Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1

Sizce İETT'nin otobüs taşımacılığından çekilmesi doğru mu?
evet destekliyorum 8.2%  8.2%  [8]
hayır desteklemiyorum 91.8%  91.8%  [89]
Toplam Oy : 97

mahmut11
11 ay önce - Çrş 11 Oca 2017, 01:08
İETT otobüs taşımacılığından çekiliyor...


İstanbul’da 145 yıldır yolcu taşıyan İETT, elindeki otobüsleri İBB’ye devredip metrobüs, tünel ve tramvay dışında yolcu taşımayacak. İETT taksilerin, minibüslerin, işyeri ve okulların servis araçları, metrolar ve deniz otobüslerini denetleyen, planlayan kurum olacak.

İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel İşletmeleri Genel Müdürlüğü (İETT), önümüzdeki günlerde İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Meclisi’nin onayına sunulacak bir projeyle İstanbul’un toplu ulaşımında “tek otorite” olacak. Yeni düzenlemeye göre, İstanbul’da 145 yıldır yolcu taşıyan İETT, elindeki otobüsleri İBB’ye devredip metrobüs, tünel ve tramvay dışında yolcu taşımayacak. İETT fonksiyon değişikliyle, altındaki işleticileri denetleyen, koordine eden ve planlayan bir kuruma dönüşecek. Yeni düzenleme İBB Meclis gündemine getirilmeden önce İETT Genel Müdürü Arif Emecen Hukuk Komisyonu ile Ulaşım Komisyonu’na sunum yaptı.

Adil Emecen İBB Meclisi’nin onayından sonra hayata geçirilmesi planlanan teklifin ayrıntılarını Hürriyet’e anlattı: “İstanbul’da toplu ulaşımda birden fazla otorite var. Toplu ulaşımda tek elden planlama, koordine, denetim planlanıyor. İETT’nin işletmenin bir kısmından çekilerek tecrübesini danışmanlık, koordinasyon, planlama ve denetim fonksiyonlarına odaklanması düşünülüyor. İETT, 145 yıllık tecrübesi ve birikimiyle bu konuda yol haritasının oluşmasına destek ve katkı sağlıyor. Bu sadece otobüslerin değil tüm lastik tekerlekli araçların (taksilerin, minibüslerin, işyeri ve okulların servis araçları, metrolar ve deniz otobüsleri) sisteme dahil edileceği, entegre bir ulaşım planı olacak. Planlama, denetleme ve koordinasyon tek elde toplanacak. İETT hem Türkiye’deki hem dünyadaki diğer toplu ulaşım otoritelerine danışmanlık yapacak.”

ÜÇLÜ KONTROL SİSTEMİ
İstanbul’da yolcu konforunun ve güvenliğinin artacağını öne süren Arif Emecan, “Hem kaynak hem hat optimizasyonunu sağlayacak bir yapı olacak. Metrekareye 4 yolcu düşecek bir sistem planlanıyor. Sahada İETT bünyesinde yetişen denetleyici ve kontrol elemanları vasıtasıyla, ayrıca üçüncü göz olarak tabir edilen, dışarıdan hizmet alınmak suretiyle, profesyonel ekiplerce ayda en az bir sefer her bir araç gözden geçirilecek. Yolcu konforunu öne çıkarılacak. Aracın kliması çalışıyor mu, şoför yolcu güvenliğini tehlikeye atacak şekilde araç kullanıyor mu, cep telefonuyla konuşurken araç kullanmaya devam ediyor mu gibi, hem insanlı hem de ‘karakutu’, yani elektronik ve teknolojik denetimler sürecek. Bu konuyla ilgili dünyada aralarında Londra, Seul, Newyork, Singapur, Honkong, Kopenhaf’ın da aralarında olduğu 30 şehri inceledik” diye konuştu.

‘ÖZELLEŞTİRME ANLAMINA GELİR’
İBB Meclisi Hukuk Komisyonu’nun CHP’li üyesi İsa Öztürk, İETT otobüslerinin Otobüs AŞ’ye devrinin söz konusu olduğunu belirterek yeni planlanan sisteme yönelik eleştirilerini şöyle dile getirdi: “İstanbul gibi bir yerde taşımacılık sadece kâr amaçlı düşünülemez. Özel sektöre devredildiğinde temel amaç kar olacağı için vatandaşa daha pahalı ulaşım olarak yansıyacak. İBB sübvanse etmek zorunda kalacak. İBB ulaşımdan çekilmemeli. Belediye kuruluşu olarak İETT, Sayıştay tarafından denetlenebiliyor. Otobüsler, Otobüs AŞ’ye devredildiğinde bir ticari şirkete geçtiği için denetim dışı kalıyor. Özelleştirme demek bu” dedi.

kaynak : http://www.yeniakit.com.tr/haber/artik-resmen-tar ...56526.html

Bizim 94'te aynı otobüsler olsun da..

Şaka şaka..

İstanbul için hayırlı olsun


İsmet Bayramoğlu
11 ay önce - Çrş 11 Oca 2017, 01:14

Bir şeyler aynı kalmalı

Alperen4423
11 ay önce - Çrş 11 Oca 2017, 05:07

Şuanki hatlarda bir değişim felan olacaksa kesinlikle hayır. Umarım bu değişim esnasında otobüs seferlerinde bir sorun olmaz milletin okulu işi gücü var.



Cemoli D18
11 ay önce - Çrş 11 Oca 2017, 07:24

Burada sadece kurum degisiyor. Kaldi ki icerikte otobus hatlari kalkacak denilmemis.

Mustafa 822
11 ay önce - Çrş 11 Oca 2017, 07:26
İ.E.T.T. Seni Unutmayacağız...


Ülkemizdeki bu "değişim" merağı başımızı birgün derde sokacak ama...
Bu olay 145 yıldır İstanbul'u taşıyan İETT'ye yapılmış çok büyük bir haksızlıktır. İETT öyle sıradan bir kurum değildir. Ne kadar eleştirsek de bu kurum İstanbul'un, Türkiye'nin hatta dünyanın büyük bir değeridir. İETT'nin işi kendi otobüslerini, tranvayı, tünelleri işletmek ve denetlemektir. Ulaşım deyince aklımıza İETT gelir. Şimdi bu kurum adeta küçültülerek servis araçlarını, minibüsleri denetleyecekmiş. Ya arkadaşım olur mu hiç ya. Ayıp, şu kurumun tarihini yok saymaktır. Başka bir kurum açın minibüs ve servisleri o kurum denetlesin.
Arkadaşlar aklınız, mantığınız alıyor mu? Koskoca İETT otobüs işletmeciliğini bırakıyor !!!
Gerçekten çok üzgünüm ve sinirliyim, inşallah meclisten geçmez.


Macar Selami
11 ay önce - Çrş 11 Oca 2017, 07:40

145 yerinde duran bir kurumla niye oynarlar? Halk otobüsü seviyesine düşerse biz vatandaş olarak kimden bileceğiz bunu?



Jelican
11 ay önce - Çrş 11 Oca 2017, 12:06

OAŞ otobüslerini görüyoruz, çoğunluğu gıcırdıyor, ekran kapalı bakımsızlığı hepimiz biliyoruzdur herhalde. İETT otobüslerinin verdiği teknolojik imkanlar, bakım ve ferahlık gidecek desenize. Çok çok üzüldüm bu duruma...

Ali Burak97
11 ay önce - Çrş 11 Oca 2017, 12:23

Alıntı:
Önemli olan vatandaşın mağdur edilmemesi, ulaşımın amacı bu olmalı.
Tabi 80li yıllarda büyük ayrıcalıklar vererek, ileriyi düşünmeden yapılan özelleştirmeler;
O da yetmez, ders alınmaz, Otobüs AŞ şirketi kurup yeni özelleştirmeler yapmak,
Ve ne yazikki bugün okuduğum İETT nin özelleştirilmesi haberleri bize gösteriyor ki ulaşımın amacı hizmetten> para kazanmaya doğru gidiyor, gitmekte...

En azından vatandaş, yaşlısının,öğrencisinin,engellisinin kendisinin yanında olmalı..



Başka bir başlıkta konuştuğumuz konudan alıntıdır. ( http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=155079 ...mp;start=0 )

Özelleştirme bize zarardır arkadaşlar.
Özel araba hizmet verir doğrudur ama önceliği paradır.
Durakta sadece yaşlı varsa durmazlar, eğer olduda yaşlılar binerse söylenirler.
Engelli vatandaşımız rampadan binmek isterse, rampayı açarken söylenirler,
Özelde, " nereye şikayet edersen et" vardır,
Özelde "Beğenmiyorsan taksiye bin" vardır

Kendimize neyi reva görürsek onu yaşarız aslında...


pikniktüpü
11 ay önce - Çrş 11 Oca 2017, 14:21

İETT nin bu sektörden çekilmesinin sonucunun kötü olacağına inanıyorum . araçlar daha bakımsız halsiz sorumsuz bir o kadarda gecikmeli sefer rotarlı sefer olacağını düşünüyorum . çünkü özel sektörde bahaneler çok olur ama iett de 2 dakikadan dolayı filoya durum analizi vermeniz gerekir . bence kendi görüşümce bu durum pek iyi olmayacak

erkinalp
11 ay önce - Çrş 11 Oca 2017, 15:09

Alıntı:
İBB sübvanse etmek zorunda kalacak

Şu an da zaten yeterince sübvanse ediliyor. Maliyetin bir kısmından kurtulurlar. Ama tüm otobüsleri bırakmamalılar. En azından Suriçi, Beyoğlu, Kadıköy, Üsküdar bölgesindeki prestij hatları İETT'de kalmaya devam etmeli. Nostalji hatları da düşünülebilir.
Sürücüsüz araçlar yaygınlaştığında günümüzdeki taşımacılık kurumlarının araç sağlama görevi bu kadar da önemli olmayacak ancak planlamadaki önemi daha da artacak.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM