Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 6

dogu akdeniz sanayi bakimindan marmaraya alternatif bolge olur mu
olur 56.5%  56.5%  [35]
olmaz 43.5%  43.5%  [27]
Toplam Oy : 62

kaan0703
5 ay önce - Pzr 16 Tem 2017, 12:18

Antep ihracatını nereye yapiyor ki bu limandan medet bekliyor..yada yolun bir saat kısılması ile o ürünü talep eden daha çok istesin.

Misafir 1cc

5 ay önce - Pzr 16 Tem 2017, 12:28

Dünyada uluslar arası ticaretin yüzde doksanı denizyolu ile yapılıyor. Bu yüzden limanlara yakın olan şehirler ithalat ve ihracatta avantajlı olurlar.

Misafir 38b

5 ay önce - Pzr 16 Tem 2017, 12:33

Adana Mersin Marmara rakip.Ama belediyeler yüzünden gelisiyor



Misafir 9f0

4 ay önce - Pts 17 Tem 2017, 00:17

Mersinden Iskenderuna kadar sahilyolu olması için görüşümüzü dile getirdik kimsenin buna sıcak bakmadığı ilgisizliğinin gözler önünde olduğu aşikar.Bu ilgisizlik vurdumduymazlik nereye kadar.Amanos tüneliyle alakası ne bu tünel doğudan gelen yatırımcıların kullandığı yol olacak.Bizim amacımız İskenderun Körfezi boyunca deniz kıyısından sahil yolu deniz ulaşımı.Antalyadan muğladan gelecek yatırımcıların mersin adana osmaniye hatay takiben deniz kıyısından ulaşımı sağlaması için.Buralardaki yatırımcıların önündeki ulaşım altyapısının sağlanması.

COGRAFYACI
4 ay önce - Sal 18 Tem 2017, 05:27

Kardeş senin bahsettiğin Mersin-İskenderun arası sahil yolu bir kaç bakımdan olması imkansız. Birincisi, yolu uzatır. Normalde 200 km olan yol sahilden yapılırsa 250 kmye çıkar.
İkincisi teknik bir engel. Sahilde Karataş civarında iki tane çok büyük doğal kuş cenneti yani sit alanı var. Akyatan kuş cenneti. Adanalılar buradaki doğal sit koruması yüzünden Karataş Tuzla arasındaki Türkiyenin en uzun ve büyük 20 kmlik muhteşem kumsalını turizme açamıyorlar. Yasal engel var.
Burada belki şu yapılabilir. Mersini yeni yapılan Çukurova havalimanına ve devamında Adananın güneyinden (kuş cennetlerinin yaklaşık 20 km kuzeyinden) Yumurtalık sanayi bölgesine kadar yeni bir ara yol yapılabilir. Bunun devamı zaten İskenderına kadar uzanıyor. Ama her halikarda yol uzuyor.


Misafir e58

1 ay önce - Cmt 28 Ekm 2017, 10:54

Adana'nın tarım ve sanayi alanında gelişmiş ve ülke ekonomisine önemli katkı sağlayabilen ender bölgelerden biri konumunda bulunduğuna dikkat çeken Kıvanç, "nitelikli sıçrama yapabilecek" ilk 20 il arasında 5. sırada yer aldığını, aynı anda birçok farklı sanayinin gelişimine olanak sağlamasının kent sanayisine dinamik ve esnek yapı kazandırdığını vurguladı. Kıvanç, kentin ulaşım ve iklim gibi coğrafi avantajlarına paralel olarak sahip olduğu sanayi birikimi, sosyal imkanları, eğitim kurumları ve kuvvetli altyapısıyla önemli potansiyel barındırdığını ifade etti. Adana'mız maalesef bugün bulunduğu nokta itibariyle arzu ettiğimiz seviyede değildir. Bundan çok daha iyisini hak etmektedir" diyen ADASO Başkanı Zeki Kıvanç, Adana'nın geçmiş dönemlerde yaşanan gereksiz polemikler, çekişmeler nedeniyle zarar gördüğünü, ekonomik anlamda beklenen gelişmeyi gösteremediğini vurguladı. ÖNEMLİ ADIM Valilik öncülüğünde kamu kurum ve kuruluşları, belediyeler ile sivil toplum kuruluşlarının katkılarıyla Adana'nın geleceği açısından önemli bir adım atıldığını ve öncelikli 250 projenin belirlendiğini hatırlatan ADASO Başkanı Zeki Kıvanç, projelerin gerçekleştirilmesi durumunda kentin yanı sıra bölgenin ve ülkenin önemli kazanımlar elde edeceğini belirtti. Projeler arasında Ceyhan Enerji Endüstri İhtisas Bölgesi ve Kimya Vadisi gibi iki önemli üretim projesinin yer aldığına vurgu yapan Kıvanç, "Kimya Vadisi projesi kapsamında ülkemizde üretilemeyen, ithalat bağımlılığı yüksek olan kimyasalların bölgemizde üretilebilmesine yönelik ön çalışmalar yapılması öngörülmektedir. Yine Ceyhan Enerji Endüstri İhtisas Bölgesi projesiyle de bölgemizde rafineri ve petrokimya yatırımları gerçekleştirilmesi bölgenin bir üretim merkezine dönüşmesi beklenmektedir" diye konuştu. ADASO Başkanı Zeki Kıvanç, çalışmaları devam eden ve öncelikli yatırımlar arasında yer alan Ankara - Adana hızlı tren hattı, kapalı devre sulama sistemi, liman, kentsel dönüşüm ve şehir içi ulaşım, entegre sağlık kampusu gibi projelerin Adana'nın geleceğine yönelik önemli ipuçları verdiğini söyledi. Kıvanç, "Projelerin hayata geçirilmesine paralel olarak Adana önümüzdeki dönemin en gözde bölgelerinden biri olacaktır" dedi. Marmaraya alternatif bir konumdayız Kıvanç, Marmara'ya alternatif olabilecek tek üretim merkezinin Adana ve bölgesi olduğunu, önemli üretim ve yatırım avantajları bulunduğunu bildirdi, potansiyel yatırımcıları bölgeye davet etti. Ülke sanayisinin ilk geliştiği bölgelerden biri olan Adana'nın, yaklaşık 5,62 milyon insana ev sahipliği yapan ve Dünya'nın en verimli 3 ovasından biri olan Çukurova'nın merkezinde yer aldığını belirten Kıvanç, bölgede yatırım avantajları ile ilgili şöyle konuştu: "Biz Adana'yı tüm bölgenin merkez şehri olarak görüyor ve bölgesel olarak kalkınmanın önemine inanıyoruz. Bu anlamda bölgemizde yer alan tüm kesimlerle de işbirliğine büyük önem veriyoruz. Bölgemiz sahip olduğu coğrafi avantajlarıyla iç Anadolu, Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgesinin Dünya'ya açılan penceresi olabilecek bir konumda yer almaktadır" dedi.



sayfa 6
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET