Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 6
ZaferB66
3 yıl önce - Prş 23 Ekm 2014, 15:09
Hattı Kırıkkale'nin dışına taşımak


Kırıkkale Belediye Başkanı demiryolunun şehrin dışına taşınmasını istiyormuş. O zaman Gar da şehirden uzaklaşmış olmayacak mı?

http://www.milliyet.com.tr/Milliyet.aspx?aType=Ek ...p;EkPage=5


Misafir 16a

3 yıl önce - Prş 23 Ekm 2014, 17:01

Ankara ilinde yer alıp da Ankara merkezinin ortasına tek seferde gidemeyen ilçeler var. Kırıkkale farklı bir il. Buna karşın Sıhhiye'ye 1 seferde ulaşılabiliyor. Ama başkan diyor ki şehir dışına taşıyın.

onurnazliaka
3 yıl önce - Cum 24 Ekm 2014, 17:06

Kırıkkale tren istasyonunun konumu oldukça iyidir. Şehrin tam göbeğindedir. Kırıkkale'de şehir, genel olarak demiryolunun kuzeyindedir. Ancak bir kısım mahalle hattın güneyindedir. Fakat zaten, güneyde olan mahalleler demiryolu olmasa bile çok rahat geçemeyecek, çünkü arada hem MKE ait araziler var hem de diğer boş yerler. Şu anda Karşıyaka bölgesi esas olarak 2 noktadan şehir merkezine ulaşabiliyor. Demiryolu kaldırılınca da bu nokta sayısı aşırı artmayacak, 3 ya da bilemediniz 4 olacak. Yani bu denli hayati bir proje değil. Eğer demiryolu o kadar rahatsız ediyorsa, TCDD ile ortak olarak buyursunlar ilgili alt ve üst geçitleri yapsınlar. Ama bu yükümlülüğün altına girmektense laf olsun torba dolsun maksatlı hat kaldırılsın demek olmaz.

Demiryolu hattı Kırıkkale'ye güneyden geliyor. En eski Samsun Yolu da zaten buradaki derin vadiden giderdi. Kılıçlar - Irmak - Yahşihan - Kırıkkale şeklinde güney geçişli bir hat var. Ve hattın şehre rahatsızlık verdiği tek nokta da merkezdeki 500 metrelik kısmıdır. Bunun dışında hat, şehrin pek de içinden geçmiyor. Kırıkkale'nin yapısı gereği kuzeye yaygın bir şehir olduğundan bölünmüşlük söz konusu değil. Dolayısıyla bu yapı içinde hattın güneyden gelmesi dolayısıyla bunu nasıl kuzeye alacaksınız? Ta Irmak'tan Yukarı Mahmutlar'a dek yeni hat mı açılacak? Zaten oraya YHT yapılıyor ayrı bir proje olarak, onun içinde de gerekli raylar var ama bu hattın da kalması isteniyor.

Tren, Kırıkkale için hayatidir. Ankara - Kırıkkale otobüsle 1 saat. Ancak AŞTİ'ye git, Ankara Çevre Otoyolu'nu dolan, Kırıkkale'de de şehrin girişindeki terminalde in ve oradan dolmuşa bin derken bu süreye 30 - 35 dakika daha katabilirsiniz. Oysa ki trende bu süre 1 saat 45 dakika ve hatta bazen 2 saat olmasına karşın merkezden alıp merkeze bıraktığından süre hesapları da denkleşiyor. Ama tren fiyat açısından çok daha karlı oluyor. Gerçi bölgesel ekspresleri kıstılar ama ana hat trenleri de bölgesel tadında kullanılabiliyor. Fiyatları da uygun. Bugün otobüsle Kırıkkale 10 TL. Oysa trende en ucuz 3,25 TL, en pahalı 4,50 TL fiyatlar. Gençlere % 20 indirim, 65 yaş üstüne de % 50 indirim. Kırıkkale'de okuyan ve evi merkezde olan pek çok Ankaralı öğrencinin treni yoğun olarak kullandığını biliyorum. Tren üniversite tarafına hitap etmiyor ama merkezdekiler sıklıkla kullanıyor. Bu Kırıkkale için büyük velinimet. Düşünün ki 65 yaş üstü bir amcamız canı sıkılsa 2 TL'ye Ankara'ya gelip, Ulus'tan alışverişini yapıp Kırıkkale'ye dönebilir.

Kırıkkale'nin Ankara tarafına olduğu kadar Yerköy, Kayseri, Sivas, Adana, Mersin, Malatya, Diyarbakır ulaşımında da tren önemlidir. Özellikle Kayseri'ye giden çok kimse oluyor. Bu açıdan tren hattı hiçbir biçimde oradan kalkamaz. O semtlerin gelişimine bu hat engel değil, çare üretmek isteyen başka türlüsünü de bulur.



furkanbildik
3 yıl önce - Cum 24 Ekm 2014, 19:30

kırıkkale üniversitesine yakınmı bu durak onur hocam ?

onurnazliaka
3 yıl önce - Cum 24 Ekm 2014, 20:17

Alıntı:
kırıkkale üniversitesine yakınmı bu durak onur hocam ?

Hayır. Mevcut tren istasyonu şehrin tam göbeğinde, meydana 200 metre uzaklıkta. Üniversiteyse 5 km uzaklıkta. Dolayısıyla üniversiteliler treni, ancak evleri ya da yurtları merkezdeyse kullanıyor.

Kırıkkale'ye günübirlik giden öğrencilerden treni kullanan kimse yok. Çünkü hem saatleri pek uymaz hem de üniversitenin konumu dolayısıyla uygunsuz. Kimisi arabayla ortaklaşa gidiyor, kimisi otobüs ve minibüse biniyor. İşi bilenlerse otostopla gidip geliyor, zaten üniversite Ankara Yolu üzerinde olduğundan orada dolmuş ücreti vermiyorlar.

Mevcut hat üniversite için uygunsuz olmakla birlikte YHT hattı açıldığında tam olarak üniversitenin arkasından geçecek. Kaç yıla açılır bilinmez ancak seyahat süresi 25 - 30 dakikayı aşmayacak ve Kırıkkale'ye gidiş gelişlerde aylık abonman alan ciddi bir kitle de olacaktır. Şu an öğrenciler genel olarak Kırıkkale ve Yahşihan'da kalıyor. Hatta Kırıkkale'nin nüfusu düşerken Yahşihan'ın nüfusunun artmasının sebebi de bu. Gerçekten çok öğrenci var. Maceracı ruh taşıyan öğrenciler günlük gidiş geliş yapabiliyor ama bu zorlu, zahmetli. Özellikle otostopla gidenler büyük zahmet çekiyor. YHT bu sıkıntıları büyük ölçüde çözer.


erdoğan06tr
3 yıl önce - Cmt 25 Ekm 2014, 00:23

Bugün ilk defa otobüs yerine treni kullandım Kırıkkale-Ankara arasında. Ayrıca ilk defa anahat trenine (Van Gölü Ekspresi) binmiş oldum.
Yaklaşık 1 saat 50 dk'da Ankara'ya vardık. Tren 1 saat rötarlı geldi. 8:30 yerine 09:30'da bindik.
Fakat şunu da ekleyeyim; otobüse göre daha rahat. Zaten Ankara'dan çıkışta rötar olacağını sanmam, Kırıkkale'den Ankara'ya gelecekseniz de eğer rötar benim için problem değil derseniz treni öneririm.
Otobüste koltuk araları aşırı dar. Zaten hiç büyük otobüse denk gelemedim, hep minibüs kalkıyor AŞTİ'den de. Tren bu yönden avantajlı. Bir de fiyat avantajı var. Fiyat 3.75-4.00 TL arası değişiyor. Hatta bugün bileti tren içinden aldık, 2,75TL'ye. Çünkü yer kalmamıştı, mecburen içeriden aldık fakat tek dezavantajı ayakta gitmek oluyor. Ayakta gidildiğinden olsa gerek biletin fiyatı trenden alınca daha da ucuz oldu.



En son erdoğan06tr tarafından Cmt 25 Ekm 2014, 12:18 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Misafir 60d

3 yıl önce - Cmt 25 Ekm 2014, 09:58

Kırıkkale Üniversitesi, Yahşihan'da değil mi? Tabloya göre Yahşihanda durak var. Oradan daha uygun değil mi ?

http://www.tcdd.gov.tr/upload/Files/ContentFiles/ ...ikkale.pdf

Şu an için sabah K.Kale yönüne tren yok ama, çalışmalar bitince mutlaka olacak.


onurnazliaka
3 yıl önce - Cmt 25 Ekm 2014, 12:36

Yahşihan durağında sadece bölgesel ekspres ve Güney Ekspresi/Van Gölü duruyor. Bugüne dek Ankara'dan Kayseri'ye Doğu Ekspresi, 4 Eylül Mavi, Çukurova Mavi'yle gittim, aynı şekilde de döndüm. Zaten hiçbiri burada durmuyor. Durak listesi de bunu doğruluyor. Çünkü Yahşihan'da fazla yolcu potansiyeli yok. Ara durak.

Bölgesel ekspresin saati öğrenciler için pek uygun değil. Ayrıca istasyon da Yahşihan'ın en aşağısında. Öğrencilerse daha ziyade üniversite tarafında kalıyorlar, evleri ve yurtları yukarı kısımda. 2 km kadar bir mesafe, üstelik hafif yokuşlu. Yürümek 20 dakika ya da dolmuşa binilecek. Yani Yahşihan durağı bu nedenlerle işlevsel değil. Zaten gidiş gelişler genelde sabah ve öğleden sonra. Yani uyumlu treni ve saatini bulmak pek mümkün olmayabilir. Olsa bile Kırıkkale Üniversitesi'ndekileri biliyorum, trenle uğraşıp üzerine bir de 3 TL civarı para vereceklerine mis gibi otosop çeker, yarı süresinde bedavaya gelirler.


Misafir d90

2 yıl önce - Pts 22 Arl 2014, 18:47

TCDD de EGO'dan ilham mı aldı ne, tren seferlerini iyice törpülemiş. Artık sadece sabah Ankara'ya gidiş ve akşam Ankara'dan dönüş var.

http://www.tcdd.gov.tr/upload/Files/ContentFiles/ ...ikkale.pdf



sayfa 6
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet