Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İzmir ESHOT'un BMC Belde 280-CB Otobüsleri
« önceki   123 ... 363738

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 38
erkinalp
2 hafta önce - Çrş 22 Ksm 2017, 17:15

Araç giderken motor ve şanzımanı dinleyerek anladım. Yoksa bir yerinde hangi şanzıman olduğu yazmıyor. Ama genel olarak Voith şanzımanlarda yol boyu uğuldama sesi çıkar. Motor devirlerini de takip edince ZF 4HP otomatik şanzıman ve 5,36:1 oranlı diferansiyel takıldığı belli oluyor.

Kaan7175
2 hafta önce - Çrş 22 Ksm 2017, 18:46

Geçişlere dikkat ettiniz mi? Düz yolda normal bir şekilde gaza basıldığında ecomat 1 lerde(HPXX0) vites geçişleri 1l-2c-2l-3l-4l olarak gidiyor(yani 2c-2l geçişi bariz bir şekilde duyuluyor, 1c-1l sadece yokuş tırmanrken). Ecomat 2 lerde(HPXX2) 1c-1l-2l-3l-4l-5l olarak gidiyor.(1c-1l vitesi bariz bir şekilde duyuluyor 2c-2l yokuş çıkarken yada tam gaz gidince duyulur). 5. vitese ya da 6.vitese çok zor geçen beldeler de bulunmakta.

erkinalp
2 hafta önce - Çrş 22 Ksm 2017, 18:48

Kaan7175 demiş ki:
1l-2c-2l-3l-4l olarak gidiyor

1C-2C-2L-3L-4L olmasın? Tork konvertörü kilitliyken dursa motor stop eder.
Kaan7175 demiş ki:
5. vitese ya da 6.vitese çok zor geçen beldeler de bulunmakta.

Benim bindiğim 5. vitese hiç geçmiyordu. Ecomat'larda arızalı vitesi atlama karakteristik bir davranıştır. Yani 1'den 4'e, 4'ten 6'ya rahatlıkla atlayabilir(kılavuzdaki de moivre freni-debriyaj eşleşmelerine bakarak söylüyorum). Motor 2500 devir civarı alıyordu 4. viteste. 6HP'ler en geç 1950 devirde, 5HP'ler en çok 2100 devirde 5. vitese geçiyor.



En son erkinalp tarafından Çrş 22 Ksm 2017, 18:54 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Kaan7175
2 hafta önce - Çrş 22 Ksm 2017, 18:53

durmaya yakınken veya 1.viteste yokuş tırmanırken devir düşünce 1c'ye geçiyor. Düz yolda giderken duyabileceğin sesten bahsettim. Yokuşlu bir hatta 345'e binersen daha iyi anlarsın.


Beldelerin filo numarasını öğrenip binmek lazım. 2.viteste kalkan bir beldeye rastlamıştım. Bu da mı arızalı vitesi atlamasıyla alakalı?


En son Kaan7175 tarafından Çrş 22 Ksm 2017, 18:57 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


erkinalp
2 hafta önce - Çrş 22 Ksm 2017, 18:56

Kaan7175 demiş ki:
Beldelerin filo numarasını öğrenip binmek lazım. 2.viteste kalkan bir beldeye rastlamıştım. Bu da mı arızalı vitesi atlamasıyla alakalı?

O daha farklı bir durum. İlginç şekilde Ecolife fren-debriyaj konfigürasyonu da benzer olduğu halde onlar vites atlama davranışı göstermiyor, böyle bir arızada direkt boşa atıyor.
Kaynak:
(Almancadır)
Belirtiğin otobüs ilk kalkışta aniden aşırı devir alıyor ve 2. viteste kalkıyorsa F freni ya da tork konvertörü kilidi arızalı. 2. viteste tork konvertörü kilitlenene kadar normal devirde kalkıyorsa fabrika çıkışından ayarlı. F arızalıysa geri vitese de geçmez.



sayfa 38
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 363738
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege