Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul İlk Metrobüs Hattımız: 'Topkapı-Avcılar' ile İlgili Ayrıntılar
« önceki   123 ... 151617 ... 606162   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
kilitli
sayfa 16
Semih Yaşar

15 yıl önce - Pts 09 Tem 2007, 12:06
Köprü aktarması


Alıntı:
yani metrobus hattı köprü başına kadar yolcuları getirip, shuttle otobüsleriyle karşıya üsküdar ayağına getirecek oradan tekrar metrobuslara aktarma yapılacak en güçlü düşünce şimdilik bu...


Köprü başı derken Levend çıkışının olduğu otobüs durağını mı kastediyorsunuz?


Burç

15 yıl önce - Pts 09 Tem 2007, 12:57

Alıntı:
2. etap olarak beylikdüzü ve mecidiyeköy hattı
3. etap olarak mecidiyeköy- boğaziçi köprüsü - göztepe - sahrayı cedid hattı
bu şekilde dünyadaki en uzun hat olacak...


Acaba 2. ve 3. etaplar için planlanan bir tarih var mı?


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Pts 09 Tem 2007, 13:11

Galiba metrobüs hattı Mecidiyeköy'de yada Levent'te sonlanacak...Çünkü 2009 yerel seçimlerine yetişmeyeceğine göre Kadir Bey'in yerine gelen Başkan bu projeyi rafa kaldıracak.

Hep öyle olmuyor mu ???

Beylikdüzü-Mecidiyeköy'e razı olalım


Burç

15 yıl önce - Pts 09 Tem 2007, 13:17

Metrobüs yapılır da minibüsler kaldırılırsa,
Kadir Bey'in yerine başkasının seçilmeyeceğine eminim.
Girdiği her seçimi kazanır!


bülent eco
15 yıl önce - Pts 09 Tem 2007, 13:41

evet köprüden geçişlerden biri de semih beyin bahsettiği tarz da ... plan b olarak düşünülen seçeneği tarif ediyor... eğer shuttle bus olayı olursa bu levent sapağı ile üsküdar sapağı arasında olacaktır...

tüm bu etapların yapılması metrobus olayını gerçekten faydalı hale getirecektir. kısa bir güzergah ile kalınırsa düşünülen fayda sağlamayacaktır. ayrıca bu güzergahın yaratılması gelecekte yapılacak metro güzergahları için yer açmış olacaktır. ayrıca metro hattını yeraltı geçişlerinden dolayı kullanmayan ve bu yeraltı geçişlerinden korkanlara alternatif bir ulaşım aracı olacaktır.

bu işe cesaret etmek gerçekten çok zordu... minibüs hatlarının kaldırılması, kamulaştırma vb. sebeplerden dolayı işe başlamak için aşırı bir cesaret gerekiyordu... bu tip işlerde siyasi kazancınızın olacağı gibi büyük kaybınızda olacaktır. Ben izmirliyim ve minibüs hatları kaldırıldığında kopartılan fırtınaları çok iyi biliyorum ama şu an için ulaşım izmir için gerçekten modern hale gelmeye başladı umarım istanbul içinde görürüz...



OzanEmre

15 yıl önce - Pts 09 Tem 2007, 16:07
Topkapı-Avcılar Arası Metrobüs Hattı Durakları


Bülent Bey'in verdiği bilgilere göre yeniden düzenlenen Topkapı-Avcılar Arası Metrobüs Hattı Durakları;
 

Topkapı-Avcılar Arası Metrobüs Hattı Durakları(+)

Bülent Bey Merter Köprülü Kavşağındaki durağı yazmamış ve sanki Florya ile Cennet durakları çok yakınmış gibi gözüküyor.
Alıntı:
bülent eco:
durak yerleri sırasıyla:
ambarlar ( tercüman blokları önü )
merter  ( merter metro istasyonu altı )
incirli ( ömür plaza önü )
ataköy ( şirinevler metro istasyonu önü )
yenibosma ( yenibosna kavşağı koçtaş civarı )
sefaköy ( k.çekmece belediyesi önü )
florya ( florya kavşağını avcılar istikametinden geçince )
cennet mahallesi  ( turizm okulu önü )
k.çekmece ( göl deniz bağlantısını avcılar yönünde geçince )
deniz köşkler ( avcılar rampası başlarken )
reşitpaşa ( reşitpaşa-kuruçeşme caddelerinin kesiştiği bölgede )
avcılar ( İstanbul üni. ve meslek lisesi önünde )

Not: Eğer haritada gördüğünüz bir hata varsa, hatanın nerede olduğunu ve nasıl düzeltilmesi gerektiğini bana bildirin ve bende haritayı düzelteyim. Böylelikle durakların tam yerlerini göstermiş oluruz.


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Pts 09 Tem 2007, 16:33

Yenibosna Metro ile Sefaköy durağı arası bayağı uzun olmasına rağmen sanırım yolcu yoğunsuzluğu gözönünde bulundurularak Çobançeşme'de durak konlmamış.Diğer şaşırdığım yer ise Beşyol.

İncirli için metroya yakın olsun diye sadece ÖMÜR 'de durak planlanmış. İncirli 'deki Asıl Durak olan Mamara Üniversitesi İ.İ.B.F. 'nin orada durak olmayışı bence hata.

Tabi her yerde metrobüs durağı olacak diye bir kural yok.


Semih Yaşar

15 yıl önce - Pts 09 Tem 2007, 17:28
Metrobüs durakları


Alıntı:
Tabi her yerde metrobüs durağı olacak diye bir kural yok.


Tersi de düşünülebilir, 400-500 metrede bir Metrobüs durağı yaparsın, her durakta duran ve
oldukça sık geçen yüksek kapasiteli Metrobüslerin amacı büyük transfer istasyonlarına yolcu
taşımak olur. Esas noktadan noktaya ulaşım ise daha düşük kapasiteli E-otobüsler ile sağlanır.

Örnek veriyorum, hat numaraları uydurma

- Avcılar- Mecidiyeköy Metrobüsü her istasyonda duruyor, yüksek kapasiteli araç,
-  E-98 Halkalı- Bakırköy otobüsü, Halkalı'dan  Sefaköy'e kadar klasik İ.E.T.T hattı gibi
  her durakta duruyor ve yolcularını topluyor, Sefaköy'de tercihli yola giriyor ve Sefaköy
  Metrobüs istasyonunda duruyor, sonra İncirli Metrobüs istasyonuna kadar hiç durmadan gidiyor,
  İncirli'de yolcularını indirdikten sonra Bakırköy'e yöneliyor, klasik İ.E.T.T otobüsü gibi devam ediyor.
-  E- 85 Bakırköy-Mecidiyeköy otobüsü de Bakırköy'den İncirli'ye kadar yolcularını topluyor,
  İncirli Metrobüs istasyonunda durduktan sonra Mecidiyeköy'e hiç durmadan gidiyor.

Bu basit senaryoda Halkalı'dan Mecidiyeköy'e gidecek kişinin amacı İncirli'de E-85'e binmek olmalıdır.
İstasyon entegrasyonu da sağlandığı için yolcu hiç yürümeden ve yorulmadan ve son derece hızlı
bir şekilde tek aktarma ile Mecidiyeköy'e gidebilir.
İncirli'den önce bir ara durakta inecek ise Sefaköy'de iner ve her durakta duran
Avcılar Metrobüsüne biner,
İncirli-Mecidiyeköy arasında bir yere gidecekse de İncirli'de iner ve Avcılar Metrobüsünü bekler.

Bu sistemin çalışabilmesi için E-otobüslerin Avcılar Metrobüslerini sollayabilmeleri gerekir ki
ekspres hatların bir anlamı olsun. Tabii birde E-otobüslerin tercihli yola nasıl girip çıkacağı
konusu var, bu konu da bir şekilde halledilebilir diye düşünüyorum.


bülent eco
15 yıl önce - Pts 09 Tem 2007, 20:46
duraklar


dostlar,
zannedersem yetersiz bilgi vermem nedeniyle duraklar konusunda sorunlar oluştu...

Hollanda'da metrobus fabrikası ziyaretimiz sırasında firma yetkilileri tarafından bizlere söylenen yapılan araştırmalar sonucunda otobüs durakları için ara mesafenin en uygununun ***700 metre olduğuydu ... bu İETT otobüsleri için 350-400 metredir. ancak şöyle bir bilgiyi aktarmayı unutmuşum... yanyollar üzerinde mevcut olan tüm duraklar korunacak kuzey-güney istikametinde çalışacak normal İETT otobüsleri sayesinde durak dizayn edilemeyen bölgelerdeki vatandaşlara hizmet edecektir.

sefaköy-yenibosna arasında durak yapılmaması sebebi yerleşimin olmamasıdır. florya - cennet mahhalesi - k.çekmece duraklarının yakın olmasının sebebi ise yerleşimn fazlalığıdır. Ayrıca metrobus durakları %90 oranında metro duraklarının bulunduğu bölgelerde dizayn edildi entegrasyon sağlanabilmesi açısından...

*** araçlar 24 metre
durma mesafeleri 70 metre
hızlanma mesafeleri 120 metre
bu bağlanda aracın 0 km den hızlanıp durakta durması için gerekli mesafesi 250 metre civarıdır...


Esat San
15 yıl önce - Pts 09 Tem 2007, 20:51

Alıntı:
Ayrıca metrobus durakları %90 oranında metro duraklarının bulunduğu bölgelerde dizayn edildi entegrasyon sağlanabilmesi açısından...


Burada kast ettiğiniz mevcut tramvay ve metro hattımıdır, yoksa planlaması ve en geç 2008 de ihalesi düşünülen Bakırköy-Beylikdüzü metrosu mudur? Eğer gerçekten benim belirttiğim esasa göre bir planlama yapıldı ise sizleri alkışlıyorum, ilk defa gelecekte yapılması planlanan bir hatta göre çalışma yapılmış demektir, diğer türlü ise zaten söyleyecek bir şey yok alıştığımız usulde devam etmiş demektir Verdiğiniz bilgiler için ayrıca teşekkürler.



sayfa 16
« önceki   123 ... 151617 ... 606162   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM