Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
engincl

7 yıl önce - Prş 24 Arl 2009, 16:38
Bartın - Yeni Projeler ve Haberler


Kozcağız Barajı Proje İhalesi 21.01.2010'da yapılıyor
Alıntı:
AK Parti Bartın Milletvekili Av. Yılmaz Tunç, Kozcağız Barajı Proje Yapım ihalesinin 21 Ocak 2010 tarihinde Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü Barajlar ve HES Daire Başkanlığınca Ankara'da yapılacağını söyledi.

Milletvekili Tunç, Bartın için çok önemli bir proje olan Kozcağız Barajı projesinin yapımının ardından inşaat ihalesinin yapılacağını belirterek, "Kozcağız Barajı, Bartın ili ve Kozcağız beldesini sel taşkınlarından koruyacak, aynı zamanda Kozcağız ve çevresindeki tarım arazilerine hayat verecek." dedi.
Tunç, Kozcağız Barajı'nın yanı sıra Kirazlıköprü Barajı'ndaki çalışmaları da hızlandırdıklarını belirterek, baraj gölünün altında kalacak olan karayolunun yerine yapılmakta olan yol çalışmalarının sürmekte olduğunu; Mansap Köprüsü ve Abdipaşa Celalihan Viyadüğü inşaatının da hızla devam ettiğini; viyadük ayaklarında gerçekleştirilen çalışmalarda önemli ilerlemeler kaydedildiğini söyledi.
Tunç, Kirazlıköprü Barajı'nın Bartın için öneminin bilincinde olarak çalışmaları takip ettiklerini belirterek, bu proje ile Bartın ilinin taşkınlardan korunacağını; 2 bin 113 hektar tarım alanının sulanacağını ve kurulacak hidroelektrik santralde 12,3 MW elektrik üretiminin sağlanacağını belirtti. (CİHAN) (Cihan Haber Ajansı) 23.12.2009 22:56

www.haberler.com/kozcagiz-baraji-proje-ihalesi-21-ocak-ta-yapilacak-haberi/

Böylece Bartın ikinci barajına kavuşuyor. Ayrıca Kirazlıköprüsü Barajı dolayısıyla Bartın-Karabük yolu üzerindeki Aptipaşa Celalilhan viyadüğü bildiğim kadarı bu bölgenin ilk viyadüğü olacak.

Kirazlıkköprüsü Baraj inşaatı ve çalışlamaları için :
www.wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=1448066#1448066


En son engincl tarafından Prş 24 Arl 2009, 18:41 tarihinde değiştirildi, toplamda 3 kere değiştirildi


mehmet mendoza
7 yıl önce - Prş 24 Arl 2009, 16:39

Karadenizde adam akıllı viyadükler ile yolları ulaşılabilir kılsak ne güzel olur.

En son mehmet mendoza tarafından Prş 24 Arl 2009, 17:27 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


engincl

7 yıl önce - Prş 24 Arl 2009, 17:23
Amasra Limanı


Amasra Limanı Yolcu İskelesi ve Küçük Tekne Yanaşma Yeri Projesi

Fizibilete raporu ve Nihai Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) raporu tamamlanmış olup kesin proje çalışmalarına başlanmış ve 2010 yılı içerisinde inşaat çalışmalarının tamamlanması planlanmış olan bu proje; Turizm ve Kültür Bakanlığınca hazırlanan”Türkiye Turizm Stratejisi 2023” isimli çalışmanın sonucudur. Batı Karadeniz kıyı koridorunun Şile-Sinop arasında uzanan 500 km’lik bölümünde kıyı ve doğa turizminin geliştirilmesine yönelik bir projedir. Aynı projede Şile, Akçakoca, Amasra, Cide, Çaylıoğlu ve Sinop mevcut liman ve barınakların kapasitelerinin artırılması ve gemi ve teknelere verilen hizmetlerin iyileştirilmesi planlanmıştır. Turizm hizmetlerinin sunumu için iyi bir geri plana sahip Amasra ‘da kurvaziyer gemilerin yanaşabileceği bir Yolcu İskelesi ile tekne ve yatların yanaşabileceği “Küçük Tekne Yanaşma Yerleri’nin inşası planlanmıştır.
Bu plana göre Amasra Limanı dalgakıranının iç tarafına 240 m uzunluğunda 30 m. genişliğinde 30.000 DWT’ye kadar olcu gemilerinin yahaşabileceği bir rıhtım ile 80-100 adet teknenin yanaşabileceği mevcut ruhtımdan denize doğru uzanan 120 m yüzer iskele ile bu iskeleye dik olarak uzanan iki adet 60 m. yüzer iskele yapılacaktır. Ayrıca iskele ve rıhtımlara yanaşan teknelere su, elektrik, telefon, tv yayını, internet gibi hizmetleri vermek için 20 adet servis kutusu ile yangınlara acil müdahale için yangın dolapları, seyyar yangın tulumbaları, sabit atıksu pompalarının konulması planlanmıştır. Ek olarak 1000 m2’lik bir kapalı alanın belediye tarafında inşa edilmesi ilede yolcu terminali, gümrük bürosu, yeme-içme hizmetlerinin ve diğer gerekli hizmetlerin verilmesi sağlanacak. Liman tamamen Amasra Belediyesi tarafından işletilecek ve en az 10 kişiye istihdam sağlayacaktır.



engincl

7 yıl önce - Prş 24 Arl 2009, 20:23
Bartın Belediye sınırlarına yeni katılan mahalleler


Ağdacı Köyü Bartın’ın 16. mahallesi oldu.

6 Aralık 2009 Pazar günü yapılan referandum sonucu Bartın Üniversitesi kampusunun bulunduğu 1236 nüfuslu Ağdacı köyü Bartın’ın 16. mahallesi olarak belediye sınırlarına katıldı .2008 yılı ADNKS verilerine göre 47.999 olan Bartın şehir merkezinin nüfusu 49.235’e ulaştı. 2009 yılı nüfus verilerinin güncellenmesi ile Bartın merkez nüfusun 50.000’ni geçmesini bekliyorum. Ayrıca Cumhuriyet mahallesi ile birleşmiş olan Şiremirçavuş köyünde de (nüfusu 748) Bartın Belediye sınırlarına katılmak için referandum yapılması gündemde. Böylece Bartın Belediyesi daha fazla ödenek alma imkanına kavuşacak. Hem de Bartın’ın gelişme çizgisi olan Zonguldak yolu üzerinde planlı şehirleşme sağlanması için önemli bir adım atılmış olacak. Ek olarak Orduyeri mahallesi ile birleşmiş bulunan ve fiilen Bartın’ın bir mahalesi olan Yıldız köyününde (nüfusu 844) öncelikle Bartın Belediye sınırlarına dahil edilmesi gerekmektedir.


engincl

7 yıl önce - Cum 25 Arl 2009, 22:56
Bartın Şehirlerarası Otobüs Terminali


Mustafa Çetinkaya arkadaşımız demiş ki;
Alıntı:
Gecen Köyü mevkiinde bulunan Bartın Şehirlerarası Otobüs Terminalinin şu anki yerinden memnuniyet veya memnuniyetsizlik ile ilgili Bartın Belediye Başkanlığına seçilen Sn. Cemal AKIN göreve geldiği şu günlerde ilk olarak Bartın'ın Terminal problemini çözmek için kolları sıvadı ve önce Belediyenin İnternet sitesinde anket düzenlettirdi ve ardında da Hükümet Caddesi Eski Belediye binası önüne kurulan anket ve değerlendirme için merkez kurduran AKIN problemi çözmek için önce halkın görüşünü öğrenmekte ve sonra halkın isteği doğrultusunda gerekli çalışmalar yapılacak.

Eski otogar ile yeni otogar arasındaki mesafe 8.29km.

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=1332323#1332323

Bartın Belediyesi almış olduğu kararla Yalı mevkiinden kalkan Zonguldak otobüslerinin ve Ulus durağından kalkan Karabük otobüslerinin Gecen Köyü mevkiinde bulunan Şehirlerarası Otobüs Terminalini kullanmalarını zorunlu hale getirdi. Bu uygulama yaklaşık birbuçuk aydır devam etmektedir. Ayrıca Şehir merkezi ile Otobüs Terminali arasında özel halk otobüsleri çalışmaya başlamıştır. Sayın başkan problemi çözmek bir yana mevcut terminalin işlevini ve kullanımı artıtırmaktan yana bir tercihte bulunmuştur. Otobüs Teriminalinin yeri konusunda başlarda muhalefet etmekte iken aşağıdaki nedenlerden dolayı Terminalin yerinin değiştirilmesine karşıyım.
1-Bartın şehrinin şu anki gelişim yönü Zonguldak yoludur. Bu yol üzerinde hızlı bir yapılaşma mevcuttur. Polis Lojmanları, muhtelif siteler ve villalar, Toptancılar Sitesi, Belediye Meyve Sebze Hali, Kamyoncular Kooperatifi, Atılım Sanayi Sitesi, oteller, sanayi tesisleri vb. yatırımlar bu yol üzerinde yoğunlaşmıştır.
2-Bartın Üniversitesinin yeni kampüs alanının bu yol üzerinde bulunan Kutlubeyyazıcılar köyünde yapılması kesinleşmiş olup kamulaştırma bedelleri yer sahiplerine ödenmeye başlanmış ve bir çoğuda bu bedelleri almıştır. Üniversite kampusunun da bu bölgeye taşınması terminalin şu an ki yerinde kalması için bir geçerli bir sebeptir.
3-Bartın'daki ulaşım alt yapısının yetersiz olmasından dolayı mevcut çevre yolları şehiriçi caddelere dönüşmeye başladı. Terminalin Yalı mevkiinde ki yerine tekrar taşınması şehiriçindeki trafik yoğunluğunu ve karmaşayı arttıracaktır. Bartın'ı görenler bilirler, Bartın'da şehiriçinde kendisine "cadde" diyebileceğimiz cadde çoook azdır.(Nedenleri ayrı bir tartışma konusu).
4-Eski Terminal alanı geçmişte sürekli sel baskınlarana maruz kalan bir alanda bulunmaktaydı.
5-Şehir içindeki yoğunluğu azaltmak için en başta otobüs terminalinin şehir dışına taşınması gerekiyordu. Bu kadar uzaklara mı taşınması gerekiyordu derseniz; o noktada belki haklısınız . 3 km uzağa gitseydi belki olurdu. Olmasına ama oralarda da Terminal için yer bulunurmuydu. Şimdiki Terminalin yeri ise özel idareye ait. Kamulaştırma bedeli ödenmedi. Terminali Özel İdare ve Belediye ortak olarak yaptılar.
6-Kısacası Terminal kalsın kaldığı yerde. Bartın, zaten Zonguldak yolu yönünde büyemeye devam ediyor ve edecek. 7-8 sene sonra uzak görünen o mesafe, çok da uzak değil ölçüsüne inecek.


Misafir 70b

1 yıl önce - Prş 11 Şub 2016, 12:02

Amasra'da kömür çıkarmak ve termik santral kurmak isteyen firma Bartın'ın meşhur Kavşak suyunu kullanmak istiyor. Valilik ÇED raporuna gerek olmadığını bildirmiş.



cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET