bd

10 ay önce - Cmt 02 Arl 2017, 15:56

İşine geldiği zaman kapitalistin önde gideni, işine geldiği zaman kapitalizmin en azılı düşmanı, klasik iki yüzlü zübük yaklaşımında olan insanlardan da bana fenalık geldi.



Misafir 61e

10 ay önce - Cmt 02 Arl 2017, 17:08

Neyse ki bizleri yönetenler demiryolu isteyenler gibi hesaptan kitaptan bihaber degiller de paramiz yok yere sacilip savrulmuyor cok sükür.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Daha kısa güzergah varken dünyanın en uzun köprüsü olması için uzatılmasının sebep olduğu maliyet artışından haberdarlar mı acaba?


Mustafa Yavuz Ay
10 ay önce - Pzr 03 Arl 2017, 02:52

Alıntı:
Daha kısa güzergah varken dünyanın en uzun köprüsü olması için uzatılmasının sebep olduğu maliyet artışından haberdarlar mı acaba?


Kisa güzergahi engelleyenlere karsi cikmak yerine bunun sirf dünyanin en uzun köprüsü olmasi icin uzatildigi yalanini uydurmasaydin iyi niyetli oldugunu düsünür, sana detayli bir cevap yazardim.

Ama burada projeleri engelleyenlere degil de ne yapip edip bir yolunu bulup hayata gecirmeye calisanlara catarak zaten niyetinin ne oldugunu gösteriyorsun.

Uydurdugun yalanin da kolayca cürütülecegini bildiginden olsa gerek ki misafir olarak yazmissin mesaji


naims1
10 ay önce - Pzr 03 Arl 2017, 03:05

Alıntı:
Daha kısa güzergah varken dünyanın en uzun köprüsü olması için uzatılmasının sebep olduğu maliyet artışından haberdarlar mı acaba?

Artık bu ucuz yalanları bu milet yemiyor ama bunların bu huylarından vazgeçmeye niyeti yok alıştık artık.

Birileri iş yapmaya devam edecek, birileri de yalan söylemeye.

Türkiye gerçeği bu.



Misafir 2c6

10 ay önce - Pzr 03 Arl 2017, 13:42

Mustafa Yavuz Ay'ın gerçek adının Serap Pembe olmadığı ne belli de Misafir olarak mesaj yazılmasına bu kadar takılıyorsunuz? Üye olurken edevletten evrak mı istiyor site yönetimi?

Bütün dünya gerzek, herkes demiryoluna önem veriyor, Çin'den Almanya'ya trenler vızır vızır işliyor, ama bir tek Amerikalılar akıllı da demiryolunu söküyor.

Amerika'da benzinin galonu (3,9 litresi) 2,5 dolar, tabii ki adamlar her yere arabayla gidecek. Öyle otoyolumuz olsa, benzin de ucuz olsa, niye trene binelim?


Misafir 7cb

10 ay önce - Pzr 03 Arl 2017, 22:13

Canakkale'de daha metro yok, yani nufus az diye belediye yapmiyor herhalde ya da devlet destegi saglanamamis olabilir ya da proje yok.

demiryolu olsa kac kisi gider ki? Yani adam gelibolu'dan binecek ve sonra izmir'e gelecek mesela. E nufus az. Istanbul'a kadar tren yolu da yapamayacaklarina gore bosa para olur. Onun yerine Canakkale'ye metro yapsinlar.


ZaferB66
10 ay önce - Pts 04 Arl 2017, 18:38

Köprü diye girdim, baktım demiryolu muhabbeti var. Demiryoluna sübvansiyon yapılıyor denmiş, sübvansiyonun alâsı karayollarına yapılıyor. Demiryollarına yapılan sübvansiyonun çeşitli getirileri var. Halk tıkır tıkır işleyen bir ulaştırma sistemi sayesinde istediği yere gidebiliyor, şehir merkezinde iniyor, şehirler varlıklarını derli toplu şekilde sürdürüyor. Sürekli yeni yerleşim bölgeleri için toprak ve para ziyan edilmiyor. Sanayi ve tarım ürünleri ekonomik şekilde taşınıyor. Bu taşımalar kara taşıtları ile yapılsa çok daha fazla zararlı emisyonlar oluşur. Karayolları alan olarak da çok daha fazla yer kaplar.

ABD'de demiryollarının sökülmesi ise, kendi tarihi ile ilgilidir. 19. asırda ulaştırma tekeli durumuna gelen demiryolu şirketleri aşırı güçlenmişti. 20. asrın başlarında Kongreden geçen bir kanunla fiyat belirleme hakları elinden alındı. İkinci Dünya Savaşından sonra gelişen kara taşımacılığı ile rekabet edemediler ve birçok şirket iflas etti, hatlar söküldü. Bu kanunun yürürlükten kaldırılması ile yeni bir döneme girildi. ABD'de yük taşımacılığının büyük bölümü demiryolları ile yapılır. Bu şirketler iyi kâr ettiği için yatırımcıların da favorisidir.


Misafir 434

10 ay önce - Çrş 06 Arl 2017, 15:18

Yahu bitirin şu demiryolu tartışmalarını artık. Proje çalışmaları
ne durumda görsel paylaşabilecek bi arkadaş aranıyor.



sayfa 198
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM