Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 554
Yakup

9 ay önce - Çrş 11 Oca 2017, 14:51

THY 2016'da 62,8 milyon yolcu taşıdı

Türk Hava Yolları yaptığı açıklamada "Ocak-Aralık 2015 döneminde 61,2 milyon olan toplam yolcu sayısı, 2016 yılının aynı döneminde yüzde 2,5 artışla 62,8 milyona ulaşmıştır. Yolcu sayısındaki artış iç hatlarda yüzde 3,8, dış hatlarda yüzde 1,5 oranındadır" denildi.



Alıntı:
. Türk Hava Yolları (THY), Ocak-Aralık 2015 döneminde 61,2 milyon olan toplam yolcu sayısının 2016 yılının aynı döneminde 62,8 milyona ulaştığını bildirdi.

THY'nin Kamuyu Aydınlatma Platformunda (KAP) yer alan açıklamasında, THY'nin Ocak-Aralık 2016 dönemine ilişkin trafik sonuçları ile ilgili bilgilere yer verildi.

Açıklamada, Ocak-Aralık 2015 döneminde 61,2 milyon olan toplam yolcu sayısının, 2016 yılının aynı döneminde yüzde 2,5 artışla 62,8 milyona ulaştığı, yolcu sayısındaki artışın iç hatlarda yüzde 3,8, dış hatlarda yüzde 1,5 olduğu belirtildi.

Dıştan dışa transfer yolcu sayısı yüzde 14,1 arttı

Dış hatlar business class yolcu sayısının değişmediği aktarılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:


"Dıştan dışa transfer yolcu sayılarında da Ocak-Aralık 2015 dönemine kıyasla yüzde 14,1 artış sağlanmıştır. Yolcu doluluk oranı 3,1 puanlık düşüşle yüzde 74,6 olarak gerçekleşmiştir. Toplam arz edilen koltuk km (AKK), Ocak-Aralık 2015 döneminde 153,6 milyar iken, 2016 yılının aynı döneminde yüzde 10,7 artarak 170,1 milyara ulaşmıştır. AKK artışı iç hat uçuşlarda yüzde 5,6, dış hat uçuşlarda yüzde 11,5 oranındadır.

Ücretli yolcu km (ÜYK), Ocak-Aralık 2015 döneminde 119,3 milyar iken, 2016 yılının aynı döneminde yüzde 6,3 artarak 126,8 milyara ulaşmıştır. ÜYK artışı iç hat uçuşlarda yüzde 4,1, dış hat uçuşlarda ise yüzde 6,7 oranındadır. Yolcu uçakları konma sayısı, Ocak-Aralık 2015 döneminde 452 bin 763 iken, 2016 yılının aynı döneminde yüzde 2,5 artışla 464 bin 31'e yükselmiştir."

Uçak sayısı 334'e yükseldi

Açıklamada, taşınan kargo-posta, Ocak-Aralık 2015 döneminde 719,928 ton iken, 2016 yılının aynı döneminde yüzde 21,7 artışla 876,228 tona yükseldiği belirtilerek, 2015'in aralık ayı sonunda uçulan şehir sayısı 284 iken 2016'nın aralık ayı sonunda 295 olduğu, iç hat şehir sayısının değişmeksizin 49 olduğu, dış hat şehir sayısının ise 235'den 246'ya yükseldiği kaydedildi.

2015 Aralık ayı sonunda uçak sayısının 299 iken 2016 Aralık ayı sonunda 334 olduğu bildirilen açıklamada, geniş gövde yolcu uçak sayısının 73'den 87'ye, dar gövde yolcu uçak sayısının ise 216'dan 234'e yükseldiği, kargo uçak sayısının 10'dan 13'e çıktığı aktarıldı.

KAYNAK: MILLIYET.COM.TR


Insallah bu sene daha olumlu gecer...


srhnrl
9 ay önce - Çrş 11 Oca 2017, 15:03

Alıntı:
THY bahar ve yaz 2017 tarifesinden artışlar gelmeye başladı, umarız kriz öncesi dönemin de üzerinde bir uçuş sayısına en kısa zamanda ulaşılır,
İstanbul Köln seferleri 26 haziran 2017' den itibaren günlük 4 oluyor,


tabi bu haberi eksik sunmamak lazım...

ilave seferler, gurbetçilerimizin yoğun olarak yaşadığı köln'den 26 haziran (ramazan bayramı) ile 8 ekim tarihleri arasında olup (kış tarifesine geçme zamanı bile beklenmemiş ve izin dönemine denk getirilmiş) 12 business 114 ekonomi koltuklu airbus 319'lar ile yapılacaktır.


SALDIRAY06
9 ay önce - Çrş 11 Oca 2017, 15:10
antiicing


dünya şirketi dediğimiz THY NİN ANTİİCİNG UYGUAMASINI az önce gördüm. 19lt damacanayı kanatta yuvarlamak güzel bi yöntem:)



Omer Istanbul
9 ay önce - Çrş 11 Oca 2017, 15:22

Bakın bunu bilmiyordum garip bir hesaplama yöntemi. Yolcu Ankara'dan Münih'e uçacaksa THY nin de bu parkurda doğrudan uçuşu yoksa ve yolcuyu mecburen Istanbul üzerinden götürüyorsa bunu iki uçuş kabul edilmesini benim mantığım pek almadı doğrusu. Peki bu durumda Istanbul-Buenos Aires uçuşunda uçak önce Sao Paulo'ya uğruyor, Buenos Aires'e devam yolcu Sao Paulo uçaktan inip tekrar binmek zorunda kalıyor mu bilmiyorum ama bu yolcu iki kişi mi sayılacak?

Misafir 11e

9 ay önce - Çrş 11 Oca 2017, 15:28

Alıntı:
Yolcu Ankara'dan Münih'e uçacaksa THY nin de bu parkurda doğrudan uçuşu yoksa ve yolcuyu mecburen Istanbul üzerinden götürüyorsa bunu iki uçuş kabul edilmesini benim mantığım pek almadı doğrusu.

Bu yolcu, bir Ankara-İstanbul, bir de İstanbul-Münih seferi yapmış oluyor.
Yani Atatürk Havalimanı'na bir giriş, bir de oradan çıkış yapmış oluyor.
Dolayısıyla, iki sayılması doğal.


halil17
9 ay önce - Çrş 11 Oca 2017, 18:03

Alıntı:
ilave seferler, gurbetçilerimizin yoğun olarak yaşadığı köln'den 26 haziran (ramazan bayramı) ile 8 ekim tarihleri arasında olup (kış tarifesine geçme zamanı bile beklenmemiş ve izin dönemine denk getirilmiş) 12 business 114 ekonomi koltuklu airbus 319'lar ile yapılacaktır


yaz sezonunda günde 4 sefer yapılması sizi neden rahatsız ediyor ki küçük düşürmeye çalışıyorsunuz?
bu 4 sefer a320 , a321, b738 ve a319 ile yapılması planlmaktadır, hepsi a319 falan değil

düşüncenizin arka planı nedir?



Misafir 3ae

9 ay önce - Çrş 11 Oca 2017, 18:24

Bu kompleksin sebebini anlamış değilim kim neyi nasıl küçük düşürüyor

cidiz
9 ay önce - Çrş 11 Oca 2017, 19:31

Alıntı:
dünya şirketi dediğimiz THY NİN ANTİİCİNG UYGUAMASINI az önce gördüm. 19lt damacanayı kanatta yuvarlamak güzel bi yöntem:)


Şanlıurfa havaalanındaki uçakğın kanadında deicing damacasının yuvarlanması videosunu ben de izledim ama bu ne derece THY'na doğrudan fatura edilmeli bilemedim. Yer hizmetlerini sağlayan kurumun sorumluluğunda gibi ama THY'de denetmen konumunda biraz.


srhnrl
9 ay önce - Çrş 11 Oca 2017, 23:21

Alıntı:
yaz sezonunda günde 4 sefer yapılması sizi neden rahatsız ediyor ki küçük düşürmeye çalışıyorsunuz?
bu 4 sefer a320 , a321, b738 ve a319 ile yapılması planlmaktadır, hepsi a319 falan değil

düşüncenizin arka planı nedir?


normalde günde üç sefer var ve bunlar a321-a320-b738 ile gerçekleştiriliyor, sizin verdiğiniz bilgideki 4. sefer ise bahsettiğim a319 ile yapılıyor. ilave sefer diye yazmışım da siz nerden çıkardınız tüm seferler dediğimi onu anlamadım

ayrıca nereden beni rahatsız ettiğini çıkardınız acaba? kaldı ki kimi nasıl küçük düşürmeye çalışıyorum onu da anlamadım koskoca thy benim yorumumla mı küçük düşecek. sanmam öyle birşey olsun sizi küçük düşürmeye de gerek yok, zaten alıntı mesajın altındaki misafir yorumu buna en güzel cevap olmuş

kalkıp her mesajın arkasında acaba ne demek istedi diye düşünülmemeli, havacılığın selametini düşünüyoruz burada kötülüğünü değil sayın üyeler


mafakyanc

9 ay önce - Prş 12 Oca 2017, 12:56
Canımı sıkan durumlar...


İki konu var, canımı sıkmaya başlayan:

1) Biliyorsunuz, THY geçtiğimiz yıl Yaz tarifesi içinde haftada 5 frekanslı olark IST-ATL-IST seferlerini başlattı ve bu seferler günümüze kadar B77W'lerle yapıldı. (Söz konusu hattın açılması için de epeyce bir beklendi...)

Şimdi Airline.routes'ta çıkan habere göre bu parkur Şubat 2017 başından başlayarak haftada yine 5 frekans olarak ancak A333'lerle uçulacak. Pratik olarak A333, 280 B77W ise 350 koltuklu uçaklar; yani B77W tam %25 fazla koltuk kapasitesine sahip. TK, ATL-IST arasını yeterince dolduramıyor mu? Tamam: ATL Amerikan Delta'nın (DL) yurdu, ana üssü!... Ama DL hiçbir zaman ATL'dan İstanbul'a uçmadı; Ortadoğu'ya (Dubai) olan seferlerini de sonlandırdı... Buna karşılık Orta Doğu'dan da QR yine geçen yıl içinde (TK'dan sonraki bir tarihte) DOH-ATL seferlerini başlattı. Yani ATL-IST hattı rekabetsiz olarak TK elinde ama öyle anlaşılıyor ki yeterli yolcu bulunamıyor (transitler dahil...). Ne yapmalı, TK: QR'a gidip "çekil aradan" mı diyecek???

Yaz tarifesinin (en azından) başlarında da bu parkurda A333 kullanılacağı anlaşılıyor ama daha sonraki durum bence şu an için belirsiz.

Airline.routes'taki haberi orijinal haliyle aşağıya ekliyorum.

Alıntı:
Turkish Airlines in previous schedule update filed planned aircraft changes for Istanbul Ataturk - Atlanta route, scheduled to take place from 01FEB17 to 25MAR17. The update sees this 5 weekly service will be operated by Airbus A330-300, replacing 777-300ER. Further, the airline in today's (10JAN17) update also adjusted summer schedule from 26MAR17, which sees A330-300 operation being maintained as well, instead of Boeing 777.

The following schedule is effective from 01FEB17 to 11MAR17.

TK031 IST1500 – 2010ATL 333 x14
TK032 ATL2140 – 1630+1IST 333 x14


2) Yine konuları takip edenler bilirler: 2017 içinde TK, Boeing'den daha 3 adet B77W almış olacak; sıfır fabrika teslimi olarak.

Bunlardan ilkinin tescili daha 2-3 aydır belliydi: TC-LKC. Söz konusu uçağın üretim sıra numarası 1462.

Şimdi üretim listesine bakıyorum: 1462'ye kadarki tüm uçaklar kullanıcılarına teslim edilmiş durumda. 1462'den sonraki beş uçak da (kullanıcıları belli...), ilk uçuşlarını Aralık 2016 içinde ya da hemen şimdi Ocak 2017 başlarında yapmış durumdalar. TK'nın 1462'si sanki halen üretim bandının ortasında "takılmış" gibi durmakta?

Ne olmakta? Üretim sırasında TK'nın uçağında bir aksama mı var, yoksa TK Boeing'e gidip, "aman aga; durum sıkışık: sen şu uçağın teslimatını birkaç ay ötele" mi demiş durumunda?

Ufak bir teselli: TK, 2017 yaz tarifesinde Pakistan'ın 3 şehrine yaptığı uçuşlarda 738 yerine 332/333 kullanmaya başlayacak; yani koltuk kapasitesi arttırmış olacak!...



sayfa 554
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM