Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
(ozgun)

6 yıl önce - Pts 29 Ağu 2011, 12:29

1) BAL'a ait DC8 daha önce Haramaine Air'e kiralıkmış. Boyamanın sadece yazı kısmına yapılması sayesinde kafa karıştıran beyazlık oluşmuş: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/midd ...546429.jpg

2)Havacılık tarihine baktığımızda BAL sadece DC8'ler ile İstanbul ve Ankara'dan uçmuş.

3) Casa Aviocar gibi 24 kişilik kerosen canavarı uçaklar ile sağlıklı gelir sağlayacak uçuş yapıldığını sanmıyorum. Olsa dahi çok çok fahiş fiyatlar ile uçulmuştur.

2010 yılında Borajet, basit ve az kerosen yakan 72 kişilik uçakları ile Sabiha Gökçen Havalimanına 15 dakikalık seferler koymuştu. Uçaklar full dolu olduğu halde zarar etti.

4) Bu arada BAL YENİDEN SEFERLERE BAŞLIYOR. Ön görülen tarih 2012


mert101

5 yıl önce - Pts 24 Eyl 2012, 17:58

Bursa Havayolları Uçmaya Hazırlanıyor

Bursa'nın Havayolu Şirketi 'Bursa Air' önümüzdeki yaz döneminde ilk uçuşunu yapacak.

Merinos Gönül Dostları Restoran'da gazetecilerle biraraya gelen Bursa protokolü, Bursa Havayolları Şirketi'nin kurulmasında önemli adımlar atıldığını söyledi. Bursa Havayolları hakkında bilgi veren Vali Şahabettin Harput, Bursa'nın en önemli probleminin ulaşım olduğuna dikkat çekerek, yeni havayolu şirketinin şehir için büyük kazanım olduğunu belirtti. Uzun zamandır konuşulan bu konuda bugün artık adımların atıldığını bildiren Harput, "Bugün yapılan çalışmaların olgunlaştığını ve bu konu ile alakalı bu işin onabilirliliğine fizibil olduğuna ve bu işin vaktinin geldiğine ortak karar verdik. Önümüzdeki Perşembe akşamı Bursa Havayolları kuruluşunu Bursa'nın ileri gelenleri ve Bursalı işadamları ile lansmanını yaparak duyuracağız" dedi.

TÜRK ARAP ORTAKLI ŞİRKET

Bursa Havayolları ile alakalı Valilik başta olmak üzere Büyükşehir Belediyesi MÜSİAD ve BTSO gibi kurumlarında öncü olduğunun altını çizen Harput, şöyle devam etti:

"Bursa Havayolları özellikle Türk ve Arap ortaklığı olacak. Çünkü bizim özellikle Cidde başta olmak üzere Arap bölgeleri ve Balkanlar ön planda olacak. Arap Turizm Örgütü ile, turizm örgütleri ile ve kendi aramızda görüşerek bu konuda karar kıldık."

Bursa Havayollarının asıl hisselerinin Türkiye tarafında olacağını bildiren Harput, "Kalan kesimi ise Arap tarafında olacak. Bursa Havayolu Yenişehir ilçesinden yani Bursa Havaalanından ulaşımı sağlayacak" şeklinde konuştu.

Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe ise havayolu ile ilgili somut bir adım attıklarını belirterek, "Bursa'nın en önemli ve coğrafi yapıdan gölgesinde kaldığımız için İstanbul vardı. Tüm havayolu ulaşımını İstanbul üzerinden yapıyorduk. Bu da Bursa'ya ulaşımda büyük sıkıntılar yaşatıyordu. Bunun için 6 saat öncesinden İstanbul'a çıkmamız gerekiyordu. Bir günümüz bu yolda gidiyordu. Bu konuda Bursa'ya gelenlerde bu konuda büyük sıkıntı duyuyordu ve bu konuda şikayetler alıyorduk" şeklinde konuştu.

Bursalı girişimci işadamları ile Bursa'da bu konuda yaptıkları görüşmelerden sonra bu konuda belli bir noktaya geldiklerin belirten Altepe, hem Türkiye'nin belli noktalarına Bursa bağlantılı ve Arap ile Balkanlara bu havayolu ulaşımı ile bağlantı kurulması büyük bir avantaj olacağını vurguladı.

BTSO Başkanı Celal Sönmez ise Bursa'nın kabuğunu kırdığını, havayolu şirketinin Bursa için büyük bir eksiklik olduğunu ifade ederek, "Bursa yıllardır tarım başta olmak üzere tekstil, otomotiv ve makine olmak üzere dönemin gerektirdiği sektöre koşa koşa giden bir yapısı var. Son yıllarda ise tüm kurumlar olarak başlattığımız turizm konusunda da en önemli faktörlerin birinde sona gelindi. Bursa'nın Avrupa ve diğer şehirlerle bağlantı noktasında son noktaya gelindi. Perşembe günü işin fizibilitesi de anlatıldığında Bursalı işadamlarının da bu konuda gerekli desteği vereceklerinden eminim" ifadelerini kullandı.

MÜSİAD Başkanı Hasan Çepni ise "Yollarda geçen zamanımızdan usandık ve İstanbul'a taşınmaktan yıldık. İki yıl önce havayolu şirketlerini bir araya getirdik ve bu sıkıntıdan nasıl kurtulacağımız araştırdık ama geçici çözümlerin hiç bir fayda vermedi. Bursa'nın bu sıkıntısını giderilmesinin de Bursa Hava Yolları ile mümkün olduğunu anladık. Bu ortaklığın bize getireceği faydayı inşallah göreceğiz. İnşallah Bursa Havayolları Arap ortaklığı ve Cidde merkezli önemli faydalar sağlayacak. Ayrıca Türkiye içinde de önemli kentlere ulaşımı sağlayacak. Yine Balkanlar'da da bu havayolları ile ulaşmak mümkün olacak" dedi.

(+)

İLK ETAPTA 3 UÇAKLA BAŞLAYACAK

Bursa Havayolları'nın Bursa Ortak Girişim Grubu tarafından hayata geçirileceğini belirten Çepni, 30 milyon dolar olan ödenmiş sermayesi ve 5 uçakla hedefi olan şirket hakkında şu bilgileri verdi:

"İlk etapta 3 uçakla carter seferleri başlayıp, 5 uçakla devam edecek. Tek koridorlu ve 220 kişiye kadar uluslararası uçuşlar yapabilecek uçaklar olacak. İnşallah önümüzdeki Perşembe akşamı bunları bizimle ortak olmak isteyen işadamı arkadaşlarımız ile bunları paylaşacağız" dedi.

Çepni, şirketin yasal sürecinin 6 ay gibi süreceğini belirterek, "Ancak önümüzdeki yaz başı inşallah Bursa Havayolları uçuşlara başlayacak. İlk etapta kiralama sistemi ile uçuşa başlayacağız" açıklamalarında bulundu.

kaynak: haberler

Bursa adına sevindirici bir haber , en azından son dönemde bursa artık istanbulun arka bahcesi gibi görünmekten kurtuldu ve geri kalmıslıgını hızlı bir sekilde üstünden atıyor. Bundan sonrası ise artık metropollesme adına olacaktır. Hayırlı olsun


Osmangazi1963
5 yıl önce - Sal 25 Eyl 2012, 18:26

Çok güzel haber inşallah güzel bir şirket olur Allah yardımcımız olsun



Misafir 669

2 ay önce - Pts 09 Ekm 2017, 11:39

bursa air hava yolu neden kurulmadı

Misafir a32

2 ay önce - Pts 09 Ekm 2017, 11:53

Hükümet izin vermedi. Şirket kuruluşu SGHM izniyle oluyor. Belediyeye el altından " siz bu işe girmeyin, Pegasus vs yi palazlandıracağız, Sabiha Gökçen'in kâra geçmesi lazım, Bursa'daki havaalanını canlandırmayın" dendi. Bu yüzden Bursa'nin bir havayolu yok, kurulamadı. Üstelik yeni havayolu kurup uçuş izni almak için 3 özmal 2 kiralık olmak üzere en az 5 uçak şartı var. Bu kural yumuşatılmadan yeni / bölgesel havayolu kurulması neredeyse imkansız. Ancak yeterli uçuş alamamaktan muzdarip şehirlerin yerel dinamikler - belediyeler biraraya gelip her biri birer uçak alır ve kiralarsa bu şekilde ortak bir havayolu kurulabilir ( Bursa - Adana - G.antep - Van - Trabzon - Zonguldak vb ). Bu anlamda Adana - Antep - Trabzon ve Van'ın yeterince uçuş alması nedeni ile böyle bir girişime ihtiyacı yok gibi gözükse de diğer şehirlerin belediye ve yerel dinamikleri de pek kuvvetli değil. BU kadar uçak alınınca iç pazar yetmeyeceği için karlılığı tutturmak açısından dış bağlantı veren Adana ve Trabzon'un ( veya - Ordu-Giresun-Rize'nin), Hatay veya belki Diyarbakır'ın da bu birlikte yer alması faydalı olabilir. Eskişehir - Konya ve Kayseri'nin de katılımı mantıklı olabilir. Uçakların büyük - küçük olma şartı yok bildiğim kadarıyla. Bir iki adet <100 kişilik bölgesel uçak da iş görebilir. Hatta Borajet'in 90-115 yolcu kapasiteli 5 adet uçabilir durumdaki Embraer uçağını al hemen yürü (5 tanesi uçar durumda değil, yedek parça kaynağı olarak kullanılıyor)



Misafir a32

2 ay önce - Pts 09 Ekm 2017, 12:13

Bu mesajdaki bilgiler yanlış diyen "çok ve doğru bilen"i, doğruları yazmaya davet ediyoruz

Misafir 4f4

1 hafta önce - Cmt 02 Arl 2017, 19:26

kurulma şansı varmı yeniden



sayfa 4
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara