Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
yasar22
11 yıl önce - Sal 04 Tem 2006, 22:50

Belediyelerin kurdukları şirketler aracılığıyla borçlanma yaptıklarından dolayı İstanbul, Ankara gibi belediyelerin borcu yokmuş gibi gözüktüğünü düşünüyorum.Kurulan şirketler aracılığıyla yapılan yatırımlar için alınan borçlara belediye gerektiği takdirde de hazinenin kefil olduğunu unutmamak gerek.Bu şirketlerin yaptıkları borçların iç yüzünü bilmedikten sonra bu konuyla ilgili bir sonuca varmamızın zor olduğunu düşünüyorum.Haberde İzmir BB sinin 5 yıllık gelirinin 150 milyon YTL civarında olacağı belirtilmiş.İstanbul'da 1 temmuzdan itibaren uygulamaya başlanan tek akbil uygulamasının İstanbul BB sine yıllık 60 milyon YTL zarar ettireceği açıklandığı bir ortamda -ki 5 yılda 300 milyon YTL yapar - İzmir BB  sinin 5 yıllık gelirinin 150 milyon YTL olması biraz mantıksız.Sonuçta İzmir'de ülkemizin 3. büyük şehri.

erhanthunder
11 yıl önce - Çrş 05 Tem 2006, 09:32

Alıntı:
biraz mantıksız

Birincisi istanbul zararı tahmini
İkincisi izmirin toplayacağı miktar geçmiş yıllara dayanılarak verilen bilgi gerçek
hangisi mantıksız???
Alıntı:
1999 yılında İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin dış borcu bulunmadığını, buna karşın cüzi bir miktar olan 448 milyar 852 milyon TL. iç borcu olduğunu söyleyen Başkan Aziz Kocaoğlu, belediyenin Hazine’ye olan borçlarına ilişkin şu rakamları sıraladı:
“1994-1999 yılları arasında 568 milyon 677 bin ABD Doları (896 trilyon TL) metro için ve ayrıca 3 milyon 622 bin EURO (7 trilyon 277 milyon) borçlanılmış. Yani yaklaşık 900 trilyon TL borç alınmış. Buna karşın 11 trilyon 951 milyar 358 milyon TL geri ödemesi yapılmış. 1999-2004 yılları arasında ise bir önceki dönem alınan kredilerin devamı olarak 40 milyon dolar (67 trilyon TL) borçlanılmış, buna karşın aynı dönemde 59 trilyon TL borç ödemesi gerçekleştirilmiştir"

Koyu renk yazanları toplayıp çıkarınca miktar ortaya çıkmıyormu ????  


CengizOzkan
11 yıl önce - Prş 06 Tem 2006, 23:48

Merhabalar,

Her ne kadar tüm katılımcıların ortak hedefi "Daha güzel ve daha yaşanabilir bir İzmir" olsa da, bazı arkadaşların eksik bilgiden kaynaklanan gereksiz karamsarlıklara kapıldığını gördüm. Bazı noktalara değinmek ihtiyacı hissettim..

Öncelikle bir şirketi borcundan ötürü sorgulamadan önce bilançosunu, dolayısıyla borç yapısını iyi bilmek lazım.. Katılımcılardan kaç kişinin belediye bilançosu incelediğini bilemiyorum.. Muhakkak harcanan paralarda hatalı kararlar, gereksiz harcamalar olabilir. Amacım Belediye yönetimini savunmak değil.. Borç yapısının önemini şöyle bir örnekle açıklamak isterim.. Mesela devlet KOBI'lere bir takım destek paketleri uygulamaktadır. Bunlardan biri de SYH (Stratejik YOl Haritası) hazırlayan ve onaylanan işletmelere 200bin YTL'ye varan sıfır faizle, 6 ayda bir, 2 taksitte ödemek şartıyla nakit desteğidir. Böylesine bir nakit o şirket için harika bir fırsattır.. ancak borç hanesine 200bin YTL yazar.. Şimdi bu şirketin borcu 200bin ytl arttı, rezalet denemez.. Ya da kredi kartlarımızda toplam borç tutarı mesela 5000 YTL yazar ama o ay ödemeniz 1,500 YTL'dir. Borcunuz 5000 YTL'dir ama sürdürülebilir bir borçtur.. Sonuçta; uzun lafın kısası borç yapısı işin püf noktasıdır..



tahsinsonerada

11 yıl önce - Pts 10 Tem 2006, 01:25

sevgili cengiz olaya daha mantıklı yaklaştığın için teşekkürler. bende senin gibi düşünüyorum, ayrıca İBB nin borçlarının bukadar artmasının sebebini de sadece belediye yetkililerine bağlamıyorum! sonuçta istanbul yada ankara ya yapılacak yatırımların arkasındaki hükümet desteğini hatırlatmama gerek yok sanırım ... ama malum izmir de bir büyük şehir ve bu şehrinde bazı yatırımlara ihtiyacı var , bu konuda ne yazıkki diğer rakipleri kadar şanslı olamayan belediyemiz gerekli olan kredi veya desteği dışarıdan sağlamak zorunda kalıyor ve haliyle borç karnesi de kabarıyor...
ama ben bu konuda da ümitliyim... elbet bir gün bize de hükümet destekli yatırımlar yapılacak ve o borçlar giderek azalacak tıpkı diğerlerinin olduğugibi,,,


Serkan Erdoğan

11 yıl önce - Pts 10 Tem 2006, 01:34

İzmir'in bu kadar borç içinde yüzdüğünü bilimiyordum.Bazı işler yapılırken bunların finansmanı sağlanmaz,ilerisi düşünülmez,önlemi alınmazsa olacağı budur.Şehir hakkında kim kötü diyebilir İzmir'e?kimse....Ama bu kadar borçla yapılacaksa işler, bu İzmir'e ilerde çok zarar verir.Bazı illerimizde borça harç demeden,altyapı sorunu halledilmeden; üstyapılara,göze hitab edecek yapılara yönelme var.Bu da doğru bir yaklaşım değil..Bence şehirler projelerini temel ihtiyaçlar bittikten sonra ve gerekli ortam sağlandıktan sonra gerçekleştirmeliler.İzmir'in adının borçla anılmasını istemem.Daha doğrusu hiçbir belediyemizin...

erhanthunder
11 yıl önce - Pts 10 Tem 2006, 09:48

Benim anlamadığım neden gelen giden hükümetlere kesiyoruz faturayı???Hiçmi izmirin izmire destek olmaya n izmirlinin suçu yok.Dikkatinizi çekerim bir önceki belediye istediğiniz yatırımları yapabilecek bir hükümetle çalıştı.Ayrıca son dönemde belediyenin hiç beklemediği bir hükümet desteği var.Birazda çuvaldızı kendimize batırsak...
Uzundere otoyol bağlantısının oraları gördünüz mü hiç? yolda yapılmış olan dere kapatması yüzünden 4 şeritlik yol 2 şerit olarak kullanılıyor bir de insanlar burada kaza geçirme tehlikesi yaşıyor...bu yatırımı belediye mi hükümet mi yaptı? Yada bunu düzeltirken masraf yapılacak mı ?
Sahil yolunda yapılan kasisler 5 senedir hergün tamir edilmiyormu?
En baştan düzgün ve sıkı biçimde takip edilmediği için üçkuyular metrosu 6 ayda 9 ay geç kalmadımı ?Bunların sorumlusu kim?

ARKADAŞLAR SORUYA CEVAP VERELİM SİZCE NERELERE HARCANDI BU PARALAR???
BİLDİKLERİNİZİ YAZARMISINIZ??
İSTERSENİZ BİR BAŞLIK DAHA AÇALIM "İZMİR borç batağından nasıl kurutulur" diye orada da çözümleri tartışırız.



CengizOzkan
11 yıl önce - Pts 10 Tem 2006, 10:57

Alıntı:
ARKADAŞLAR SORUYA CEVAP VERELİM SİZCE NERELERE HARCANDI BU PARALAR???
BİLDİKLERİNİZİ YAZARMISINIZ??



Nerelere harcandığını buradan takip edebilirsiniz :
http://www.izmir.bel.tr/Menu.asp?menuID=57&Me ...0Raporları

Daha detaylı bilgileri "Bilgi Edinme Yasası" kapsamında bir dilekçe ile belediyeden temin edebilirsiniz..

Aksi durumda popülist, kulaktan dolma bilgiler ve tamamen görsel izlenimler ile, asalım - keselim yaklaşımları ile sağlıklı bir sonuca ulaşmak imkansızdır...


erhanthunder
11 yıl önce - Pts 10 Tem 2006, 11:38

2000
Muhtelif marka ve modellerde 578 adet otobüsden oluşan filomuzun ortalama yaşı 5,66 yıldır.
2002
İzelman mülkiyetindeki 40 adet 1997 model Belde otobüs, 31/07/ 2002 tarihinde satın alınarak filomuza katılmıştır.Yeni otobüslerin katılımı ile 7,2 olan yaş ortalamamız 5,66’ya düşmüştür.  
2003
423 araç.Araç alımı yok…
2004
421 araç.Araç alımı yok.

ARAÇ MARKASI MODELİ ADEDİ
MAN SL-263 2002 1
MANSL-232 1998 134
BELDE CB-263 2002 1
BELDE 220- 17B 1999 70
BELDE 220-17C 1999 10
BELDE 214-17B 1991 61
SJKARUS   1990 5
K.IKARUS1990 15
ISUZU2000 50
K.VOLVO1994 45
S.VOLVO1993 20
V6 MERCEDES1990 1
DAF1994 5
TOPLAM                421

Verilen linkden alınan İZULAŞ faaliyet raporudur.Diğerlerine sırayla bakmaya çalışacağım....
Yukarda görüldüğü gibi İzulaş 4 sene araç almamış...(son iki sene faaliyet raporları eklenmemiştir.)(neden izulaş derseniz en kolay onu okuyabildim.)[/b]


yaşar22
11 yıl önce - Prş 03 Ağu 2006, 14:06

Alıntı:
Botaş'ın, 903 milyon YTL’lik borcunu ödemediği gerekçesiyle Ankara Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı EGO’nun lisansının iptali için EPDK’ya başvurmasıyla AKP’de patlak veren "doğalgaz kavgası" tırmanıyor.


Bu haberi okuyunca ilgisi olmasada İzmir'le ilgili bu tartışma aklıma geldi.Sadece İzmir'in borcunun ortaya atılmasını politik bulmuştum.Ankara'da doğalgaz paraları sanırım öde-kullan sistemiyle ağırlıklı olarak peşin tahsil ediliyor ama iş ödemeye gelince üstüne yatılıp etrafa top gibi şeyler olarak dağıtılıyor.İzmir'in borçları en azından şeffaf ama diğerlerinin özelliklede AKP belediyelerinin har vurup harman savurmasını kendi aralarında kavga çıkınca öğrenebiliyoruz


Misafir 553

3 ay önce - Cum 15 Eyl 2017, 12:42

belediye geldiğinden beri bir tane çivi bile çakmamış



sayfa 3
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> İZMİR - Haberler ve Sohbet