Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 175
Misafir 10f

4 yıl önce - Çrş 03 Ağu 2016, 13:42

Zafertepe İstasyonu Eskiizmir Caddesi'ne düşünülen proje için konulmuş olabilir. Eskiizmir içinde bir proje düşünce aşamasında. İZBAN Esbaş -Fuar - Uzundere -Eskiizmir -Eşrefpaşa -Çankaya Metro Hattı olabilir. Karabağlar' a bir de bu hatta ilave ring tramvay hattı yapılırsa güzel olur.

mahmut11
4 yıl önce - Çrş 03 Ağu 2016, 14:12

Relax35, Çamlıkule'ye getirmelerinin sebebi ileride minibüslerin geçtiği İsmail Sivri Bulvarından raylı sistem geçirmek olabilir mi? Dediğin de mantıklı aslında. Çünkü o aksta da yoğun bir nüfus var.


Alıntı:
Bu son söylediğimi açacak olursam. Mahmut'un dikkati çekmeye çalıştığı bir konu var. Bucanın bu büyük yükünü Üçyol istasyonu nasıl kaldıracak. Hani şu sürekli sürekli sahil tarafına yatırım yapılıyor şöyle böyle diye karşı çıktığınız Tramvaylar var ya işte onlar by-pass düşünülen projeler.


Ya sahil tramvayı ile baypass edersin ama buca yolcusu yine çok fazla gelir. Çünkü buca otobüslerinin %90ı kaldırılır. Hiç mi inönü caddesi yolcusu yok? Yani kaygılarım var bu konuda. Tabii ki ortak istasyon bir Buca yolcusu olarak hoşuma gider, ama düzenleme yapmaları gerekir diye düşünüyorum.


Ömer_KSK
4 yıl önce - Çrş 03 Ağu 2016, 14:23

Alıntı:
Ayrıca Üçyol'daki mevcut peron Buca yolcusunu kaldırabilir mi?

Evka 3 - F. Altay / Evka 3 - Buca / Buca - F. Altay biçiminde aktarmasız metro seferleri olursa kaldırabilir. Evka 3 - F. Altay / Üçyol - Buca biçiminde metro seferleri olup da Üçyol aktarma merkezi olarak kullanılmaya kalkışılırsa işte o zaman kaldıramaz.


Mertcan95
4 yıl önce - Çrş 03 Ağu 2016, 14:30

Buca hattını kullanacak yolcular için mevcut üçyol peronuna aktarmalı şekilde ayrı peron yapmayı planlamışlardır. Önceki sayfalarda güzergah ve hat resimleri paylaşıldı. Ve her istasyonun derinliği yazar, Buca hattı üzerindeki üçyol peronun derinliği 40 mt. Şimdiki mevcut peronun derinliğini bilmeyen yoktur 32 mt. Yani şu oluyor ki Buca hattı üzerinde ayrı bir peron oluşturulacak.

Ve bu arada üçyol çıkışındaki bağlantı tünelide şimdiki projede hiçbir ilgisi kalmadı.

Alıntı:


Relax 35
4 yıl önce - Çrş 03 Ağu 2016, 15:11

Alıntı:
Relax35, Çamlıkule'ye getirmelerinin sebebi ileride minibüslerin geçtiği İsmail Sivri Bulvarından raylı sistem geçirmek olabilir mi? Dediğin de mantıklı aslında. Çünkü o aksta da yoğun bir nüfus var.


Uzun uzun fikrimi yazdım bu projenin böyle Çamlıkule de biteceğini hiç sanmıyorum. Buca Metro etabının depo konumu v.s ileride genişletilmeye açık, büyük bir alan tercih edilmesi bile böyle kalmayacağına işaret. Kaldı ki en çok yolcu taşıyan hatlardan 671 gibi bir hat var bunun metrolaştırılmış hali olacağını düşünüyorum. Nüfusu en çok 1. ilçe Karabağlar ile 2. ilçe Buca için ilçeleri iki tarafından parelel kesen hattın olacağını düşünüyorum. Ayrıca bu hatlar da diğer şeylerle birlikte izbanı v.s rahatlatacak şeyler.

İsmail Sivri Bulvarından geçeceğini düşünmüyorum. Bence Çamlıkulede kaldığı yerden Dostluk Bulvarına doğru yönelecek hat tabi böyle olunca inkilap ile koşu istasyonları arasında bir yere denk geliyor. İşte ya ikisinin ortasına İzban istasyonu da inşa edilecek ya da hattı biraz inkilap istasyonuna yaklaştırıp kavisli Dostluk Bulvarına çıkaracaklar.

Kabaca anlatmak istediğim aşağıdaki gibi birşey buna benzer birşey yapacaklarını düşünüyorum.



Bucanın açıkcası yeni bulvar, cadde planlarını incelemedim ama Tınaztepenin oradan açılmaya çalışılan bulvar [1401 sk (başka numaralarda var)] üzerinde Buca Koop ve Çamlıkule Metro hattı olacak. İşte bu açılmaya çalışılan bu Bulvarı tahmin ediyorum ki Karabağlardaki Dostluk Bulvarına bağlayacaklar. Yani hem Dostluk Bulvarı hem de Tınaztepeden ta oraya götürülmeye çalışıldığını düşündüğüm Bulvar Yeşillik Caddesi üzerinde köprülü kavşakla filan bağlanacak diye tahmin ediyorum.

İşte Metro da bu açılmaya çalışılan Bulvar üzerinde ilerliyor gibi duruyor. Çamlıkule Metro denilen yere kadar da bir Bulvar düzeyine gelmiş durumda ama sonrasında doğru düzgün yol yok. İşte zamanla bu bulvar yapıldıkça metro da uzatılacak gibi duruyor. Ondan Çamlıkule de kesildiğini düşünüyorum.

Alıntı:
Ya sahil tramvayı ile baypass edersin ama buca yolcusu yine çok fazla gelir. Çünkü buca otobüslerinin %90ı kaldırılır. Hiç mi inönü caddesi yolcusu yok? Yani kaygılarım var bu konuda. Tabii ki ortak istasyon bir Buca yolcusu olarak hoşuma gider, ama düzenleme yapmaları gerekir diye düşünüyorum.


Ve bir de hat Narlıdereye uzatılacak oradan da yolcu gelecek.

Önceki 2. mesajımı dikkatli okursan aslında daha detaylı bazı şeyler söyledim. Hat bence Çamlıkule de kalmayacak zamanla F. Altay'a bir şekilde uzatılacak. Ayrıca İzkaray kapsamında Tramvaylar birleştirilecek. Karşıyaka İskele den binen biri köprü ile F. Altay'a gelecek. İşte bu sözünü ettiğim metro ile F. Altay dan aktarma yapıp Tınaztepeye gidebilecek ya da İzban İnkilap ya da ikisinin ortasına kurulacak yeni istasyon ile İzbana aktarma yapabilecek biliyorsun ki Şirinyerden sonra İzban daha farklı hal alıyor. İşte buradan Havalimanına, Esbaşa v.s daha hızlı gidebilecek insanlar.

Dolayısıyla körfezi dolanan izban yerine bunu tercih edenler olacağı için bir öyle rahatlama yaşanacak. Diğer rahatlama körfezi dolaşarak izban + metro ile F. Altay, Çeşme yönü, Karabağlar, Buca v.s yönüne gidenler artık daha az kullanacak çünkü tramvay + izkaray ile F. Altay tarafına geçecek oradan gidecek. Dediğim benzeri bir uzatma yapacaklar Yeşilyurt son durak artık Yeşilyurt otobüsleri ilk durak olacak Yani ulaşım yönünde değişme yaşanacak bu da yolcu akışının dağıtılmış hale gelmesi demek. Şuan ki sistemde düşünürsen zaten bu hatlar işlemez.

Ben Çeşme yönü otobüslerin Narlıdere Metro son durağında kalacağını düşünmüyorum. Üçkuyular Terminalin de böyle satılmasının bu konularla ilişkili olduğunu düşünüyorum. F. Altay a giden otobüslerin alayının uzun vadede böyle olacağını düşünmüyorum. Bazı hatları İzkaray yolundan ya da DEÜ nün oralardan döndürüp Bakü Bulvarına sokup şuan ki Yeni Terminal dedikleri yere göndereceklerini düşünüyorum. İzkaray ile tramvay bakü bulvarından geçecek işte buna binin Konak'a filan gidin diyecekler bazı hatlara metro ya bindirtmeyecekler yani


AnL_95
4 yıl önce - Çrş 03 Ağu 2016, 15:49

İnönü Caddesini dikeyden kesen bir Metro hattı daha indireceklerini sanmam bu bölgedeki sorunlar herkesin malumu. F.Altay'a Metro inecekse tahminen Uzundere-Novada tarafından Otoban üstünden iner Yeşilyurt Son Durağa çıkacağını sanmıyorum.

Ayrıca EVKA, IZKENT ve ŞİRİNKAPI otobüsleri Belediye'ye çekilmeli.


Relax 35
4 yıl önce - Çrş 03 Ağu 2016, 16:07

Alıntı:
İnönü Caddesini dikeyden kesen bir Metro hattı daha indireceklerini sanmam bu bölgedeki sorunlar herkesin malumu. F.Altay'a Metro inecekse tahminen Uzundere-Novada tarafından Otoban üstünden iner Yeşilyurt Son Durağa çıkacağını sanmıyorum.


İnönü den gideceğini kim söyledi ki Orada zaten metro var. Ben resmin geri kalanını bilerek çizmedim bakalım kim söyleyecek merak ettim

Uzundere-Novada tarafından Otoban üstünden inince dikeyden kesmiş olmuyor mu Metro yapıyorsun ve çok sıkıntılı bölgelere yapıyorsun uzundere gibi pek bir insanın yaşamadığı bölgelerden geçen metro yu yapınca eline ne geçecek. Şöyle söyleyim bunun marjinal faydası nerede

Bu şekilde planı hazırlanmış bir işe kalkışmayı göze almışlarsa bunun Çamlıkulesinden sonrasını da göze almışlar demektir. O çizdiğim güzergahlar insan kaynıyor ve belediye yıllardır yatırım yapmaya yeni bulvarlar açmaya çalışıyor. Hattı Tınaztepe de bitirmek yerine yeni açtığı bulvar üzerinden Buca Koop a götürdü eh dedik normal yetmedi şimdi o bulvarın kör topal açılmış devamına da uzatıp Çamlıkule ye kadar yapacağı ortaya çıktı. Keza yıllardır Karabağlarda da Dostluk Bulvarı için çabalıyorlar. İkisine bakıyorsun sonuç bu resim çıkıyor. Açılmaya çalışılan bulvar çamlıkule de kalmamış devamı da adam akıllı biraz daha olsa Yeşilbağlar Ist da olacaktı gibi duruyor. Yani kısacası İzmir BŞB kafasına bu çizdiğime benzer birşeyi göze almış. Yoksa hattı Tınaztepe de bitirirdi o kadar büyük depo düşünmezdi v.s

Neyse ben eldeki verilerle güzergahın buna benzer birşey olacağını düşünüyorum. Özellikle F. Altay tarafını orada kestim. İşte oralar aşırı sıkıntılı bölgeler. Poligon deresi diye baş belası birşey var. Ben açıkcası çizmediğim kısımda da kavis alıp Esentepe ye doğru yönelip oradan da Mehmetçik Bulvarını takiben F. Altay'a geleceğini ve F. Altay istasyonunun da Mehmetçik Bulvarı üzerinde olacağını düşünüyorum.


AnL_95
4 yıl önce - Çrş 03 Ağu 2016, 16:31

Bende Esentepe üzerinden çizmek istediğini tahmin ettiğimden Novada önerisini verdim Poligon deresi ve yer altı suları o bölgede bir hat daha yapılma ihtimalini ciddi anlamda riske atar Uzundere'yi de güzergah olarak söyledim ki metro Uzundere'ye kadar Otoban'dan gitmeyecek Günaltay-Limontepe-Cennetçeşme ve F.Altay şeklinde önerdim neye istinaden Metroyu insansız yerden geçirdiğimi söyledin anlamadım ? Zaten 671 dediğim güzergahtan gidiyor

671'in Yeşilyurtla alakası bile yok.


Relax 35
4 yıl önce - Çrş 03 Ağu 2016, 16:53

Alıntı:
Bende Esentepe üzerinden çizmek istediğini tahmin ettiğimden Novada önerisini verdim Poligon deresi ve yer altı suları o bölgede bir hat daha yapılma ihtimalini ciddi anlamda riske atar Uzundere'yi de güzergah olarak söyledim ki metro Uzundere'ye kadar Otoban'dan gitmeyecek Günaltay-Limontepe-Cennetçeşme ve F.Altay şeklinde önerdim neye istinaden Metroyu insansız yerden geçirdiğimi söyledin anlamadım ? Zaten 671 dediğim güzergahtan gidiyor

671'in Yeşilyurtla alakası bile yok.


Anıl mevzuyu ikili tartışmaya çevirme önce yazdıklarımı iyi okuyup, yaz. Ben 671 ile birebir aynı güzergah olacak demedim ki yazdığım şey onun benzeri olacak çünkü bu güzergahta böyle bir potansiyel var öyle olmasa zaten en çok yolcu taşıyan hatlarda üst sıralarda olmazdı. Dolayısıyla böyle bir potansiyel var bunun metrolaşmış hali olacak yazdım. Yazdım mesaj : "İşte bir nevi 671 in metro haline gelmiş hali gibi birşey düşünülüyor sanırım.".

Dolayısıyla 671 in yeşilyurtla alakası yok gibi kendince ders vermeye kalkma ! Kalbini çok pis kırarım. Yazdığımı doğru dürüst okumuyorsun, anlamak istemiyorsun kalkıp birşeyler söylemeye kalkıyorsun.

Vurgulaya vurgulaya söylüyorum tekrar söylüyorum bu sefer anlarsın umarım İzmir BŞB yıllardır Karabağlarda ve Buca da yeni Bulvar, Cadde yapmaya çabalıyor. Karabağlarda Dostluk Bulvarı yapıldı, yapılıyor. Bucada da Tınaztepenin oradan başlanan görünen o ki Dostluk Bulvarına doğru gidecek olan Bulvar yapılmaya çalışılıyor. Bu iki yeni bulvarları da Yeşillik Caddesi üzerinde sanırım köprülü kavşak ile bağlayacaklar.

İşte diyorum ki bu proje uzatılmayacak olsa Tınaztepe de kalırdı. Oysa ilk baş yeni yapılmaya çalışılan bu bulvardan Buca Koop a uzayacağını öğrendik. Biz orada kalacağını biliyorken şimdi bir baktık o yapılmaya çalışılan bulvarın kör topal devamı olan yoldan biraz daha uzatılıp Çamlıkule ye kadar uzatılmış metro projesi.

Bu da demek oluyor ki bu açılmaya çalışılan bulvarın devamı oldukça alttan da metro olacak. Şöyle bir bakıyorsun yolun devamına yıllardır çabalanan Karabağlardaki Dostluk Bulvarı çıkıyor. Demek ki güzergah bu ve ortaya çıkan resim çizdiğim resim benzeri birşey.

Adamlar kalkıp yıllardır Bulvar yapmaya çalışıyor kalkıp saçma sapan güzergahlardan Limontepeye - Uzundereye filan çıkartmaları ihtimali artık çooooook düşük bunu vurguluyorum o yüzden tahminim diyorum ki çizdiğim benzeri birşey. Yoksa elbet Limontepe - Uzundere üzerinden de götürülmesi ihtimal.

İşte hem yıllardır çabalanan bulvarı düşününce hem uzundere üzerinden hat daha uzayacak hem para hem zaman açısından efektif kullanım yok hem limontepe güzergahının marjinal faydası daha düşük olunca şahsi fikrim oluşan ihtimal den dolayı böyle katılırsın katılmazsın sana kalmış.

Bak herşeyi geçtim ne diyorum izkaray, tramvay birleşmesi, izbanın üzerindeki buca yönü, havalimanı, esbaş v.s kısmen by-pass edilmesi v.s v.s Senin dediğin şey hattı uzatıyor adamların yapmaya çalıştığı by-pass a yani yeni bir ulaşım koridoru fikrine bile uymuyor.

Otobanın yanından, limontepe, cennetoğlundan götürmenin sorunları yok mu sanıyorsun, ne farkı var. Orası bir kere tehlikeli bölge.


En son Relax 35 tarafından Çrş 03 Ağu 2016, 17:15 tarihinde değiştirildi, toplamda 3 kere değiştirildi


Misafir 171

4 yıl önce - Çrş 03 Ağu 2016, 17:05

Yeşilyurt , uzundere gibi bolgelere metro gitmez. Zaten gelişmiyor o taraflar hiç. Eşrefpasadan gecen metronun cankayaya indirilmesi mantıklı ama orda tünel kazarken tarihi taşlar cıkabilir. Bu nedenle zor gorunuyor.



sayfa 175
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege