Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 11
Ahmed Bayezid
11 ay önce - Cmt 28 Ekm 2017, 17:00
TCDD Resmi Planlama



(+)


Ahmed Bayezid
11 ay önce - Pzr 29 Ekm 2017, 23:42


(+)


Black mirror
11 ay önce - Sal 31 Ekm 2017, 14:34

Var mı bir gelişme



emrenmert

11 ay önce - Sal 31 Ekm 2017, 20:00

En son çıkan söylentilere göre Ocak 2018'de inşaat ihalesi gerçekleştirilecek.

Ahmed Bayezid
10 ay önce - Sal 28 Ksm 2017, 14:46
Bakan Arslan Brüksel temasları hakkında önemli açıklamalarda bulundu / 22.11.2017


Kapıkule'ye kadar hızlı tren

Marmaray projesinin Türkiye için önemli olduğunu, denizin altından kıtaları demiryoluyla birleştirdiğini, onun daha anlamlı hale gelebilmesi adına Bakü-Tiflis-Kars demiryolu projesinin de Türkiye sonrası Orta Asya'ya giden demiryolunu kesintisiz hale getirdiğini ifade eden Arslan, şunları söyledi:

"Biz artık İstanbul'a kadar gelen Yüksek Hızlı Trenin Kapıkule'ye kadar hızlı tren olarak devam etmesi çerçevesinde proje yapmıştık ve Avrupa Birliği ile IPA fonları kapsamında bunun yapılması konusunda gerekli görüşmeleri yaptık. Süreçler şu an devam ediyor. Yarın 28 Kasım'da müşavirliği ile ilgili ihale yapılacak. Çünkü, IPA kapsamdaki projelerde önce müşavirinizi belirlemeniz gerekiyor. Hemen devamında da arkadaşlar gerekli müzakereleri yapıyorlar. Yaklaşık iki ay içerisinde yapım ihalesine çıkmayı öngörüyoruz. Beklentimiz o ki IPA fonları kapsamındaki süreçleri tamamladığımızda biz önümüzdeki yılın ikinci yarısında fiilen inşaata başlamış olmayı hedefliyoruz."

Arslan, özellikle Halkalı'dan başlayarak 3. Havalimanı ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden gelip Anadolu yakasında mevcut ağa bağlanan yeni bir hızlı tren ağının çok önemli olduğunu vurgulayarak, şunları kaydetti:

"Sizinle memnuniyetle paylaşmak isterim ki Anadolu yakasında Çayırova'dan başlayarak 3. Havalimanı'na kadar yaklaşık 62 kilometrelik hattın projelerini tamamladık. Şimdi gerekli sondaj ve nihai işlemleri yürüyor.
Avrupa yakasında da 3. Havalimanı'nı da içine alacak şekilde Halkalı'dan gelip Avrupa'ya gidecek ağla birleşecek olan kısmı da yaklaşık 62 kilometre. Onun da uygulama projeleri tamamlandı, sondaj çalışmaları yürüyor ve her iki projede de önümüzdeki yıl içerisinde ihaleye çıkarak Halkalı-Kapıkule ile birlikte bütün bu projelerin 2023'e kalmadan hizmete girmesini öngörüyoruz.
Hedefimiz, önümüzdeki yıl her üç kısımda da inşaata başlamak ve 2023'e kalmadan da bu projeleri bitirip Avrupa ile Asya arasında Marmaray'la birlikte kesintisiz hale getirdiğimiz hatta bir alternatif, bir destekleyici unsur olarak 3. Köprü ve 3. Havalimanı'nın oradan da bir bağlantı yapmış olmak."

UDHB


Ahmed Bayezid
10 ay önce - Çrş 06 Arl 2017, 14:35


(+)






Ahmed Bayezid
9 ay önce - Cmt 30 Arl 2017, 17:17
Trakya’nın Hızlı Treni İçin İhale Süreci Başladı 30/12/2017


Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, İstanbul-Avrupa Hızlı Tren Projesinin Tekirdağdan, Çerkezköyden, Çorludan geçeceğini belirterek, “Bu sene ocak ayında geldiğimizde onun da sözünü vermiştik, ihale sürecini başlattık.” dedi.

Arslan, Tekirdağ-Muratlı Çevre Yolu ve Kapaklı-Saray Çevre Yolu açılışı ile Tekirdağ-Hayrabolu Yolu temel atma törenlerine katıldı.

Bakan Arslan, yapımı devam eden 1915 Çanakkale Köprüsü’nü Cumhuriyetin 100. kuruluş yılında açmayı planladıklarını hatırlatarak, şunları söyledi:

“1915 Çanakkale Köprüsü üzerinden hem Tekirdağ’ı hem Trakya’yı hem de Avrupa’yı Ege’ye, Batı Akdeniz’e bağlamakla ilgili önemli hedefimiz, rüyamız vardı. Bizim farkımız, hayal edip rüya görmekle kalmıyoruz, hayal edip gerçekleştiriyoruz. Bu sene 1915 Çanakkale Köprüsü’nün temelini attık. Sadece köprünün yapılmasıyla ilgili 2 kuru havuz yapıyoruz ki, 2 futbol sahası büyüklüğünde. Proje bütün hızıyla devam ediyor.”

İstanbul-Avrupa Hızlı Tren Projesi’nin Tekirdağ’dan, Çerkezköy’den, Çorlu’dan geçeceğini belirten Arslan, “Bu sene ocak ayında geldiğimizde onun da sözünü vermiştik, ihale sürecini başlattık. Hızlı tren olarak inşallah Avrupa’ya Tekirdağ’ı bağladığımız gibi Bakü-Tiflis-Kars ile birlikte Tekirdağ’da üretilen ürünleri Orta Asya’ya, Uzak Doğu’ya kadar gönderebilecek hale geleceğiz.” ifadelerini kullandı.

Konuşmaların ardından iki yolun açılışı gerçekleşti. Bakan Arslan, yeni yapılan yolda bir süre kendi kullandığı araçla inceleme yaptı.

Alıntıdır


Misafir f21

9 ay önce - Cmt 30 Arl 2017, 22:03

AB fonlarının projeyi kabul etmesi önemli. Hattın Bulgar tarafı başta Orta Avrupa'daki uzantıları 2012 gibi bitmişti.

İlk projede bizim taraftaki istasyon sayısı daha fazlaydı. Böyle olunca 200 km'yi bırakın belki 160'ı bile göremiyordu tren.

Umarım hat 250 km'ye uygun yapılır. Böylece ara duraklarda durmayan ekspres seferler de yapılabilir.

Ayrıca Çerkezköy'den Çorlu-Muratlı-Tekirdağ, Babaeski'den Kırklareli ve Alpullu'ya YHT ile entegre seferler yapılmalı.

Tekirdağ istasyonu şehrin gelişiminin tam tersi bir yere iniyor. Çevre yoluna benzer şekilde üniversite tarafına bir hat daha çekilebilir. Mevcut hattan kuş uçuşu 8-10 km kadar mesafeden bahsediyorum.

8-10 km'lik bu hat ne sağlayacak? Üniversite ve çevresinde yaşayan onbinlerce kişi YHT'yi kullanabilir hale gelecek.

Üstelik yeni otogar, afad, diş hastanesi de bu güzergah üzerinde. Gelecekte şehir bu tarafa büyüdüğünde toplu taşıma için de önemli bir alternatif olacak.

-Otobüsle şehir dışına çıkmak isteyen
-Hızlı trenle şehir dıoşına çıkmak isteyen
-Çorlu'dan Havalimanına gitmek isteyen

için ana toplu taşıma aracı olabilir.


Black mirror
9 ay önce - Prş 04 Oca 2018, 12:37

İhale için tarih belli mi?

emrenmert

9 ay önce - Sal 16 Oca 2018, 16:48

2018 yılı yatırım programı geçtiğimiz günlerde açıklandı. Bu programa göre, 2018'de inşaatına başlanacak bu hat için hükumet bütçesinden 2 milyon TL ayrıldı. Ayrıca yine bu yıl, AB fonlarından 250 milyon TL hibe edilecek.

Hattın toplam inşa bedeli 3 milyar 213 milyon 841 bin TL olup bu paranın 1 milyar 249 milyon 25 bin TL'si AB fonlarından karşılanacaktır ve seferlerin 2023 yılında başlaması hedeflenmektedir.



sayfa 11
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 1011121314   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM