Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 8
Misafir acc

2 ay önce - Pts 09 Ekm 2017, 22:34

bence marmarayin doğuya ve batıya uzatılması ( trenler ve ücret banliyö standartlarında olacaksa) uzun dönemde hem istanbul için hem de istanbullular için çok iyi olur. insanların komşu şehirler şehir dışı olarak görülmez,istanbul da çalışıp komşu şehirlerde yasayan insanların sayisi bi hayli artar, istanbulun yükü diğer şehirlere dağılır, kuzey marmara yekpare bir şehir olur, 15 milyon insan küçücük bir alana tıkışmaktansa 20-25 milyon kuzey marmaraya yayılır.

hem şehrin kalitesi hem de insanların yaşam kalitesi artar.

tabi bunlar kısa sürede ve sadece tek projeyle gerçekleşecek bi şey değil. hükümetçe ve yerel yönetimlerce başka projelerle desteklenmesi gerekir. bu da vizyon meselesi


Misafir ffa

2 ay önce - Çrş 11 Ekm 2017, 00:34

İstanbul sanayii bölgeleri batıda Çerkezköy, Kapaklı ve Çorlu tarafına doğru kaymaya başlayacak. İkitelli tarafının bile boşaltılıp kuzeye atılması gündemdeydi bir dönem.

Doğuda ise hali hazırda Kocaeli Belediyesi Sabiha Gökçen'den, Pendik'ten İzmit merkeze kadar otobüs çalıştırıyor.

Sabiha Gökçen çok enteresan bir yer. Hem İETT, hem Burulaş hem de KBB otobüslerini tek kare içinde görmek mümkün.

Hal böyleyken bu hattın iki yöne doğru uzatılması kaçınılmaz.


mahmut11
2 ay önce - Çrş 11 Ekm 2017, 01:05

Sabiha Gökçen'de sabah giderseniz Bursa, Kocaeli Sakarya ve İstanbul otobüslerini rahatlıkla bulabilirsiniz.. Yakında yalova da otobüs çalıştırırsa , hiç şaşırmam ...



Cemal Özen
2 ay önce - Çrş 11 Ekm 2017, 09:38

Alıntı:
İstanbul sanayii bölgeleri batıda Çerkezköy, Kapaklı ve Çorlu tarafına doğru kaymaya başlayacak.


Ada Ekspresi ve Trakya Ekspres(ler)i birleşik çalışırsa dediğiniz fantastik uzatmalar olabilir. Yoksa şehir içinde her durakta duran banliyö treni ile olmaz bu iş. Yol bitmez.


Misafir ffa

2 ay önce - Çrş 11 Ekm 2017, 13:20

Ekspres adı üzerinde hızlı ve belli noktalara ulaşım. Ama aralarda durup komşu ilçeler arası taşıma yapması gereken hatlar da lazım. Marmaray mı dersiniz Traray mı o ayrı konu.

Amaç her istasyonda duracak sefer sıklığı kabul edilebilir bir ulaşım. Marmaray öncesi banliyö bu yüzden kaybediyordu. Şehirler arası seferin öncesine gelirseniz yarım saat tren bekliyordunuz. Normalde de 15 dakika aralıklarla sefer vardı.

O yüzden ulaşımda kısa mesafelerde hep karayolu tercih ediliyordu. Mesela Bostancı'da oturan biri her gün otobüs kullanırken belki 2-3 ayda bir banliyö kullanırdı aklına eserse.

Banliyö kısa mesafelerde yolculuk yapanlar için hiç bir zaman metro etkisi yapamadı bu yüzden. Ancak banliyö ismine yakışır şekilde Pendik'ten Gebze'den gelenlere alternatif olmuştu.


Misafir 11e

2 ay önce - Çrş 11 Ekm 2017, 13:21

Alıntı:
Çatalca zor. Düz ayak olduğu için yakın görülüyor ama değil. Halkalı-Çatalca arası 34 km. Bu hemen hemen Halkalı-Söğütlüçeşme mesafesi kadar. (33km)

Kaynak: http://www.tcdd.gov.tr/files/sebekebildirimi/haritalar.pdf

Haklısınız Cemal Bey, Çatalca oldukça uzak.

Haritanızdan Ömerli'nin Halkalı'ya 19 km olduğu anlaşılıyor. Buraya kadar uzatılması da gayet iyi olur: https://www.google.com/maps/@41.120712,28.6371623 ...a=!3m1!1e3



etoksoz
2 ay önce - Çrş 11 Ekm 2017, 13:31

Alıntı:
Ekspres adı üzerinde hızlı ve belli noktalara ulaşım. Ama aralarda durup komşu ilçeler arası taşıma yapması gereken hatlar da lazım. Marmaray mı dersiniz Traray mı o ayrı konu.

Adı üstünde expres hat ile gideceği yere en yakın aktarma noktasına gelecek oradan da metroya geçecek. En hızlısı da bu şekilde gerçekleştirilir. Sistem bu olmalı... Hereke'de oturanı metro standardında Pendik'e taşıyan bir hat oluşturmak efektif olmaz...


Misafir ffa

2 ay önce - Çrş 11 Ekm 2017, 13:40

Fantastik değil aslında. Beğenmediğimiz Yunanistan'da sınır köylerinin tümünde demiryolu var. Tek hat ve elektrifiye değil ama yine de var.

Yol 34 km ama bu yolu döşemek çok daha kolay. Şehir içinde 1km metro on yıl sürdü. Şimdi havalimanına 32 km metro yapılıyor.

Kaldı ki Türkiye'nin hatta İstanbul'un sanayisinden bahsediyoruz.

34 km üzerinde istasyonlar belli Çorlu-Çerkezköy-Çatalca-Ispartakule-Halkalı. Beliki bir de Ömerli, Bahçeşehir Gölet ve Altınşehir/KSS Hastanesi istasyonları eklenir.


Misafir 11e

2 ay önce - Çrş 11 Ekm 2017, 13:57

Alıntı:
34 km üzerinde istasyonlar belli Çorlu-Çerkezköy-Çatalca-Ispartakule-Halkalı.

Hocam, biraz (!) karışıklık olmuş.

Halkalı-Çatalca mesafesi 34 km.

Halkalı Çerkezköy mesafesi 87 km.

Halkalı-Çorlu mesafesi 126 km.



sayfa 8
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM