Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Misafir eb6

5 ay önce - Pzr 27 Ksm 2016, 11:57

Sessiz sedasız mı yapılıyor bu tünel?

Misafir b41

3 ay önce - Pts 09 Oca 2017, 17:32

Tünel ne alemde

Misafir 6ca

3 ay önce - Pts 09 Oca 2017, 21:38

Tünelin girişi 1190, çıkışı 1225 rakımda, ikisi de google earthde gözüküyor. Yolun zirvesi zaten 1300m. 5 dakikada gidilen 4.5 kmlik yolu 2 dakikada gidilecek 2 kmlik yola çevirerek tam 3(üç!) dakika kazandıracak muhteşem bir yatırım. Belli ki birilerinin elinde tünel ekipmanı boşa çıkmış, Ankara civarında o kadar eksik varken gereksiz bir iş. KGM'nin hacim haritasında göstermeye bile ihtiyaç duymadığı bir yol. Üstüne Eğrekkaya manzarası da kaçacak.



nedimk
3 ay önce - Sal 10 Oca 2017, 09:39

Hayatın boyunca hiç karda kışta geçtin mi oradan?
O yol kaç tane köyü ilçeye bağlıyor biliyor musun?
Bu ülke kış şartlarında hastaneye yetiştirilemediği için kaç kişi kaybetti, kaç bebek öldü biliyor musun?

Öyle google earth dan bakıp konuşmak doğru değil.

Ayrıca kaç defa değişik konularda yazıldı, her tünel herhangi bir TBM ile açılamaz. Bir yere tünel yapılacağı zaman öncesinde birçok araştırma yapılır, toprak sert mi, yumuşak mı, arada yeraltı suları var mı, birbirinden ayrılan ve depremde kırılma riski daha çok olan tabaka birleşimi var mı. Bu araştırmalardan sonra ne kadar kaslın beton duvar yapılacağına ve diğer etkenlere göre hesap yapılır ve ona göre TBM sipariş edilir.

Yani elimde TBM kaldı hadi bana iş verin le dönmüyor bu işler. Öyle bir dünya yok.


Misafir 6ca

3 ay önce - Sal 10 Oca 2017, 22:41

Öyle duygu sömürüsü yapmakla da olmaz bu iş. Mesele paranın doğru yere harcanması. O kadar soru sormaya meraklıysanız sormanız gereken sorular o kadar parayla en çok insana nasıl hizmet edilir, burada bu hizmete ne kadar ihtiyaç var, ve Bayburt inşaat kimdir nedir.. Sonuncusu zaten boşta ekipman fazlalığı var mı yok munun cevabını verecektir.

nedimk
3 ay önce - Çrş 11 Oca 2017, 09:14

İşte yanlışın burada, amaç sadece en çok insana hizmet etmek ise bütün yatırımları kalabalık büyük şehirlere yapalım, anadoluya hiç yatırım yapmayalım değil mi?, Sonra neden göç oluyor diye hesap yapılır. Demek ki neymiş, en çok insana hizmet değil, gerekli yere hizmet götürmek gerekiyormuş.

Senin düşüncene göre İstanbul kalabalık, bütün yatırımlar oraya yapılsın, oldu. başka arzun.



Misafir b4c

3 ay önce - Çrş 11 Oca 2017, 19:48

Konu yine yanlış yere çekilmiş. Çok insana hizmet götürmek tabi ki mantıklı, ama "çok insan" her zaman eşit değildir İstanbul'a. Kendi verdiğin örnekle kış şartlarında bir yol olmayışı yüzünden kaç insan problem yaşıyor? Çerkeş yolunda olmayan tünel yüzünden bir örnek bul getir, inceleyelim. Memleketin bir sürü yerinde bırak karı kışı yağmurda geçilmez yollar var. Çerkeş yolunda kar edeceğin kısımsa 2 kmlik en kötü kışta belki bir iki saat kapalı kalan bir yol. Aynı paraya çok daha kötü şartlarda yaşayan kaç köye hizmet götürebilirdin onu hesapla. Eğer İstanbul'da yolsuzluktan gerçekten hastaneye ulaşamayan büyük bir kesim vardıysa evet oraya da bu parayı aktarmak mantıklı olur, neden olmasın?
Amaç ülkede herkesi belli bir standartın üzerinde yaşatabilmek olmalı. Bu projeyi savunmak zengini daha zengin yapalım fakir ölsün düşüncesinden çok farklı değil.


Cemoli D18
3 ay önce - Prş 12 Oca 2017, 07:28

Tunel ve cevresi ile ilgili calismalari goren, bilen, duyan var mi?

Birde bu tunel gerekli mi gereksiz mi?


zaglı 18
3 ay önce - Cmt 21 Oca 2017, 12:23

Yılda 4-5 defa kullandığım bir güzergah.Tünel gerçekten bir ihtiyaçtı o kesimde ,hatta yolun devamında 15 km sonra 1620 rakımlı IşıkDağı geçidine de tünel yapılacağı söylenmekte.

Cemoli D18
3 ay önce - Cmt 21 Oca 2017, 15:44

Cankiri tunel cenneti olacak o zaman
Işık dagi da dag severlerin yuruyus yaptiklari kamp yaptiklari yerlerden biri.
Kizilcahamam ve Çerkeş arasinda kalmakta.



sayfa 3
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM