Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Bir İstanbul İETT Klasiği: 'Leyland-Levend' Otobüsler
« önceki   12345 ... 878889   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 4
Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Pzr 24 Arl 2006, 04:06

İETT'nin elindeki mevcut Leyland maketi hakkında sanırım Esat San bize detaylı bilgi verebilir. Çünkü, makete en son depolarda rastlandığnı söylemişti.

Akın KURTOĞLU


onur orhon
10 yıl önce - Sal 02 Oca 2007, 22:04
Leyland-Levend


Leyland'larla ilgili Kemal ÇEVİK beyin açtığı sayfa ve ardından temin ettiği bilgiler arşiv açısından önemli noktalar içeriyor. Bu otobüsleri İstanbul'a getiren Taşıt Ticaret adlı bir firma ve şimdi soyadını hatırlayamadığım Reşit bey adlı bir temsilciydi. İstanbul Belediye Başkanı Fahri ATABEY, İETT Genel Müdürü Saffet GÜRTAV'dı. Kendilerini anmak istedim. Bu partinin devamı niteliğinde 1973 yılında dönemin belediye başkanı Ahmet İSVAN'da 800 otobüs şasisi ithal edip, aynı karoserileri burada yapmak istedi. Ancak bu proje gerçekleşemedi. Bunun bir sonucu olarak da Ahmet İSVAN bütün iyi niyetine rağmen başkanlığı döneminde bir tek otobüs alamayan belediye başkanı unvanına sahip oldu.

Leyland'ların ilk partisi Anadolu yakasına geldiğinde lise bir öğrencisi oduğumu sanıyorum. İlk binişim 4 numara Bostancı otobüsünde oldu. İstanbul'a gelen ilk grup 810 ile 840 arasındaydı. Bunlardan 821-822-823-824-826-827-828-829-830-831 Bağlarbaşı garajına gönderildi. Bunların içinde yok olan 825 ile 810 ikinci ve sonraki grupları getirecek şoförleri taşıdılar. Daha sonra ikinci partide 859-860-861-862, üçüncü partide 881-897 arası, dördüncü partide 917-923, beşinci partide 942-946 arası, altıncı partide 969-976 arası, yedinci partide 1034-1042 arası, sekizinci partide 1072-1090 arası Anadolu yakasına verildi.

Filo dengelemesinde de 810-811-812-813-819-820-825-845-846-847-848-849-850-851-852-870-871-872-904-905-907-931-1032-1033-1043-1044-1045-1046-1047-1048-1049-1050-1052-1099-1104-1105-1107-1109
Anadolu yakasında çalıştılar.


Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Çrş 03 Oca 2007, 03:12

Onur Bey'in listesine göre, Kadıköy yakasına verilen Leyland'ların toplamı; 38'i filo dengelemesi ile olmak üzre:

38 + 79 = 117 adet... Yani 1969 yılı biterken, Kadıköy yakasında 117 Leyland, Avrupa yakasında ise; 183 adet Leyland garajlara bağlanıyorlar...

Akın KURTOĞLU



cenkince

10 yıl önce - Çrş 03 Oca 2007, 12:47

Alıntı:
Bunların içinde yok olan 825 ile 810 ikinci ve sonraki grupları getirecek şoförleri taşıdılar.


Bu otobüslerin rodajı kimbilir ne kadar güzel olmuştur. (Motorun açılması tabir ederler...)

Ayrıca içleri ne kadar da yeni kalmıştır. Zira içleri ne kalabalıktan ne yağmurla birlikte içeri taşınan çamurdan ne de vandalların yol açtığı kesme biçme işlemlerine maruz kalmamıştır ilk bir yıl...


Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Prş 04 Oca 2007, 01:23

1980 Yaz-1981 Aralık arasındaki 1.5 sene içerisindeki gördüğüm Leyland'lardan oluşturduğum liste (siyah renkli olanlar) ve 1982-83 döneminde filoda birden bire boy gösterenler (kırmızı renkli olanlar). Herhalde yedek parçaları geldi ve sefere çıktılar. Mavi renkli olanlar ise, sonradan tamir otobüsüne çevrilen Leyland'lardır. Kırmızı ve altı çizilenler de sonradan filoda rastlananlar (1982 başından itibaren olanlar) ve sonradan tamir otobüsüne çevrilenlerdir. Hiç rastlayamadıklarım ise listede belirtilmemiştir. Tamamı da yukarıda belirttiğim zaman zarfı içinde Avrupa yakasında görülmüştür.


(+)


Akın KURTOĞLU


M.Ali Sade
10 yıl önce - Prş 04 Oca 2007, 12:41

Onur Orhon bey'in bahsettiği Taşıt Ticaret A.Ş. 1966 yılında kurulan bir şirkettir.

Mersin Yakaköy bölgesinde kurduğu montaj fabrikasında ürettiği Türkiye'nin ilk  6 x 4 kamyonu olan Leyland Süper Comet kamyonu üretildiği yıllarda oldukça ilgi görmüştü.

6,5 litre motor hacimli ve 150 HP gücündeki bu kamyonlar daha ziyade devlet teşekkülllerine satılmıştı.

Ancak yine aynı fabrikada üretilen 6 x 2 çekişli CH51 XLT modelleri de özellikle güney illerimizde bayağı tutulmuştu.

İstanbul'daki Leyland Levend otobüslerinin güzelliğini gören nakliyeciler bu kamyonlara da oldukça ilgi göstermişler ama o yıllardaki fiyatlarının yüksekliğinden de yakınmışlardı.

Buradan konuyu şu noktaya getireceğim,acaba otobüs Leyland'lar kaç paraya alındılar?Kamyonları gibi pahalı mıydılar?

Herkese selamlar...



Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Prş 04 Oca 2007, 19:51

Alıntı:
acaba otobüs Leyland'lar kaç paraya alındılar?Kamyonları gibi pahalı mıydılar?

Leyland'ların beheri; 300.000 TL'ye maloluyor.

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=23186& ...p;start=21

Akın KURTOĞLU


hakan_1970
10 yıl önce - Cum 05 Oca 2007, 00:38
Listedeki eksik Leyland'lar !


Linkini veremedim, ama İETT filosuna veda eten otobüsler forumu, sf5'te 22.02.2006 tarihli mesajımda Akın Kurtoğlu'nun listesinde eksik olan Leyland'ların bazılarının Gazhane'de görüldüğünü belirtmiştim.

Listedeki eksik birkaç otobüsün benim gördüklerimle tutmasına oldukça sevindim  

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=200328#200328

Bazıları ise listede var görünüyor, bunlar da tamir ettirilip sefere devam etmiş olabilir.


Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Cum 05 Oca 2007, 00:44

Alıntı:
Kısacası İETT bakım atölyesinden birisi bizi şaşırtmak istemiyorsa   , onarılan bir otobüse başka no. vereceklerini düşünmüyorum.

Aslında Leyland tarihinde yalnızca bir defa numarası değişmiş otobüse şahit oldum. Kaportasında yazan numara farklı, içinde şoförün üzerindeki iç alınlığın üzerindeki küçük oval teneke üzerindeki siyah boyayla yazılı iç filo numarası farklıydı. Bu otobüsün dışında: 884, içinde ise: 1103 numarası yazılı idi.   Buna artık kaldırılmalarına yakın son dönemde rastlamıştım. Notunu almışım, fakat yanında maalesef gözlem tarihi yok

Akın KURTOĞLU


Kemal Çevik
10 yıl önce - Cum 05 Oca 2007, 01:41

Akın bey,

Leylandda sürücünün başı üstündeki numaranın raptedildiği sac parça olduğu gibi sökülür, arkasındaki silecek motorlarına, elektrik kablolarına  ulaşılırdı. Bu parçanın sağlamı 1103'ten alınmış ya da toplanırken karıştırılmış da olabilir mi acaba?

Kemal ÇEVİK



sayfa 4
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   12345 ... 878889   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM