Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Trabzon Havaalanına 2. Pist Önerisi
« önceki   123 ... 161718
Ana Sayfa -> HABERLER ve SOHBET
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 18
Misafir 981

2 ay önce - Cum 11 Ksm 2016, 10:01

Hava alanını trabzonsporun tesislerinin yerini doldurarak yapmak lazım,eski pistin alanınıda alçak katlı olmak kaydı ile şehir hastanesi yapılabilir,yada tek katlı evlerden oluşan konut alanı yapılabilir,beş,onbin nufusu barındıran bir yer olur .

Çepni61
1 hafta önce - Pts 09 Oca 2017, 13:32

2015’e Kadar Programdaydı

Günebakış'ın haberine göre : TRABZON kültüründe tartışmanın önemi gelenek haline gelirken tartışmaya sınır çizilmemesi çoğu kez zarara neden oluyor. Trabzon 6 yıldır ihtiyacı olan havalimanı 2. pisti için uğraşıyor. 2010 yılından 2014 yılına kadar yatırım programına giren 2. pist dönemin siyasileri tarafından takip edilmeyince akamete uğradı.

Bakanlık Karar Verememiş

2015 YILINDAN itibaren bu kez gündeme 2. pist yerine yeni ‘havalimanı’ geldi. Yeni havalimanı mı yoksa 2. pist mi tartışmaları bitmek bilmezken bu tartışmadan en çok Ulaştırma Bakanlığı yararlandı. Bakanlık yetkilileri son bir yıldır hangisinin yapılacağına karar veremediklerini belirterek kaçış yollarını süsledi.

2017 Programında Yok

2015 YILI seçimlerinde 2. pist hükümetin vaatleri arasında yer alırken ‘Yeni havalimanı daha doğru’ düşüncesi ortaya atılarak proje sonuçsuz bırakıldı. Trabzon yeni havalimanı ya da 2. pist 2017 yatırım programına da alınmadı. Yetkililer ise ‘Henüz karar vermedik’ sözlerinin arkasına saklanıyor.

TRABZON’UN mega projelerinden olan Trabzon Havalimanı İkinci Pist Projesi yatırım programlarına bir giriyor bir çıkıyor. İkinci piste yönelik proje ilk kez 2009 yılı Yatırım Programında Etüd-Proje karakteristik özelliği ile yer alırken, ödenek olarak da 270 bin lira konuldu. Proje; 2010, 2011, 2012, 2013 ve 2014 yıllarında da yatırım programına giren İkinci Pist Projesi, 2015 ve 2016 yatırım programlarında ise yer almadı. Son iki yıl da ‘Yeni Havalimanı’ tartışması yapılırken gözler 2017 Yılı Yatırım Programına çevrildi. Projenin ikinci pist mi yoksa yeni havalimanı şeklinde mi olacağı ise hâlâ netlik kazanmadı.
1957 yılından bu yana Karadeniz Bölgesinin dünyaya açılan kapısı durumunda olan ve her geçen gün artan yolcu ve uçak sayısı ile dikkat çeken Trabzon Havalimanı için verilen ‘İkinci Pist’ sözü 2009 yılından bu yana yerine getirilmiyor.

2009 YILI YATIRIM PROGRAMINDA YER ALMIŞTI

İkinci piste yönelik proje ilk kez 2009 yılı Yatırım Programında Etüd-Proje karakteristik özelliği ile yer aldı. 2009 yılı Yatırım Programında söz konusu Etüd-Projenin başlama-bitiş tarihi 2009-2011 yılları, proje bedeli 2 milyon 695 bin TL. ve 2009 yılı ödeneği de 270 bin TL. olarak belirlendi. Etüd-Proje 2010 yılı Yatırım Programında ise 2 milyon 830 bin TL. proje bedeli ile yer aldı. 2010 yılı Programına göre 2009 yılında tahsis edilen ödenek kullanılmazken, 2010 yılı için de bir milyon 870 bin TL. ödenek belirlendi. 2011 Programında yer alan bilgilere göre söz konusu Etüd-Proje için tahsis edilen ödenekten 2010 yılı sonuna kadar harcama yapılmamış ancak Projenin son yılı olan 2011 yılı için bir milyon TL. ödenek belirlendi.

2015 VE 2016 YATIRIM PROGRAMLARINDAN ÇIKARILDI

2012 Yılı Yatırım Programında yine “Trabzon Havalimanı Yeni Pist Projesi Barimetrik Hari. Zemin Etd. (DOKAP)” kalemiyle yer alan ikinci pist projesi için bu kez 200 bin lira ödenek kondu. Bu ödenek 2013 yılında 1 milyon lira ve 2014 yılında ise 400 bin lira olarak gerçekleşti. Ancak bu ödenekler kullanılmadı. Proje 2015 ve 2016 yılları yatırım programlarından ise çıkarıldı ve hiç yer almadı.

GÖZLER 2017 YILI YATIRIM PROGRAMINA ÇEVRİLDİ

2015 yılında yapılan seçimlerde ikinci pist yeniden hükümetin vaatleri arasında yer alırken bu kez ‘İkinci pist mi yoksa yeni bir havalimanı mı?’ tartışması başladı. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı yetkilileri halen net bir karar vermezken, projenin Kalkınma Bakanlığı tarafından 2017 Yılı Yatırım Programına girip girmeyeceği ise merak konusu oldu


Jolly Roger
1 hafta önce - Pts 09 Oca 2017, 13:41

2. Pist Trabzona gercekten lazimmi?
Yapilacak olan projelerden 2. Pistin önemi nekadar? Siralamada nerede?

Bence Rayli Sistem Kentsel Dönüsüm, Cömlekci Meydan, Bittikten sonra 2. Piste gecilebilinir.
Yoksa biraz Lüks olur.
Hata bir Cruvaizer Limani yapildiktan sonra 2. Piste gecilmesini öneririm



Burçak Sağlam

1 hafta önce - Sal 10 Oca 2017, 08:40

karadeniz için en önemli şey bence hızlı tren olayıdır.
sarp tan samsuna kadar. sahil boyu...


Misafir 2ea

1 hafta önce - Sal 10 Oca 2017, 10:32

Pistin neden lazım olduğunu anlamadıysanız pes doğrusu.Pistin betonunun ömrü bitti,yeni pist yapılmadan orası yenilenecekse havalimanı kapanması gerekir oda trabzon için zor olur.Ordu havalimanına üç saatte gidip istanbula uçacağına arabayla istanbula git daha iyi.

Radyocu adam
2 gün önce - Sal 17 Oca 2017, 09:07

Eski pist çatlak heralde.trabzonspor tesisleri hava limanının yan tarafından akyazıdaki yeni tesislere taşınınca yapılabilir



sayfa 18
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 161718
Ana Sayfa -> HABERLER ve SOHBET