Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul Bakırköy-Beylikdüzü Raylı Sistem Projesi
« önceki   123 ... 121314 ... 155156157   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 13
Mustafa Yıldırım
15 yıl önce - Prş 29 Mar 2007, 13:45

Yalnız burda son tartışılan havalimanına giden metronun uzatılarak Beylikdüzü'ne uzatılması. Aşağıdaki resimde şu anki hattın güzergahı var:



(+)


1) Eğer hat halalimanı durağından itibaren uzatılırsa zaten Burç arkadaşımızın tavsiyesi uygulanamaz çünkü bu hat güneye yönelmiş durumda. Bence bu hat Yeşilköy sahiline kadar uzatılıp Marmaray ile entegre edilse daha iyi olur.

2) Eğer hat Yenibosna durağından ayrı bir çatal yaparsa (ki bence Burç arkadaşımız da bunu varsaydı), Burç arkadaşımızın dediği uygulanabilir ve çok da iyi olur diye düşünüyorum ama tüneli çok derinden kazıp eğimin fazlalığından dolayı daha uzakta biryerden yeryüzüne çıkarmamız gerekir diye düşünüyorum. Aşağıda bunun resmi var. Böyle olursa tünel Sefaköy tepesini olduğu gibi yaracaktır ve K.Çekmece-Menekşe bölgesinden tekrar yüzeye çıkacaktır. Bu da raylı sistemin yüksek eğim sorunuyla uğraşmasını engelliycektir. Biliyosunuz Çobançeşme-Sefaköy ve Cennet-Menekşe arasında gerçekten çok yüksek eğimli rampalar var. Bu şekilde bir tünel yapılırsa 3.5 km olur.



(+)


Ahmet Tan
15 yıl önce - Prş 29 Mar 2007, 14:26

Havaalanının doğu ve batısı ile entegrasyonu açısından yukarıda bahsedilen bağlantı seçenekleri oluştu sanırım.
Bunlarla birlikte bu yıl inşaatına başlanması beklenen Bakırköy(İncirli)-Beylikdüzü metro hattının daha kuzeyden seyrederek Kuyumcukent-Sefaköy içlerinden Küçükçekmecede sahile yakınlaştığını da unutmamak gerekir. Ayrıca Yeşilköy-Halkalı Toplu Konutlar-Olimpiyatköy metrosu da hali hazırda planlanan hatlar arasında olduğunu ve Marmarayla (Yeşilköy) Havaalanı dahil kuzeydeki metro hatlarını entegre edeceğini hatırlatmak isterim. Bu planlar içinde hareket edilirse Beylikdüzü tarafından gelen birinin Havaalanına ulaşması için (muhtemelen)  Kanarya ve Yeşilköy olmak üzere iki aktarma yapması gerekecek... Sanırım sorun da burdan kaynaklanmakta.
Ama planlar değişirse bahsedilen güzergahlar düşünülebilir.


Mustafa Yıldırım
15 yıl önce - Prş 29 Mar 2007, 15:00

Alıntı:
Bunlarla birlikte bu yıl inşaatına başlanması beklenen Bakırköy(İncirli)-Beylikdüzü metro hattının daha kuzeyden seyrederek Kuyumcukent-Sefaköy içlerinden Küçükçekmecede sahile yakınlaştığını da unutmamak gerekir.


Ahmet Bey,

Bu hattın güzergahı hakkında bilgiyi nerden aldınız acaba? Bizim tüm varsayımlarımız zaten bu hattın güzergahıyla ilgiliydi ve eğer daha önce belirtilmemiş bir bilgiye vakıfsanız ve dedikleriniz kesinleşmiş olan bilgilerse bizim havaalanıyla ilgili varsayımlarımız zaten iptal olmuş olacak.


vestaerhan
15 yıl önce - Prş 29 Mar 2007, 15:25

Radikal gazetesinde yayımlanan haritada hat Sefaköy içlerinden geçiyordu. Hatta duraklar dahi işaretlenmişti.

Ahmet Tan
15 yıl önce - Prş 29 Mar 2007, 16:13

Alıntı:
Bu hattın güzergahı hakkında bilgiyi nerden aldınız acaba? Bizim tüm varsayımlarımız zaten bu hattın güzergahıyla ilgiliydi ve eğer daha önce belirtilmemiş bir bilgiye vakıfsanız ve dedikleriniz kesinleşmiş olan bilgilerse bizim havaalanıyla ilgili varsayımlarımız zaten iptal olmuş olacak.


Benim bilgilerim WOWTURKEY den alınma.. aşağıdaki linkde Mehmet Kasım ın güzergah ile ilgili haritasına dayanıyor..:

http://wowturkey.com/t.php?p=/tr72/mehmet_kasim_B ...ETROSU.jpg


Bir değişiklik olduysa herhalde Mehmet Kasım açıklama yapacaktır



e_mutlu

15 yıl önce - Prş 29 Mar 2007, 16:19

Bu hattın nereden geçtiği ve nerelerde duraklar olduğu zaten belirlenmiş durumda , üstte tartışılan konu mevcut havalimanı hattının uzatılması ile ilgili yapılan varsayımlar , bu hat uzasaydı zaten şimdiye dek uzardı , o hat orda kalacak bakırköy -beylikdüzü hattı kuyumcukent ekseninden gelerek , sefaköy belediye yanında (parkın olduğu yer) ve cennet mahallesinin iç kısmında birer istasyona sahip olacak ordan k.çekmece (k.çekmece istasyonunun tam olarak nerede olacağı netlik kazanmadı sanırım)  merkeze kıvrılacak ve beylikdüzüne devam edecek...

Küçükçekmece belediye binası , yanındaki Atatürk parkı ve etrafındaki çarpık yapıları içeren dönüşüm projesi ; proje kapsamında çarşı , kültür merkezi ve metro istasyonu planlanıyor , Sefaköy -İstoç Havaray projesi rafa kalkmadan önce burası aynı zamanda Havaray ve metronun kesişim noktasını oluşturacak önemli bir aktarma merkeziydi.Artık sadece metro istasyonu olacak sanırım.Kısa vadede çarpık yapılar yıkılarak proje için ilk adımın atılması bekleniyor.



(+)


ssahin
15 yıl önce - Pts 02 Nis 2007, 10:35

Bildiğim kadarıyla bu hat ve İncirli- Yenikapı hattı metro olarak planlanıyor. Ayazağa-Yenikapı da metro olduğuna göre bu üç hat aynı sistemse birleştirilebilir mi? Yani metro Beylikdüzü'nden başlayarak Ayazağa/Hacıosman'a kadar kesintisiz gidebilir mi? Marmaray projesi 76 km. uzunluğunda ve kesintisiz gidiyor. Bence bu hat (tahminimce yaklaşık 45-50 km.) kesintisiz olabilir ve olmalı; çünkü aktarma yapmak da bir hayli zaman kaybettiriyor.

Kaptan-ıDeryaİbrahimPaşa

15 yıl önce - Pts 02 Nis 2007, 10:55

öyle olacak zaten.. bu projeler hepsi birbirinin eki..

Mehmet Kasım
15 yıl önce - Pts 02 Nis 2007, 16:29

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=34390& ...p;start=10

Metro hayalimi resmetmişsiniz.Ancak İncirliden Beylikdüzü'ne kadar ayrı bir konsept te yapılacak.

Yenikapı-İncirli arası metro olarak kendi içinde yapılanacak gibi duruyor.



 


vestaerhan
15 yıl önce - Çrş 25 Nis 2007, 18:28

Alıntı:
Başkan Topbaş; “Ulaşım sorununu çözmeden gitmeyeceğiz…”

ATV’deki Teke Tek programında konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, “Ekibimizle İstanbul’un başta trafik olmak üzere bütün sorunlarını çözmek için gece gündüz demeden 24 saat çalışıyoruz. İstanbul’un her noktasında varız ve ulaşım sorununu çözmeden gitmeyeceğiz” dedi.
 



07.04.2007    


İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, ATV'de gazeteci Fatih Altaylı’nın sunduğu 'Teke Tek' programına katılarak vatandaşlardan gelen soruları cevaplandırdı. Canlı yayında iki saat süren programın en önemli konusu ulaşımdı. İstanbul’un ulaşım sorununu çözmek için karayolları, tünel yollar ve raylı sistemler ile denizde çok büyük yatırımlar gerçekleştirdiklerini belirten Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, “Ekibimizle İstanbul’un başta trafik olmak üzere bütün sorunlarını çözmek için gece gündüz demeden, adeta 24 saat çalışıyoruz ve şehrin her noktasında varız. Anlatmaya fırsat bile bulamadığımız birçok yatırımımız, hizmetimiz var. Vatandaşlarımız bize güvensin. İstanbul’un ulaşım sorununu da çözmeden gitmeyeceğiz” dedi.




İstanbul’da 2.5 milyon aracın bulunduğunu ve günde yaklaşık 1 milyon 800 bin aracın hareket halinde olduğunu dile getiren Başkan Kadir Topbaş, şöyle konuştu; “İstanbul’da günde ortalama 600 yeni araç trafiğe çıkıyor ve günlük 15 milyon insan hareketi yaşanıyor. Kentte özellikle araç sayısındaki artış sebebiyle sadece yol düzenleme ve kavşak yapımıyla sorun bitmiyor. Bu nedenle erişilebilirlik çok önemli. Bir insan evinden işine, okuluna gideceği zaman mutlaka bir toplu taşıma aracıyla gideceği yere ulaşabilmelidir. Bunu çözmek için çalışıyoruz. 2012 yılına kadar İstanbul’da erişim konusunda ciddi bir mesafe alınmış olacak. Ulaşım sorununu metro ağırlıklı olmak üzere çözmeye çalışıyoruz. Öte yandan, şehir genelinde 4 bin 600 kilometre anayolun kontrolünü ve bakımını yapmamız gerekiyor. Ayrıca trafik artışı sebebiyle ortaya çıkan düğüm noktalarını çözmemiz gerekiyor. Bu nedenle bugüne kadar 110 kavşak ve yol düzenlemesini bitirdik, 59 tanesi de devam ediyor. Bu yıl itibariyle Bakırköy – Beylikdüzü Metro Hattı’nın temelini atacağız. Ama bunun tamamlanması 2012'yi bulacak. Şimdi Avcılar’a kadar metrobusu getireceğiz. İstanbul’da biz aldığımızda lastik tekerleklilerde yüzde 89, raylı sistemlerde yüzde 7, deniz ulaşımında yüzde 4 kullanım yoğunluğu vardı. Şimdi deniz ulaşımını yüzde 30 arttırdık ve raylı sistemleri 52 kilometreye çıkardık. 72 kilometrelik raylı sistem inşaatımız da devam ediyor; 44 kilometre daha metro hattının temelini atacağız. İSPARK şirketimizin yaptığı çalışmalarla da değnekçi olayını yüzde 90 oranında çözdük. Büyükşehir olarak 3 yıl içinde ulaşıma yaptığımız yatırım 14 milyar YTL. Metro için yapılan yatırım 4 milyar YTL. Şu anda raylı sistemlerimizde haftada 3,5 - 4 milyon civarında insan taşıyoruz. Bu rakam, 2012 yılında günlük 7 milyonlara çıkacak. Geçtiğimiz yıl uygulamaya konan tek bilet uygulaması İstanbul için devrim, büyük bir olay. Tek biletle, halk otobüsleri ve deniz motorları dahil her güzergahtaki toplu taşıma araçlarını kullanabilme imkanı getirdik ve bu ağı genişletiyoruz. Sistemi tamamladığımız  zaman erişimde sorun kalmayacak. Sistem büyüdükçe, kalite ve konfor da paralelinde geliştikçe, vatandaş, tercihini toplu taşımadan yana kullanacak. İşte o zaman bireysel araç problemi yaşanmayacak. Şu anda bizim yapmakta olduğumuz çalışmalardan biri de 'kent kartı'. Bu kart AKBİL gibi her yerde kullanılabilecek. Kente gelen turistlerin de kullanabilmesi için 1 haftalık, 10 günlük süreleri tanıyan bir sistem geliştiriyoruz. İller Bankası’nın belediyelere ayırdığı pay, yüzde 5. Buna rağmen kendi kaynaklarımızı kendimiz bulmaya çalışıyoruz.”

3. köprü ulusal bir ihtiyacı karşılayacak...

İstanbul’un konumu itibarıyle daha çok doğu-batı aksında geliştiğine ve iki kıta üzerinde bulunan şehirde köprüden karşıya geçmenin günlük hareketlilikte ciddi bir problem yaşattığına dikkat çeken Kadir Topbaş, “Bugün Fatih Sultan Mehmet Köprüsü de kent içi köprüsü haline geldi ve ciddi bir yoğunluk var. Kamyon, tır gibi büyük araç trafiği de çok yoğun. İstanbul’da günde 75 bin ağır vasıta hareketliliği var ve bunların 12 bini köprüden geçiyor. Öte yandan büyük araçlar için uygulanan saat sınırlamasından ihracatçılarımız ciddi şekilde rahatsız oluyor. ‘Bizim rekabet gücümüzü kırıyorsunuz. Malı zamanında yetiştirmekte zorlanıyoruz' diyorlar. İşte 3. köprü Anadolu’yu Avrupa’ya bağlayan bir köprü olarak düşünülüyor. Bayındırlık ve İskan Bakanlığı 3. köprü için İstanbul genelinde 5 noktanın tespitini yaptı ve henüz net bir karar verilmedi. İstanbul’un böyle bir köprüye ihtiyacı var” diye konuştu.
.
.


http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/HaberDetay.h ...erId=23712

Ben söz verdiği hiç bir şeyi zamanında gerçekleştiremeyen Başkana zerre kadar güvenmiyorum ama haber haberdir.



sayfa 13
« önceki   123 ... 121314 ... 155156157   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM