Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Edirne - Kars Arası Hızlı Tren Projesi
« önceki   123 ... 272829

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 29
tugcanaslan
4 yıl önce - Çrş 20 Şub 2013, 21:00
Hızlı Tren İşi Hızlanacak


Alıntı:
ETB Başkanı ve TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Yardımcı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ile Edirne - İstanbul Hızlı Tren Projesi ile TIR geçişleri ve Çorlu Havaalanı konularında görüştü...

Edirne Ticaret Borsası Başkanı ve TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Yardımcı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ile Edirne - İstanbul Hızlı Tren Projesi ile TIR geçişleri ve Çorlu Havaalanı konularında görüştü.
TOBB tarafından Türk iş dünyası olarak İzmir’in EXPO 2020 adaylığını desteklediklerini açıklandığı toplantıya katılmak için TOBB’a gelen Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ile Edirne Ticaret Borsası Başkanı ve TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Yardımcı, Trakya Bölgesi ile ilgili bilgi alışverişinde bulundu.
ETB Başkanı ve TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Yardımcı, Bakan Yıldırım ile ilgili yaptıkları görüşmenin oldukça verimli geçtiğini belirterek, şunları söyledi:
“Sayın bakanımıza Çorlu havaalanının daha aktif kullanımı ile ilgili görüşlerimizi ilettim. Bakanımız bu konu ile ilgili askeri yetkililerle görüşüldüğünü bu sorun çözüldüğünde bu havaalanımızı daha aktif bir şekilde kullanmayı planladıklarını belirttiler. Hızlı tren ile ilgili olarak en kısa zamanda müjdeli bir haber vereceklerini eklediler. 2014 yılında hızlı tren ile ilgili çalışmalar başlayacak gibi görünüyor. Ayrıca son dönemlerde Bulgaristan gümrük sahasındaki inşaat çalışmalarından kaynaklı olarak TIR geçişlerindeki sıkıntı içinde bakanlık olarak Bulgar makamlarıyla görüşüldüğünü ve sorunun çözülmesi için görüşmelerin devam edildiğini söyledi. Sayın bakanımız bölge ile ilgili konulara oldukça ilgili olması bizleri ayrıca sevindirmiştir.”


Kaynak : http://www.hudutgazetesi.com/haber/10957/hizli-tr ...nacak.html


emrenmert

4 yıl önce - Pzr 14 Nis 2013, 04:13

Edirne ulaşım konusunda bahtsız maalesef.

Şehirlerarası ulaşımı otobüs mafyasının, şehiriçi ulaşımı minibüsçülerin tekelinde. Havalimanı desen, inşaatı yapılacak denmiş ama temel için çukur kazılıp bırakılmış. Eski bir demiryolu var ama hızlı treni geçtim ekpresi, posta treni bile yok. Su ulaşımı da Meriç Nehri sınır kabul edildiği için mümkün değil. Taksileri büyükşehirlerden bile pahalı. Küçücük bir şehre yakışmayacak trafik sıkışıklıkları oluyor belli saatlerde. Otogarı berbat bir yerde, şehre uzak.


alperçoruh
4 yıl önce - Prş 27 Hzr 2013, 22:28

Üç Ülkenin Bakanları BTK' ya Ray Döşedi!
27 Haziran 2013 / 18:58
Türkiye Ulaştırama, Deniz ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Azerbaycan Ulaştırma Bakanı Ziya Mamadov ve Gürcistan Ekonomi ve Kalkınma Bakanı George Kvırıkkashvılı, inşaatında önemli bir yere gelinen Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu üzerinde ilk ray dö
Üç Ülkenin Bakanları BTK' ya Ray Döşedi!

Türkiye Ulaştırama, Deniz ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Azerbaycan Ulaştırma Bakanı Ziya Mamadov ve Gürcistan Ekonomi ve Kalkınma Bakanı George Kvırıkkashvılı, inşaatında önemli bir yere gelinen Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu üzerinde ilk ray döşeme ve kaynak yapma törenine katıldılar.

Kars’ın merkeze bağlı Mezra Köyü yakınlarında inşaatı devam eden tünel ve ray çalışmalarının bulunduğu bölgede tören düzenlendi. Düzenlenen törene üç ülkenin bakanları, Vali Eyüp Tepe, Belediye Başkanı Nevzat Bozkuş, AK Parti Kars Milletvekili Ahmet Arslan, Prof. Dr.Yunus Kılıç, Azerbaycan’ın Türkiye Başkonsolosu Ayhan Süleymanov, AK Parti Kars İl Başkanı Av. Ensar Erdoğdu, ilgili daire amirleri, vatandaşlar ve partililer katıldı.

Gürcistan Ekonomi ve Kalkınma Bakanı George Kvırıkkashvılı konuşmsasında, “Başta Binali Yıldırım ve Kars Valisi olmak üzere ev sahipliği yapan her kese teşekkür ederim. Bu sıcak karşılamayı ve misafirperverliği hiçbir zaman unutmayacağız. Bu projenin gerçekleştirilmesinde katkı sunan her kese çok teşekkür ederim. Azerbaycan ve Gürcistan stratejik ortaklarımıza da çok teşekkür ederim. Bu proje üç ülkenin insanlarını birbirlerine daha da yaklaştıracak. Bunu bir kez daha belirtmek istiyorum ki bu proje 3 ülkeyi de aşmış durumdadır. Bugün yaptığımız üçlü zirvede aldığımız kararlar bu proje daha da hızlandırılacak ve hızlı bir şekilde tamamlanacak.” dedi.

Azerbaycan Ulaştırma Bakanı Ziya Mamadov da, “Tek millet olan iki devletin ulaştırma bakanları adına tüm Türk Dünyasını selamlıyoruz. Türk dünyasın çok sevdiği Azerbaycan’dan ve Aliyev’den selam getirdim. Bugün toplandığımız bu mekan Türkiye Cumhuriyeti’nin tarihi esaslar dayayan çok şerefli bir yeridir. Bu topraklarda Türkiye Cumhuriteti’ini bağımsızlığı ve kalıcılığı için 90 bin Türk’ünde şehit oluğu bu topraklarda onlara saygı duyuyoruz. Türkler tarihte çok büyük halktır. 90 bin şehidin verildiği bu topraklarda böyle bir projenin hayata geçirilmesi oldukça önemlidir. Bugün üç ülkenin hayata geçirdiği bu proje için önemli bir gündür. Üç devletin kabul ettiği bu karar esasında demiryolu koridorunu yapmakla Asya’yı Avrupa ile birleştirmesi ülkelerimiz için nakliyat ve ulaştırma koridorunun oluşturulması demektir. İnsanlarımız bu raylardan yolcu olarak bir ülkeden diğer ülkeye gidebilmek için imkanlar elde edecek. Yüklerin taşınması için iş dünyası ve iş adamları bu koridoru çok faydalı bir şekilde istifade edeceklerdir. Refahlarını d daha da iyileştirecekler ve bütçelerini de zenginleştirecekler. Bu hat üzerinde bulunan dehlizler dünyada çoktur ama bu dehlizlerin bu bölge için, ülkelerimiz için çok önem taşımaktadır. Burada çalışan bütün insanlar tarihi bir iş ortaya çıkarmaktadırlar. Çünkü burada çalışlara ülkelreimiz için çok önemli ve şerefli bir iş yapmaktadırlar. Bu insanların emeği tarihe geçecektir. Kars’ta çok iyi bir şekilde karşılandık. Başta Başbakan ve Binali Yıldırım olmak üzere her kese çok teşekkür ederim.” şeklinde konuştu.


Göreve başladıktan sonra hemen bir yandan dost ve kardeş Azerbaycan cumhuriyetinin değerli ulaştırma akanıyla ve Gürcistan’da ki meslektaşlarımla bir araya geldik. Ve projeyle ilgili çalışımları resmen başlattık. Bunlar kolay olmadı. Uzun ince bir yoldu. Ama kararlıydık, heyecanlıydık. İki ülkeyi, üç ülkeyi birbirine bu demir yoluyla bağlayacaktık. Aslında Azerbaycan, Gürcistan ve Türkiye’nin bu ilk projesi değildir. Bakü-Tiflis- Ceyhan projesi. Petrol hattı. Yine Bakü-Tiflis-Erzurum. Tüm bu projeler var. Ama bu proje onlar arasında neden daha fazla ön plana çıkıyor. Çünkü bu proje yüzyıllardan beri Uzak Doğuyu Asya’yı Avrupa’ya bağlayan medeniyet yollarının bir projesidir. Bu topraklar, Orta Asya, Kafkasya, Çin’in batısından Sincan Uygur bölgesinden başlayan yolculuk ta Avrupa’ya Londra’ya kadar uzanıyor. İşte bu medeniyet yolunu çağımızda bu modern ipek demir yolarıyla donatmak ve bu projeyi bölgesel bir işbirliği projesinin de ötesinde uluslar arası önemli bir koridor haline getirmek için çok büyük gayret gösterdik. Ama bu gayretlerin gerçeğe dönüşmesi, hayalden projenin gerçeğe dönüşmesi gerek Azerbaycan’da devlet başkanı, cumhurbaşkanı, Haydar Aliyev’i, gerek Türkiye Cumhuriyetinin Başbakanımızın Recep Tayip Erdoğan’ı ve Gürcistan’da ki üst düzey yetkililerin, cumhurbaşkanı, başbakanların büyük gayretleri büyük destekleri ile gerçekleşti. İşte 2008 in sonbaharında başlayan bu yolculuk adım adım gerçeğe dönüşüyor.

Bu gün 73 km.lik yol üzerinde ilk kaynağı yapıyoruz. Bakü’den çıkan Gürcistan sınırına Marapta’ya oradan Gürcistan -Türkiye sınırına kadar olan hattın büyük bir kesimini tamamlamış durumda. Bizde bu bölgede aynı çalışmaları yapıyoruz. Ama araziyi tahrip etmemek için çevreye zarar vermemek için en zor yolu seçtik. 73 km.lik hattın 24 km.si tünel. Zengel Kalesine zarar vermemek için, tarihi yerlere dokunmamak için güzergâhı değiştirdik. Zor arazide, heyelanlı arazilerde yarma dolgu yapmak yerine tüneli tercih ettik. 2 hatlı, elektrikli çok gelişmiş bir demir yolunu bölgeye kazandırmaya çalışıyoruz. Bu sadece Azerbaycan’ın, Gürcistan’ın, Türkiye’nin projesi değildir. Bu orta Asya Cumhuriyetlerinin projesi, bu Çin’in projesi, Balkanların projesidir, Orta Doğu ülkelerinin hatta Avrupa’da ki Avrupa birliği ülkelrinin projesidir. Bu projeyi biz gerçekleştirdiğimizde herkese açık olacak. Bölgenin ülkelerimizin refahı daha da artacak. İnsanlarımız birbirine daha fazla yaklaşacak, daha fazla dostluklar kurulacak, daha fazla birlikte iş yapacağız. 830 km. 140 km.den gitse 6–7 saate Bakü’den Kars’a en fazla gelebileceksiniz. Aynı şekilde yükler batıdan doğuya, doğudan batıya nakil olacak. Yol medeniyettir diyoruz. Su medeniyettir diyoruz. Medeniyetin gereğini de evvel Allah sizlerin milletlerimizin desteği ile gerçekleştiriyoruz. Ben bir kez daha projede yeni bir dönüm noktası olan bu önemli etkinliğe yol programlarına rağmen iştirak ederek bizlere destek olan teşvik eden Azerbaycan Ulaştıra Bakanı aziz kardeşim Ziya Mehmetova ve bütün yakın çalışma arkadaşlarına çok teşekkür ediyorum. sağolsunlar, varolsunlar. Proje için baştan beri çok büyük destek verdiler. Aynı şekilde proje Gürcistan’ın yakın ilgisi işbirliği olmasaydı bu hale gelmezdi. Gürcistan’da baştan beri projeye büyük bir ilgi gösterdi. Azerbaycan projenin finansmanına önemli ölçüde destek oldu. Ve bu projenin gerçekleşmesinde çok ciddi katkı sağladı. Ben Gürcistan devletine ve çok değerli bakanımıza göreve geldiği yakın bir zaman içerisinde sahip çıkmasından dolayı, projeyi canla başla takip etmesinden dolayı şükranlarımı sunuyorum. Arkadaşlarına da kendisine de çok teşekkür ediyorum.

Karslılar adına Türk milleti adına teşekkür ediyorum. 3 ülke 10 yıldır çok önemli bir stratejik ortaklık gerçekleştiriyor. Yıldan yıla aramızda ki ticaret hacmi gittikçe artıyor. Binlerce şirket Azerbaycan’da, Gürcistan’da, Gürcistanlı, Azerbaycanlı şirketler Türkiye’de iş yapmaya başladılar. Yavaş yavaş bir bölgesel entegrasyon kendiliğinden gerçekleşiyor. Hele hele bu proje Bakü- Kars- Tifis projesi tamamlandığında 3 ülkenin kaynaşması, yakınlaşması her alanda iş birliği çok daha farklı bir noktaya gelecek. O günleri şimdiden görüyor gibiyiz. İnşallah bir veya bir buçuk sene içerisinde en geç burada trenlerin sesini, trenlerin tekerlerinin sesini hep birlikte duyacağız. Refahın, kalkınmanın sembolü olan demir yollarını Azerbaycan’a, Gürcistan’a, Türkiye’ye, batıya ve doğuya buluşturmanın hazzını birlikte yaşayacağız. Hayırlı uğurlu olsun diyorum. Ve gerek Azerbaycan’da, gerek Gürcistan’da ve gerekse Türkiye tarafında projede görev alan ilk günden bu tarafa büyük bir gayret gösteren mühendislerimize, ,idarecilerimize, teknik insanlarımıza çok teşekkür ediyorum.

Yüklenici firmaya, asıl işin kahramanı şu portakal rengi sarı baretli görünmez kahramanlara, çalışanlarımıza, işçilerimize, teknisyenlerimize teşekkür ediyorum. Proje sizlerin gayretleri ile gerçekleşiyor. Sizin gibi hemen şu Aktaş’ın arkasında, o dağın arkasında güneşin altında çalışan sizin meslektaşlarınız, kardeşleriniz var. Bakü’de aynı şekilde çalışan, gayret eden sizin kardeşleriniz var. Bu bir ekip işidir, bu bir inanç işidir. Bu proje binlerce insanımıza iş, aş temin ediyor. Esnafımıza canlılık temin ediyor. Nakliyecilerimize iş çıkartıyor. Her türlü makine teçhizat imalatçısına piyasasını hareketlendiriyor. 3 milyar dolara yakın bir toplam maliyetin bu bölgede oluşturduğu ekonomik canlılık, bu projenin gözükmeyen tarafıdır. Biz bunu Bakü -Tiflis- Ceyhan’ı da yaptık. Şah denizi de yaptık. Ama onlar bir boru serme işidir. Açıyorsunuz kanalı boruyu koyup kapatıyorsunuz. Dağları delme yok, vadileri köprülerle geçme yok, ray döşeme yok, elektrik çekme yok, sinyal çekme yok, balaslı yok, traversi yok, makası yok, yani çok zahmetli bir iş. Çok emek isteyen bir iş. Onun için bu proje halkı bir projedir. Velhasıl geldiğimiz noktada projenin belini kırdık. Bundan sonrası artık yokuş aşağı inşallah süratle kalan kısınmalarını tamamlayıp açılışı yine aynı heyecanla, aynı mutlulukla yapmayı hep beraber inşallah göreceğiz. Bunu da gerçekleştireceğiz. Ben yüklenici firmalara da çok teşekkür ediyorum. Karslı hemşerilerime bu toplantı vesilesi ile Valimiz, Belediye Başkanımız ve özellikle Kars milletvekillerimiz Ahmet Arslan bey prof. dr. Yunus Kılıç Bey projeyi başından beri hep yakından takip ettiler. Zaten Ahmet Bey projenin başlangıcından sorumlu genel müdürdü. Dolayısıyla projeyi çok iyi biliyor. Aynen şimdi o görevi bitmesine rağmen projeyi aynı hassasiyetle Yunus beyle beraber takip ediyor. Ben kendilerine de çok teşekkür ediyorum. Gösterdiğiniz bu misafir severlikten dolayı şükranlarımı sunuyor ve projenin tekrar hayırlı uğurlu olmasını diliyorum. Hepinize saygılar sunuyorum.

http://www.karsmanset.com/haber/uc-ulkenin-bakanl ...-16494.htm


(+)





(+)





(+)





(+)




emrenmert

4 yıl önce - Prş 27 Hzr 2013, 22:36

Aslında bu projeye Svilengrad-Bakü yht projesi demek gerek. Ve şu etaplardan oluşuyor:

1) Svilengrad-Kapıkule
2) Kapıkule-Halkalı
3) Halkalı-Gebze (marmaray)
4) Gebze-Eskişehir
5) Eskişehir-Ankara
6) Sincan-Kayaş (Başkentray)
7) Ankara-Sivas
8) Sivas-Erzincan
9) Erzincan-Kars
10) Kars-Tiflis-Bakü


Misafir 36a

2 yıl önce - Sal 17 Ksm 2015, 00:39

Çin Uluslararası Radyosu'na göre, Edirne-Kars Yüksek Hızlı Tren projesi çerçevesinde hazırlanan "Demiryolu İşbirliği Anlaşması"nı Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin ve Çin Ticaret Bakanı Gao Hucheng imzaladı.
http://www.denizhaber.com.tr/mobi/news_detail.php?id=64949


Misafir 9a1

1 yıl önce - Cum 18 Arl 2015, 22:59

Edirne'ye halen hızlı tren yapılması söz konusu, kim demiş iptal diye, otobüsçüler tekel oldukları için tren istemiyorlar, bana kalırsa kısa mesafe olduğu için konvansiyonel trende iş görür, zaten yolları yenilendi, daha kısa sürede gidecek.

Davutoğlu’ndan Avrupa’ya hızlı tren müjdesi


16/12/2015 Levent Elmastaş Genel, Manşet, Sistemler, Dünya, 35 Bulgaristan, Türkiye, 90.34 İstanbul, Hızlı Tren, AVRUPA yorum yok
davutoglundan-avrupaya-hizli-tren-mujdesi
Davutoğlu’ndan Avrupa’ya hızlı tren müjdesi :Başbakan Ahmet Davutoğlu, Bulgaristan Başbakanı Boyko Borisov ile gerçekleştirdiği basın toplantısında İstanbul’dan Sofya’ya, Sofya’dan da Avrupa’ya gidecek bir hızlı treni gerçekleştirmenin hayalini kurduklarını ifade ederek, “Yine otoyollarda ulaşım hatlarıyla Bulgaristan’la Türkiye’yi birbirine bağlamaya kararlıyız” dedi.

Başbakan Ahmet Davutoğlu, Bulgaristan Başbakanı Boyko Borisov ile gerçekleştirdikleri görüşmenin ardından ortak basın toplantısı düzenledi. Davutoğlu Borisov’un misafir perverliği için teşekkür ederek başladığı konuşmasında, “Biz de gelenektir. Kıbrıs, Azerbaycan ziyaretleri olur sonra da ilk ziyareti Bulgaristan’a yapmış olurum. Bu da komşuluğun bir gereğidir. Biz hem komşu hem dost hem müttefik iki ülkeyiz. Bir çok konuda ortak çıkarlarımız, ortak kaderimiz, ortak vizyonumuz var. bugün, değerli dostum Borisov ile başbaşa yaptığım görüşmede, heyetler arası görüşmede bu perspektifi görmekten büyük memnuniyet duydum. Önümüzdeki dönemde 4 yıl boyunca 2019 yılına kadar iktidar olarak şunu ifade edeyim ki Bulgaristan’la ilişkilerimi hep gündemimizin en önemli maddelerinden biri olacaktır. Özellikle ulaştırma alanında, enerji alanında, tarım, su Meriç başta olmak üzere ticaret başta olmak üzere Bulgaristan’la her türlü iş birliğine hazırız. 5 milyar dolar hacmindeki ticaret hacmini ilk fırsatta 10 milyarlara çıkarmak bizim hedefimiz. 2 milyar dolardaki yatırımımız Bulgaristan’daki Türk yatırımlarının daha da artması 5 milyara çıkması hedefimiz. Ayrıca büyük ulaştırma projelerini birlikte gerçekleştirebiliriz. Meriç otoyolu dolayısıyla değerli dostumu tebrik ediyorum. Aynı şekilde bizim rüyamız idealimiz İstanbul’dan Sofya’ya, Sofya’dan da Avrupa’ya gidecek bir hızlı treni gerçekleştirmek. Yine otoyollarda ulaşım hatlarıyla Bulgaristan’la Türkiye’yi birbirine bağlamaya kararlıyız. Ayrıca Hazar’dan gelen TANAP doğalgaz projesi bağlamında da Bulgaristan’da ınterconnecti enerji alanında birlikte çalışmaya hazırız” dedi.

“BULGARİSTAN’DA YAŞAYAN SOYDAŞLARIMIZ TÜRKİYE VE BULGARİSTAN ARASINDA BİR KÖPRÜDÜR”

Davutoğlu, tarım alanında Bulgaristan’da ortak tarım projelerinde gayret sarf etmenin önemli hedeflerinden olduğunu belirten Davutoğlu, “Birbirimizin tarihi varlıkları konusunda karşılıklı olarak bu varlıkların korunması ortak kültürümüzün bir gereği. Bulgaristan’da yaşayan soydaşlarımız Türkiye ve Bulgaristan arasında bir köprüdür ve onlar Bulgaristan’ın eşit vatandaşları olarak her zaman bu topraklarda, kendi topraklarında huzur içinde yaşamaları bağlamında da elimizden gelen her türlü çabayı da birlikte göstermemiz doğal. Ayrıca ikili ilişkilerin ötesinde AB konusunda sayın Borisov’un özellikle AB Konseyinde yaptığı konuşmayla verdiği destek dolayısıyla bir kez daha huzurunuzda teşekkür ediyorum. Türkiye için Bulgaristan, AB’nin kapısıdır. İnşallah Türkiye AB’ye girdiğinde Bulgaristan ile birlikte çok daha geniş bir havzada birlikte hareket edeceğiz” ifadelerini kullandı.

“NİSAN’DA SOFYA’DA TÜRKİYE-BULGARİSTAN YÜKSEK DÜZEYLİ İŞ BİRLİĞİ TOPLANTISI YAPAMAYA KARAR VERDİK”

Başbakan Davutoğlu, Balkan bölgeleri politikaları çerçevesinde bazı konuların de ele alındığını belirterek, konuşmasını şu şekilde sürdürdü: “Yunanistan, Bulgaristan ve Türkiye arasında ortak alanlarda çalışılması hepimizin menfaatine. Bu konuda son derece verimli istişarelerde bulundu. Tabi hepimizin, dünyanın karşı karşıya kaldığı en önemli mesele bugün Suriye’den kaynaklanan insanı trajedi ve mülteciler sorunu. Gönül ister ki Suriye’de bir ana önce barış gerçekleşsin ve bu mesele Suriye toprakları içinde çözülsün orada kalsın. Ama maalesef Suriye’de gerek barbar bir rejimin gerekse terör örgütlerinin baskısından kaçanlar akın akın Türkiye’ye, Bulgaristan’a, Avrupa’ya geliyorlar. Bunları da yönetimi konusunda, bunların bir düzenli bir şekilde ele alınması konusunda son AB Konseyi’nde bunları ele aldık, Türkiye-AB Zirvesi’nde. Türkiye ve Bulgaristan arasında son derece verimli bir işbirliği var. Bugün İçişleri Bakanımız diğer yetkililerimiz bu konuları ele aldı. Bütün bunları ele almak üzere Nisan ayında yine Sofya’da Türkiye-Bulgaristan Yüksek Düzeyli İş birliği toplantısı yapamaya karar verdik. İkincisi olacak. Daha önce Borisov, Türkiye’ye gelmiş ve o zamanki Başbakanımızla toplantı gerçekleştirmişti. Şimdi de biz Sofya’ya geleceğiz ve Borisovl’a Cumhurbaşkanımızın Başbakan iken başlattığı güzel geleneği önümüzdeki dönemde de sürdüreceğiz”



dercument
1 yıl önce - Pzr 13 Ksm 2016, 08:56

SOn durum nedir ?

Misafir 70d

11 ay önce - Pzr 01 Oca 2017, 00:13

Baku Kars arasi denemeler basladiysa buralardada ilerleme vardir herhalde.

ediz000

11 ay önce - Pzr 01 Oca 2017, 01:42

Alıntı:
Bakan Arslan`dan 2016`nın değerlendirmesi, 2017`nin hedefleri

"Osmangazi Köprüsü ile ilgili hazırlanan rapor kapsamında Yüksek Planlama Kurulu`ndan karar çıkardık. Yarın itibarıyla Osmangazi Köprüsü`nde yaklaşık yüzde 25`lik indirim sağlıyoruz ve geçiş ücreti 65,65 lira olacak. Yaklaşık 89 liralık ücrete 2017 yılı başından itibaren zam yapmamız gerekirken, tam tersine ücreti düşürüyoruz"
Tarih: 31/12/2016
Arslan, TCDD Kule Restoran'da düzenlediği basın toplantısında, Bakanlığının 2016 faaliyetlerini değerlendirdi, 2017 hedeflerini açıkladı.

Türkiye'nin 15 Temmuz'da Fetullahçı Terör Örgütü'nün (FETÖ) darbe girişimini yaşadığını hatırlatan Arslan, bu süreçte milletin milli iradeye sahip çıkarak bütün dünyaya çok önemli bir ders verdiğini söyledi. "2016 zor bir yıldı, mücadele yılıydı." ifadesini kullanan Arslan, Türkiye'nin mücadelesini gerek içeride gerek dışarıda devam ettirdiğini ve ettireceğini belirtti.

Arslan, Türkiye'nin kalkınmasının, büyümesinin, ülkenin 2023, 2053, 2071 hedeflerine yürümesinin olmazsa olmazının, ulaşımı, erişimi kolaylaştırmak, ulaştırma altyapı projelerinden taviz vermeden kalkınmayı sağlamak olduğunu ifade etti.

AK Parti hükümetleri olarak 14 yılda ulaştırma, denizcilik ve haberleşme alanında yaptıkları yatırımların miktarının 319 milyar 800 milyon lira olduğunu bildiren Arslan, "2016'da da yine yatırımlara ara vermeden, hız kesmeden devam ettiğimizin göstergesi, biz bakanlık olarak 26,5 milyar liralık yatırım yaptık, sadece kamu tarafı. 2017'de de daha başlangıç ödeneğimiz 25 milyar 600 milyon lira ki, bunun çok üzerine çıkacağımız herkesin malumu." dedi.

Bütün projeleri, Türkiye'nin içinde bulunduğu coğrafyanın öneminin farkında olarak ve bunun hakkını vererek planladıklarını anlatan Arslan, "Özellikle ulaştırma ana planı hazırlıyoruz ki 2017 yılında tamamlanacak, biz bundan sonraki çalışmalarımızı gerek bu ana plan, gerek kalkınma planları çerçevesinde yürütüyor olacağız." şeklinde konuştu.

Lojistik master plan çalışmasını da bitirmek üzerinde olduklarını belirten Arslan, bu çalışmanın tamamlanmasıyla, bütün ulaştırma koridorlarında taşımacılıktan lojistiğe geçmiş olacaklarını söyledi.



"Bölünmüş yollarla 16,8 milyar lira tasarruf sağladık"

Sektörler itibarıyla yaptıkları çalışmalar hakkında bilgi veren Arslan, şöyle devam etti:

"Bu yıl karayolları sektöründe harcadığımız para 18 milyar 300 milyon lira. Özellikle 6 bin 100 kilometre olan bölünmüş yol, bugün itibarıyla 25 bin 197 kilometre oldu .Yani 19 bin kilometrenin üzerinde biz bölünmüş yol eklemiş olduk. Bu sene 3 bin 613 kilometre bölünmüş yolda çalışmaya devam ettik ve 2016'da 917 kilometre bölünmüş yol bitirdik. Bölünmüş yollar sayesinde ülkemizde bir yılda yakıt, zaman ve dolaylı etkileri anlamında sağladığımız tasarruf 16,8 milyar lira. Neredeyse yaptığımız yatırım kadar bir tasarruf sağlamış durumdayız. Bölünmüş yolların şu anki mevcut ağımıza oranı yüzde 37, ancak buna rağmen trafik hareketliliğini düşündüğümüzde bölünmüş yollar toplam trafiğin yüzde 80'ini oluşturuyor."

Kaza yerinde ölüm oranına bakıldığında, artan trafik hareketliliği ve araç sayısı da dikkate alındığında yüzde 62 azalma sağlandığına dikkati çeken Arslan, "100 milyon taşıt/kilometre başına 5,72 olan ölüm oranı 2,17'ye düşmüş durumda. Elbetteki hedeflerimiz bunu daha da aşağıya çekmek." dedi.


Arslan, bu yıl 2 bin 86 kilometre sıcak asfalt, 10 bin 159 kilometrede de sathi kaplama yaptıklarını bildirdi.



Avrasya Tüneli'nden Yavuz Sultan Selim Köprüsü'ne


Yaklaşık 3,5 milyar dolara mal olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve onun bağlantı yolları da dahil 215 kilometrelik otoyolu hizmete sunduklarını anımsatan Arslan, İstanbul-İzmir otoyolunun çok önemli bir parçası olan Osmangazi Köprüsü ve 58,5 kilometre otoyolu da bu sene hizmete açtıklarını dile getirdi.

Bakan Arslan, "Orhangazi'yi Bursa'ya, İzmir'i de Kemalpaşa ayrımına bağlayacak otoyol çalışmalarını da ki toplam 46 kilometredir, bunu da bitirdik. İnşallah ocak ayında bunu da hizmete sokmuş olacağız. Avrasya Tüneli'ni de 20 Aralık'ta hizmete soktuk. Bu da 2016'da bitirilen önemli projelerden biri." dedi.

Arslan, karayolu sektöründe 346 kilometre tünel uzunluğuna ulaşıldığını ifade etti. 2016'da 82 kilometre uzunluğunda 28 tünel bitirdiklerini, şu an 92 adet 307 kilometrelik tünel çalışmasının da sürdüğünü anlatan Arslan, bunlardan en önemlilerinden birinin geçen günlerde açılan Ilgaz Tüneli olduğuna dikkati çekti. Arslan, bu tünelin 11 kilometrelik uzunluğuyla şu an Türkiye'de hizmette olan en uzun tünel olduğunu vurguladı.

Bakan Arslan, 14 kilometrelik Ovit Tüneli'nin inşaatının bittiğini, ışığın görüldüğünü, donanım çalışmalarının ise devam ettiğini belirterek, Gümüşhane'yi Trabzon'a bağlayacak olan Zigana Tüneli'nde de inşaatın sürdüğünü kaydetti. Arslan, "Antalya ile Mersin arasındaki Akdeniz Sahil Yolu'nun tamamlayıcısı olan projede de 23 adet çift tüpte, 4 adet tek tüpte, 5 bin 340 metre uzunluğunda 15 adet viyadükte olmak üzere çalışmalarımızı devam ettiriyoruz. Orayı da yaklaşık 26 kilometre kısaltmış olacağız." diye konuştu.

Türkiye'deki köprü uzunluğunu 520 kilometreye çıkardıklarını dile getiren Arslan, 2016'da 55 kilometre köprü yaptıklarını, 65 kilometre uzunluğunda 431 köprüde de çalışmalar sürdürdüklerini söyledi.
Çevreye duyarlı bir yaklaşımla, karayolu güzergahlarında ağaçlandırma yaptıklarına işaret ederek, "14 yılda yaptığımız ağaçlandırma 36 milyon adet. Sadece 2016'da 3 milyon 100 bin ağaç diktik." ifadesini kullandı.

Kara ulaştırmasında 35 milyon aracı denetlediklerini belirten Arslan, denetim istasyonu sayısını 96'ya çıkardıklarını, bundan sonra denetimleri daha da artıracaklarını bildirdi.



Demiryolu sektöründe serbest piyasa dönemi başlıyor

Arslan, demiryolu sektöründe bu sene yaptıkları yatırım miktarının 6 milyar 900 milyon lira olduğunu ifade ederek, "2017'de demiryolu sektöründe bu yıl harcadığımız paranın üzerinde bir harcama öngörüyoruz. Toplam demiryolu uzunluğumuz bugün itibarıyla 12 bin 532 kilometreye erişmiş durumda ve biz bu sene 884 kilometre yeni sinyalli hat yaparak, bu hat uzunluğunu 5 bin 462 kilometreye çıkardık. Elektrikli hat uzunluğumuzu da 496 kilometre yeni elektrikli hat yaparak 4 bin 350 kilometreye çıkardık. Özellikle 10 bin kilometreye yakın demiryolu hatlarımızı tamamen yeniledik." şeklinde konuştu.

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garını hizmete açtıklarını anımsatan Arslan, kent içi ulaşım dahil 177 milyon yolcu taşıdıklarını bildirdi.

Arslan, bu sektörde lojistik merkezi sayısını da 7'ye çıkardıklarını, 5 lojistik merkezi inşa çalışmasının da devam ettiğini, bu sene 390 kilometre demiryolu hattını yenilediklerini belirtti.

Ankara-İzmir, Ankara-Sivas, Bursa-Bilecik Yüksek Hızlı Tren hatlarında da çalışmalarının hız kesmeden devam ettiğini dile getiren Arslan, bu bölgelerde işe başlamadıkları kesimin kalmadığını ifade etti.
Konya-Karaman hızlı tren hattını da tamamladıklarını, şimdi elektrikli ve sinyalli hale getirme çalışmalarının sürdüğünü belirten Arslan, "Başkentray yüzde 21 seviyelerine geldi. Adana-Mersin arasında hızlı tren hattı da yüzde 85 seviyelerine geldi." dedi.

Arslan, Karaman-Ereğli-Ulukışla, Adana-İncirlik-Toprakkale hızlı tren hattı çalışmalarına başladıklarına dikkati çekerek, şunları kaydetti:

"Bakü-Tiflis-Kars Türkiye'nin çok önemsediği bir proje, bu projede de yüzde 85 seviyelerine gelmiş olduk. Anadolu ve Avrupa yakasındaki banliyö hatlarının metro standartlarına getirilmesi ve Marmaray ile entegrasyonu çalışmaları da devam ediyor. Ayrıca, İstanbul'da Bakırköy-Bahçelievler-Kirazlı ve Sabiha Gökçen-Kaynarca hatlarında da çalışmalarımız sürüyor. Demiryolu sektöründe 2016'da yaptığımız bence en önemli iş demiryollarının altyapısının ve taşımacılığın birbirinden ayrılması, sektörün havacılıkta olduğu gibi serbestleştirilmesi, rekabetin oluşturulması ve büyümenin önünün açılması adına yapılması gereken bütün düzenlemeler yapıldı. İnşallah yarından itibaren artık sektörde tamamen altyapı ve taşımacılık birbirinden ayrılmış, serbest piyasa şartlarında rekabet edebilir, yeni taşımacıların da bu sektörde aktör olabileceği uygulamayı başlatmış olacağız. Ben bunu çok önemsiyorum."

Havacılık sektörünün son 14 yılda neredeyse 5-6 kat büyüdüğünü, yaklaşık 35 milyon olan yolcu sayısının 180 milyona ulaştığını belirten Arslan, bu sene havacılık sektöründe yap-işlet-devret modeliyle yapılan projeler hariç 654 milyon liralık harcama gerçekleştirdiklerini bildirdi.

Kasım sonu itibarıyla sektörde taşınan yolcu sayısının 174 milyon kişi olduğunu ifade eden Arslan, "Başlangıç hedeflerimiz burada biraz saptı, onun da sebebi iç hatlarda ciddi oranda artış olmakla birlikte, dış hatlarda genelde dünyadaki daralma ve özellikle Rusya ile geçmişte yaşadığımız krizler nedeniyle, Rusya'daki uçuşların ve turist girişinin olmaması bu sektörde önemli bir etken oldu, rakamlar düşük kaldı" şeklinde konuştu.

Arslan, Sinop, Çanakkale ve Van havalimanlarında yeni terminal binası çalışmalarına başladıklarını, bunların bitmek üzere olduğunu, Karaman ve Yozgat havalimanlarının etüt proje aşamasında bulunduğunu, Rize-Artvin bölgesel havalimanında 5 grubun ön yeterlilik aldığını ve ocak ayı içinde mali tekliflerin alınacağını, önümüzdeki yıl işe başlanılacağını söyledi.

İstanbul yeni havalimanında çalışmaların bugün itibarıyla yüzde 42 seviyesine geldiğini anlatan Arslan, "2018'in ilk çeyreğinde birinci fazın açılması adına bu sefer 23 bin kişiyle değil yaklaşık 30 bin çalışanla İstanbul yeni havalimanı inşaatı devam edecek." şeklinde konuştu.




"Çamlıca TV ve Radyo Kulesi 2017'de tamamlanacak"


Türksat 4A uydusunda yüzde 96'lık doluluk oranının bulunduğunu, ilk yerli haberleşme uydusu 6A'nın üretimine başlandığını dile getiren Arslan, Türksat 5A ve 5B uydularının sözleşmelerini gelecek yıl imzalayacaklarını kaydetti.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile yapılan anlaşma çerçevesinde Ankara Gölbaşı'ndaki Mogan Gölü'nde temizlik çalışmaları başlattıklarını ifade eden Arslan, "Segment boyutuyla baktığınızda Mogan Gölü projesi Avrupa'nın en büyük, dünyanın ikinci en büyük projesi olacak durumda." dedi.

Arslan, haberleşme alanında bu yıl 415 milyon lira yatırım yapıldığını, son 14 yılda sektöre yapılan yatırım miktarının 90,3 milyar lira olduğunu söyledi. Genişbant abone sayısının 59 milyonu geçtiğini, mobil abone sayısının 74,5 milyon olduğunu anlatan Arslan, fiber uzunluğun 284 bin kilometreye ulaştığını kaydetti.

Bakan Arslan, Çamlıca TV ve Radyo Kulesi'nin haziran ayında bitirileceğini belirten Arslan, buradaki görüntü kirliliğinin ortadan kaldırılacağını anlattı.

Fizibilite ihalesi yapılan Ulusal Kamu Entegre Veri Merkezi için mali tekliflerin alınacağını belirten Arslan, "Verilerin ülkemizde kalmasını çok önemsiyoruz. Bununla ilgili Kanun Hükmünde Kararname ile bu sektörü teşvik verilen sektörler arasına soktuk. Bu önemli bir uygulamaydı verilerin ülkemizde kalması, değerlendirilebilmesi, sonuçlar elde edilmesi çok önemliydi." şeklinde konuştu.
Arslan, milli ve yerli arama moturu konusundaki çalışmaların sürdürülerek projenin geliştirileceğini söyledi. Bakan Arslan, e-Devlet üzerinden engellilere yönelik yeni hizmetleri sunacaklarını da bildirdi.
2020'li yıllarda 5G'nin çalışacağını öngördüklerini belirten Arslan, "Ülke olarak 5G'nin öncülerinden olmak üzere özel sektördeki paydaşlarımızla çalışmalarımıza devam ediyoruz." dedi.



"Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi'ni 2017'nin ilk yarısında hizmete alacağız"


Arslan, 2017 yılında 130 kilometresi otoyol olmak üzere 840 kilometre bölünmüş yol, 860 kilometre tek yol, 12 bin 250 kilometre sathi kaplama bakım onarım, 57 kilometre köprü yapacaklarını, 41 tünelin hizmete gireceğini söyledi. Kuzey Marmara Otoyolu'nda devam eden çalışmaların 3 yılda tamamlanacağını dile getiren Arslan, 1915 Çanakkale Köprüsü için 26 Ocak'ta tekliflerin alınacağını, 18 Mart'ta bu köprünün temelinin atılacağını söyledi.

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi'ni 2017 yılının ilk yarısında hizmete alacaklarını anlatan Arslan, Ovit Tüneli'nde gelecek yılın sonunda bitirip, hizmete sunacaklarını bildirdi.

Demiryolu sektöründe yeni 152 kilometre yol yapacaklarını dile getiren Arslan, "YHT hatlarında 6 adet yeni set alarak, set adedini 19'a çıkaracağız. Yüksek Hızlı Tren seferlerini yüzde 50 artıracağız. 10 adet YHT tren seti alımında ihale süreçleri devam ediyor. 1 adet YHT Hattı Test Ölçüm Treni alacağız, çünkü artık çok sayıda YHT ve hızlı tren hattında inşaat çalışmaları devam ediyor. 4 bin kilometreye varan bir çalışmadan bahsediyoruz. Milli yük vagonunun çalışmaları tamamlandı artık seri üretimine geçiyoruz." diye konuştu.

Sincan'da Yüksek Hızlı Tren Bakım Kompleksi yaptıklarını anlatan Arslan, "Yaklaşık 550 milyon liralık yatırım. Onu da hemen ilk çeyrekte bitirip, hizmete sokacağız." dedi.

Keçiören metrosunun 5 Ocak'ta Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım'ın katılımıyla açılacağı müjdesini veren Arslan, "Başbakanımızın tabiriyle aşıklar, aşklarının uzun sürmesini istiyorlarsa yeni bir sembol bulsunlar." değerlendirmesinde bulundu.
Gayrettepe'yi yeni havalimanına bağlayacak metro hattının inşaatının başlayacağını ifade eden Arslan, yeni havalimanını Halkalı'daki mevcut hatta bağlayacak metronun da ihalesini yapacaklarını söyledi.

Arslan, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde otomobillerin geçiş ücretinin 11,95 lira olacağını bildirdi.



"Adil Kullanım Kotası'nı 2018'de kaldıracağız"

İnternette istek dışı aboneliklerin sona ermesine ilişkin çalışmalar yaptıklarını anlatan Arslan, Adil Kullanım Kotası ve Noktası'na ilişkin önemli düzenlemeler gerçekleştirdiklerini, 2018'de tamamen bunu kaldıracaklarını kaydetti.

Arslan, siber güvenliğin çok önemli olduğunu, bu konuda gerekli tedbirleri almak adına Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna (BTK) yaptırım yetkileri verdiklerini söyledi. BTK'nın tüm kurum ve kuruluşları 7/24 takip ederek, uyarıda bulunduğunu anlatan Arslan, "Ancak karşı taraf buna ilişkin işlem yapmadığında BTK'nın yaptırım yetkisi yoktu. Bu anlamda sıkıntılar yaşayabiliyorduk. BTK'ya yasal yetki vererek, bu yaptırım hakkını verdik." diye konuştu.

BTK'nın siber güvenlik alanında destek verdiğini anlatan Arslan, kurumun siber güvenliğe ilişin eleman alımı yapacağını, aynı zamanda da bu konuda yetişen kişileri bir platformda toplayarak, onların bilgilerinden yararlanacağını söyledi.



"Osmangazi Köprüsü'nde yaklaşık yüzde 25'lik indirim sağlıyoruz"

Bakan Arslan, Osmangazi Köprüsü'nün 30 Haziran'da hizmete sunulduğunu anımsatarak, şöyle devam etti:

"Bu projede verdiğimiz bir garanti var. Bundan kaynaklı zaman zaman eleştirildiğimiz oluyor. Bu projeler, projeden geçen taşıt sahipleri için yapılmıyor. Ulaşımı, erişimi kolaylaştırmak için yapıyor ancak özellikle bulundukları bölgede sanayiyi, ekonomiyi, endüstriyi büyüterek, ülkemize ilave katma değer oluşturuyorlar. Biz, bu tip yan etkileri daha çok önemsiyoruz. Yakıt ve zaman tasarrufu çok önemli. İstanbul-İzmir Otoyolu tamamen bittiğinde, Osmangazi Köprüsü'nden beklediğimiz araç trafiği 40 bin. Neden? Çünkü o bölgede yaşayan yaklaşık 25 milyon insanın yaşamını kolaylaştırmak, ticaretini büyütmek yeni kendi taşıt trafiğini oluşturması, bizim beklentimizdir. Herkesin malumu bu sene sonu itibarıyla 100 kilometrenin üzerinde bir kısmını bitirmiş oluyoruz ancak 284 kilometrelik kısmı 2018 sonunda bitecek. Asıl trafiğini o zaman oluşturmuş olacak. Çanakkale, Yavuz Sultan Selim köprülerini de düşünürseniz oluşturacağı ring ile de ilave trafik oluşturacak. O yüzden biz, bunun farkındayız, insanımızın daha konforlu seyahat edebilmesi, körfezi dolaşarak yakıt israfı yapmaması, milli ekonomiye katkı yapması, sera gazı emisyonunun azaltılması... Bütün bunları yaptığımızda biz, Osmangazi Köprüsü ile ilgili özellikle uzun süredir çalışma yaptık, rapor hazırlandı. Rapor kapsamında Yüksek Planlama Kurulu'ndan karar çıkardık. Yarın itibarıyla Osmangazi Köprüsü'nde yaklaşık yüzde 25'lik indirim sağlıyoruz ve ücret 65,65 lira olacak. Yaklaşık 89 liralık ücrete 2017 yılı başından itibaren zam yapmamız gerekirken, tam tersine ücreti düşürüyoruz. Burada üç şeyi güdüyoruz; köprünün kullanımın teşvik edilmesi, daha da önemlisi vatandaşımızın körfezi dolaşarak yakıt sarfiyatı, araçlarının yıpranmaması, aldıkları risk bunları düşünürseniz vatandaşın hayatını kolaylaştırmış olacağız."

http://udhb.gov.tr/haber-432-bakan-arslan%60dan-2 ...fleri.html



sayfa 29
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 272829
ANA SAYFA -> ULAŞIM