Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
fatih civelek
6 yıl önce - Pts 20 Arl 2010, 01:07
Isparta - Hafif Raylı Sistem Projesi


Isparta - Hafif Raylı Sistem Projesi





(+) Hat: Ayazmana - Üniversitesi


Isveren: Ulastırma Bakanlıgı DLH Genel Müdürlügü
Baslangıç-Bitis: 1997 - 1998
Girisim Tipi: Ortak Girisim

Alıntı:
ESER Tarafından Saglanmıs Hizmetler
Fizibilite Etüdü
Ekonomik ve Mali Analiz
Topografik Etüdler
Ulasım Etüdü
Jeoteknik Etüdler
Detay Mühendisligi
Fiyat Tahminleri
Ihale Dosyası Dokümantasyonu
Insaat Sartnameleri
Maliyet Kontrolu ve Iş Programlaması
Jeofizik Etüdler




(+) Raylı Sistem Depo Alanı


Detaylı Açıklama

Kentiçi Ulasım Etüdü
Raylı Sistem Mühendislik Tasarımı
Ekonomik ve Finansal Fizibilite Etüdü
11.6 km, 8,000 yolcu/gün/tekyön, 22 Istasyon
35 km/s (sehir içi), 70 km/s (diger yollar)
2017 yılında 33 araç

Geceleme Alanı
9 Araçlık Park Alanı
Ofis Binası
Depo Alanı (50,000 m2)

Günlük Bakım Atelyesi
Araç Yıkama Tesisi
Depo Sahası
Ana Tamir Atelyesi
Kontrol ve Ýdare Binası

7 adet 34.5 KV Trafo Merkezi (Herbirinde 2 x 2000 KVA Dogrultucu)
750 VDC Kataner Sistemi
Sinyalizasyon ve Komünikasyon Sistemleri
SCADA Sistemi
Ücret Toplama Sistemi



(+)


kaynak: Bu kentimizle ile ilgili bilgileri ESER Müşavirlik Mühendislik a.ş'nin PDF dokümanından aktarıyorum. Internet sitesinde ilgili dosyayı tekrar bulamadım. http://www.eser.com.tr


ahmetrefik

6 yıl önce - Pts 20 Arl 2010, 04:48

inşallah valla çok sevinirimm öztoprağım adına )

presidentist
6 yıl önce - Pts 20 Arl 2010, 06:06

2009 da gitmiştim çok küçük bir yerdi. Gerçekten Türkiye büyüyor. Şehir küçükken yapmak daha iyi. Sonra hem zor olur. Ispartada konfora kavussun



İSMAİL ÇELİK

6 yıl önce - Pts 20 Arl 2010, 09:36

BU proje şimdilik rafta.Mehmet Aybatılı döneminde gündeme gelmişti.İkinci etaptada Dere Mah.(batı)çarşıda bu hatla entegre olup Eğirdir yolu üzerindeki 40.Piyade Alayı(doğu)arasında düşünülüyordu.

DHL mevzuatında hafif metro için bir yönde saatte 15000,metro için için 25000 yolcu şartı vardır.Zaten burada 8000 kişi diye sayıda verilmiş.O zamanlar yeterli yolcu potansiyeli yok diye rafa kalkmıştı.Buradada okuyunca duyumun doğru olduğunu anladım.Ama ileride belki olur.Şu an merkez nüfusu 160000-170000 ,şehir ekonomik açıdan büyürse nüfusu ve gün içi nüfusu dahada artar.

Konulan foto çok eski.O ağaçlar büyüdü şimdi.


tatyos
6 yıl önce - Pts 20 Arl 2010, 10:12

Bu tip orta büyüklükteki iller için tercihli otobüs yolu yapılması daha doğru bir yaklaşım olacaktır. (Metrobüs benzeri anayolun orta kısmının bölünerek diğer trafikten ayrılması şeklinde) Hem ileride yoğunluğun artması durumunda hızlı tramvay hattına döndürülmesi kolay olur.



Çağatay Kaya
6 yıl önce - Prş 13 Ekm 2011, 12:26
Yazık


Bu sistem çok çok eskiden projelendirildi fizibilitesi yapıldı izinler alındı ve ihalesi hazır halde masanın üstüne bırakıldı... Fakat 1999 da göreve gelen Yusuf Ziya Günaydın projeyi "Ispartaya iki gömlek büyük" diyerek rafa kaldırdı... Tamam gerçekten haklı bir yaklaşım fakat gelişmiş ülkelere bakıldığında bu tarz projeler her zaman şehrin gelişimiyle paralel yürür... O zamanlar bu proje haytata geçseydi alınan krediyle orantılı olrak eminim şimdiye kadar kendini amorti ederdi. Aradan başkanlar geldi geçti ve Yusuf Ziya Bey yeniden başkan şuı anda... Kendisini çok severim harika bir mimardır ve yaptığı eserler gerçekten kendini belli eder... Böylesine vizyonu geniş bir kişiden ben bu projeyi raftan indirmesini bekliyorum doğrusu....

mertesat07

2 yıl önce - Cmt 17 Ekm 2015, 13:39

Isparta nin başında Yusuf Ziya Günaydın gibi şehri mahveden birisi olduğu sürece o İsparta gelişmez
Hafif raylı bir sistem artık şart Süleyman Demirel Üniversitesi (SDÜ) öğrenci sayısı gun geçtikçe artiyor aynı zamanda uzman erbas astsubay ve subay sayisida
Üniversitede büyük oranda kuyruk oluşuyor hele 9 mt lik otobüsleri vermeleri çok yanlış bir durum 3 tane koruklu otobüsle durum kurtarılmaz ( 2 si Doğu Yerleskesine 1 i Batı yerleskesine)
Aynı zamanda Tip Fakültesi ve Dis Hastanelerine oldukça hasta yogunlugu var hali dolayısıyla yoğunluk hat safhada oluyor
İsparta da aktarma sistemi olmaması ve fiyatların fahiş (Öğrenci 1.25 TL Tam 1.75 TL parayla öğrenci 1.75 TL tam 2 TL) olmasi da ayrı bir eziyet
Ulaşım planlaması oldukça zayıf
İsparta için Ayazmana-SDU arasında hafif raylı sistem olması şart yada Malatyadaki gibi trambus İstanbulda ki gibi metrobüs sistemi


Misafir 45a

1 yıl önce - Çrş 26 Ekm 2016, 15:13

karaağaçlı --- İspartada artık açilen raylı sisteme geçmesi lazım ilimizdeki insanlarda bu konfora layık raylı sistem yapılırsa tırafik yoğunluğu biraz hafifler bu puroje aybatılı başkan tarfından yapılmıştı ama ne hikkmetse gelen başkan uygulamadı halk otobüslerine binmek inmek bir çile çok yoğun yolcu oluyor artık değişim zamını geldi, ama değişik çevrelerce bu engelleniyor herhalde ....?????



cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET