Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Rifat Behar
11 yıl önce - Çrş 24 Oca 2007, 17:59
[İST-D1.05] - İstanbul'un Gerçekleşmeyen Absürd Ulaşım Projeleri: I - 'Beyazıt-Tepebaşı' Teleferiği



Eski kitapları, mecmuaları karıştırırken insan garip, garip olduğu kadar da gülünç projelerle karşılaşıyor. Tarih içinde İstanbul'da gerçekleşmeyen nice ulaşım projelerinin üzerinde çalışılımış. O zamanlarda bu projelerle ciddi ciddi uğraşan mühendisler olduğunu düşününce insan kendini gülmekten alamıyor.

Hayat mecmuasının 20 Mayıs 1960 sayısı. İstanbul'a teleferik yapılacakmış...

İşte haberin metni:

Alıntı:

İstanbul'un her gün biraz daha artan nüfusu ve nakil vasıtaları dolayısıyla çeşitli güçlükler arzeden trafik sıkıntısını gidermek için düşünülen çarelerden biri de Tepebaşı ile Beyazıt-Aksaray arasında teleferik tesisleri kurulmasıdır. Bursa teleferiğinı kurmakta olan İsviçre firması ile bu hususta görüşmeler yapılmaktadır. Anlaşma tahhakkuk ederse, yandaki küçük fotoğrafta görülen tipteki vagonlarla, her vagonda 100 kişi olmak üzere iki yaka arasında yolcu nakledilecektir. Şemalı büyük fotoğrafta, İstanbul teleferiği yapıldığı taktirde tesislerin arzedeceği tasvii durum görülüyor. Kurulması düşünülen başka bir teleferik hattı da Boğaz üzerinde Bebek ile Kandilli sırtları arasındadır. Bu konuda da aynı şirketle görüşmeler yapılıyor.


 

(+)



 


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Çrş 24 Oca 2007, 23:32

Karadeniz-Kilyos-Kemerburgaz-Kâğıthane-Silâhtar arasındaki su kanalı projesini unutmamak lâzım. Böylece Boğaziçi'nden gidiş, bu kanaldan da Haliç üzerinden dönüş planlanıyor İstanbul tarihinde bir zamanlar... (Artık dev tonajlı gemileri Kâğıthane'nin 2 metrelik su kesiminden nasıl geçireceklerse     )

Akın KURTOĞLU


Burç

11 yıl önce - Çrş 24 Oca 2007, 23:40

Benim de aklıma son belediye başkanlığı seçimlerindeki bir adayın
Marmara üzerinde yüzen yol yaparak iki yakayı birleştirme projesi geldi.





Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Çrş 24 Oca 2007, 23:55

Alıntı:
Benim de aklıma son belediye başkanlığı seçimlerindeki bir adayın
Marmara üzerinde yüzen yol yaparak iki yakayı birleştirme projesi geldi.

50-60 kilometre civarında, tam da deprem fayının üzerinde/yanıbaşında... Zemine sabitlenmeyen, lodosa açık, 60 metre yüksekliğindeki gemilerin altından nasıl geçeceği meçhul bir köprü projesiydi bu...

Akın KURTOĞLU


Perersin

11 yıl önce - Prş 25 Oca 2007, 00:01

Alıntı:
Benim de aklıma son belediye başkanlığı seçimlerindeki bir adayın
Marmara üzerinde yüzen yol yaparak iki yakayı birleştirme projesi geldi.


Prof. Ahmet Vefik Alp'in projesiydi sanırım. Kendisi dünyanın çeşitli ülkelerinde çalışmalar yapmış başarılı bir mimar biliyorsunuz. Projesi de dünyada uygulanmış bir projeydi, tam emin değilim yine de. Bence çok da ütopik değildi.


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Prş 25 Oca 2007, 00:07

Alıntı:
Projesi de dünyada uygulanmış bir projeydi, tam emin değilim yine de. Bence çok da ütopik değildi.

Marmara Denizi üzerinde, hem de böylesine fevkalâde hassas bir alanda uygulanabilirliği tartışılır kesinlikle. En basitinden halkımız bu tarz yapılara önyargıyla bakar ve kullanılırlığı vasatın altında kalır. Ayrıca bu köprüyü kim kullanacaktı? Avrupa'dan gelerek Asya'ya geçenler... Şehrin trafiğine girmeden araçları karşı yakaya ulaştırmaktı amaç, lâkin Silivri açıklarından Gebze'ye geçecek araç adedi ne olurdu acaba? Amaç, sırf kamyonları taşımak idiyse, çok daha ucuza 2-3 RO-RO gemisi de aynı işi fazlasıyla görürdü.

Akın KURTOĞLU



Eren Adiloğlu
11 yıl önce - Prş 25 Oca 2007, 00:30

Akın bey'in bahsettiği ikinci boğaz projesini Seçimlerden önce Melih Gökçek'te tekrar gündeme getirmişti.

Kutlu Singil

11 yıl önce - Prş 25 Oca 2007, 00:34

Alıntı:
Akın bey'in bahsettiği ikinci boğaz projesini Seçimlerden önce Melih Gökçek'te tekrar gündeme getirmişti.


utopyalarin ve abukluklarin en birinci belediye baskani zaten... yapar...


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Prş 25 Oca 2007, 16:37

Haliç'in bir kısmının toprakla doldurularak koru haline getirilmesi ve üzerinden yollar geçirilmesi fikri atılmıştı bir aralar ortaya. O yıllarda Haliç'in temizlenebileceğine ihtimal verilmiyordu artık ve çarelerden birisi de bu şekilde çıkmıştı meydana...

Akın KURTOĞLU


ümit 806

11 yıl önce - Prş 25 Oca 2007, 20:33

Alıntı:
Benim de aklıma son belediye başkanlığı seçimlerindeki bir adayın
Marmara üzerinde yüzen yol yaparak iki yakayı birleştirme projesi geldi

Bu fikir bende yeni ufuklar açtı. Yüzen değil ama dönen yol yapılabilir Üsküdar ve Beşiktaş'tan araçlar yola girer, yol akıntı yardımı ile 180 derece döner, yol dönerken araçların bindiği kısım da yol üstünde döner, hooooop, karşı taraf. Yahu gırgır olsun diye yazdım ama birinin aklına yatar da yaparsa patenti benimdir ona göre ha

Artık akıntının köprüyü tek yönde döndürebilmesi için gerekli altyapı nasıl yapılır bilmiyorum. Köprü merkezinin Rumeli tarafında kalan kısmı altından su geçirmezken diğer taraf geçirir, böylece köprü 90 derece zahmetsiz döner. Gemi geçeceği zaman böyle bekler, boğazda refüj görevi görür, sonra dönüşünü tamamlaması için azıcık daha çevirecek bir güç sarfedilir, gerisini akıntı halleder. Işıklandırmayı da dönüşten elde edilen elektrikle yapar vs.. Fakat köprü buzlandığında merkezkaç kuvveti yüzünden araçlar savrulabilir de.



cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM