Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 303
Mustafabey 01
3 ay önce - Çrş 11 Oca 2017, 23:10

Maraton 18.000 ton,Travego 18.050 ton kataloglarda yazan agirlilaridir.Bizim internetten arastirip ögrendigimiz.Aksini idda edenler yazsinlar.Kimlere kapak olacaksa olsun hüseyin arpaci. Yolcular ve bagajlar dahil edilmis mi edilmemis mi bir sey yazmiyor.Onu da Temsa yi arar ögrenirim herkes dogruyu yanlisi ögrenir.

ahmetet
3 ay önce - Çrş 11 Oca 2017, 23:19

hangi kataloğa bakıyorsun çok merak ediyorum. arkadaş maratonun teknik özelliklerini koymuş ben travegonun özelliklerini kopyaladım. katalogda gördüğün her "kg" boş ağırlık değildir. azami yüklü ağırlık nedir diye bi arat istersen internette.

Ramazan Kocak
3 ay önce - Çrş 11 Oca 2017, 23:27

arkadaslar, biz Burda önce "azami" ve Asgari" kelimesini iyi degerlendirelim.Iki gündür, azami yük agriligi yaziyorsunuz.Ha Travego"ya gelince avrupaya bu sene 2-aksli 13 metre arac üretecegi söylentiler var.Sizden biriniz bu Maraton konusunu teknik bölümünden ögrenme imkani varmi ???



osman akar
3 ay önce - Çrş 11 Oca 2017, 23:36

a) Azami ağırlık: Aracın güvenle taşıyabileceği azami yükle birlikte ağırlığını,


İki dingilli motorlu araçlar ve römorklarda 18 ton
Üç dingilli motorlu araçlarda (Tahrikli dingilin, çift lastikle ve havalı süspansiyon sistemi ile veya 97/27/AT Yönetmeliğinde tanımlandığı gibi eşdeğer kabul edilen bir süspansiyon sistemi ile donatılmış olduğu veya her bir tahrikli dingilin çift lastikli olduğu ve her bir dingilin azami ağırlığının 9,5 tonu aşmadığı durumlarda 26 tondur.*) 25 ton

(26 ton*)

Üç dingilli yarı römorklu araçlarla mafsallı otobüslerde 28 ton
Dört dingilli motorlu araçlarda 32 ton
Dört dingilli römorklu ve yarı römorklu araçlarda 36 ton
Dört dingilli yarı römorklu araçlarda yarı römork dingil grubu ağırlığı 20 ton olan araçlarda 38 ton
Beş veya daha çok dingilli yarı römorklu veya römorklu katarlarda 40 ton
40 ft. boyutunda ISO Konteyner taşıyan iki veya üç dingilli yarı-römorka sahip üç dingilli motorlu araçlarda 44 ton




http://www.k-2belgesi.com/araclarin-yuklenmesine- ...yönetmelik
İddia eden arkadaşlar bir zahmet bakın bakalım...hala boş ağırlık 18 ton diyorlar...


Ali clarkkent
3 ay önce - Prş 12 Oca 2017, 14:36

Mercedes Travego

15 Travego: Azami yüklü ağırlık 18.000 kg
17 Travego: Azami yüklü ağırlık 24.000 kg
Yeni nesil Travego: Azami yüklü ağırlık 18.000 kg


Mustafabey 01
3 ay önce - Prş 12 Oca 2017, 16:43

Ahmetet,Ramazankoçak,osmanakar,hüseyin arpaci
Ayni seyleri söylüyoruz benim katalaga bakip söyledigim kataloglari arkadaslar kopyalamislar Maraton 18000 ton,Travego 18.000 ton azami agirlik diyor.Bunda herkes hemfikir otobüslerin agirliklari bu,benim gibi düsünler aklimizda kalan otobüsün agirligi seklindeydi sizde tersini idda ediyorsunuz otobüslerin dolu agirliklaridir diyorsunuz.Peki bu Maratan ve Travego nun bos agirliklari niye hiç bir yerde yazmiyor,devlet sirri degil herhalde bu kimse üç günden beri bulamadi,otobüslerin bos agirligi da su kadar tondur diyemiyor,sizde diyemiyorsunuz demekki öyle bir sey yok varsada bilinmiyor.
Adanada Temsa müsteri hizmetlerini aradim Maratonun azami agirligi 18.000 ton,bos agirligi ne kadar diye sordum.Bilmiyorum dedi,bilen yetkili bir kisi yokmu dedim,bekleyin biraz dedi bekledim toplanti odasindalarmis telefonlari kapaliymis.Birde istanbul bayisini aradim onada ayni soruyu sordum o da bilmedigini söyledi.internette telefonlari var arayip sizde sorabilirsiniz.Temsa çalisan görevli bilmiyor,temsa Otobüs satan bayi bilmiyor,biz yanlis biliyormusuz,sizde arastirip bos agirligini ögrenemiyorsunuz garib bir durum.
Bir fikra ile ortami yumusatalim.
Nasrettin Hoca zamaninda birileri demis gelin hoca ya bir soru soralim hem birazda egleniriz güleriz demisler beklemisler hoca esek ile geliyormus yanina gitmisler,
-Hocam Dünyanin merkezi neresi diye sormuslar.?
-Hoca biraz düsünmüs ,Benim Esek in arka ayaklarinin bastigi yer Dünya nin merkezidir demis.
-Hoca hiç olur öyle sey demisler inanmamislar dogru degil demisler.
-Nasrettin Hoca da eger inanmiyorsaniz metreyi alin ölçün demis.
Hatalarini anlamislar hocayla dalga geçmek isterken,hoca onlarla dalga geçmis.
Sonuç olarak ben Maraton ve Travego nun Azami veya Azami olmayan agirligi 18.000 ton dedim.Eger sizde hep beraber arastirin
Otobüslerin BO$ agirligi ne kadar,
Otobüslerin DOLU agirliklari ne kadar oldugunu yazarsaniz sizde ögrenirsiniz,bizde ögreniriz.



Ramazan Kocak
3 ay önce - Prş 12 Oca 2017, 17:15

Sayin arkadasalar, bu konu karinca misaline Döndü.Nasil bi yetkili satisci aracin bosagirligini bilemez ? bizim araba 1995ler avrupaya calisirken ,ceza ödemeyelim diye dikkat ederdik.O-304 ler 13,540 kg agriligindaydi. Bu ,Ankara Koluman"dan sorduk,daha bugüne Kadar kimse bize böyle soru srmadi dedi,ve Istanbul"u fabrka teknik bölümünü aradi,ordan ögrendi.Yanlis anlamayin. bu kaptanalr nasil yoal cikiyor ???En basiti size örnek: Temsa Safir,12,725mm arac ,bosagirligi:13.400kg.Yakit deposu ful olarak tartilir,583 litre, AdBlue (üre tanki 40 litre). Ben bunu kisa zamanda ögrenecem ve sitede sizinle paylasacam.Saygilarimla:

Ramazan Kocak
3 ay önce - Prş 12 Oca 2017, 17:31

Arkadasalr, biraz önce Temsa Almanya ile görüstüm,satis elemani sehirdisinda oldugundan ulasamadim,ama ben su konuyu aciga cikaracam,Türkiyede, Istanbul aradik,18 ton dediler, Ankarayi aradik yine 18 ton dediler,bu satis elemanlarini seminara göndermeli. Adamalr 1 milyon TL üzerinde arc satiyor, aracin özelliklerini bilmiyor, gülünc bi olay,

yukselaydin
3 ay önce - Prş 12 Oca 2017, 19:35

safir 1: 13700kg, diamond:17130kg

ahmetet
3 ay önce - Prş 12 Oca 2017, 19:43

Mercedes Coach (2 axle) 9,4 9840
Mercedes Coach (2 axle) 12 13000
Setra 415 GTHD Coach (2 axle) 12,2 13240
Scania KEB / Berkhof Axial 70 Single Deck 14,2 15840
Setra 416 GTHD Coach (3 axle) 13,4 15240

İngiltere devlet sitesindeki bir tablodan aldım. uzunluk ve ağırlık. yani setra 415gthd 2 aks(tek dingil) 12,2 mt ve 13240 kg. Mercedes coach 12 mt yazan tourismo dur tahmin ediyorum. 13 ton. safirde o civardadır. travego da 14 ton civarıdır.
excel tablosu olarak buldum nette ama link koyamadım buraya kaynak göstermek için.



sayfa 303
ANA SAYFA -> ULAŞIM