Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
onurnazliaka
11 ay önce - Cum 01 Arl 2017, 13:45

Alıntı:
Bir çok öneri ve isteğiniz bence yerinde. Işıklar ve kavşaklar direk konuyla alakalı değil, ama duruma göre belirtirim. Toplantı saat 14'te. O zamana kadar, varsa aklınıza gelenler yazın.

Nazmi Bey, toplantıdan çıkan sonuçları bizimle paylaşırsanız seviniriz. Ayrıca ilerleyen toplantılar için belirlenen gündem maddeleri doğrultusunda fikirlerimizi sorarlar ise buradan madde madde bilgi de verebiliriz.

Tabi şu da var: Oradaki adamlar salak değil, böyle her şeyi yazınca da sanki onlar hiçbir şey bilmiyormuş gibi bir algı da ortaya çıkıyor. Muhtemelen bizim burada bahsettiğimiz pek çok şeyin onlar da farkındadırlar ancak onların tek eksikliği sahada olmamaları ve belki de nihai kararı verememeleri.

Ah ah, şu olayı 2012 yılında yapacaklardı ki coştururdum bu başlığı yeminle. O zaman her ne kadar bisiklet kullansam da otobüs hatlarını numarasına kadar ezbere biliyordum. Şimdilerde fikir düzeyinde kalan pek çok hususu o zaman uygulamalı dahi gösterebilirdim.


karakus381
11 ay önce - Cum 01 Arl 2017, 22:40


(+)


Bilmem buna nasıl bir çözüm bulunacak fotoğrafta ilerde sağ ve sol olarak akşam 17:00 'dan sonra otobüs bulmak, beklemek,geldiğini görmek vb.. co zor peron yok karışık.Yogunburc önündeki talas hat durakları gibi belli bir peron sistemi olsa iyi olur..


mehmetgazi

11 ay önce - Cmt 02 Arl 2017, 14:40

Tranvay istasyonlarına geçişler çok problemli. Yayalar için ışık konuluyor ama trafik akışı oldukça etkileniyor. Tranvay duraklarına yaya girişleri için alt/üst geçit yapılması gerekiyor. Basite kaçılıp trafik ışığı konuluyor hem yaya güvenliği için hemde trafik akışını bozmamak için Tranvay duraklarına Yaya Üst/Alt Geçitleri şart. Bence en önemli sorun budur.



salih38
11 ay önce - Cmt 02 Arl 2017, 14:54

Alıntı:
Tranvay istasyonlarına geçişler çok problemli. Yayalar için ışık konuluyor ama trafik akışı oldukça etkileniyor. Tranvay duraklarına yaya girişleri için alt/üst geçit yapılması gerekiyor. Basite kaçılıp trafik ışığı konuluyor hem yaya güvenliği için hemde trafik akışını bozmamak için Tranvay duraklarına Yaya Üst/Alt Geçitleri şart. Bence en önemli sorun budur.

Kesinlikle katılıyorum fakat Nato Caddesi üzerindeki üstgeçit inşaat süresi dikkate alındığında belediyenin kolaylıkla bu işin altından kalkabilecek bir potansiyelinin olmadığını düşünüyorum.


Nazmi

11 ay önce - Cmt 02 Arl 2017, 17:26

Dün toplantı gerçekleşti arkadaşlar. Büyükşehir Belediyesi ulaşım daire başkanı, Ulaşım A.Ş. genel müdürü, çeşitli personeller ve belgelendirmeyi yapacak olan uluslarası ulaşım kuruluşu UITP'den Kaan Yıldızgöz isminde, adından da anlaşılacağı üzere Türk bir yetkili katıldı. Kaan bey, kuruluşun sıradan bir temsilcisi değil bu arada. Üst düzey bir yetkili, kendisi Brüksel'de yaşıyor. Bana 'wow'dan gelen siz misiniz' diye sordu, evet dedim. Gülümseyerek daha önceden İBB ulaşım dairesinde çalışırken, benzer bir toplantı için siteden Akın Kurtoğlu ve Rıfat Behar ile irtibata geçip görüşmüşler, ondan bahsetti. Zehir gibi birisi, her halinden belli. Yaşı genç olmasına rağmen, çok iyi yerlerde görev yapmış, çok daha iyi yerlere gelecektir ileride, önü açık. Bir Türk olarak gurur duydum kendisiyle

Toplantıya gelirsek, halk temsilcisi olarak benimle birlikte hukuk öğrencisi bir arkadaş vardı. Başlığı açarken bahsettiğim 10-15 kişilik grup başka iş içinmiş.

Anlatacaklarım sadece raylı sistemle alakalı arkadaşlar, kalite belgesi de bunun için alınacakmış zaten ve 2018'in sonlarında tüm çalışmaların bitirilip belgenin alınması hedefleniyor.

Toplantı, evvela direk olarak halkın ulaşımla alakalı sorunlarının giderilmesine yönelik bir toplantı değilmiş. Ben yanlış anlamışım, daha doğrusu ilk görüştüğüm görevli mühendis arkadaşlar bana yanlış ve çok yüzeysel anlattılar konuyu. Bu yüzden, kavşağıydı, ışığıydı, diğer ulaşım sorunlarını özellikle sormak istemedim.

İş veren (belediye), işleten (ulaşım a.ş.) müşteri (halk) ve denetleyen (uıtp) kişilerin oluşturduğu bu toplantıda, işleten firmanın müşteriye taahhüt ettikleri, ne gibi değişikliklerin olacağı, denetleyici kuruluşun neler yapacağıyla alakalı bir 'bilgilendirme' toplantısıydı.

Toplantı başında, ulaşım ekibinin alacağı bu belge ile nelerin hedeflendiği, nelerin değişeceği ile alakalı bir sunum izledik. Bu sunumda burada yazmış olduğunuz bazı soruların cevabı vardı. Diğer 'bazı' taleplerinizi de, duruma göre çirkeflik yapmadan sormaya çalıştım Dediğim gibi, bilgilendirme maksatlı bir toplantıydı çünkü.

Öncelikle, kart38 adlı firma ile anlaşma fesh edilmiş. Bu işi ulaşım a.ş. kendisi yapacak. Alınması planlanan bu belge kapsamında her 'tramvay durağında' müşterinin bilete ulaşması zaruri. Yani banka kartı ve nakit olarak bilet alınabilen, dolum yapılabilen kiosklar; bazı duraklar hariç (durak yanında, karşısında bu işi yapan büfe, market vs. yerlerin dışında) her durakta olacak.

Otobüsten otobüse, tramvaydan otobüse gibi aktarma imkanı sağlancak.

Araçların ve durakların temizliği, çalışan personelin davranışları gizli denetçiler tarafından rapor edilecek.

Araçların kaç dakikadan geleceği, hem duraklardaki ekrandan, hemde mobil cihazlardan görülebilecek.

Ulaşım A.Ş. internet sitesi çok daha kapsamlı hale getirilecek.

Bu belirttiklerim sunum içerisinde olduğu için sormadım haliyle. Söz aldığım farklı aralıklarda ise şunları sordum.

- Tramvayla ulaşımın uzun zaman aldığını, araçların daha hızlı olması ve durak sayılarının azaltılması önerisinde bulundum.

Tramvayla alakalı bu taleple daha öncede karşılaştıklarını, ulaşımın durmaksızın 25 km hızla gerçekleştiğini, yani standartlara uygun bir süre içerisinde yolculuk sağladıklarını belirttiler. UITP görevlisi Kaan bey de, ulaşım zamanında bir sıkıntı olmadığını belirtti. Başka bir ulaşım görevlisi de, bu konuda yine de bazı düzenlemeler planladıklarını belirtti.

- Bilet ücretlerinin, pahalı olduğunu belirttim.

Belediye ulaşım daire başkanı Ferhat bey cevapladı bunu. Yolculuğun pahalı olmadığını, diğer şehirlerde seçim yada başka kaygılar yüzünden zam yapmadıklarını, ama oluşan zararı belediye bütçesinden karşıladıklarını belirtti. Bende, 'bizde de o zaman belediye karşılasın' dediğimde; Kayseri'de halk otobüsünün çok fazla olduğunu, buna rağmen zararı karşılasak dahi, o zaman başka kamu hizmetlerinde kısıtlamaya gideceklerini belirtti. Ne kadar tatmin edici bir cevap oldu, orası sizlere kalmış

- Meydanın çok yoğun olduğunu söyledim.

Ulaşım A.Ş. genel müdürü; sırf meydan özelinde tramvay hattını teke indireceklerini, bir kaç otobüsünde, meydan ve etrafında sürekli 'ring' halinde olacağını belirtti. Tramvay ve otobüs sayısı azalacakmış böylece meydanda. Birde, tramvayın Talas son durağını, meydan yerine Hunat'a almayı planlıyorlarmış.

- Hunat'tan başlayıp, trafiğe kapalı çarşı içinden, Kayseri Lisesi önüne, oradan tarihi Kayseri Mahallesi'ne uzanan bir nostaljik tarzda tek hatlı tramvay önerisinde bulundum. Olabilir aslında vs. dediler, ama çok da ciddiye aldıklarını sanmıyorum.


Özgür Bey'in ve o civarda oturan kişilerin yaşadığı olumsuzluğu da, toplantı öncesi ulaşım a.ş. yetkililerine belirtmiştim. Önce şaşırdılar, sonra not alıp, ilgileneceklerini belirttiler. Umarım, o durak için güzel bir düzenleme yaparlar.

Mehmetgazi bey, keşke dün yazmış olsaydı talebini, onu da belirtirdim. Çünkü, dikkate alınacak bir istek. En azından bazı yoğun yerler için bir çalışma yapabilirler.

Bir dahaki toplantı, Şubat ayı içerisinde olacak. O zaman kısmetse hem bunu, hem başka sorunlar, talepler olursa onları dile getiririz. Ayrıca, ulaşım a.ş.
genel müdürü bayağı ilgili, kibar bir insan. Wow'daki bu sayfayı da göstereceğim kendisine, en azından bazı sorunları ve fikir olabilecek işleri görmelerine yardımcı olur belki.

Elçiye zeval olmaz, benden bu kadar arkadaşlar Umarım şehrimiz ulaşımını çok daha iyi yerlere getirir bu çalışmalar


nkrlpnt
11 ay önce - Pts 11 Arl 2017, 20:29


(+)


Nazmi hocam Kayserispor sayfalarının birinde paylaşılmış ve maç günleri karşıdan karşıya çok sayıda insan geçiyor ve ışık olmadığı(çok yakınında) insanlar akan trafikte karşıdan karşıya geçiyor, tehlike arz ediyor yaya üst geçit talebi var taraftarların eğer imkanınız varsa yardımcı olabilirseniz çok seviniriz.



Nazmi

11 ay önce - Çrş 13 Arl 2017, 13:21

Söz hakkı alma durumum toplantının asıl amacından dolayı kısıtlı olduğundan, toplantı esnasında değilde, öncesi ilgili arkadaşlara belirtirim bu konuyu. Yalnız; iki haftada bir olan, bir kaç saatlik bir sıkıntı için üst geçit yapacaklarını sanmıyorum kardeşim. Ama, maç saatlerinde aktif hale getirilcek bir trafik ışığı koymaları mantıklı olur

Toki ve Mimsin'e raylı sistem gidecek mi? diye de soru sormuştum. Onu yazmayı unutmuşum. Bir kaç yıl önce, gazetenin birinde ' Toki'ye tramvay müjdesi' diye bir haber okumuştum. O haberi aktardım yetkililere, 'şuan gündemimizde yok' dediler. Halbuki, yapılsa çok kolay (yollar geniş ve mesafe kısa) ve oralarda oturan insanlar adına büyük bir hizmet olur. İldem'e giden tramvay hattından, Toki istikametine doğru bir hat (tahminen 4 km), oradan da Mimsin'e doğru bir hat (yine 4 km civarıdır), toplamda 8 km'lik bir hat ile bayağı bir nüfus barındıran bu yerlere raylı sistem hizmetinin götürülmesi yerinde olurdu. Umarım ileride yaparlar.


Özgür Sabanlıoğlu

11 ay önce - Çrş 13 Arl 2017, 22:58

Mimsin halki o istikametten yapılan tramvaya binmez ki. Meydana gitmek için 8 km neden doğuya gitsin. Mimsine yapılacaksa mimar Sinan kavşağından bir bağlantı yapılmalı hem ilerde devamında OSB ve Abdullah Gül üniversitesi ne kadar uzanabilir. Mesafe de oldukça kısalır.

Bence talas tramvayinin hunata kadar girmesi ve yolcuların, devamı için aktarma yapması saçmalık. O halde neden makas var ve aynı hatta tramvay gidebiliyor. Çözüm travmayı uzaklaştırmak değil araçları azaltmak olmalı meydanda. Bence talas travmayı organizeye kadar gitmeli. Yapılan bu çalışmada halen hata görüyorum. Ayrıca ipek saray kavşağında talas İldem hattının makası var ancak tramvay talas İldem direkt hat olarak çalışmıyor. Bence oradaki aktarmanın da önüne geçilebilir. İnsanları travmaya alıştırmak için elimizdeki nimetten yararlanıp makas avantajını kullanıp aktarmaları minimal seviyeye indirmek gerekir.

Tramvayın ulaşım süresinin daha da kısalması gerekir. Halen çok uzun ulaşım süreleri sunuyor. Bazı duraklarin arası çok yakın. İnsanlar bir durağa 5 dk daha fazla yürüyebilir bu 5 dk onlara tramvayın ulaşım süresinde 15-20 dakika karlar sağlayabilir. Yaklaşık 2 durakta bir iptal yapılması gerekir. Duraklarin arası 700 metreden az olmamalıdır. Önemli kavşaklarda tramvay üstten veya alttan geçmeli kavşakla kesismemeli. Bu da tramvayı ciddi şekilde hızlandırır. Tramvay durağına yaya ulaşımı karayolundan geçerek değil de üst geçit vasıtası ile yapılmalı. Malum yollarımız geniş araçlar çok hızlı gidiyor ve yayalar kaza tehlikesi ile baş başa. Ciddi kazalar olmadan üst geçitler acilen yapılmalıdır.


Nazmi

11 ay önce - Prş 14 Arl 2017, 05:55

İldem hattından makasla Toki için tramvay hattı kolayca yapılabilir. Tahminen 4 km'lik bir hat, çok da bir meblağ tutmaz. Çalışmaların önemli kısmını ulaşım a.ş. ihaleye çıkmadan kendisi üstlenecektir. Toki ile Mimsin'in arası yakın olduğu için Mimsin'i de eklemiştim. Ama dediğiniz gibi, Mimsin'de oturan vatandaş için mesafe uzuyor. Mimarsinan kavşağından belirttiğiniz taraflara yapılabilecek bir hat, Toki kadar kolay olmaz ve uzun vadede düşünülebilir sanırım.

Raylı sistem duraklarının bir kısmının iptal edilmesi, araçların biraz daha hızlandırılması, yoğun kavşaklarda tramvayın alttan yada üstten geçirilerek bir şekilde trafikten izole edilmesi, ulaşım süresini ciddi şekilde azaltacatır. Bu durum, otomobilini kullanan da dahil, vatandaşı tramvay kullanmaya teşvik edecektir, cezbedecektir. Daha önceden de dile getirmiştik bunları, keşke bu yönde bir düzenlemeye gitseler.


nkrlpnt
11 ay önce - Prş 14 Arl 2017, 11:06

Yeni yapılacak tramvay durakları en azından bu kriter ile yapılabilir(mesafe olarak uzun olması aralarının).

Artı bu yeni hatlarda duraklar ya yolun üstünde ya da altında olsun trafiği engellemesin bugüne kadar yapılanlara şimdi bir şey yapmak hepsine çok zor ama yapılacaklar da böyle hata olmasın onları kurtaralım yoksa şehirde 10 tane daha alt üst geçit yapsak da trafik sorunu devam edecek ve artacaktır.

Dün açıklanan rakama göre 365.000 araç var Kayseri de yılda 20.000 yeni araç alınıyor 10 sene sonra 600.000 bine yakın araç olursa yeni yapılan yollar maalesef zulüm olacaktır.

Bu yeni yapılan alt geçitler üst geçitler ayrıca neden 2+2 yapılıyor ? ilerisi için büyük pişmanlık olabilir.



sayfa 3
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM