Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
TCDD Banliyö Trenleri - Nostalji ve Hatıralar
« önceki   123 ... 242526   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 25
Yiğitcan Şenocak
4 ay önce - Pts 17 Tem 2017, 22:52

Arkadaşlar Sirkeci Halkalı banliyö tren hattının açılışı hakkında bana net bir bilgi söyleyebilir misiniz?

8000'likler ne zaman geldi?
Hattın resmi açılış tarihi ne zaman?
Hatta ilk deneme seferleri ne zaman başladı?


sazanhayko
2 ay önce - Sal 29 Ağu 2017, 03:44

Yiğitcan Şenocak sormuş:

Alıntı:
Arkadaşlar Sirkeci Halkalı banliyö tren hattının açılışı hakkında bana net bir bilgi söyleyebilir misiniz?


Elden geldiğince cevaplayalım. Tam kapasite olarak 1 Temmuz 1956'da.

Alıntı:
8000'likler ne zaman geldi?


1955'te 20 adet, 1962'de 10 adet olmak üzere iki parti hâlinde Fransa'da Alsthom fabrikasından geldiler.

Alıntı:
Hattın resmi açılış tarihi ne zaman?


Aslında 29 Ekim 1955 olarak hesaplanmıştı ancak test seferlerinde karşılaşılan bazı sıkıntılar yüzünden 4 Aralık'ta sabah akşam olarak başlamıştı.

Alıntı:
Hatta ilk deneme seferleri ne zaman başladı?


1955 yılının ortalarında başlayan deneme seferlerinde sürekli sorun yaşanmıştı, bir de yağan yağmurlar bile seferlerin yapılamamasında etkili olmuştu.
Olayları toparlayınca bu konuda uzun bir yazım olacak.

Bugün de E-8.000'liklerden birinin Kartal istasyonunda resmini paylaşacağım:


(+)


Şimdiye kadar paylaşılmamış bu resim Facebok'ta sayın Turgay Kartal'ın paylaşımlarından alıntıdır.


En son sazanhayko tarafından Çrş 30 Ağu 2017, 00:13 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


feyyazturu

2 ay önce - Sal 29 Ağu 2017, 08:18

Aslında misafir arkadaşın bassettığı vagon Çamlık Tren Müzesinde sergileniyor. Bassettiği gibi hem ön hem arka kapısı olan "karnıyarık" vagonlar vardı. Aşağı da bir fotoğrafını buldum paylaştım.
Ama Buca hattında kullanılan vagonlar sazanhayko adlı üyenin gosterdiği orta kapılı vagonlardı. Onlardan 1 tane de Seydiköy (Gaziemir Merkez) eski istasyonda sergileniyor




Buca banliyo treninin o dönemlerini gösteren bir fotoğraf ben hiç bulamadım ama şu istasyon açılış fotoğrafında ucusundan kıyısından görünüyor






sazanhayko
2 ay önce - Prş 14 Eyl 2017, 20:38

Daha önceki zamanlarda da paylaşmıştım benzer bir resmi, Garanti Bankası reklâmlı E-8.001 filo kodlu tren İstanbul garında, yanında da E-8.029 filo kodlu sanırım yine reklâmlı başka bir trenin yanında:


(+)


Misafir aa5

2 ay önce - Prş 14 Eyl 2017, 23:02

bu banliyö dizilerinin HO boy modeli varmıdır acaba ?

sazanhayko
2 ay önce - Cmt 16 Eyl 2017, 00:07

Misafir sormuş:

Alıntı:
bu banliyö dizilerinin HO boy modeli varmıdır acaba ?


HO boy derken neyi kastettiğinizi hiç anlamadım misafir bey, biraz açıklarsanız size daha çok yardımcı olabilirim.

Bu seferki iletimde sizlerle Küçükyalı istasyonunda bir zamanların E-8.000 serisi trenlerinden birinin resmini görüşlerinize sunuyorum:


(+)


Yıl olarak 1970'li yıllardan biri olmalı.



sazanhayko
2 ay önce - Pzr 17 Eyl 2017, 03:12

Bu seferki resim yeni banliyö trenlerinin sefere konulduğu güne ait, zamanın ulaştırma bakanı şimdi başbakanımız olan Binali Yıldırım trenlerin önünde hizmete giriş konuşmasını yaparken:



Tarih şimdi gününü tam hatırlamıyorum ama 30 Ağustos veya 1 Eylül 2010 günü Haydarpaşa Garı'nda, resim ise alıntıdır.


Misafir 8d4

2 ay önce - Pzr 17 Eyl 2017, 03:47

Florya civarından geçmekte olan bir E-8.000 model banliyö treni, millet trene sığmamış da kapulardan sarkmış:

Daha sonralari resimde insanlarin tutundugu oluklarin kapi ustlerine gelen kisimlarina bir sac kaynaklanarak buraya tutunmalarina engel olunmaya calisilmisti.


erkinalp
2 ay önce - Pzr 17 Eyl 2017, 09:50

sazanhayko demiş ki:
HO boy derken neyi kastettiğinizi hiç anlamadım misafir bey, biraz açıklarsanız size daha çok yardımcı olabilirim.

H0, model trencilikte kullanılan ölçeklerden biridir. 16,5mm ray açıklığına karşılık gelir. Her şeyin ölçeği bu ray açıklığı ile orantılı küçültülür.


Ahmed Bayezid
1 ay önce - Sal 03 Ekm 2017, 19:25
Nostalji – 1994 – TC-JEL – Atatürk Havalimanı Pistten Çıkma Haberi






(+)


Tarihler 27 Ağustos 1994.’ü gösterirken 164 yolcu 7 mürettebatı ile Trabzon’dan kalkan Türk Hava Yollarına ait TC-JEL tescilli Boeing 737 tipi uçak sorunsuz bir şekilde saat 08: 00 civarlarında İstanbul Atatürk Havalimanı’na iniş için izin ister. İniş için o zamanlar 06-24 olan 24 tarafından inişine izin verilir ve uçak normal bir şekilde yaklaşmasına devam eder. İnişinin ardından uçak yağmur yüzünden kayganlaşan pistte duramayıp tel örgüleride parçalayıp yola çıkar. Yolu da geçerek Sirkeci – Halkalı banliyö tren hattına az bir mesafe kala durur. 171 kişi uçağı yolda görüp kaçınan 2 araç ve trendekiler mutlak bir ölümden kurtulmuşlardır. Tren yolundaki yüksek gerilim hattı da cabası… Neyseki ucuz atlatılmış olan bu olay sabıkalı olan ve o zamanlar 06-24 şimdilerde 05 – 23 pisti olarak anılan Atatürk Havalimanının kısa pistinin hanesine yazıldı. Tekrarları olmaması dileği ile.

Bu arada uçak bu kazadan sonra kullanılmaya devam etmiş halende kullanımda. Nereden gelmişler başlığında sırası gelince işleyeceğim harf sırasına göre gidiyorum. Ama sizin için burada yazayım yine: Uçak ILFC den kiralık olarak THY ye gelmiş. JEL tescilinden sonra SX-BFA tescili ile Galaxy Airwaysa gitmiş. ardından TC-JKA olarak yine THY ye gelmiş. Sonrasında EI-DXC tescili ile Air One ve Air Blue Panoramada çalışmış. Ardından 5N-RKT tescili ile Allied Airde çalışmaya devem etmiş sanırım halen çalışmaya devam ediyor. Yani kazadan sonra çalışmaya devam etmiş.



En son Ahmed Bayezid tarafından Sal 03 Ekm 2017, 20:58 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


sayfa 25
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 242526   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM