Ana Sayfa 882 bin Türkiye Fotoğrafı
Akın Kurtoğlu

7 yıl önce - Cum 05 Oca 2007, 00:08

1 numaralı "Kadıköy-Çamlıca" hattının da kaldırılacağı yıllara yakın zamanlarda sadece 1 adet Leyland'ı vardı ve ve 55-70 dakika arasında tam tur atardı. 3-5 kişiyle servislerini yapardı öğlen saatlerinde... Kimseler binmezdi.

Akın KURTOĞLU


Kemal Çevik
7 yıl önce - Cum 05 Oca 2007, 00:27
123A ve 125


123A Şişli - Kartal
125 Yenikapı - Üstbostancı olup, Şişli'den çıkıyorlardı, dolayısıyla Kartal ve Üstbostancı  ucunun ilk arabası da sabah garajdan çıkıp buralara geliyor olmalı.

121 için vermiş olduğum saatler ise hattın ilk açılışı ile Şişli'ye devri (1976 haziran diye hatırlıyorum) arasındaki tarife.

Kemal ÇEVİK


mehmet özerhun
7 yıl önce - Cum 05 Oca 2007, 14:50

ÜKHT Biletlerinde kesik çizgilerle basılı olarak görülen Kısıklı-Alemdağ hattı,
maalesef tamamlanamamıştır.

Şirketin ilk biletlerinde de işaret edilen Üsküdar.Bağlarbaşı.Kısıklı----Alemdağ
hattının inşa edilmesi düşünülmüş fakat bir türlü gerçekleştirilememiştir.

Hattın amacı ise Alemdağ ve Taşdelen taraflarından istanbula yakacak ve su taşıyabilmek
ile İstanbul halkının sayfiye ihtiyacını karşılamakmış.

İnşa edilmesi ümidiyle bütün biletlerde hat gösterilmiş.

Çelik Gülersoy'un "Tramvay İstanbul'da" kitabında, ÜKHTnin ilk biletlerinin
resimleri bulunmaktadır.(eski yazılı halleriyle)

Biletler üzerindeki Kısıklı-Alemdağ hattının şeması, herhangi bir destek hattını ifade etmemektedir.


mehmet özerhun
7 yıl önce - Cum 05 Oca 2007, 15:59

Haydarpaşa tren köprüsü inşa edilmeden önce, ÜKHT Kadıköy-Üsküdar
ile Kadıköy-Kısıklı seferlerini Kadıköy-Altıyol-Yavuz Türk Caddesi-
Mısırlıoğlu-Yeldeğirmeni-Ayrılık Çeşmesi-Sağlık Ocağı
tarikiyle yaparmış.

Köprü 1945lerde açılınca tramvay hattı köprü üzerine alınmış
ve Yeldeğirmeni hattı sökülmüş.

Yeldeğirmeni halkı mağdur olmasın diye aynı güzergahı kullanan
Kadıköy - Gar (2) otobüs hattı ihdas edilmiş.

(Kadıköy-Haydarpaşa arasından yürüme imkanı olmasına,
vapurların bazılarının Haydarpaşa'ya uğramasına ve karşılıklı
KAYIK hizmetine rağmen, niçin bu kadar kısa mesafe için
otobüs çalıştırıldığına hayret edenler olurdu.)

Bu hatta hep O321H ler çalışırdı.

Ancak 1960larda gördüğüm bir kitapda (Galiba resimli bir Atlas idi)
en küçük Büssinglerden (başta ve arkada kapısı olanlardan)
birinin Gar'ın Kadıköy tarafına bakan durağında beklerken çekilmiş
fotografı bulunmaktaydı.


umit1
7 yıl önce - Cum 05 Oca 2007, 19:23

Alıntı:
Ancak 1960larda gördüğüm bir kitapda (Galiba resimli bir Atlas idi)
en küçük Büssinglerden (başta ve arkada kapısı olanlardan)
birinin Gar'ın Kadıköy tarafına bakan durağında beklerken çekilmiş
fotografı bulunmaktaydı.


Bu Onur beyin yazdiklarini dogruluyor.

Demekki eski Bussinglerin bazilari 50 li yillarda bir ara Kadikoy tarafinda hizmet gormusler,ben hic rastlamadim,acaba Kemal Bey rastladimi diye dusunmedende edemiyorum.


Kemal Çevik
7 yıl önce - Cmt 06 Oca 2007, 13:15
Kadıköy de Büssing


Ümit bey,[

Alıntı:
acaba Kemal Bey rastladi mi diye dusunmeden de edemiyorum.


Ben kendi gözüm ile gördüğümü hatırlamıyorum. Ancak daha eski Kadıköy'lülerin bazıları "Alaman" otobüslerinden gördüğünü söylüyor, bilgiler birleşince bunun Büssing olduğunu düşünebiliriz. Yalnız zamanı 1950-52 gibi belirtiyorlar, buradan da bunların IETT değil ÜKHT araçları olabileceğii htimali doğuyor, ki bu da Onur beyin yazdıklarıyla örtüşüyor.

Görüşmek üzere
Kemal Çevik


ümit 806

7 yıl önce - Prş 11 Oca 2007, 00:23

Alıntı:
3 nolu Kadıköy-Acıbadem,20 Nolu Kadıköy-Merdivenköy hatlarında devamlı skoda otobüs kullandığını söyledi.

Alıntı:
61 veya 62 senesinde 20 numarali merdivenkoy mercedesleri ilk defa sabah ve aksam saatlerinde merdivenkoyden sonra Sineklitepe (Libadiye) deki Karayollari istasyonuna kadar depar seferleri yapmaya baslamislardir,bu Mercedeslere sabah ve aksam saatlerinde Ankara yolunun karsisina gecmek icin goztepe kavsaginda firsat beklerlerlerken cok rastladim,tabii o zaman goztepe kavsaginda ust gecit alt gecit filan yoktu hatta isik dahi yoktu

Ben 3 numarayla tanıştığımda Üsküdar - Emniyet Mah. - Burhaniye Mah. Ringi idi. Sonradan 3Ç numarası ile (ki bu 2000'li yıllara yakın idi) Kadıköy otobüsü kondu. Şimdi bu ikisini de görmüyorum, fakat 3 numara son gördüğümde Kadıköy kalkışlı bir hat olmuştu. Sonradan 3A ve 3B hatları Kadıköy Acıbadem Ünalan tarafına verilince eskiden oturduğumuz bir mahalle (1987-1990) olan Burhaniye'nin numarasını kaptırdığımız için epey üzülmüştüm. Fakat şimdi öğrendim ki 3 numara daha eskiden de o bölgelerin (Acıbadem) numarası imiş.
20'li Numaralarla daha geç tanıştım ama harfsiz 20 numarayı görmek de nasip olmamıştı hiç. Bunu öğrendiğim için de çok sevindim. Bir yığın 20'li hattın hep Merdivenköy civarından geçiyor olması harfsiz 20'nin ne olduğunu çok merak ettirmişti.

10'lu ve 20'li hatları ilk tanıdığımda 20'li hatların E5, 10'lu hatların ise Ziverbey'den gittiği gibi bir kural vardı. 10E - 20E, 10M - 20M gibi. Fakat sonradan bu tür kurallara riayet edilmediği için Ziverbey'den geçen 20D, 20K gibi hatlar oluştu.


Kemal Çevik
7 yıl önce - Prş 11 Oca 2007, 01:22
Pek değil


Alıntı:
10'lu ve 20'li hatları ilk tanıdığımda 20'li hatların E5, 10'lu hatların ise Ziverbey'den gittiği gibi bir kural vardı. 10E - 20E, 10M - 20M gibi. Fakat sonradan bu tür kurallara riayet edilmediği için Ziverbey'den geçen 20D, 20K gibi hatlar oluştu.


Sevgili Ümit,

Böyle bir kural olduğunu sanmıyorum, hat ve geçilecek yol o kadar azdı ki.....

Bir de üstelik Kadıköy'ün ancak iki tanecik 20'li numarası var 20 ve 21

20  numara, Kadıköy - Merdivenköy iken  Ziverbey - Kuyubaşı- Çemenzar - Göztepe - Merdivenköy yolu ile çalışırdı, bir müddet depar sefer yaptıktan sonra Ankara yolunun kuzeyine Örnek Mahallesi olarak uzadı.

10 Kadıköy Yakacık iken 16 Pendik ile Kartal'a kadar Kızıltoprak - Bağdat Caddesi yolu ile gider, onlara Suadiye'ye kadar 21, Bostancı'ya kadar 4 eşlik ederdi.

7 İçerenköy'de Ziverbey'den çalışır, bugünkü 129'ların durağının oradan içeri girip Küçükbakkalköy'e giderdi, 19 ise Ankara yolundan gelir, - Şenesenevler'e girer, Bostancı Dörtyol - Bahçeler güzergahından Ankara yolunu Bostancı  sapağından (köprüsü değil) karşıya geçerek K.Bakkalköy'e (tabelada böyle yazardı) ulaşırdı. 7 sık ve uzun çalışırken 19 seyrek olur  gece 9'dan sonra ve tatil günleri çalışmazdı. Sonraları 19 Anadolu garajına yakın bir yerde sondurak yapmaya başladı, uzaya uzaya Dudullu'ya kadar gitti. Neden Bostancı - Dudullu hattının 19 numara olduğunu da bu açıklıyor sanırım.

Bölük pörçük oluyor ama tetiklendikçe buluyor, buldukça yazıyorum.

Kemal ÇEVİK


En son Kemal Çevik tarafından Prş 11 Oca 2007, 01:57 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Akın Kurtoğlu

7 yıl önce - Prş 11 Oca 2007, 01:31

Pekiyi... Sizlere bir soru: Neden İETT otobüslerinin hatları 1-21 arası Kadıköy yakasındadır da, 22'den 99'a kadar olan çift sayılar Avrupa tarafındadır?    

Akın KURTOĞLU


Kemal Çevik
7 yıl önce - Prş 11 Oca 2007, 02:34
Efeendiimmm


Alıntı:
Pekiyi... Sizlere bir soru: Neden İETT otobüslerinin hatları 1-21 arası Kadıköy yakasındadır da, 22'den 99'a kadar olan çift sayılar Avrupa tarafındadır?


O zamanlar Üsküdar ve Kadıköy Havalisi Tramvay Şirketinin adamları alaydan yetişme mert ama az eğitimli çocuklardı, IETT şirketi alınca bu insanların açıkta kalmasına gönlü razı olmadı, ama bir sorun vardı bu az buçuk mektep medrese görmüş adamlar 21 den fazlasını sayamıyorlardı daha kötüsü yazamıyorlardı. Sonunda zamanın IETT umum müdürü harika bir çözüm buldu, Kadıköy yakasına sadece 1 ila 21 arası numaralar verildi. Her ne kadar sonradan gelen yöneticiler zamanın ilmi sayesinde bu 21 sayı ile 40 tan fazla hattı numaralamayı başardılarsa bu onların fazla mürekkep yalamışlığından ileri geliyordu......

Akın bey bu işi burada keseyim yoksa sizin serzenişinden kurtulayım derken başıma çok daha kötü işler gelecek, ama yağma yok bu sefer sazanlık yapmadım.  

Kaçırana not: Akın beyin bu tür sorularına, en son GZ3'e, hemen cevabı yapıştırdığım için  bir hayli üzüldü de    bu sefer alenen herkesin önünde özür diliyorum.

Akın beye not: Bir süre sonra bu mesajı yokedin de  "karizmamızı çizdirecek"  malzeme vermeyelim kimsenin eline.

Kemal ÇEVİK


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM