Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
onurnazliaka
1 hafta önce - Cum 01 Arl 2017, 13:45

Alıntı:
Bir çok öneri ve isteğiniz bence yerinde. Işıklar ve kavşaklar direk konuyla alakalı değil, ama duruma göre belirtirim. Toplantı saat 14'te. O zamana kadar, varsa aklınıza gelenler yazın.

Nazmi Bey, toplantıdan çıkan sonuçları bizimle paylaşırsanız seviniriz. Ayrıca ilerleyen toplantılar için belirlenen gündem maddeleri doğrultusunda fikirlerimizi sorarlar ise buradan madde madde bilgi de verebiliriz.

Tabi şu da var: Oradaki adamlar salak değil, böyle her şeyi yazınca da sanki onlar hiçbir şey bilmiyormuş gibi bir algı da ortaya çıkıyor. Muhtemelen bizim burada bahsettiğimiz pek çok şeyin onlar da farkındadırlar ancak onların tek eksikliği sahada olmamaları ve belki de nihai kararı verememeleri.

Ah ah, şu olayı 2012 yılında yapacaklardı ki coştururdum bu başlığı yeminle. O zaman her ne kadar bisiklet kullansam da otobüs hatlarını numarasına kadar ezbere biliyordum. Şimdilerde fikir düzeyinde kalan pek çok hususu o zaman uygulamalı dahi gösterebilirdim.


karakus381
1 hafta önce - Cum 01 Arl 2017, 22:40


(+)


Bilmem buna nasıl bir çözüm bulunacak fotoğrafta ilerde sağ ve sol olarak akşam 17:00 'dan sonra otobüs bulmak, beklemek,geldiğini görmek vb.. co zor peron yok karışık.Yogunburc önündeki talas hat durakları gibi belli bir peron sistemi olsa iyi olur..


mehmetgazi

1 hafta önce - Cmt 02 Arl 2017, 14:40

Tranvay istasyonlarına geçişler çok problemli. Yayalar için ışık konuluyor ama trafik akışı oldukça etkileniyor. Tranvay duraklarına yaya girişleri için alt/üst geçit yapılması gerekiyor. Basite kaçılıp trafik ışığı konuluyor hem yaya güvenliği için hemde trafik akışını bozmamak için Tranvay duraklarına Yaya Üst/Alt Geçitleri şart. Bence en önemli sorun budur.



salih38
1 hafta önce - Cmt 02 Arl 2017, 14:54

Alıntı:
Tranvay istasyonlarına geçişler çok problemli. Yayalar için ışık konuluyor ama trafik akışı oldukça etkileniyor. Tranvay duraklarına yaya girişleri için alt/üst geçit yapılması gerekiyor. Basite kaçılıp trafik ışığı konuluyor hem yaya güvenliği için hemde trafik akışını bozmamak için Tranvay duraklarına Yaya Üst/Alt Geçitleri şart. Bence en önemli sorun budur.

Kesinlikle katılıyorum fakat Nato Caddesi üzerindeki üstgeçit inşaat süresi dikkate alındığında belediyenin kolaylıkla bu işin altından kalkabilecek bir potansiyelinin olmadığını düşünüyorum.


Nazmi

1 hafta önce - Cmt 02 Arl 2017, 17:26

Dün toplantı gerçekleşti arkadaşlar. Büyükşehir Belediyesi ulaşım daire başkanı, Ulaşım A.Ş. genel müdürü, çeşitli personeller ve belgelendirmeyi yapacak olan uluslarası ulaşım kuruluşu UITP'den Kaan Yıldızgöz isminde, adından da anlaşılacağı üzere Türk bir yetkili katıldı. Kaan bey, kuruluşun sıradan bir temsilcisi değil bu arada. Üst düzey bir yetkili, kendisi Brüksel'de yaşıyor. Bana 'wow'dan gelen siz misiniz' diye sordu, evet dedim. Gülümseyerek daha önceden İBB ulaşım dairesinde çalışırken, benzer bir toplantı için siteden Akın Kurtoğlu ve Rıfat Behar ile irtibata geçip görüşmüşler, ondan bahsetti. Zehir gibi birisi, her halinden belli. Yaşı genç olmasına rağmen, çok iyi yerlerde görev yapmış, çok daha iyi yerlere gelecektir ileride, önü açık. Bir Türk olarak gurur duydum kendisiyle

Toplantıya gelirsek, halk temsilcisi olarak benimle birlikte hukuk öğrencisi bir arkadaş vardı. Başlığı açarken bahsettiğim 10-15 kişilik grup başka iş içinmiş.

Anlatacaklarım sadece raylı sistemle alakalı arkadaşlar, kalite belgesi de bunun için alınacakmış zaten ve 2018'in sonlarında tüm çalışmaların bitirilip belgenin alınması hedefleniyor.

Toplantı, evvela direk olarak halkın ulaşımla alakalı sorunlarının giderilmesine yönelik bir toplantı değilmiş. Ben yanlış anlamışım, daha doğrusu ilk görüştüğüm görevli mühendis arkadaşlar bana yanlış ve çok yüzeysel anlattılar konuyu. Bu yüzden, kavşağıydı, ışığıydı, diğer ulaşım sorunlarını özellikle sormak istemedim.

İş veren (belediye), işleten (ulaşım a.ş.) müşteri (halk) ve denetleyen (uıtp) kişilerin oluşturduğu bu toplantıda, işleten firmanın müşteriye taahhüt ettikleri, ne gibi değişikliklerin olacağı, denetleyici kuruluşun neler yapacağıyla alakalı bir 'bilgilendirme' toplantısıydı.

Toplantı başında, ulaşım ekibinin alacağı bu belge ile nelerin hedeflendiği, nelerin değişeceği ile alakalı bir sunum izledik. Bu sunumda burada yazmış olduğunuz bazı soruların cevabı vardı. Diğer 'bazı' taleplerinizi de, duruma göre çirkeflik yapmadan sormaya çalıştım Dediğim gibi, bilgilendirme maksatlı bir toplantıydı çünkü.

Öncelikle, kart38 adlı firma ile anlaşma fesh edilmiş. Bu işi ulaşım a.ş. kendisi yapacak. Alınması planlanan bu belge kapsamında her 'tramvay durağında' müşterinin bilete ulaşması zaruri. Yani banka kartı ve nakit olarak bilet alınabilen, dolum yapılabilen kiosklar; bazı duraklar hariç (durak yanında, karşısında bu işi yapan büfe, market vs. yerlerin dışında) her durakta olacak.

Otobüsten otobüse, tramvaydan otobüse gibi aktarma imkanı sağlancak.

Araçların ve durakların temizliği, çalışan personelin davranışları gizli denetçiler tarafından rapor edilecek.

Araçların kaç dakikadan geleceği, hem duraklardaki ekrandan, hemde mobil cihazlardan görülebilecek.

Ulaşım A.Ş. internet sitesi çok daha kapsamlı hale getirilecek.

Bu belirttiklerim sunum içerisinde olduğu için sormadım haliyle. Söz aldığım farklı aralıklarda ise şunları sordum.

- Tramvayla ulaşımın uzun zaman aldığını, araçların daha hızlı olması ve durak sayılarının azaltılması önerisinde bulundum.

Tramvayla alakalı bu taleple daha öncede karşılaştıklarını, ulaşımın durmaksızın 25 km hızla gerçekleştiğini, yani standartlara uygun bir süre içerisinde yolculuk sağladıklarını belirttiler. UITP görevlisi Kaan bey de, ulaşım zamanında bir sıkıntı olmadığını belirtti. Başka bir ulaşım görevlisi de, bu konuda yine de bazı düzenlemeler planladıklarını belirtti.

- Bilet ücretlerinin, pahalı olduğunu belirttim.

Belediye ulaşım daire başkanı Ferhat bey cevapladı bunu. Yolculuğun pahalı olmadığını, diğer şehirlerde seçim yada başka kaygılar yüzünden zam yapmadıklarını, ama oluşan zararı belediye bütçesinden karşıladıklarını belirtti. Bende, 'bizde de o zaman belediye karşılasın' dediğimde; Kayseri'de halk otobüsünün çok fazla olduğunu, buna rağmen zararı karşılasak dahi, o zaman başka kamu hizmetlerinde kısıtlamaya gideceklerini belirtti. Ne kadar tatmin edici bir cevap oldu, orası sizlere kalmış

- Meydanın çok yoğun olduğunu söyledim.

Ulaşım A.Ş. genel müdürü; sırf meydan özelinde tramvay hattını teke indireceklerini, bir kaç otobüsünde, meydan ve etrafında sürekli 'ring' halinde olacağını belirtti. Tramvay ve otobüs sayısı azalacakmış böylece meydanda. Birde, tramvayın Talas son durağını, meydan yerine Hunat'a almayı planlıyorlarmış.

- Hunat'tan başlayıp, trafiğe kapalı çarşı içinden, Kayseri Lisesi önüne, oradan tarihi Kayseri Mahallesi'ne uzanan bir nostaljik tarzda tek hatlı tramvay önerisinde bulundum. Olabilir aslında vs. dediler, ama çok da ciddiye aldıklarını sanmıyorum.


Özgür Bey'in ve o civarda oturan kişilerin yaşadığı olumsuzluğu da, toplantı öncesi ulaşım a.ş. yetkililerine belirtmiştim. Önce şaşırdılar, sonra not alıp, ilgileneceklerini belirttiler. Umarım, o durak için güzel bir düzenleme yaparlar.

Mehmetgazi bey, keşke dün yazmış olsaydı talebini, onu da belirtirdim. Çünkü, dikkate alınacak bir istek. En azından bazı yoğun yerler için bir çalışma yapabilirler.

Bir dahaki toplantı, Şubat ayı içerisinde olacak. O zaman kısmetse hem bunu, hem başka sorunlar, talepler olursa onları dile getiririz. Ayrıca, ulaşım a.ş.
genel müdürü bayağı ilgili, kibar bir insan. Wow'daki bu sayfayı da göstereceğim kendisine, en azından bazı sorunları ve fikir olabilecek işleri görmelerine yardımcı olur belki.

Elçiye zeval olmaz, benden bu kadar arkadaşlar Umarım şehrimiz ulaşımını çok daha iyi yerlere getirir bu çalışmalar



sayfa 3
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET