Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Trabzon - Erzincan Demiryolu (tren) güzergahı
« önceki   123 ... 323334   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 33

Sizce hangi güzergah uygundur?
Erzincan-Gümüshane-Tirebolu-Trabzon 27.8%  27.8%  [63]
Erzincan-Gümüshane-Macka-Trabzon 41.9%  41.9%  [95]
Erzincan-Bayburt-Caykara-Of-Trabzon 30.4%  30.4%  [69]
Toplam Oy : 227

Baha Kayım
3 hafta önce - Çrş 22 Ksm 2017, 05:25
ÖNCELİK HAT NE OLMALI? Bu projede GÜZERGAH NASIL OLMALI?


Ülke 1950'lerden bu yana hemde HIZLI DEMİRYOLLARI ile tanışırken, Karadenzi Bölgesinin 3 ayrı bölgesinin bundan ayrı olması düşünülemezdi.Bu 3 kesimde hzılı demiryolu istedi, kamuoyları bunu tartıştı, yukarıya talep ettiler, 2 Bölgeninki Projelendirildi, BATI KARADENİZ Hızlı demiryolu çoktan ihale edilip çalışmalara başladı bile..Buna göre son durum:
1-BATI Karadeniz-ADAPAZARI-BARTIN HIZLI DEMİRYOLU:Proje belirttiğimiz gibi çoktan ihale edilip,çalışmalara başlandı.Buna göre hat, ADAPAZARI-Karasu-Akaçakoca-Alaplı-Beycuma-BARTIN şeklinde. Zonguldakın en büyük ilçesi EREĞLİye Tali HAT verililecek.
Bölgenin en büyük merkezi olan ZONGULDAK'a ise bu hızlı trenden Tali Hat mı verilecek? yoksa Zonguldak-Ankara eski demiryolu hattından mı buraya uzanılacak?

2-ORTA Karadeniz-SAMSUN-ANKARA HIZLI DEMİRYOLU:
Bu bölgede yaşayan biri olarak devam edeyim; Fizibilite ve Proje çalışmaları tamamlanmak üzere.Bundan sonra ise Yatırım takvimine alınıp,2019'da ihaleye çıkması bekleniyor.Buna göre 2 hat var:
a-ANA HAT: SAMSUN-289 km. olup, Havza-Merzifon-ÇORUM-Sungurlu-Delice.Hat buradan SİVAS-ANKARA Hızlı demiryolu Hattına bağlanarak ANKARA'ya ulaşıyor.
b-ARA (Tali) HAT: Merzifondan başlayarak Turhal İLÇESİNE Ulaşıyordu.Ancak eski SİVAS-SAMSUN Demiryolunda da devre dışı kalan TOKAT Merkezi kamuoyunun tepkileri, şikayetleri,imza kampanyaları ve dilekçeleri üzerine TOKAT Merkezine Turhal İlçesinden yeni bir Porje çizimine başlandı.Buna göre Tali HAT; MERZİFON-AMASYA-Turhal-TOKAT şeklinde 145 km. uzunluğa ulaşıyor.Buradan hem iller birbirne hem de Başkent ANKARA ve ülkenin diğer şehirlerine dünyaya bağlanacak.

3-DOĞU Karadeniz: TRABZON-ERZİNCAN HIZLI DEMİRYOLU
İşte mevzu bahis olan bu Hat, 2009 yılında gündeme gelince eskiden beri Vatandaşın kendi arzusuna göre hayal ettiği TRABZON-Akçaabat-Vakfıkebir-Tirebolu-GÜMÜŞHANE-ERZİNCAN Hattı istendi.Ancak, Devletin görüş istediği KTÜ Mühendislik Fakültesi yaptığı Bilimsel Ölçümler ile bu istenen hattın hem Pahalaı hemde daha uzun olacağını belirterek,kendisi de MAÇKALI olan Dekan Pr.Dr.FAZLI BIÇAK iki hat önerdi.Buna göre Dekanın taa 2012'deki açıklamaları:
''Prof. Dr. Fazıl Çelik, Trabzon Gazeteciler Cemiyeti’nde düzenlediği basın toplantısında Başbakan Erdoğan’a yazdığı açık mektubu okudu. DLH’nin hazırladığı Trabzon- Erzincan YHT projesinin fizibilitesinin olmadığını, ülke kaynaklarının heba edildiğini'' söyledi.Buna göre ''En çok 3 milyar TL’lik bir bağlantı mümkünken 7 milyar TL’lik bir proje dayatılmıştır.Sayın Başbakanım, ben Maçkalı’yım ve Maçka’dan geçen güzergahı savunmuyorum. Zira yöre milliyetçisi değil bilim adamıyım. Bilim ve ülke menfaatleri ‘Tirebolu’ diyorsa Tirebolu, ‘Of’ diyorsa Of tercihimdir. Bu işlerin hatır gönül işi olmaması gerekir. Böylesine önemli projeler yapılırken üniversitelere danışılmaması ne büyük talihsizliktir. Bu millet bu üniversiteleri ne diye finanse etmektedir.”
“Trabzon- Arsin- Bayburt- Erbaş ya da Of ve Rize alternatifleri de son derecede rantabıldır. Birinci önerimiz Trabzon- Arsin- Madenköy-Bayburt- Demirözü- Erbaş İstasyonu olup, diğerinde güzergah sadece Bayburt’tan sonra değişerek Sarıhan üzerinden Erbaş İstasyonu’na ulaşmaktadır. İkincisi ise Erzincan’dan başlayıp geniş Kelkit ve Bayburt ovalarından geçilerek, ya da daha kısa bağlantı olan Erbaş’tan Bayburt ovalarına geçilerek, oradan Of ya da Rize’ye çok rahat bağlanılabilir.”

Şimdi bugün gelinen durumda Devlet de bir karar verememiştir.Çünkü; diğer 2 bölgede güzergah aşağı yukarı belli iken, burada coğrafi şartlar zordur ve önümüze 3-4 alternatif çıkmaktadır.

Ancak, öncelikle şunu sormak elzemdir:TRABZON, eğer GÜNEY kısmına yani iç kesime bağlanacaksa bu ERZİNCAN mı olmalıdır,ERZURUM mu olmalıdır?
Erzincan mantığı şudur:Direkt KARS-ERZURUM-SİVAS-ANKARA ANA HIZLI DEMİRYOLU Hattına bağlanılır ki böylece sisteme entegre olunur.
Halbuki, burada YOLCU ve TİCARİ YÜK Potansiyeli açısından doğru İl ERZURUM olacaktır.Fakat,Erzuurma direkt HAT ise,ANKARA'ya gidecek yolcunun zaman mesafesini uzatacaktır.O halde en doğrusu şahsi kanaatim Erzincan-Erzuurm Hattının ortasına çıkmaktır.Peki devamında ne olabilir? Trabzona nasıl çıkılabilir?
Burada o zaman EN DOĞRU KARAR,Sayın Pr.Dr.Fazlı ÇELİK Hocanın dediği gibi 2.HAT mantıklı gözüküyor ki neden? Böylece hem en kısa, en TÜNEL ve En az VİYADÜK olan, daha düz arazi olan Erbaş ve Bayburt Ovalarından geçerek OF İlçesine çıkmak daha akıllıca ve mantıklı gözüküyor.Burada eğer bu HAT TERCİH EDİLİRSE 3 FAYDA daha temin edilir ki, bunlar şudur:
1-Bayburttan sonra UZUNGÖL'den yada yakınlarından geçilir ki,Trabzonun 1 numaralı Turizm merkezi modern Toplu taşıma imkanına kavuşarak daha çok Turizm hareketliliği kazanır.
2-OF İlçesine çıkılarak, böylece Trabzondan sahil boyunca bütün DOĞU İlçeleri TREN hemde HIZLI TREN İmkanına kavuşur.
3-Böylece ileride yapılması gereken hatta yolcu potansiyeli açısından ERZİNCAN-TRABZON kadar,YÜK-TİCARİ Potansiyel olarak ise çok daha fazla önemli olan TRABZON-BATUM DEMİRYOLU Projesi için şimdiden OF'a kadar olan yer bitmiş, hazır olmuş olur.

Bir diğer avantajlar şunlardır:
Of – Bayburt – Erzincan hattının üstünlüğünü şöyle sıralayabiliriz:

a) Teknik yönden: Of – Bayburt – Erzincan güzergahı Refahiye ile 185 km tünel – viyadük uzunlukları toplam güzergahını % 30 geçmemekte, Tirebolu – Erzincan hattı daha uzun olup, tünel – viyadük uzunlukları toplam % 40 civarındadır. Trabzon – Tirebolu arasında 85 km’dir. Trabzon – Of – Bayburt – Erzincan 230 km olup, Trabzon – Tirebolu – Erzincan 320 km’dir.
b) Mali yönden: Of – Bayburt – Erzincan, Tirebolu – Erzincan güzergahından 90 km. kısa daha az tünel ve viyadük olması yol yapım malzeme ve iş gücü masraflarını azalttığı gibi, istimlak giderlerini de azaltacaktır. Üstelik sahili de daha az işgal edeceğinden, pahalı istimlaktan da tasarruf sağlayacaktır.

Fakat, burada sıkıntı şudur:
Bu bölgenin önemli bir ili olan GÜMÜŞHANE bu projeye nasıl dahil edilecektir?
Burada sanırım bu sıkıntı da ya birTALİ bir Gümüşhane hattının açılması ile çözümlenebilir, yada HATTI GÜMÜŞHANE üzerinden kurgulayarak çözülebilir.Bu kez hat değişeceğinden MAÇKA üzerinden hat düşünülebilir ama buna konunun uzmanları iyi karar vermesi gerekir.
O zaman ise ERZİNCAN-Kelkit-GÜMÜŞHANE-Maçka-TRABZON Hattı ortaya çıkar.Bu sefer BAYBURT ekarte olur.

Şimdi bir diğer konu ise, Trabzonun BATI ilçeleri ve Tren bekleyen TİREBOLU Kamuoyu ise nasıl teskin edilecektir:
Trabzon merkezli yada üzeri 3.Proje ise TRABZON-SAMSUN HIZLI demiryolu olmalıdır ki, buda yapılacaktır denilip, şimdiden Fizibilite çalışmaları yaptırılarak GİRESUN-ORDU Kamuoyununda gönlü alınmış olur.

fakat, bir kez daha belirtelim ki, Trabzon ve ülkemizin menfaatleri için Trabzon merkezli 2.Proje eş zamanlı devreye girmesi gerek.Burada DKİB Başkanı yani Doğu Karadeniz İharacatçılar Birliği başkanı Ahmet Hamdi GÜRDOĞANA kulak vermek lazım, diyorlar ki kendileri:
‘Demiryolu ile ilgili Trabzon’da herkes konuşuyor. Ama burada eğer bu hattan ticaret, ithalat, ihracat yapılması hedefleniyorsa bu işin bileni biz değil miyiz? İhracatı yapan biziz ama işle hiç ilgisi olmayanlar bilmeden konuşuyorlar.

BİZİM İÇİN KURTULUŞ -Demir- İPEKYOLU’DUR

Bizim ne Erzincan’a ne Samsun’a acil olarak Çin üzerinden geçen Hollanda’ya ulaşan hatta bağlanmamız lazım. Bunun içinde önce Trabzon Batum Demiryolunun yapılması lazım. Deniyor Bakü Tiflis Kars demiryolu Trabzon’a da bağlansın. Nereye gidiyor bu hat. Bakü’ye. Hazar denizi üzerinden Bakü’ye giden hat bize çok katkısı olacak, bizle alakalı ticaretin döndüğü bir hat değildir.

Trabzon’un ve bölgenin kurtuluşu dediğim İpekyolu hattındadır. Rusya üzerinden geçen Çin Avrupa hattına eğer bağlanabilirsek bu büyük pastadan önemli bir pay almış oluruz. hem bu hattın yeni güzergahı ile geçtiğimiz günlerde Hollanda’dan Çin’e et ithalatı yapıldı hem de 16 gün gibi kısa bir sürede. Konteynerler 16 günde Rusya ve Kazakistan'dan geçip Xinjiang Uygur Özerk Bölgesi'nde yer alan Aladağ Geçidi sınır kapısından Çin'e girdi ve Chengdu'ya ulaştı. Normalde 40/45 gün süren bu güzergah artık 16 güne düştü. Düşünebiliyor musunuz bu hat ile biz hem Çin’e hem Avrupa’ya Trabzon’dan sevkiyat yapabileceğiz. Yani dünyanın İpekyolu gibi en önemli ticaret hattının tam ortasına yerleşeceğiz.''

Şimdi, sayın GÜRDOĞAN da çok haklıdır.Burada 2 hat birden yapılabilir mi? Şahsi kanaatim niye olmasın? Bu 2 projeye 2 Kaynak şöyle var:
1-Eğer Gümüşhane-Tirebolu-trabzon Hattı yapılırsa 2009 rakamları ile Devletin aksasından 7 Milyar TL. çıkacaktı.Eğer Fazlı Hocanın dediği olursa 4 Milyar TL. çıkar ki kalan para ile en azından Rizeye kadar hat çekilir.
2-Yap-işlet-devret ile HAT yapılır,Geçen senelerde bir firma bu BATUM-TRABZON Hattını yapabileceğini,karşılığında para istemediğini ve sadece 25-29 yıllık işleteme hakkı istediğini söylemişti.Bu firma ile görüşülüp, anlaşma sağlanabilir.
Böylece,hem Gürcistan-BATUM ile ticaret artar, hem Yolcu artar hemde bu hat üzerinden Türkiye ORTA ASYAYA,RUSYAYA,KAFKASLARA yeni bir Demiryolu hattı ile ULUSLARASI bağlanır,İthalat ihracat artar.

Diğer Trabzon-ERZİNCAN Hattı ise eğer Erzurum ile Erzincan hattının ortasına yapılsa hem ERZURUM-TRABZON Yolcu ve ticeri trafiği artar, hem de İRAN'ın Batıya açılan kapısı olan TEBRİZ-TRABZON Hattı DEMİRYOLU ile bağlanır, İTHALAT İHRACAT ÇOK DAHA FAZLA ARTAR.

Zaten, Trabzon ile Erzincan-Sivas İlleri arasınada bağlantı kurluduğu gibi Başkent ANKARA'ya ve ordan İSTANBULA demiryolu ulaşımı sağlanır.

Sonuçta dileğimiz o dur ki; her halükarda TRABZON ve ERZİNCAN'dan geçecek olan bu Projede hem GÜMÜŞHANE hem de BAYBURT yer alsın ki, bu illerimizde bu Finansal Ve Altyapı Projesinin Kaymağından, pastasından PAY alsınlar.Onun için EN DOĞRU,EN RANTABL ve çoğu kamuoyunu memnun edecek Projeyi bir an önce yapmak ve kamuoyuna açıklamak gerekir.En hayırlısı ne ise o olsun.

Güzergah önerilerini aşağıdaki haritada somutlaştırmış oluyorum.Saygılarımla..


Ahmed Bayezid
3 hafta önce - Prş 23 Ksm 2017, 22:28

Haritayı koymadın?

murad_1299
3 hafta önce - Prş 23 Ksm 2017, 23:14

Ovit tüneli bile kaç yilda bitti, biz bu demiryolunu görmeyiz belki de



Baha Kayım
2 hafta önce - Sal 28 Ksm 2017, 01:43
PROJE ÖNERİLERİ HARİTASI



(+)


Ahmed Bayezid
2 hafta önce - Sal 28 Ksm 2017, 16:03

Ben bayburttan geçmesini isterdim ama yetkililer Bayburt'ta buzlanma ve don olayı fazla yaşandığından Bayburt'u 3.plana attılar diye biliyorum.Öncelikli değil yani.

En akıllıcası 2.rantabıl hat olarak planlanan güzergaha ek olarak demiryolunun trabzondan sonra sahil kesiminden yakın Tirebolu'ya kıvrılması ya da Tireboludan ---->Trabzon'a kıvrılması.Aşağıdaki gibi.


(+)
Ya da Tam tersi



Bu Samsun-Sarp demiryolu yapımına da yardımcı olur.


Misafir 7e2

2 hafta önce - Sal 28 Ksm 2017, 18:23

Treboludan kıvrılma olayı hangi profun projesi hiçbir uzmanın böyle bi projesi yok arkadaş daha uzman galiba.



Misafir 516

2 hafta önce - Çrş 29 Ksm 2017, 07:27

Ahmet bey buzlanma erzurumda,karsta bayburttan daha fazla,senin bilgin yanlış .Oralardanda geçmemesi lazımdı buzlanmadan olsa

Ahmed Bayezid
2 hafta önce - Çrş 29 Ksm 2017, 16:44
Bektaşoğlu, Karadeniz’in hızlı tren talebi için soru önergesi verdi / 29.11.2017


Giresun Milletvekili Bülent Bektaşoğlu, Karadeniz Kent Konseyleri tarafından yapılan ‘hızlı tren’ çağrısını soru önergesiyle TBMM’nin gündemine taşıdı.

“HIZLI TREN PROJENİZ VAR MI”
Bu konuya Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Başbakan Yıldırım’ın da sıcak baktığı şeklinde açıklamalar yapıldığına dikkat çeken Bektaşoğlu, önergesinde “Karadeniz’e Hızlı Tren Projesi 2019 seçimlerine dönük bir algı yaratma söylemi değilse, bu konuda somut bilgi ve belgeleri kamuoyuna açıklamayı düşünür müsünüz? Bu projenin ihalesi hangi tarihte düşünülmektedir” diye sordu.

Erzincan-Torul üzerinden Tirebolu’ya ve oradan da sahil ilçeleri üzerinden Trabzon’a bağlanan demiryolu projesini sık sık gündeme getirdiğini hatırlatan Bektaşoğlu, “ancak hükümet programında ve gelecek yatırım planlamasında yer almayan bu projenin akıbeti konusunda net bilgiler bulunmuyor. Bu proje rafa kaldırıldı ama en temel insani hak olan Demiryolu ulaşımı, Karadeniz halkının beklentisi olmaya devam etmektedir” dedi.

“TORUL-TİREBOLU-TRABZON DEMİRYOLU BAĞLANTISI NE OLDU?”
Karadeniz Bölgesi’ne Hızlı Tren talebinin Kent Konseyleri İstişare toplantısında bir kez daha hükümete bir çağrıyla gündeme getirildiğini söyleyen Millevekili Bektaşoğlu, Başbakan Binali Yıldırım’a şu soruları yöneltti:

1-Hükümetinizin, Samsun bağlantılı olarak Karadeniz illerinden Sarp’a bağlanan bir hızlı tren projesi düşüncesi veya hazırlıkları süren bir başka proje mevcut mudur?

2-Bu konuda Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın üzerinde çalışma yaptığı, bir etüt proje hazırlığında olduğu bilgileri doğru mudur?

3-Daha önce etüt projesi hazırlanan ancak ihale aşamasında vazgeçilen Doğu-Güneydoğu-İç Anadolu’yu Karadeniz’e ulaştıracak olan Torul-Tirebolu-Trabzon demiryolu bağlantısı projesi, hızlı tren projesi kapsamında yeniden gündeminize gelecek midir?

4-Partinize mensup kişilerin (belediye başkanı, il-ilçe başkanları) ‘Hızlı tren projesine Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakanı Binali Yıldırım’ın da olumlu baktığı’ şeklindeki ifadelerini doğrulamakta mısınız?

5-Karadeniz’e Hızlı Tren Projesi 2019 seçimlerine dönük bir algı yaratma söylemi değilse, bu konuda somut bilgi ve belgeleri kamuoyuna açıklamayı düşünür müsünüz? Bu projenin ihalesi hangi tarihte düşünülmektedir?

Alıntıdır


Misafir e5d

2 hafta önce - Çrş 29 Ksm 2017, 17:38

Tirebolu trabzon diye bi hat yok vekil bey.trabzona gelecek olan bi hat var,senin trebolu hattını sorman gerekiyor

YILMAZ AYDIN

2 hafta önce - Prş 30 Ksm 2017, 01:16

Doğu karadeniz için demiryolu yillardır konuşuluyor,tartisilıyor hala somut hiç bir adım yok hep aynı noktadayiz..



sayfa 33
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 323334   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM