Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1642
Mustafa Yavuz Ay
4 ay önce - Cmt 20 May 2017, 02:40

insan hatasindan kaynaklanan metro kazalarinin en meshurlarindan birisi Chicago sehrinde yasanmistir.

Şikago treni, sabaha karşı saat 02:49 civarında ‘O’Hare’ son istasyonuna geldiğinde durmayarak, hat sonundaki hortuvara (durducu tampona) çarpmış ve yürüyen merdivenlere tırmanarak ancak durabilmişti (Resim 1). işte bu kazaya neden olan makinistin Ulusal Ulaştırma Güvenliği Dairesi’ne (National Trasportation Safety Board) verdiği ifadede şu önemli itiraf da yer alıyor.

“…O’Hare istasyonuna gelene kadar normal bir şekilde çalışıyordum. Çok yorulmuştum. Önceki gün yeteri kadar uyuyamamıştım ve biraz uykulu hissediyordum. Son istasyon O’Hare’ye gelince başım öne düşmüş, uyuya kalmışım…”
Trenin tırmanarak ancak durabildiği yürüyen merdivenlerde, o an yolcuların bulunmamış olması büyük bir faciayı önledi. İçinde 50 yolcunun bulunduğu trenin karıştığı bu kazada, sürücüyle birlikte 36 kişi yaralandı. Kazanın yol açtığı maddi hasar ise 11,196,796$. Ulusal Ulaştırma Güvenliği Dairesi, yapmış olduğu inceleme sonrası hazırladığı raporunda, kazanın muhtemel nedenini “makinistin uyuya kalma sebebiyle treni durduramaması” olarak gösterdi.





(+)






(+)


Mustafa Yavuz Ay
4 ay önce - Cmt 20 May 2017, 02:58

Sürücüsüz metrolarin bir kismi


(+)


Adil99
4 ay önce - Cmt 20 May 2017, 10:08

Kapılar tam kapanırken ayağını kapıya sıkıştırıp açmaya çalışan bizim halkımız için sürücüsüz metro ne kadar güvenli olur tereddütlerim var. Her gün binlerce metro seferi yapılıyor dünyada. 40 yılda bir sürücüden kaynaklanan bir kaza olması sürücüsüz sistemin daha güvenli olduğunun göstergesi değildir bence. Evet, insanlar hata yapabilir ama makineler de hatasız değildir.



Ali Dağcı
4 ay önce - Cmt 20 May 2017, 10:16

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=5791991#5791991

Alıntı:
İnşaat süresi 36 ay olarak planlanmıştır.


M10 Ümraniye-Göztepe inşaat süresi 36 aymış
M5te hedefi nerdeyse yuzde 100 oranında ıskalayınca, bu sefer bari insaat süresi diyelim demişler herhalde. Gerçi bizde insaat da 38 ayda bitmedi.

Simdi bakalım o başlıkta, 10 tbm ile başlarsa 2 seneye bile biter. Yürüyen merdiven de geldi, artık önümüzdeki ay açılır türünden mesajlar olacak mı?


Şükrü Güllüoğlu
4 ay önce - Cmt 20 May 2017, 11:09

Alıntı:
sürücüsüz sistem kötüdür demiyorum. Yapılırsa tabiiki daha iyidir. Ancak ülke olarak tecrübemizin olmadığı yeniş bir teknolojiyi dan diye getirip üsküdar çekmeköy gibi anadolu yakasındaki ana akslardan birine koymadan önce kısa bir hat üzerinde deneyip başarısını ve test süresini görüp, personeli eğitip sonra ana arterlerde kullanımı projelendirmeli idi.


Sürücülü M4 hattının test sürüşleri ne kadar sürdü haberiniz var mı?


egebabacan
4 ay önce - Cmt 20 May 2017, 11:24

Bu metro araçlarının sürücü kabini olacak mı?



gökhan bengil 3
4 ay önce - Cmt 20 May 2017, 11:52

Alıntı:
Sürücülü M4 hattının test sürüşleri ne kadar sürdü haberiniz var mı?

10 ay sürdü,bu hattın 12 aydan önce açılması mümkün gözükmüyor,o sırada çekmeköye kadar olan kısımda eksikler tamamlanırsa çekmeköy olmasa bile dudulluya kadar açılabilir,hemen bir ay sonra çekmeköyde açılır.Testler istasyon istasyon ilerliyor.İlk üsküdar fıstıkağacı arasında başladı sonra üsküdar bağlarbaşı arasında devam etti.


syilmaz68

4 ay önce - Cmt 20 May 2017, 12:52

Şimdi hangi aralikta testler devam ediyor acaba?

Sogan Saticisi
4 ay önce - Pzr 21 May 2017, 01:27

değerli arkadaşlar lütfen ,

tamamen mantık dışı mesajlar yazmaya başladınız ,

- biri yamanevlerden sonra ray döşenmedi diyor ( çakmaktan indirilen setler üsküdara nasıl gelip test yaptı o zaman ?)
- Bir diğeri testler üsküdar fıstıkağacı arası diyor ( testler başladıktan 2 ay sonra setler üsküdara inebildi )


Bunlar sadece 2 örnek lütfen , iş zaten sarkmış uydurma bilgiler ile kafaları karıştmayın


nobetci prens
4 ay önce - Pzr 21 May 2017, 02:34
CAN PARK ÖNÜNDEKİ M5 METRO YAMANEVLER DURAĞININ SON HALİ...



(+)




sayfa 1642
ANA SAYFA -> ULAŞIM