Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Göksel17
1 yıl önce - Cmt 26 Ksm 2016, 23:40
Tekirdağ - Saray Belediyesi çalışmaları


Tekirdağ - Saray Belediyesi çalışmaları

Saray ilçesi; 1500’lü yıllarda Kanuni Sultan Süleyman’ın sadrazamı Ayaz Mehmet Paşa’nın tarihi Edirne-İstanbul yolu üzerinde yaptırdığı Kervansaray’dan alır adını. Bu Kervansaray; Güngörmez ve Güneşkaya Mağaraları ile Vize Kalesi’nin tam ortasında yer alır. Daha sonra Kervansaray civarı imara açılmış; Kervansaray civarına kütüphane, mektep, hamam ve hastane de yaptırılmıştır. Fakat bugüne yalnızca cami ve hamam ulaşabilmiştir. Daha eski çağlarda ise Güneşkaya civarında yerleşmeler olduğuna dair buluntular elde edilmiştir.

Saray, 1500’lü yıllarda kurulduğu günlerden Tekirdağ’ın il oluşuna dek Kırklareli (Kırkkilise) ilinin Vize ilçesine bağlı bir nahiyeydi. 1922’de Tekirdağ’ın il olmasıyla beraber, ilçe olmuş ve Tekirdağ’a bağlanmıştır. Başlıca geçim kaynakları olarak tarım, ormancılık ve ticaret sayılabilir. Ayrıca, 1979’da Çerkezköy’de Organize Sanayi Bölgesi kurulduktan sonra ilçeden bu fabrikalara işçi akışı olmaya başlamıştır.

Saray’da ilk belediye faaliyetleri 1918’de başlamıştır. Bugün Saray Belediyesi’nin başkanlığını, CHP’den aday olan Nazmi Çoban yürütmektedir. Saray Belediyesi; 30 Mart 2014’te Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi kurulmasından sonra, ilçenin köylerine de hizmet götürmeye başlamıştır. Ayrıca zabıta, itfaiye, toplu taşıma, su-kanalizasyon hizmetlerini Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi’ne devretmiştir.


Göksel17
1 yıl önce - Pzr 27 Ksm 2016, 23:47
Güneş Caddesi asfaltlanıyor!


Güneş Caddesi asfaltlanıyor!

Saray Belediyesi Fen İşleri ekipleri, Güneş Caddesinde asfalt serimi çalışmasına başladı.


(+)


Kaynak: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=11868 ...6594521983


emrenmert

1 yıl önce - Cmt 10 Arl 2016, 21:56

Saray Belediye Başkanları

1908-1914 İbrahim Efendi
1918-1922 Kamil Efendi
1922-1923 Ahmet Bey
1923-1932 Murat Giray
1932-1936 Hasan Basri
1936-1940 Murat Giray
1940-1944 Halit Aytaç
1944-1950 Faik Orhon
1950-1954 Enver Malkoç
1954-1955 Mehmet Nuri Girişken
1955-1960 Enver Malkoç
1963-1968 Abdurrahman Çelebioğlu
1968-1973 Enver Malkoç
1973-1977 Abdurrahman Çelebioğlu
1977-1980 İlker Ergene
1984-1989 Fikret Aksoy
1989-2002 Erdoğan Kaplan
2002-2009 Mahmut Halilcikoğlu
2009-... Nazmi Çoban



Erhan Sevgili

5 ay önce - Prş 06 Tem 2017, 03:20

şu ara yollara kilit taş yapılmasını içime sindiremiyorum

emrenmert

5 ay önce - Prş 06 Tem 2017, 14:23

Alıntı:
şu ara yollara kilit taş yapılmasını içime sindiremiyorum


trafiğin yoğun olmadığı cadde ve sokaklara taş döşenmesinde bir sakınca yok bence. Hem böylece daha az masraf oluyor ve yollar daha hızlı tamamlanıyor. Şu anda Saray'da Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi sorumluluğunda olan yollar şunlar:

* Saray-Güngörmez-Bahçeköy köy yolu
* Saray-Ayvacık köy yolu
* Saray-Çukuryurt köy yolu
* Sinanlı-Demireler köy yolu
* Saray-Yuvalı-Akıncılar köy yolu
* Karamehmet-Beyazköy-Ahmetbey köy yolu
* Saray-Çayla-Karlıköy köy yolu
* Edirköy-Karabürçek-Yuvalı köy yolu
* Saray-Küçükyoncalı köy yolu
* Büyükyoncalı-Küçükyoncalı-Safaalan köy yolu
* Büyükyoncalı-Yanıkağıl köy yolu
* Safaalan-Pınarça köy yolu
* 100. yıl Atatürk Caddesi (ilçe merkezinde)
* Murat Giray Caddesi (ilçe merkezinde)
* Cumhuriyet Caddesi (ilçe merkezinde)
* Gürselpaşa Caddesi (ilçe merkezinde)
* Tarık Akan Caddesi (ilçe merkezinde)
* Çerkezköy Caddesi (ilçe merkezinde)
* Mezarlık Caddesi (ilçe merkezinde)
* İstanbul Caddesi (ilçe merkezinde)
* Millet Caddesi (ilçe merkezinde)
* Saray Caddesi (ilçe merkezinde)
* Midye Caddesi (ilçe merkezinde)
* Fabrika Caddesi (ilçe merkezinde)
* Nazırlar Caddesi (ilçe merkezinde)
* Hürriyet Caddesi (ilçe merkezinde)
* Güneş Caddesi (ilçe merkezinde)
* Ayvacık Caddesi (ilçe merkezinde)
* Çarşı Caddesi (ilçe merkezinde)
* Vatan Caddesi (ilçe merkezinde)
* Depo Caddesi (ilçe merkezinde)
* Fatih Caddesi (ilçe merkezinde)
* Vize Caddesi (ilçe merkezinde)
* Atatürk Meydanı (ilçe merkezinde)
* Orkide Sokağı (ilçe merkezinde)
* Mehmet Akif Ersoy Caddesi (Büyükyoncalı'da)
* Hasan Mandacı Caddesi (Büyükyoncalı'da)
* Uğur Mumcu Caddesi (Büyükyoncalı'da)
* Çayla Caddesi (Büyükyoncalı'da)
* Bozoba Caddesi (Büyükyoncalı'da)
* Pınar Sokağı (Büyükyoncalı'da)

-- Bu saydığım yollar dışında kalan tüm cadde ve sokaklar ile köy içi yolların sorumluluğu da Saray Belediyesi'ne ait.
-- Çukuryurt-Beyazköy-Vakıflar ve Saray-Büyükyoncalı karayollarının sorumluluğu ise Karayolları 1. Bölge Müdürlüğü'ne ait.



Erhan Sevgili

5 ay önce - Prş 06 Tem 2017, 23:11

Emrenmert bey sunumunuz için teşekkür ederim, fakat bir yer, gözede biraz hitap etmeli.
Madem termalda geliyor, yolların bir kısmı asfalt bir kısmı kilit taş olmamalı.
Asfaltla kilit taşın birleşeceği yerin, göze hiçbir şekilde hitap etmeyeceğini uyduruk bir bağlantı olacağını sizde katılılırsınız. Keşke ben bu konuda haksız olsamda, sizde bana al buyur diye bir resim koysanızda bende sizden özür dilesem. Belki de çok şey istiyorum ama, Sarayda ara yolları değil, yaya yolları kilit taş olmalı diye düşünyorum.


emrenmert

5 ay önce - Cum 07 Tem 2017, 02:38

Eğer sorun sadece asfalt yolla kilit taş yolun arasındaki bağlantıysa, evet şu an sadece asfalt yama gibi bir şeylerle yapıyorlar onu. Bunun yerine kilit taş yolun bitişini eğimli bir şekilde yaparak, asfaltın altına giriyormuş gibi yapabilirler. Bu hem görsel anlamda daha iyi olur, hem de gereksiz kot farklarından dolayı araçların altı vurmaz. Ayrıca kilit taş yapmanın şöyle artıları oluyor:

* Görsel anlamda asfalta göre daha hoş
* Yağmuru üzerinde tutmadığı için yağmur suyu kanalı döşemeye gerek yok
* Asfalta göre daha az maliyetli
* Asfalta göre daha hızlı döşeniyor

Bu yüzden trafik yoğunluğu az yollara kilit taşı döşemek mantıklı. Bence Saray Belediyesi; ilçe merkezinde sorumlu olduğu cadde ve sokakları tamamladıktan sonra, köy içlerini de taşla kaplamalı. Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi de sorumluluk alanlarındaki tüm yolları sıcak asfalt veya beton karışımlı asfalt yapmalı.


emrenmert

5 ay önce - Cum 07 Tem 2017, 02:43

Ama bence yol çalışmaları çok yavaş gidiyor. Saray Belediyesi, sorumluluk alanına giren tüm yolları tek seferde ihale edip bir müteahhit firmaya verseydi daha hızlı olurdu. Kendi ekipleri yetersiz kalıyor.



cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET