Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Cemoli D18
10 ay önce - Prş 26 Oca 2017, 13:30
Irmak - Çankırı - Karabük - Zonguldak Tren Yolu Hakkında


Irmak-Zonguldak tren yolu projesi ve Çevre yolu

Alıntı:
Ankara-Sivas hızlı tren projesinin 2013-2014’de devreye girmesi bekleniyor. Ankara-Irmak arası hazır olacak hattın; Irmak-Kalecik-Çankırı-Kurşunlu-Atkaracalar-Çerkeş-Karabük-Zonguldak bölümü için çalışmalara başlanmış olup proje yüklenicisi firmanın Karabük şantiyesi kurulma aşamasındadır.

Ulaştırma master planı dahilinde gerçekleştirilecek olan proje için yerel yetkililerden henüz bir açıklama gelmedi. Yıllardır gündeme getirdiğim ulaşım sorunu hakkındaki düşüncelerimin hayata geçirilmiş olacağı Çankırı’ya ekonomik olarak kazançları olacaktır. Ankara—Çankırı arası yaklaşık 45-50 dakika gibi bir zaman alacak ve özellikle Çankırı üniversitesinin gelişmesinde, Irmak-Zonguldak tren yolu projesi ve öğrenciler tarafından tercih edilmesinde etken olacaktır. Eskişehir örneğinde olduğu gibi Ankara’dan günübirlik öğrenci ve öğretim üyesi üniversite için Çankırı’ya gidip gelecek ve hareketlilik sağlayacaktır. Ankara’ya yakınlığının avantajları ve semeresi proje gerçekleştikten sonra görülmeye başlanacaktır.

Turizm açısından da katkısı olacak proje Çankırı’nın tanıtımında, yerel ticaretin hareketlenmesinde hatırı sayılır faydaları olacaktır. Peki Çankırı proje sonrası için talebi karşılayacak alt yapıya sahip midir?
Şu an için hayır.
Diğer bir faydada Korgun-Kurşunlu-Atkaracalar-Çerkeş ilçelerinin gelişmesinde etkin olurken sanayi yatırımlarının bu hatta yoğunlaşması beklenmelidir.

Çankırı-Çorum tren yolu projesi ise raflarda bekliyor gözükmektedir.
Çorum-Çankırı-Ankara tren yolu, Çankırı’nın sanayi ürünlerini diğer bölgelere ulaştırmada ve ham madde tedarikinde büyük faydalar sağlayacaktır.
Günlerimiz …cek, ….cakla geçerken, bu projenin start aldığını, kendilerini değil Çankırı’yı düşünenlerin müjde olarak halkımıza vermesini bekliyoruz.

İllerin büyük çoğunluğunda çevre yolu sorunu halledilmiştir. Halledilmeyen çok az sayıdaki iller arasında Çankırı vardır. Çalışma var mıdır, varsa hangi safhadadır?. Yoksa 2071? projesi kapsamında mıdır?
Şabanözü-Çankırı arasında Terme vadisi boyunca geçecek ve Çankırı-Ankara yolunu yaklaşık 39 km. kısaltacak yol projesi ne oldu?
O’da mı 2071’e kaldı?
Yeni yapılacak OSB’nin bu hat üzerinde olması, ayrıca Karadeniz’i güneye ve iç bölgelere bağlayan en kısa yol olması yolun yapımının önemini ortaya koymaktadır.

Bu dönemde bunların gerçekleşmesi hayal...
HAYAL, çünkü yerel düzeyde talep ve takip yok. İkbal peşinde koşmaktan Çankırı’yı düşünen kim? Çankırı’nın geleceğine kafa yoranlar, Çankırı için samimi ve karşılıksız uğraşı verenler olmadıkça iller sıralamasında en alttaki yer her zaman Çankırı tarafından doldurulacaktır.


Bahattin AYHAN / Ortak Ses
b_ayhan@yahoo.com



http://www.ortakses.com/irmak-zonguldak-tren-yolu ...-118yy.htm

Alıntı:
Karaelmas Ekspresi
Ankara Mamak Kayaş Elmadağ Irmak Kalecik Buğra Alibey Dümbelek Tüney Germece Çankırı Gümüşdüven Kayaçivi Ildızım Göllüce Sumucak Kurşunlu Atkaracalar Çerkeş Kurtçimeni İsmetpaşa Ortaköy Eskipazar Ülkü Karabük Bolkuş Balıkısık Yeşilyenice Ibrıcak Kayadibi Gökçebey Bakacakkadı Çaycuma Saltukova Filyos Işıkveren Çatalağzı Kilimli Zonguldak




Bahattin Bey,]09 Ekim 2012 Salı 12:25 yıllar önce böyle bir konuyu yazmış ve paylaşmış.

Eskişehir örneği yerinde olmuş.
Yazısının bir çok yerinde haklı olduğunu söyleyebilirim.


Misafir a57

8 ay önce - Cum 31 Mar 2017, 23:30

Faal mı bu hat güzel bir proje düşünmüşler

Misafir cce

8 ay önce - Cmt 01 Nis 2017, 08:53

Faal sanırım yük için



ZaferB66
7 ay önce - Sal 16 May 2017, 12:50

Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı bu hatta buharlı tren çalıştırarak turistik potansiyeli değerlendirmeyi düşünüyormuş. Eski maden ocaklarını da ziyarete açarak endüstriyel mirası turizme kazandıracaklarmış.

http://www.milliyet.com.tr/Milliyet.aspx?aType=Ek ...p;EkPage=5


Cemoli D18
7 ay önce - Sal 16 May 2017, 15:33

Karabük
Bartın
Zonguldak

Bu üç il için düşünülmekteymiş.


Misafir 276

5 ay önce - Prş 29 Hzr 2017, 10:26

Gelişmeler ne durumda



Misafir 3e4

3 ay önce - Çrş 23 Ağu 2017, 12:20

Nasıl bir hat bu

Cemoli D18
3 ay önce - Cmt 16 Eyl 2017, 09:25

Irmak–Filyos Demiryolu Hattı, 7 Şubat 1927 tarihinde ihale edilir. Demiryollarımızın Irmak-Ereğli hattının inşası, İsveç–Danimarka grubu NOHAP adlı bir yabancı şirket tarafından üstlenilmişti. Irmak istasyonunu ile Çankırı arasındaki 105 kilometrelik kısım 23 Nisan 1931 tarihinde resmen işletmeye açılmıştır. Ancak ilk tren Çankırı’ya bu tarihten iki buçuk ay kadar önce 6 Şubat 1931günü ulaşmıştır. Fotoğraflar, hattın Çankırı sınırları içindeki inşa dönemine aittir. Külburun mevkii..





Eski vekilimiz Hakkı Duran paylaşımıdır.


Cemoli D18
2 ay önce - Sal 19 Eyl 2017, 14:19

Çankırı'dan bugün ki nasibiniz; DDY Tiryaki Bey* Anıtı&Gölüce-Kurşunlu... (*Çankırı-Zonguldak Demiryolu inşaatında kaza geçirerek ölmüştür)


(+)


Ahmed Bayezid
1 hafta önce - Cmt 09 Arl 2017, 16:35


(+)




sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM