Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ordu'ya Hızlı Tren Müjdesi
« önceki   12

ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 2
Doğukan Kahraman
2 yıl önce - Cum 24 Nis 2015, 20:53

Ben hükümetin memleketime olan yatırımlardan çok memnunum. Ordu'ya havaalanı yapıldı, çevre yolları yapıldı. Hızlı tren neden olmasın? Aslında havaalanı varken hızlı tren pek de ihtiyaç olmaz. İstanbul'dan kalkan bir tren Ankara'dan dolaşarak Samsun'a geçtikten sonra Ordu'ya gelir. Bence bunu zaman gösterecek.

tunahan52

2 yıl önce - Cum 24 Nis 2015, 21:16

2019 yılında fizibilite çalışması baslayacakmis vs vs vs . Çalışması o tarihte başlaması düşünülen projeye kaldiki kimsenin inanmadigi bu tür haber tabiki seçim öncesi vaadi. Yalnız fazla fanatik olmayalım arkadaşlar. Yatırımların nereye yada öncelikli yerlerin neresi olduğuna sizmi karar veriyorsunuz. Alaycı yada kucumser bir tabir kullanmak yakışmıyor.

Ahmed Bayezid
2 yıl önce - Pts 11 May 2015, 11:58

Doğu Karadenizli ihracatçı demiryolu istiyor :

Doğu Karadeniz limanlarının demiryolu bağlantısı olmaması nedeniyle uluslararası ticarette tercih edilme oranının azaldığını söyleyen DKİB Başkanı Gürdoğan, ‘Batum-Sarp ve Hopa Limanı’na ulaşacak demiryolu bağlantısının bir an önce sağlanmalı’ dedi.

Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği (DKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Hamdi Gürdoğan, Doğu Karadeniz limanlarının, demiryolu bağlantılarının olmaması nedeniyle uluslararası ticarette her geçen gün tercih edilme oranı azalmakta, Avrupa, Orta Doğu ve Orta Asya ülkeleri arasındaki mal hareketleri ve transit ticaret, demiryolu bağlantıları ve lojistik altyapı imkanları yeterli olan rakip ülke limanlarına kaymaktadır” dedi

Gürdoğan, Doğu Karadeniz’in 4 bin yıllık köklü tarihi boyunca tarihi İpekyolu güzergahında ve geçiş noktasında bulunmasının yanında, her dönemde doğu ile batı arasında yapılan transit ticarette çok önemli rol oynadığını ifade etti.

Rekabet üstünlüğü için ulaşım sistemindeki avantajların yakalanması önemli

Lojistikte gerekli altyapı yatırımlarının yapılmasıyla Doğu Karadeniz illeri ve limanlarının, Avrupa, Orta Doğu ve Orta Asya arasındaki mal ticaretinde önemli konuma ulaşacağını ve yeniden lojistik ve ülkeler arası mal ticaretinin yönlendirildiği bölge haline geleceğini kaydeden Gürdoğan, uluslararası ticarette söz sahibi olabilmenin, yeterli ve gelişmiş bir ulaşım altyapısıyla mümkün olacağına dikkati çekti. Gürdoğan, “Rekabet üstünlüğü sağlamada en önemli husus, muhakkak ulaşım sistemindeki avantajların yakalanmasıdır. Ulaşım sistemleri içinde rekabet üstünlüğü yakalayabileceğimiz sistemin en önemlisi de demiryolu taşımacılığıdır” dedi.

Doğu Karadeniz’deki limanların demiryolu bağlantılarının olmaması nedeniyle uluslararası ticarette her geçen gün tercih edilme oranının azaldığını dile getiren Gürdoğan, Avrupa, Orta Doğu ve Orta Asya ülkeleri arasındaki mal hareketleri ve transit ticaretin, demiryolu bağlantıları ve lojistik altyapı imkanları yeterli olan rakip ülke limanlarına kaydığına işaret etti. Gürdoğan, “Bugün Avrupa ile Orta Asya bölgesi arasındaki mal hareketleri Romanya’nın Köstence, Bulgaristan’ın Varna, Ukrayna limanları ile Gürcistan’ın Batum, Poti limanları ve Rusya’nın Karadeniz Bölgesi limanları arasına, Orta Doğu ile Orta Asya bölgesi arasındaki mal hareketleri ise Dubai, Mısır ve İran limanları üzerinden yine Gürcistan, Rusya ve Ukrayna limanlarına kaymış bulunmaktadır. Oysa ki geçmiş yıllarda bu mal hareketleri bölgemiz limanları üzerinden yapılmaktaydı” diye konuştu.

“Batum-Hopa demiryolunun avantajı”

Gürdoğan, dünya mal ticaretini yönlendiren lojistik konteynır firmalarının, Batum ve Poti limanlarını uğrak destinasyonlarına ilave ederek gerekli altyapılarını bu limanlarda yapmaya başladığını kaydetti. Bundan dolayı Doğu Karadeniz’in demiryolu ağına bağlanması önceliğinin, iç hat demiryolu bağlantısı yerine yük potansiyeli daha yüksek olan ve çok daha düşük maliyetle yapılabilecek Batum-Hopa demiryolu bağlantısıyla sağlanması gerektiğine işaret eden Gürdoğan, “Fayda maliyet ekseninden bakıldığında en fizibıl hattın bu hat olduğu açıkça ortaya çıkacaktır” ifadesini kullandı.

Ahmet Hamdi Gürdoğan, Hopa Limanı’na 33 kilometre gibi çok kısa mesafesindeki Batum demiryolu hattı konusunda, 1999 ve 2000 yıllarında Ulaştırma Bakanlığı ve Devlet Planlama Teşkilatı’ndan bağlantının fizibıl bulunduğu, stratejik önem ve üstünlüğe sahip olduğunun kendilerine bildirildiğini belirterek, “Bu demiryolu hattının öncelikli olarak Hopa Limanı, ardından Rize, Trabzon, Giresun ve Ordu üzerinden Samsun hattına bağlanması, sonrasında da hızlı tren hattı olarak planlanan Erzincan hattına bağlanması, Doğu Karadeniz ekonomisine büyük katkı sağlayacaktır” dedi.


Kaynak : reklam_link



Misafir 118

2 yıl önce - Pts 22 Hzr 2015, 01:15

karadeniz kıyısı boyunca hızlı tren şart oralar gayet canlı yerler

springstil

2 yıl önce - Sal 23 Hzr 2015, 17:23

Olacağına inanıyorum olmazsa halk cevabını verecektir.



Misafir af5

1 yıl önce - Cmt 15 Ekm 2016, 18:10

Ordu-Sivas Hızlı tren hattı Projesi- (Karadeniz-Akdeniz Hızlı tren hattına Ordunun Entegrasyonu)

Karadeniz-Akdeniz Demiryolu Projesi’nin en önemli ayağını Sivas ile Ordu’nun oluşturduğunu belirterek, şöyle konuştu: “Karadeniz-Akdeniz Demiryolu Projesi’nin en önemli ayağı Sivas- Ordu Demiryolu Projesidir. Bunun sözünü de Başbakan Yardımcımız Numan Kurtulmuş vermişti. Bu proje değil Ordu’yu Türkiye’yi uçurur. Bunu hep beraber dillendireceğiz, ısrarla takipçisi olacağız.”


Ahmed Bayezid
2 hafta önce - Sal 28 Ksm 2017, 15:16
Hızlı Tren Ordu’dan Geçmeli! / 28.11.2017


Ordu Ticaret ve Sanayi Odası (OTSO) Başkanı Servet Şahin, yıllardan bu yana Ordu ve Giresun’un Samsun ve Trabzon’dan daha az hizmet aldığını belirterek, hızlı trenin Ordu’dan da geçmesi gerektiğini dile getirdi

Ordu’nun son 10 yılda hizmet almaya başladığını kaydeden Şahin, hızlı tren projesinin Ordu ve Giresun’u kapsayacak şekilde olmasının daha yararlı olacağını ifade etti.

“Güzergah uzatılmalı”

Hızlı trenin mutlaka Ordu ve Giresun’dan geçmesi gerektiğini savunan Başkan Şahin; “Hızlı tren Ordu’ya gelmeli. Çarşamba’ya kadar gelen hızlı tren Ordu-Giresun’a da gelmesi lazım. Tekrar Erzincan’a niye Trabzon’a gidiyor. Oda olsun, ama Ordu ve Giresun’dan geçsin. Yıllardır Samsun ve Trabzon hizmet aldı, biz alamadık.

Yaşanabilirlik kriterler bakımından TÜİK verilerine göre Samsun ilk 20’de. Karadeniz’de Trabzon ilk 30’da, biz 59’dayız. Bize ne kadar haksızlık yapıldığı ortada. Son 10 yılda Ordu hak ettiği hizmetleri geç olsa da almaya başladı” dedi.

Öte yandan Servet Şahin, daha önce Cumhurbaşkanı Erdoğan’a sunduğu yatırım raporunda, Samsun-Sarp Demiryolu Projesinin Ordu’yu da kapsayacak şekilde sahilden geçmesini belirtmiş ve hızlı tren projesinden Ordu ve Giresun’un da yararlandırılmasını istemişti.

Ordu Hayat
_____________________________________
Nihayet birilerinin sesi çıktı.Armut piş ağzıma düş diyerek olmaz bu işler.



sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET