Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
emrenmert

9 ay önce - Cmt 07 Oca 2017, 01:15
Samsun Banliyö treni yeniden aktif hale gelse? (Gar-Tekkeköy-Çarşamba demiryolu)


Seneler evvel Samsun'da da Merkez Gar ile Çarşamba arasında bir demiryolu varmış ve bu hatta banliyö treni çalışırmış. Şimdi yeniden bu hat aktif hale getirilse ve kullanılsa güzel olmaz mı?

Misafir 19d

9 ay önce - Cmt 07 Oca 2017, 01:34

İyi de güzel kardeşim zaten şu an Tekkeköye kadar tramvay hattı var ve havalimanına uzatıliyor...eski tren hattı kaldırıldı. Daha böyle bir şeyin imkanı yok görünüyor

uzun55
9 ay önce - Cmt 07 Oca 2017, 14:49

Çarşamba şehir merkezine giren raylar kaldırıldı 2 yıl önce. Raylı sistem havaalanına kadar uzayacak zaten. Çarşamba'ya sadece 15 km mesafe olacak raylı sistem. Çarşamba Belediye başkanı orta vadede raylı sistemi Çarşamba'ya getirmeyi planlıyoruz demişti.



Ömer_KSK
9 ay önce - Cmt 07 Oca 2017, 22:21

Banliyö tren hattı projesi değil de Samsun-Batum demiryolu projesi kapsamında raylar Çarşamba'ya ulaşabilir. O projede de mevcut (ve sökülmüş) demiryolu kullanılmaz ve hat muhtemelen Çarşamba ilçe merkezinin kuzeyinden geçirilir.

yalcinn

9 ay önce - Pzr 08 Oca 2017, 01:11

Ben liseye gidiyordum . 1990 da kisa banliyo trenleri calisirdi cift vagon koyu yesil ve dizel motorlu . Her nedense benim aklimda azotun ve bakir isletmelerinin isci servisi diye aklimda kalmis . O zamanlar kirazlik sanayii insaatina yeni baslanmis . Tutun fabrikalari catir catir calisiyor . Sehirde cok canli idi . Ordu-Persembe-Fatsa minibusleri meydana kadar isliyordu . Bati da Bafra garaji faal durumda Otogar Piazzanin orda ,yaninda Erzurum Otel . Trenler , dolmuslar , otobusler sehir civil civildi . Tabii ki Samsunsporun da verdigi bir ozguven vardi . Ne guzel zamanlardi

makas55
9 ay önce - Pzr 08 Oca 2017, 10:42

Dostumm çok güzel yazmışsın



Ahmed Bayezid
9 ay önce - Çrş 18 Oca 2017, 13:16
Samsunun hafızası siliniyor :18/01/2017


Samsun Yerel Tarih Grubu Başkanı Emin Kırbıyık, TCDD Bakım Onarım Atöleyesi’nin Cerrahi Aletler Müzesi’ne dönüştürülmesini eleştirdi. Kırbıyık “Kentin hafızası siliniyor. Bu girişimin iptali için gerekli mercilere başvurumuzu yaptık” dedi.

Samsun Yerel Tarih Grubu Başkanı Emin Kırbıyık, İlkadım ilçesi Kılıçdede kavşağında yer alan 100 yıllık TCDD Bakım Atölyesi binasının Büyükşehir Belediyesi tarafından Cerrahi Aletler Müzesi’ne dönüştürülmesini eleştirdi. Kırbıyık ” Türkiye’de Demiryolu müzesinin 2. Sinin Samsun’da olması, Samsun’a ilgiyi arttıracaktır. Geçmişte Çarşamba ve Sivas demiryolu olması ekonomik yönden kültürel açıdan Samsun’un zenginliğiydi “dedi.

Kırbıyık “Bu girişim kent kimliği ve hafızasını silme girişimidir. Çarşamba Demiryolu hattının temel atma törenine Mustafa Kemal’in 21 Eylül 1924’te katıldığı bilinmektedir. Samsun’un tarihi kimliğinin oluşmasında çok önemli bir yeri olan demiryollarının bu simge binasının kendi kimliğine ve konusuna uygun biçimde TCDD yi çağrıştıran bir isim ve fonksiyonla hizmete sunulması konusunda ısrarlıyız. Bununla ilgili gerekli mercilere başvurularımızı yapmış bulunmaktayız. Bu girişimin iptali için gerekli mercilere başvurumuzu yaptık “diye konuştu.



Kaynak : www.hedefhalk.com


Ahmed Bayezid
8 ay önce - Sal 24 Oca 2017, 16:42
Samsun’un tarihi siliniyor :24/01/2017


Samsun Yerel Tarih Grubu Başkanı Emin Kırbıyık, asırlık Lokomotif Tamir Atölyesi’nin demiryolu müzesi olması gerektiğini belirterek, ”Çok önemli geçmişe sahip olan bu yapının geçmişiyle hiçbir anlam ilişkisi olmayan ‘Cerrahi El Aletler Müzesi’ne dönüştürülmek istenmesi, kentin tarihi hafızasının silinmesi anlamını taşıyor” dedi

Samsun Yerel Tarih Grubu Başkanı Emin Kırbıyık ve üyeler, İlkadım İlçesi Kılıçdede Mahallesi’nde bulunan mülkiyeti TCDD ve Maliye Hazinesi’ne ait “Lokomotif Tamir Atölyesi” binasının “Cerrahi Aletler Müzesi” olarak düzenlenmesine tepki gösterdi. Asırlık binanın önünde basın açıklaması gerçekleştiren Samsun Yerel Tarih Grubu üyeleri, bu alanın demiryolu müzesi olarak düzenlenmesi için ısrarlı olduklarını söyledi.

BU BİNA SİMGE BİR YAPI
Cerrahi El Aletleri Müzesi’nin rölöve-restitüsyon ve restorasyon projelerinin, Samsun Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu’nun değerlendirmeleriyle karar verildiğini kaydeden Samsun Yerel Tarih Grubu Başkanı Emin Kırbıyık, ”Cumhuriyet döneminin ilk yatırımlarından olan bu demiryolu hattının ilk 50 kilometrelik kısmının 1926 yılında açılmış, Sivas’a ise 1930 yılında ulaşılmıştır. ‘Lokomotif Bakım Atölyesi’ 100 yılı aşkın demiryolu macerasından günümüze kalan tek simge yapı. Böylesine bir geçmişe sahip olan bu yapının geçmişiyle hiçbir anlam ilişkisi olmayan ‘Cerrahi El Aletler Müzesi’ne dönüştürülmek istenmesi, kentin tarihi hafızasının silinmesi anlamını taşıyor” ifadelerini kullandı.

BU HATTIN AÇILIŞINA ATATÜRK DE KATILDI
Türkiye’de demiryolu müzesinin ikincisinin Samsun’da olmasının kente olan ilgiyi arttıracağını söyleyen Kırbıyık açıklamalarını şu şekilde sürdürdü: ”Geçmişte Çarşamba ve Sivas’a demiryolu olması ekonomik ve kültürel açıdan Samsun’un zenginliğiydi. Çarşamba demiryolu hattının 21 Eylül 1924 tarihindeki temel atma törenine Mustafa Kemal Atatürk’ün katıldığı biliniyor. Samsun’un tarihi kimliği oluşmasında çok önemli bir yeri olan demiryollarının bu simge binasının kendi kimliğine ve konusuna uygun biçimde TCDD’yi çağrıştıran bir isim ve fonksiyonla hizmete sunulması konusunda ısrarlıyız. Bununla ilgili gerekli mercilere başvurularımızı da yaptık.”

Kaynak : www.habergazetesi.com.tr


Ahmed Bayezid
8 ay önce - Çrş 01 Şub 2017, 00:52

Banliyö treni şu an hiç yok mu?

Uğur55
8 ay önce - Çrş 01 Şub 2017, 11:07

Treni bırakın Çarşamba tarafındaki raylar da söküldü.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM