Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Berktuğ
site denetçisi

8 ay önce - Çrş 19 Nis 2017, 11:07
Delice (Kırıkkale)-Kırşehir-Aksaray-Ulukışla (Niğde) demiryolu projesi


AKSARAY’IN YÜKLERİ HIZLI DEMİRYOLUYLA MERSİN’E TAŞINACAK
Alıntı:
TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın, 14 Nisan 2017 Cuma günü Aksaray-Ulukışla Hızlı Demiryolu projesindeki çalışmaları yerinde inceledi.



Kırıkkale(Delice)Kırşehir-Aksaray- Niğde(Ulukışla) Hızlı Demiryolu projesinin Aksaray-Ulukışla kesimindeki devam eden çalışmaları yerinde inceleyen Apaydın, incelemelerinin ardından Aksaray Valisi Aykut Pekmez’i makamında ziyaret ederek, çalışmalar hakkında bilgi verdi.



“YILSONUNDA İLK KAZMAYI VURMAYI HEDEFLİYORUZ”
Kırıkkale(Delice)Kırşehir-Aksaray- Niğde(Ulukışla) arasında Hızlı Demiryolu projesini yürüttüklerini hatırlatan Apaydın, söz konusu demiryolu hattının Ulukışla kesiminde proje çalışmalarına başlandığını ve koridorun netleştiği bildirdi. Apaydın, Aksaray’ın bağlantısının Çakmak’tan yapılacağını ve sondaj çalışmalarının devam ettiğini söyleyen Apaydın, söz konusu kesimde yıl içinde yapım ihalesine çıkmayı, yılsonunda da ilk kazmayı vurmayı hedeflediklerini kaydetti.



Yapımı planlanan hızlı demiryolu üzerinde hem yolcu hem de yük taşınacağına işaret eden TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın, “Aksaray-Ulukışla arasında hem yolcu hem de yük taşımacılığı birlikte yapılacak. Aksaray OSB’ye yaklaşık 8,5 km uzunluğundaki bir hat ile demiryolu bağlantısı sağlanarak, buradaki yükleri Mersin’e indirmiş olacağız.” şeklinde konuştu.

Kaynak: http://www.tcdd.gov.tr/aksarayin-yukleri-hizli-de ...acak+h2091

Hayırlı uğurlu olsun.


murat1400
4 ay önce - Cum 04 Ağu 2017, 20:41

Aksaray dışında ki diğer illerin sanayi bölgelerine de demiryolu bağlantısı yapılacak mı? Bir de proje Ankara'nın da işine yarar mı? Ankara - Delice arasında demiryolu var ama iki hat arasında tren geçişine imkan olur mu?

Ahmed Bayezid
2 ay önce - Cum 06 Ekm 2017, 15:33
Aksaray tren yolu hattı nereden geçiyor? / 06.10.2017


Aksaray’dan yolcu ve yük taşımacılığına yönelik olarak gerçekleşecek olan Kırşehir-Aksaray-Ulukışla Tren Hattı projesinin ÇED raporu tamamlandı. ÇED raporunda tren hattının nereden geçeceği ve tren istasyonunun nerede olacağı hakkında da bilgi verildi.

Aksaray’ın yıllardır özlemini duyduğu tren hattına kavuşuyor. Aksaray’dan geçek olan Kırşehir – Aksaray – Ulukışla Tren Hattının güzergahı belli oldu.
Buna göre; Aksaray’dan Ortaköy –Bozkır Beldesi Kuzeybatısı, Ortaköy Merkez, Ortaköy Balcı, Çekiçler Köyü, Cankılı Köyü, Ekecikşeyhler köyü, Bağlıkaya Beldesi, Çimeliyeniköy, Hırkatol, Kazıcık Köyü, Hatipoğlu Köyü, Selecikköse Köyü güzergahından hat geçerek Aksaray’a ulaşacak.

Aksaray ve Ortaköy’de İstasyon yer alırken Taşpınar’da da Siding İstasyonu olacak. (genellikle tek hatlı demiryolları üzerinde bulunan ve karşı yönlerden gelen iki trenin birbirini geçmesini sağlayan ana demiryoluna paralel demiryolu hattıdır. Genellikle belli aralıklarda istasyon ile duraklarda yapılır.)

Aksaray İstasyonu Küçük Pınar Mevkine mi?
Aksaray Gar İstasyonu Kırşehir – Aksaray – Ulukışla Tren Hattının 100. km 940. metresinden başlayarak 102. Km 440. metrede son bularak 1,5 kilometre uzunluğunda olacak. Aksaray Gar’ının nerede olacağı ise sır gibi saklanırken ÇED raporunda belirtilen güzergah bilgilerine göre Gar’ın olacağı yer yaklaşık olarak belli. Hatta göre Selecikköse Köyü hattın 95. Km’sinde yer alıyor. Gar ise yaklaşık 101. Km’de olacak. Yani Selecikköse köyüne 6 km mesafede yer almış olacak. Bu mesafede Üniversite karşısında bir yere denk geliyor. Gar’ın yeni yapılan cezaevine yakın bir yerine Küçük pınar mevkine yapılması muhtemel olarak duruyor.




(+)




(+)



ÇED RAPORUNDA YER ALAN HATTIN GEÇTİĞİ YER
Kırşehir-Aksaray-Ulukışla Demiryolu Hattı Güzergâhında planlanan istasyonlarda sağlanan genel koşullar ve istasyonlara ait özellikler aşağıda maddeler halinde verilmiştir.

Giriş Üniteleri

İstasyon İdari ve Sosyal Binaları

Yük Ambarları

Konteynır Yükleme-Boşaltma-Elleçleme Alanları

Lojmanlar Sinyalizasyon ve Elektrifikasyon Ünitesi

Kataner Ünitesi Bakım Ünitesi (İstasyon alanlarında kapsamlı bir bakım–onarım çalışması yapılmayacak olup, sadece trenlerde meydana gelecek arızalarda onarım yapılması muhtemeldir. Bu amaçla istasyon alanlarında bir adet bakım ünitesi bulunması planlanmaktadır.)

Park Ünitesi (Tır, Gelen-Giden Yolcu Araç Parkları)



Proje kapsamında yer alan istasyonlarda yapılması planlanan işletme binalarının genel olarak ana fonksiyonel elemanları aşağıda verilmiştir.

İstasyon Girişleri
Bilet Holü
Yatay Dolaşım
Düşey Dolaşım Peron
Yardımcı Mekânlar
Halka Açık Mekânlardan oluşacaktır.

Alıntıdır
_______________________
Güzel bir haber.Memleketimize hayrlı olsun



Misafir 321

1 ay önce - Cmt 21 Ekm 2017, 12:58

TCDD Genel Müdürlüğü 3 ilden geçecek olan 86 km uzunluğundaki Aksaray Ulukışla Demiryolu projesine başlıyor. TCDD, 856 milyon 324 bin 570 TL’ye gerçekleştireceği Aksaray-Ulukışla Demiryolu Projesi ile kuzey-güney yönlü bölgelerin birbirleri ile bağlantısı ve diğer tren hattıyla entegrasyonu sağlamayı hedefliyor.
Aksaray – Ulukışla Demiryolu projesi

Aksaray, Niğde ve Konya’dan geçecek ve toplamda 86 kilometre uzunluğunda hatta sahip olacak Aksaray – Ulukışla Demiryolu ile yolcu ve yük taşıma hedefleniyor. Ulaşımı rahatlatacak olan proje, diğer hatlarla entegre olacak.

Aksaray – Ulukışla Demiryolu;

Aksaray’a bağlı Bahçesaray, Taşpınar, Akçakent Köyü
Niğde Bor’a bağlı Obruk Köyü,
Konya Emirgazi’ye bağlı Koçkıran ve Susuzköy Mahallesi, Ereğli’ye bağlı Zengen, Acıkuyulu, Yukarıgöndelen, Aziziye ve Çakmak Mahallesi’nden geçecek.


Hattın kaç km’si hangi ilde olacak?

Aksaray – Ulukışla Demiyolu’nun;

Başlangıç noktası ile 28,7 kilometre arası Aksaray Merkez’de,
28,77 kilometre ile 33,9 kilometre arası(5,2 km) Konya Emirgazi’de
33,9 kilometre ile 43,2 kilometre arası(9,3 km) Niğde Bor’da
43,2 kilometre ile 86,089 kilometre arası(42,089 km) Konya Ereğli’de bulunacak.
Ayrıca demiryolu güzergâhında;

2 Siding,
1 yükleme-boşaltma istasyonu (OSB bölgesinde),
55 alt geçit,
71 kutu menfez,
14 üstgeçit köprüsü,
7 köprü inşa edilecek.
Ayrıca güzergah boyunca hiç tünel olmayacak.

Saatte 200 km hıza ulaşacak

Uzunluğu 86,089 kilometre olarak planlanan Aksaray Ulukışla Demiryolu Projesi yük ve yolcu hizmetinde kullanılacak. Elektrikli ve çift yönlü hat, yolcu trenlerinin 200 km/s’e, yük trenleri için 80 km/s’lik bir hıza ulaşmalarına imkan verecek. Hattın her iki tarafında 50-60 metre arasındaki bölgelerin kamulaştırılması da planlar arasında yer alıyor.

Aksaray-Ulukışla Demiryolu Projesi Türkiye’nin raylı hatlarındaki kuzey güney yönlü bağlantılardan biri olarak belirlenerek yapımı planlanan Manavgat-Kayseri Demiryolu proje hattının 128,95 kilometresi ile 130,45 kilometreleri arasına konumlandırıldı.

Proje amaçları

Aksaray – Ulukışla Demiryolu projesi güzergahını kapsayan bölgede ulaşımın genelde karayolu ile sağlandığı biliniyor. Öngörülen demiryolu hattının Karadeniz, İç Anadolu ve Akdeniz bölgelerini birleştirecek olması, hem Samsun hem de Mersin Limanlarını ulaşılabilir kılması nedeniyle yerel ve uluslararası yük ve yolcu ulaşımı açısından önemli bir işleve sahip olması bekleniyor.
Hızlı demiryolu yapımında, dev adımlarla ilerleyen Türkiye, Ankara merkez olmak üzere İstanbul-Ankara-Sivas, Ankara-Afyonkarahisar-İzmir ve Ankara-Konya koridorlarını çekirdek ağ olarak belirledi.

Dünyada 8, Avrupa’da 6. sıradayız

Türkiye’nin 15 büyük ilinin yüksek hızlı trenle birbirine bağlanması planlanarak öncelikle Ankara-Eskişehir, Ankara-Konya, Eskişehir-Konya ve Ankara-İstanbul hatlarında YHT işletmeciliğine başlandı. Türkiye kısa zamanda yüksek hızlı tren işletmeciliğinde dünyada sekizinci, Avrupa’da altıncı ülke oldu.


Ahmed Bayezid
1 ay önce - Cmt 04 Ksm 2017, 16:49


(+)


Misafir fbd

1 ay önce - Pzr 05 Ksm 2017, 14:38

Projenden kırşehir çıkmış sanırım, yerel seçimde baya reklamı yapılmıştı bu konunun.



Ahmed Bayezid
1 ay önce - Pts 06 Ksm 2017, 13:45
Niğde’ye Havaalanı Da Yok, Yüksek Hızlı Tren De Yok / 06.11.2017


Niğde Milletvekili ve Kit Komisyon üyesi Ömer Fethi Gürer 1995 yılında temeli atılan, her seçim öncesi söz verilip yıllar geçmesine rağmen hala bir ilerleme kaydedilmeyen Niğde Havaalanını Plan ve Bütçe komisyonunda Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan’a sordu..

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 2018 yılında yapımı devam eden ve yapılacak havaalanlarını açıkladı. Ancak 1995 yılında temeli atılan Niğde havaalanı programda yine yer almadı.

“NİĞDE HALKINA VERDİKLERİ SÖZÜ ARTIK TUTMALARI GEREKİYOR”
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan’ın Bütçe komisyonundaki açıklamaları üzerine Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer şu açıklamalarda bulundu: “Niğde iline verilen sözler yine tutulmamış 2018 yılı programına Niğde Havaalanı alınmamıştır. Başbakan ve Bakan referandum öncesi söz vermişlerdi, görünen o ki yine hayal satmışlar.

AKP hükümetleri her seçim öncesi vaat olarak havaalanını dile getiriyorlar. Niğdelilerden gerçek dışı sözlerle oy alıyorlar. Niğde Üniversitenin gelişmesi, Tıp Fakültesinin gelişmesi, Sanayici ve yatırımların bölgeye gelmesi için havaalanı şarttır. Vatandaşlar tarafından Ömer Halisdemir adına tabela yaptırılıp havaalanı temeli atılan yere dikilmesine rağmen Havaalanı umutlarının gelecek yılda olmayacağını bilmek Niğde halkını üzecektir”dedi.

YÜKSEK HIZLI TREN’DE YOK
Milletvekili Gürer: “CHP’nin iktidar olduğu dönemde Ulukışla İle Kayseri arasına demiryolu döşenmiş ve 1932‘de Niğde’ye tren gelmişti. Niğde iline Adana yönünde giden ekspres, motorlu tren, yolcu posta treni gelip giderken son yıllarda tren sayısında azalma oldu. Yüksek Hızlı Tren projelerinde de Niğde merkez yer almadı. Yüksek Hızlı Tren için hazırlanan iki ayrı projede Nevşehir, Aksaray, Kayseri, Konya, Adana, Sivas illerinde olacak ancak Niğde Yüksek Hızlı Trendenden mahrum kalmaktadır. Ulukışla bağlantısı dışında Niğde Merkez’den Yüksek Hızlı Tren geçmeyecektir” dedi.

Milletvekili Ömer Fethi Gürer Niğde Merkezden Yüksek hızlı tren geçmemesini eleştirerek: “Sivas-Kayseri-Niğde-Adana-Gaziantep arasında Yüksek Hızlı tren çalışması yapılacak. Adana-Niğde-Kayseri- Ankara-İstanbul arasında da Yüksek hızlı tren hattının işletilmesi olasıdır” dedi..

Bütçe Komisyonu tutanaklarında da yer aldığı üzere Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer Bakan’ın sözünü bölerek: “Niğde gene yok mu Sayın Bakan? dedi. Ulaştırma, Denizcilik Ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan: “Sırayla efendim. Niğde gene yok mu? Değil” dedi. CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer: “On altı yıl oldu” dedi. Ulaştırma, Denizcilik Ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan: “Biz Niğde’ye otoyol yapıyoruz, Niğde’yi Kapadokya’ya yaklaştırıyoruz, hepsine yaklaştırıyoruz ama şöyle: Sırayla yapıyoruz, sıra hepsine gelecek.”dedi.

Alıntıdır


Ahmed Bayezid
1 hafta önce - Çrş 06 Arl 2017, 14:17
TCDD, Niğde’ye 9 adet üst geçit yapıyor / 06.12.2017


Niğde Valisi Yılmaz Şimşek Başkanlığında Başkanlığında Niğde Valiliği Toplantı Salonunda gerçekleştirilen toplantıda, 2018 yılında Niğde’nin farklı bölgelerine yapılması planlanan üstgeçitler ve hızlı tren projesi ile Aktaş mevkiinde yapımı devam eden lojistik merkezi hakkında görüş alışverişinde bulunuldu.

Gündem maddelerini Demir Yolları yatırımlarının oluşturduğu toplantıya Vali Yılmaz Şimşek, Niğde Belediye Başkanı Rıfat Özkan, Niğde Ticaret Odası Başkanı Şevket Katırcıoğlu, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) 2.Bölge Müdürü Mahmut Yetkin ve 6. Bölge Müdürü Oğuz Saygılı, İl Genel Meclis Başkanı Bülent Küçüktuna ile TCDD bürokratları katıldı.

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından yatırım programına alınan Kırıkkale- Kırşehir- Aksaray- Ulukışla hızlı tren hattı projesi ve hattın güzergâhı konularının masaya yatırıldığı toplantıda, yine Niğde’de son yıllarda yaşanan trafik sorununa büyük ölçüde çözüm getireceği öngörülen üst geçit projeleri ele alındı.

Toplantıda konuşan Vali Şimşek, “Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığımız tarafından yatırım programına alınan projelerin hangi aşamada olduğunu takip etmek, ilimizde yapılması planlanan demiryolu yatırımlarını izlemek, yerel ve bölgesel kalkınma bakımından değerlendirmek üzere gerçekleştireceğimiz toplantı, inşallah Niğde’miz için güzel gelişmelere vesile olur” dedi.

Niğde’nin farklı bölgelerine yapılacak olan 9 adet üstgeçit projesinin TCDD tarafından yatırım programına alındığını belirten Vali Şimşek, üstgeçitlerin 2018 yılı sonuna kadar tamamlanmasının planlandığını vurguladı.

Aktaş mevkiinde yapımına devam edilen lojistik merkezi hakkında bilgilerin ve çalışmaların paylaşıldığı toplantı, katılımcıların görüşlerini bildirmesi ile son buldu.

Alıntıdır


Ahmed Bayezid
1 hafta önce - Cum 08 Arl 2017, 15:03


(+)




cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM