Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 6
ziya güney
11 yıl önce - Pzr 24 Arl 2006, 22:15

Güzelyalı-İstanbul arasında çalışacak olan deniz otobüslerinden birisinin adının Osmangazi diğerinin de Orhangazi olacağını B. şehir belediye Başkanı sn. Hikmet Şahin bugün Bursa'daki bir toplantıda açıkladı..
Hayırlı uğurlu olsun..


Cem Telgeren
11 yıl önce - Pts 25 Arl 2006, 11:10

26 Ağustos 2006 Tarihli mesajımda demişim ki:

Alıntı:
Yeni alınacak ve Güzelyalı'ya sefer yapacak olan feribotlara OSMANGAZİ ve ORHANGAZİ adlarının verilmesini teklif ediyorum.


Ve dün Sayın Ziya Güney mesajında diyor ki:

Alıntı:
Güzelyalı-İstanbul arasında çalışacak olan deniz otobüslerinden birisinin adının Osmangazi diğerinin de Orhangazi olacağını B. şehir belediye Başkanı sn. Hikmet Şahin bugün Bursa'daki bir toplantıda açıkladı..


26 Ağustos 2006 da yaptığım feribotlara verilecek isim teklifinin gerçekleşmesi beni çok mutlu etti.Kendimi feribotların isim babası gibi hissettim. Ziya Bey'in de dediği gibi hayırlı ve uğurlu olsun.


Emre Alkor
11 yıl önce - Pts 25 Arl 2006, 15:49

Alıntı:
Büyükşehir Belediye Başkanı Hikmet Şahin, 2006 yılı bitmeden iki projenin daha tamamlandığını belirtirken, 2007'ye de yeni projeler ile girileceğinin müjdelerini verdi. AKP'nin BUTTİM'de yapılan 14. İl Danışma Meclisi toplantısında konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Hikmet Şahin, ayrıca Güzelyalı Feribot İskelesi'nin inşaat çalışmalarının da tamamlandığının altını çizerek, iskelenin, yeni yıldan önce yapılacak bir toplantı ile kamuoyuna tanıtılacağını kaydetti.

Güzelyalı-Yenikapı hattında çalışacak iki geminin de yapım çalışmalarının hızla sürdüğünü belirten Başkan Şahin, gemilere Osmangazi ve Orhangazi adının verildiğini kaydetti. Şahin, son rötuşlarının yapılan Osmangazi adlı geminin, Güzelyalı'ya gelmek için 6 Mart'ta Avustralya'dan hareket edeceğini söyledi. Geminin Güzelyalı'ya gelmesinin nisanı bulabileceğini anımsatan Şahin, gemilerin gelmesiyle birlikte Bursa-İstanbul arasının da 1 saat 15 dakikaya ineceğini vurguladı.



http://www.bursahakimiyet.com.tr/in.php?is=haber& ...p;im=16726

merak edenler için paylaşmak istedim.Güzelyalı feribot iskelesi bitmiş. Yeni gemiler gelenekadar İDO elindeki başka gemileri bu hatta çalıştıracağını sölemişti.  



Akın Alan
11 yıl önce - Prş 28 Arl 2006, 01:14

Bu arada gemilerin hızları kesin olarak 39 Deniz mili olarak açıklandı.

mustafa basaroglu

11 yıl önce - Prş 28 Arl 2006, 03:13
Kendi gemimizi kendimiz yapalim.


Burada yazdıklarınızın hiç biri beni tatmin etmedi.Neden ihtiyacımız olan gemileri yabancı ülkelerden satın
almaya çalışıyoruz?
Yurdumuzda binlerce işsiz vatandaşımıza iş sağlamış oluruz ,kendi gemimizi kendimiz yapmaya çalışsak.
Yoksa bir katamaran yapmayı beceremiyor muyuz?Yurdumuzun dört bucağına Üniversiteler yapıldı,
binlerce mühendisler yetişti.Kendilerine iş yeri sağlayamazsak öğrendiklerini nasıl değerlendirsinler?

Bir an evvel kolları sıvıyalım yeni tersaneler kuralım,kendi gemimizi kendimiz yapalım ve kimseye muhtaç
kalmayalım,dövizlerimizi hazır mal alıp çarçur etmeyelim.Geçen yüz yılın tekniği ile  değil, yeni yüz yılın
tekniği ile çalışalım.Sahil kentlerimizi deniz yolu ile tekrar keşf etmeye başlayalım( Karadeniz , Akdeniz)

Hoşçakalın

Mustafa Başaroğlu


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Prş 28 Arl 2006, 03:19

Aslında katamaran yapabiliyor artık Türkiye.   İDO'nun elinde yerli malı deniz otobüslerimiz mevcut. Belki boyutlardan kaynaklanan bir mâni olabilir. Ya da mesele başka bir teknik sorun içeriyor olabilir.

Akın KURTOĞLU



Arda Alkaya
11 yıl önce - Prş 28 Arl 2006, 03:41

Alıntı:
Neden ihtiyacımız olan gemileri yabancı ülkelerden satın
almaya çalışıyoruz?


Bu gemilerin yapım aşamaları klasik gemilere göre farklıdır. Ham madde olarak çelik değil, alüminyum kullanılır. Gemi kapalı hangarda inşa edildikten sonra denize indirilir. Türkiye'de bu büyüklükte bu tarz gemi inşa edecek tersane yok. Belki deniz otobüsü yapılabilir ama feribot zor. Hatta eldeki feribotların bakımları bile askeri tersanede yapılıyor.

Bu konudan yatırım yapılamaz mı? Yapılabilir. Kendi feribotumuzu kendimiz üretebiliriz ama 2 feribot için tersane kurmak da pek karlı olmaz. Başka yerlerden siparişler alınmaz mı? Alınabilir ama zaten bu sektörde 2-3 tane şirket var. Pazarı tümüyle kaplamış durumdalar. Yani kurduğumuz tersane elimizde patlayabilir, atıl yatırım olabilir.

Belki feribot üretiminde geri olabiliriz ama özellikle yat üretiminde çok iyi noktalardayız. Tersanelerimiz tam kapasite çalışıyor ama yetişemiyorlar. Yeni düzene göre artık imalat dallaşıyor (branching). Yani bir kuruluş 10 farklı sektöre gireceğine, 1 sektöre girip zirveye oynuyor. Aynı şekilde ben feribotların ithal edilmesine karşı değilim. Çünkü üreticisi alanında en büyüğü. Biz feribot üretmenin peşinde koşacağımıza, şu an en önemli alanımız olan yat üretiminde zirveye oynamalıyız.


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Prş 28 Arl 2006, 22:47

OSMANGAZİ-I denizjetinden son kareleri görmek için:

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=34771

linkine geçebilirsiniz.  

Akın KURTOĞLU


eyupmus

11 yıl önce - Prş 28 Arl 2006, 23:00

Bu gemilerin yapıldığı austal ships tersanesi bizim pendik tersanesinin belkide onda biri bile değil ama önemli olan yapabilmek.



sayfa 6
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara