Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
Tachi
9 yıl önce - Prş 05 Şub 2009, 02:10

Eger Istanbul için faydali ulasim IETT agirlikli haritasi yapmak istersek, bir kaç seylere önem vermemiz gerekiyor. En önemlisi bence:
- Haritayi kullananlar yolda olanlar. (Kim? Meraklisi, turist, yeni ikamet eden vs.vs.)
- Ana hatlar ve diger hatlar ayrilmasi gerekiyor (Hangi hatlar ana hat?)

Simdi üstteki 2 kosullu suriçi ve Beyoglu için ufak bir tasari harita yaptim.

Simdi bu harita tartisalabilir. Ana hat, detay, semboller vs. vs. Biraz kafama göre yaptim
- Ana hatlar renkli
- Gri sokaklar IETT hatli yollar
- Bezay sokaklar hatzis yollar
- Yerüstü rayli sistemler (siyah/gri beyaz çizgili)
- Semboller diger ulasim tipleri
- Siyah beyaz çemberler (son durak/ aktarma durak/ terminus)

Su an eksik olanlar
- normal duraklar (ve ismi)
- sokak isimleri
- önemli binalar/ yapilar

Haritayi PDF olarak hazirladim
http://www.geocities.com/aytacbalci/istanbul_iett.pdf


egemens

9 yıl önce - Çrş 18 Şub 2009, 02:30

Akın Üstadın konuyla ilgili son mesajıyla ilgili takıldığım ve eklemek istediğim şeyler var:
Alıntı:
İstanbul'da çok fazla miktarda İETT ve ÖHO hattı olduğu için, bunların herbirine farklı bir renk vermek imkânsız. Verilse dahi, renk tonları birbirlerine çok çok yakın olacaklarından, karışma ihtimalleri çok yüksek.

Yerinde İETT sitesinde bugün itibariyle 511 hatta ait bilgi veriliyor. Bir metro haritasında en fazla 10-15 hat olur. Otobüs haritalarında da diğer örneklerde genelde bu kadar hat bulunmuyor.

Alıntı:
Bunun yerine olayı bir kademe kolaylaştırmanın yollarını düşündüm ve şunu buldum: Aynı Terminüsten (merkezden) hareket ederek, bir süre aynı yolu takip eden hatlar (Beşiktaş kalkışlı 28 ve 28T, ya da Eminönü kalkışlı; 35, 80, 90... gibi) aynı renkeri taşıyacaklar.

Bu "bir süre" konusunda daha sağlam bir kritere ihtiyaç duyacağız sanki, ama bulamayabiliriz de. Yine de her hatta ayrı renk vermeye çalışmaktan daha mantıklı olacak. Galata Köprüsü geçişli 43 adet hat var mesela; tam bir renk cümbüşü olurdu

Alıntı:
Bir renk lejandı oluşturarak, gruplandırmaları kullanılı bir şeklide yaptıktan sonraki adımda da, hatları 45'er derecenin katları halinde olacak şekilde düz çizgilere indirgemek ve üzerlerinde minik dairelerle durakları işaretlemek...

Londra metro haritasında 45, RATP'nin Paris otobüs haritalarında ise 22,5 (45/2) derece ve katlarında açılar kullanılıyor. Ben bir ara hepsinden farklı olarak 30 derece ve katlarını kullanmayı düşünmüştüm (eşkenar üçgen, altıgenlerden oluşan bir ızgaraya oturtmak için) ama sonuçta hangisi kolayımıza gelirse.


Akın Kurtoğlu

9 yıl önce - Prş 17 Eyl 2009, 23:39

Bu çalışmayı da ilerletelim artık. Renk gruplamalarıyla kolayca çözebileceğiz galiba meseleyi... Her durağa bir link atayarak, o duraktan geçen hatların numaralarını ve son duraklarını da görebileceğiz bu sayede...

İNTERAKTİF ÖRNEK PLAN PARÇASI:

[90]-[DRAMAN-EMİNÖNÜ] - DRAMAN-Çarşamba-Yavuzselim-Fatih-Unkapanı-Karaköy-EMİNÖNÜ[90B]-[DRAMAN-BAYAZID] - DRAMAN-Çarşamba-Yavuzselim-Akdeniz Caddesi-Aksaray-Laleli-BAYAZID [86V]-[EDİRNEKAPI-VEZNECİLER] - EDİRNEKAPI-Karagümrük-Yavuzselim-Fatih-Şehzadebaşı-VEZNECİLER [28]-[EDİRNEKAPI-BEŞİKTAŞ] - EDİRNEKAPI-Karagümrük-Yavuzselim-Fatih-Unkapanı-Eminönü-Karaköy-Tophane-Fındıklı-Kabataş-BEŞİKTAŞ [87]-[EDİRNEKAPI-TAKSİM] - EDİRNEKAPI-Karagümrük-Yavuzselim-Fatih-Unkapanı-Şişhane-Tepebaşı-Tarlabaşı-TAKSİM [28T]-[TOPKAPI-BEŞİKTAŞ] - TOPKAPI-Şehremini-Fındıkzade-Yusufpaşa-Aksaray-Unkapanı-Eminönü-Karaköy-Tophane-Fındıklı-Kabataş-BEŞİKTAŞ [83]-[TOPKAPI-TAKSİM] - TOPKAPI-Şehremini-Fındıkzade-Yusufpaşa-Aksaray-Unkapanı-Şişhane-Tepebaşı-Tarlabaşı-TAKSİM [M1]-[HAVAALANI-Emniyet-AKSARAY] (LRT İstasyonu) [M1]-[HAVAALANI-AKSARAY] (LRT İstasyonu) [M1]-[HAVAALANI-Ulubatlı-AKSARAY] (LRT İstasyonu)[Yavuzselim] (İETT Otobüs Durağı)

Üstteki rastgele plan parçasının üzerine; ilgili mouse koordinatlarının bir kısmını örnek olarak yerleştirdik...

Akın KURTOĞLU



Akın Kurtoğlu

9 yıl önce - Cum 18 Eyl 2009, 00:12

Burada amaç; her hatta ayrı birer renk vermek yerine, aynı terminüsten hareket ettikten sonra belli bir yere kadar ortak kullanılan güzergâhtan dallanan benzer yapıdaki hatları biraraya getirip tek renk altına almak olacak. Yani MİA içindeki 31 ana kalkış terminalinin 31 ana rengi olacak. Buralardan hareket eden hatlar, kendi aralarında aynı renklerle ilerleyecek ve bir noktadan sonra son semtlerine dallanacaklar.

Bu sayede; hem göz takibi kolay olacak, hem gözü yormayacak, hem de üzerinde değişiklikler yapmaya kolay imkân sağlayacak.

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

9 yıl önce - Cum 18 Eyl 2009, 00:19

Avrupa yakası ana kalkış terminallerimiz:

* "A" Bölgesi:

Eminönü
Bayazıd
Vezneciler
Aksaray
Yenikapı
Topkapı

Cevizlibağ
Bakırköy
Zeytinburnu Metro
Yenibosna Metro
Cebeci
Avcılar Metrobüs

* "B" Bölgesi:

Taksim
Kabataş
Beşiktaş
Şişli
Mecidiyeköy
4.Levend Metro
Sarıyer

* "C" Bölgesi:

Kadıköy
Üsküdar
Harem
Bostancı
Üstbostancı
Beykoz / Sultaniye
Kartal
Pendik
Kozyatağı
Altunizade
Kavacık
Söğütlüçeşme/Uzunçayır (Yakında)

(Unuttuğumuz kaldı mı?)

Bunların içindeki çok büyük kategorideki terminallerde ise "birden fazla" ana hareket aksı mevcut olup, bunların renkleri de kendi aralarında ton farklılıklarıyla birbirlerinden ayrıştırılacaklar.

Akın KURTOĞLU



Misafir ed4

3 yıl önce - Pzr 30 Ağu 2015, 03:23

Hocam projeniz çok güzel ve istanbul için gerekli bir proje.. acaba devam ediyor mu?

Aras Berkin
3 yıl önce - Pzr 30 Ağu 2015, 04:48

Bir İstanbul kent planının üzerine otobüs hatlarının bir haritasını yapsalar ya... Bunlardan 10 yıl kadar önce vardı onun güncel ve biraz daha düzgünü.
Otobüs hatları hakkındaki bilgiler devlet sırrı olmaktan çıksa biz de habire sorup durmaltan kurtulsak... Nereye gideceksek haritiadan baksak ona göre binsek. Bazı yabancı arkadaşlar dil bilmeyince korkudan otobüsü kullanmıyorlar tek başlarına

Kalkış noktalarına veya bölgelere göre farklı renkler kullanılabilir


Misafir 72d

3 yıl önce - Pzr 11 Ekm 2015, 16:06

Akın usta bunları hangi program ile yapıyorsunuz



sayfa 4
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM