Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Konya yeni YHT garı
« önceki   123 ... 141516

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 16
selimengin
1 ay önce - Pts 06 Ksm 2017, 07:32

Alıntı:
Buna Gar değil de İstasyon demek daha isabetli olur. Bu arada Google earth'dan baktım, Bosna ve otogar bölgesine çok uzakta kalıyor. Konya'ya bu şekilde ikinci bir istasyon yapılmalıdır. Böylece hem Gar yapılmadığı için istasyon yapıldığı için bu telafi edilmiş olur hem de Bosna ve Otogar Bölgesi'nin de YHT'ye binmesi sağlanır.

Çimento Fabrikası'nın olduğu yere, bir İstasyon yapılmalıdır. OSB bölgesinin de YHT ile koordinasyonu yapılmış olur.

İsterseniz evinizin önüne kadar YHT hattı döşeyelim hasmetmeap hazretleri. İster gar olsun ister istasyon olsun bu gibi yapılar merkeze yapılır , böylece nüfusun çoğunluğunun kullanması sağlanır.


hhozarpa
1 ay önce - Pts 06 Ksm 2017, 16:45

planlanan metro hatlarının kesişim noktasında kalacağı için bahsi geçen otogar ve bosnadan ulaşım sıkıntı olmayacaktır.

Misafir 799

1 ay önce - Pts 06 Ksm 2017, 19:59

"bahsi geçen otogar ve bosnadan ulaşım sıkıntı olmayacaktır."
ALINTI

Hem Otogar Bölgesinden, hem Bosnadan, hem de iş çevresi olan OSB bölgesinden büyük sıkıntı olacağı kesin. Zira bu bölgeden istasyona gitmek (artık gar değil) enaz 45 dakikadır. Örneğin Beyhekimden, 500 evlerden, Üniversiteden,..vs.

Halbuki Çimento fabrikası yanındaki tam kavşağa bir istasyon yapılsa YHT yolcu sayısı çok artar. Aksi halde insanlar yine bu bölgeden otobüslerle Ankara'ya seyahate devam edecektir. Zira trenle otobüs arasında süre açısından bir fark bulunmamaktadır.

Bosna'da yola çıkacak otobüse el kaldıracak. Aynı sürede Ankara'ya varacak. Ozaman neden treni tercih etsin? İnsanların aklından zoru mu var?

İstanbul'da Pendik'ten Halkalıya kadar bir sürü istasyon var. Doğrusu da bu. Neden Konya'da da aynı şekilde olmasın?



furkankk
1 ay önce - Pts 06 Ksm 2017, 21:46

YHT Gar için yer seçimi bence makul. Trenin en büyük avantajı şehir merkezine kadar ulaşabilmektir. Konyayı sadece otogar ve bosnadan ibaret zannederek Meram ve Karatay'da yaşayan halkı hiçe saymak çok bencilce oluyor. O bölgede oturan bir kişi için Ankaraya tren yada otobüsle gitmek süre anlamında aynı olabilir (kaldı ki aynı değil! ve trenin konfor avantajı var) ancak İstanbul içinde tren var ve orada bariz bir süre avantajı var. Ayrıca İstanbul da bahsedildiği gibi bir sürü durak olmayacak şuan ki CR3 hattı yenilemesi tamamlandığı zaman 3-4 istasyonda duracak tren sadece ve bu durakların her biri Konyanın topyekün nüfusundan daha fazla insana hitap edecek. Konya ile İstanbulu karıştırmamak lazım. Hızlı tren ne kadar durakta durursa o kadar zaman kaybediyor yani yavaşlıyor yani anlamını kaybediyor. Bir zahmet trene kadar herkes gidecek.

Misafir 9c2

1 ay önce - Pts 06 Ksm 2017, 22:49

Evet Aksaray kavşağında bir istasyon yapılmalı. 100 binlik Polatlıya istasyon yapılırken 500 bin kişiye hitap edecek, 500 bin kişinin sorununu çözecek yere istasyon yapmamak mantıklı değil. Bu bölgede 400 bin insan yaşıyor ve 100 bin kişilik iş çevresi.

Ayrıca Konya Fuarı için bu istasyon olmazsa olmazdır.


emturan
1 ay önce - Pts 06 Ksm 2017, 22:59

Bir ana ve bir de kuzey garı veya istasyonu yapılabilir. YHT şehir içlerinde tam hız gitmioyr zaten gürültü nedeni ile. Ankara'da Batı Garı Etimesgut ve Doğu Garı Kayaş'ta olacak. İstanbul'da sanırım 4 noktada duracak Haydarpaşa 'da sonlananlar.



Misafir 55b

1 hafta önce - Cmt 02 Arl 2017, 20:03

Bu tren garı için 100 bin kişinin yaşadığı Bosna Hersek mahallesine bir istasyon yapmamaları gerçekten içler acısı, Bosna'dan tren garına ulaşmak ortalama 1.5 saat sürüyor, Ankara ve Eskişehir'e gidenlerin tamamı Bosna'dan binmek için otobüs firmalarıyla seyahat ediyorlar.

turkoman
1 hafta önce - Cmt 02 Arl 2017, 20:23

Aslında Bosna'da durması mantıklı, yani Konya'ya gelmişsin orada, eğer metro projesi gecikecekse şimdilik Bosna'ya bir durak yapılmalı ve inmek isteyen insanlar oradan inmeli...

Misafir 799

1 hafta önce - Cmt 02 Arl 2017, 21:18

"Aslında Bosna'da durması mantıklı,"
ALINTI

Bosna'dan geçen demiryolu mu var? En uygunu Çimento fabrikasının Aksaray Kavşağı bitişiğinde bir istasyon yapılması gerekir.



sayfa 16
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 141516
ANA SAYFA -> ULAŞIM