Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Cem Telgeren
15 yıl önce - Cmt 17 Şub 2007, 13:26
Bursa BOİ Filosundan Ayrılan Otobüsler




BOİ filosundan çeşitli nedenlerle ayrılan otobüsleri bu başlık altında inceleyelim.

Halihazırda BOİ filosunu oluşturan otobüsler arasında en eski olanlar MAN SL200 marka otobüslerdir.216-237 arası filo numaralarına sahip bu otobüslerin arasından da fire verenler vardır.MAN SL 200 marka otobüslerden son zamanlarda seferde gördüklerim şunlar:216-219-224-225-227-229-230-232-233-234-235-236.Bunların dışındakilerin fire verilmiş olması ihtimali yüksek.Gördüğüm kadarıyla MAN SL 200 otobüslerden seferden çekilmiş olanlar çevre belediyelere verilmiş de değiller.Buradan bu otobüslerin hurdaya ayrıldığı sonucuna varabiliriz.

MAN SL 200 otobüslerden önceki otobüsler ise daha önceden toptan seferden kaldırılmışlardı.Yani yukarıda da belirttiğim gibi filo MAN SL200 Otobüslerle başlıyor.MAN lardan sonra gelen 238-264 arası Mercedes 302 lerde özel hizmet aracı olarak yeniden dizayn edilen birkaç otobüs dışında filodan ayrılan yok bildiğim kadarıyla.Aynı şekilde diğer modeller olan 302T,İkarus 260,İkarus 280,Mercedes 345K,BMC ve henüz birkaç aylık olan Conectolardan fire veren yok.Ancak daha önce

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=32680& ...highlight=

başlığında incelediğimiz 1990 da kardeş şehir Darmsdat Belediyesinin hediyesi olan iki adet körüklü Neoplan ile 1991 yılında alınan 10 adet İkarus 280 körüklü otobüs olmak üzere toplam 12 adet körüklü otobüs fire vermiş durumdadır.

Aslına bakılırsa BOİ filosundaki MAN'ların dışındaki markalarda bu 12 otobüs haricinde fire verilmemiş olması ilginçtir.Bilhassa fazla dayanklı olmayan İkarus marka 112 otobüsün de firesiz olarak seferlere devam etmesi BOİ atölyelerinin bir başarısı olarak görülmelidir.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cmt 17 Şub 2007, 18:22

Bu taktirde, filoda 100'lü hanelerde hiç otobüs kalmamış olmalı... Tam liste vermek mümkün mü? Sonradan bunu bir liste haline getirelim sitede...

Akın KURTOĞLU


Cem Telgeren
15 yıl önce - Cmt 17 Şub 2007, 21:51

Alıntı:
Bu taktirde, filoda 100'lü hanelerde hiç otobüs kalmamış olmalı...


Tabi tabi!100 lü hanelerdeki otobüsler çoktaaan seferden kaldırıldılar.Bursa'da şu anda seferde olan en düşük numaralı otobüs 216 numaralı MAN SL 200 marka olan otobüstür.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cmt 17 Şub 2007, 23:43

O zaman sarışınların numaralarının; 1'den başlatılmaması için hiçbir sebep yok...

Akın KURTOĞLU


turker ustun

15 yıl önce - Prş 05 Nis 2007, 18:41

Dün görüştüğüm belediye şöförü ile ve muhtarımızla baya otobüs kalkana kadar görüştük... B.O.İ. içinde bulunan connecto lar hariç çok sayıda otobüs zaten yerinden kımıldayacak durumda değilmiş... Bir çok ikaruslarda dahil olmak üzere parçanamaya gidiyor... Ce daha bir çok otobüsün parçalamaya gideceğini belirtti... O kadar ki eski otobüslerin yeni parçalar artık bulunamadığınadan hurdadan otobüslerden çıkan parçalar çalışan diğer otobüse aktarılıyormuş. Bu parçalarda çok uzun ömürlü olmuyormuş... Yeni parça alımı eski otobüsler için artık yapılmıyacakmış... Connectoların gidemediği yerlere bu eski toplama otobüsleri dayanabildiği kadar kullanılacakmış... Saygılarımla...



Ebru K.Türk
15 yıl önce - Prş 05 Nis 2007, 18:47

Alıntı:
Yeni parça alımı eski otobüsler için artık yapılmıyacakmış... Connectoların gidemediği yerlere bu eski toplama otobüsleri dayanabildiği kadar kullanılacakmış...


Demekki birkaç yıla kalmaz ya yeni otobüs alımları olacak tekrar ya da pek çok hat özelleştirilecek. Yeni otobüs alımı olursa güzel de özelleştirme olursa yandık ki ne yandık.  


Cem Telgeren
15 yıl önce - Prş 05 Nis 2007, 19:06

Alıntı:
Yeni otobüs alımı olursa güzel de özelleştirme olursa yandık ki ne yandık.


Burulaş'ın Bursa şehiriçi ulaşımında artık iyice söz sahibi olduğu aşikar.Ben Burulaş varken bundan sonra kolay kolay hat özelleştirilmesi yapılmayacağını düşünüyorum.Ben her sene yeni otobüs alımları yapılarak zaman içinde Bursa şehir içi toplu taşımacılık hizmeti ağırlıklı olarak Burulaş'a devredilecektir.Bu da şöyle olur.BOİ yeni otobüs alımı yapmaz.Yeni otobüsler Burulaş tarafından alınıp sefere konur.Böylece BOİ'nin ağırlığı zaman içinde kalkar.

Ayrıca özelleştirme yapılsa bile merak etmeyin.Bundan sonra özelleşen hatlarda işletmecilerin eski otobüs kullanmaları pek mümkün olmaz.Yeni ve modern otobüslere alışan Bursa'da en başta belediye tekrar eski otobüs kullanılmasına izin vermez gibi geliyor bana.


S.Keskin
15 yıl önce - Prş 05 Nis 2007, 19:59

Alıntı:
Ben Burulaş varken bundan sonra kolay kolay hat özelleştirilmesi yapılmayacağını düşünüyorum.


Hepimizin isteği hatların özelleşmemesi ama daha geçen haftalarda burulaşın çalıştığı 1/A hattı yarı yarıya özelleşti. Şu anda gördüğüm 1/A 'ların bazılarında burulaş, bazılarında öho otobüsleri çalışıyor.


A.Nibal
15 yıl önce - Prş 05 Nis 2007, 21:12

Konu başka yöne kayıyor belki ama ister istemez hat özelleştirme yapılacaktır herhalde...

Bu konuda pek fazla bilgim olmasa dahi mantık yürütme yoluyla gidersek; Bursaray'ın geçmesiyle birlikte birleşecek olan her iki minübüs bir otobüs olacaktı... Bu da yeni doğacak hatlar ve bazı Burulaş hatlarının özelleşmesini mecbur kılabilir. (O kadar insana ekmek kapısı sağlanmasını düşünmek zorundalar/kalkan minübüs hatları)
Zaten eski ÖHO hatları da zaman içinde sürekli otobüs yeniliyor.


mertyılmaz08
15 yıl önce - Pzr 27 May 2007, 02:11

evet bu konuyu babamla görüştüm.Bu otobüslerin filodan ayrılmasının sebebi motorlarının körüklü otobüslere göre küçük olmasıdır.Yani motor hacimlerinin ufak olması nedeniyle filodan ayrılmıştır.eğer acemler garajına gittiğimde gerekli bilgiyi elime geçirdiğimde sizinle paylaşacağım.teşekkürler...



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara