Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1346
Muhammed Emir
7 ay önce - Pts 20 Mar 2017, 21:08

...

En son Muhammed Emir tarafından Pts 20 Mar 2017, 23:43 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Hamit Karadeniz
7 ay önce - Pts 20 Mar 2017, 23:14

Bu Hattı yer altın dan aç kapa şeklin de yapılabilse idi çok iyi olurdu ama işin ekonomik boyutu,işletme maliyetleri artardı ama bu fırsat'ta yüz yıl da bir ele geçer.
Şehir Berlin duvarı gibi ikiye bölünmezdi,yoğun Nufusun yaşadığı bir hattın çevresinde yaşayanlar, gürültüden temelli kurtulurlardı,ama olmadı.


Sefa K
7 ay önce - Pts 20 Mar 2017, 23:47

İbbnin olsaydı bu hat yer altından olurdu muhtemelen.



Veli_55
7 ay önce - Sal 21 Mar 2017, 06:57

Bu hattın tamamı yer altına alınsaydı hiç hoş olmazdı bence,yanlış anlamayın metro düşmanlığı yapmıyorum.Sadece bu hattın yeraltına alınmasını istemiyorum.Eğer bu hat yer altına alınsaydı treni hiç izleyemezdim,tren hattı olan yer bomboş ve sessiz kalırdı.Bir de yeraltına alınması daha uzun sürerdi.İstanbul'un sahil kesimindeki demiryolunda yolculuk yapmanın tadı anlatılmaz yaşanır.



savasemrem

7 ay önce - Sal 21 Mar 2017, 08:13

Veli_55,

Alıntı:
Bu hattın tamamı yer altına alınsaydı hiç hoş olmazdı bence,yanlış anlamayın metro düşmanlığı yapmıyorum.Sadece bu hattın yeraltına alınmasını istemiyorum.Eğer bu hat yer altına alınsaydı treni hiç izleyemezdim,tren hattı olan yer bomboş ve sessiz kalırdı.Bir de yeraltına alınması daha uzun sürerdi.İstanbul'un sahil kesimindeki demiryolunda yolculuk yapmanın tadı anlatılmaz yaşanır.


Aslinda gerekli maliyetleri goze alip, ayni hat dogrultusunda viyaduk uzerinde YHT icin 2 hat, suanki platform hizasinda ise banliyo isletmesi ve konvansiyonel trenler icin 2/3 hat yapilabilirdi. Buna gore Marmaray tunelide 4 hat olacak sekilde tasarlanmasi gerekecekti. Banliyo hatti boyunca komple tunel kazmaya gerek bile kalmaz, hat boyunca 4 veya 5 hat kazanmis olurduk. Bu sekilde daha islevsel olup, YHT nin Avrupa yakasina hitap edecek sekilde isletilmesi sorun olmayacakti. Fakat planlama su anki gibi olacak, yapacak bir sey yok...


Ahmed Bayezid
7 ay önce - Sal 21 Mar 2017, 12:39

Yedikule tren istasyonundan --> kazlıçeşme marmaray'a metrolardaki gibi yürüme tüneli yapılabilir mi?veya Yenikapı tren istasyonundan --->yenikapı marmaray'a?



Can Sönmez

7 ay önce - Sal 21 Mar 2017, 13:49

Hattın yeraltından geçmesini isteyen arkadaşları anlayamıyorum. Şehrin içinden geçen bir hat şehri bölmez. Zaten bir sürü altgeçit ve köprü var. Yeni yapılan altgeçitler olacak.

Birkaç ay önce bir belgesel kanalında, ''İçinden tren geçen şehirler'' diye bir belgesel izlemiştim. İstanbul da vardı. Tarihi özelliği olan bir hat. Şehre de gayet renk katıyor bence. Anadolu Yakası' nda Moda tramvayından başka yer üstünden giden bir raylı sistem olmadığını var sayarsak, şehre medeni bir manzara katacaktır bu hat.

Hafta içi neredeyse her gün, M1 - M2 ve M4' ü kullanıyorum. Günümün yarısı yeraltında geçiyor. Eyvallah metro da çok büyük bir nimet ama bırakın da tren hattımız olması gerektiği yerde kalsın. En azından biraz nefes alarak, etrafı izleyerek yolculuk edeceğiz.

Ve şunu da söyleyeyim, demiryolu civarlarında oturan insanların hiçbir şekilde demiryolundan şikayeti yok. Aksine insanlar evinin önünden tren yolu geçmesinden memnuniyet duyuyorlar. Demiryolu boyunca oturan insanlar olarak, şehrin, semtin bir rengi olarak görüyoruz biz bu hattı.

Çocukluğundan beri demiryolunun kenarında oturan insanlar ve onlardan önce İstanbul' a yerleşmiş önceki nesiller, bu hattı gerçekten çok seviyor. Hoş tabi bu saatten sonra zaten öyle bir şey imkansız. 2007 yılıydı sanırım. CR2' de gündeme gelir gibi olmuştu böyle bir fikir ama ÇOK ŞÜKÜR Kİ sadece bir 'fikir' olarak kaldı


etoksoz
7 ay önce - Sal 21 Mar 2017, 14:09

@Can Sönmez
Demiryolundan tabii ki şikayet edilemez, bu hat hayatımızı çok fazla kolaylaştıran bir hizmet(ti).
Ama, şunu da kabul etmek gerekir ki, (10 yıl mazharbey'de oturmuş biri olarak) tren yolu İstanbul'un kalabalık semtlerinde trafiği çok fazla engellemektedir. Kuzey-güney yönünde dar boğazlar oluşturmaktadır. Tümüyle olmasa bile bazı kısımlarının yer altına alınabilmesi çok iyi olabilirdi.
Ayrıca, ses perdeleri sayesinde seyredilecek bir şey olmayacak sanırım


stbatuhan
7 ay önce - Sal 21 Mar 2017, 14:34

Trenleri izlemek her zaman hoşuma gitmiştir. Küçükken otobüsle Kadıköy rıhtıma e-5'den gelişlerimi de unutamam. Haydarpaşa kısmını izlemenin zevki büyüktü. Hareket eden trenleri de. Keza Uzunhafız sokak tarafındaki köprüde durup özellikle izlerdim tren geçişlerini üstten. Farklı hayaller de kurardım atlasam üstüne de bir aksiyon filmi olsa.

Neyse değinmek istediğim kısım bu hattın bazı yerleri yüzeyde olabilir ama bir kısmı yer altına alınabilirdi. Tamamının yüzeyde olması seyir zevki için iyi olsa da İstanbul'un alt kısmındaki trafik de çekilmez bir yapıda. Açılacak kısımla birlikte yeni bir düzenleme yapılabilirdi. Hatta belki bir hat gidiş yüzeyde bir hat dönüş altta olabilir bu sayede tek şerit de yaya ulaşımına açık olabilirdi. Maltepe'den bisikletle Kadıköy'e ulaşmak güzel olurdu. Yan tarafımdan geçen trenlerle de zevki artardı. Tabii trenler hızlanınca bu biraz sıkıntı ama onun gidişini izlemek de ayrı bir tat olurdu.


mustafasa7
7 ay önce - Sal 21 Mar 2017, 14:43

Bu hattın sahil- cadde geçişlerini çok zorlaştırdığına katılıyorum ancak bu daha çok hattan ziyade bazı noktalara karayolu alt geçidi yapılarak çözülmeli mesela bağdat caddesinin ve sahilyolunun birbirinden ayrıldığı bostancı noktasında çok yoğunluk oluşuyor minibüs yolundan bu ve benzeri noktalara alttan yol yapmanın bu konuya daha iyi bir çözüm getireceği kanaatindeyim



sayfa 1346
ANA SAYFA -> ULAŞIM