Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 366
Cemoli D18
3 yıl önce - Pzr 16 Ksm 2014, 14:42

Alıntı:
Şu anki ihale Çekmeköy'e kadar. Ama TBM'ler kazmaya devam edecek, iş artışı yapılacak muhtemelen.


İş artışı kaç MİLYON TL'ye mal olacak ?


metehan6195
3 yıl önce - Pzr 16 Ksm 2014, 14:43

m6 gibi olur 4 km(yanlış olabilir) ihalesiz metro inşaatı yapıldı

%30 hak edişe denk gelecek veya 4 de 1 oranında mı ne öyle uzatma veriliyor şirketlere(daha önce yaptığı inşaat için) uzatma olacaksa m5 için bu formülün sınırlarını zorlayacaklardır...


Barbaros
3 yıl önce - Pts 17 Ksm 2014, 01:15

Ümraniye Can Park ve eskiden Netaş'a ait olan tesislerin yanındaki Yamanevler isimli istasyondan bu akşam çektiğim resimler. Görünen o ki istasyon üst tablası tamamen bitmiş, sadece giriş çıkışların üzeri kapatılacak. Sanırım 1-2 aya orada ki yolu normale çevirirler...


(+)




(+)




adnanavci

3 yıl önce - Pts 17 Ksm 2014, 09:31

Yamanevler istasyonundan bir fotoda benden olsun yürüyen merdivenlerin kalıpları atılmış süper hızlı gidiyor bu istasyon çalışması


(+)


erkin1
3 yıl önce - Pts 17 Ksm 2014, 10:59

Alıntı:
m6 gibi olur 4 km(yanlış olabilir) ihalesiz metro inşaatı yapıldı

%30 hak edişe denk gelecek veya 4 de 1 oranında mı ne öyle uzatma veriliyor şirketlere(daha önce yaptığı inşaat için) uzatma olacaksa m5 için bu formülün sınırlarını zorlayacaklardır...


İhale kanuna göre %20 Artış verilir. O %20'nin + %20 si olur.
519* 0,22 =114 milyon euro yapar. O da taş çatlasın 2 İstasyona denk gelir. (2,5km +2 İstasyon)

Sabiha Gökçene Uzatmak için Önce 6 km Sonra 8 km =14 km 2 Parçalı Etap bekliyor. 2018'e kadar 6 km biterde, 8 km için beklenip beklenmeyeceği muamma. Bütün iş İGDAŞ özelleşmesi sonucu gelecek para ile yapılacak işler. Merkezi Hükümetin Hazine dışında, Yine 2- 2,5 milyar $ krediyi harcaması.
Emin olduğum tek şey ; eldeki işler dışında. 2018-2019'a kadar 10 milyar$ parayı metrolara harcanacak olması.

İGDAŞ'ın 6 -7 milyar $'a satılması, İBB 'nin anında uzun 2 hatta başlamasına vesile olacaktır. Yada 1 Uzun hat + 4 Hattın toplamda (40-50 km) uzatılması ile otobüs dolmuş eziyetinden şehir kurtulacaktır.


fearenes
3 yıl önce - Pts 17 Ksm 2014, 11:19

yamanevler istasyonundan yanındaki avm icine de giriş çıkış verilecek hatda yerleri hazır..yanlış hatırlamıyorsam avm içindeki migrosun olduğu yerdendi..



yasinsarul
3 yıl önce - Sal 18 Ksm 2014, 02:43

Alıntı:
yamanevler istasyonundan yanındaki avm icine de giriş çıkış verilecek hatda yerleri hazır..yanlış hatırlamıyorsam avm içindeki migrosun olduğu yerdendi..


biz de metroyu bize yapıyorlar zannediyorduk. şimdi anlaşıldı. bilgilendirme için teşekkürler.

illa bir alışveriş merkezinin önüne metro getirilecekse bu meydan avm olmalıydı. çünkü istanbul'un bu alandaki en büyük komplekslerinden biriydi. ancak meydan avm'nin iki tarafındaki metro istasyonları da kasıtlı yapılmış gibi bu avm'den uzaklaştırıldı. özellikle çakmak istasyonu çakmak ile alakası olmayan bir yere yapılarak buradaki yolcular kaybedildi. çakmak otobüs durağının arkasında kocaman boş arazi var. burası pekala istasyon olarak değerlendirilebilirdi ve yolun kapatılmasına gerek dahi kalmazdı. üstelik ikinci köprü güzergahında bir metrobüs projesi hayata geçirildiğinde buraya yapılacak bir metrobüs durağıyla da metro entegre edilme fırsatı yakalanacaktı. ancak anladığım kadarıyla oto sanayi sitesi bölgesinde gerçekleşecek uzun vadeli çıkarlar buna engel oldu.


Misafir 081

3 yıl önce - Sal 18 Ksm 2014, 08:33

Alıntı:
özellikle çakmak istasyonu çakmak ile alakası olmayan bir yere yapılarak buradaki yolcular kaybedildi. çakmak otobüs durağının arkasında kocaman boş arazi var. burası pekala istasyon olarak değerlendirilebilirdi

Parası senin cebinden mi çıkıyor. O arsa istimlak maliyeti deli para. İstasyonlar seçilirken İBB hata yapıyor fakat istimlak maliyetine girmek, mahkemeleri beklemek çoook uzun süreler...


nedimk
3 yıl önce - Sal 18 Ksm 2014, 11:34

@yasinsarul

Meydan AVM ye sürekli giderim.(küçük çocuğunuz veya bebeğiniz olduğunda soğuk günlerde mecburen kapalı yerlere bakıyorsunuz), oraya metro yapılması biraz zor olur.

Yapılabilecekler sınırlı:

1. Alemdağ caddesi üzerinde belediyenin yüzme havuzunun önüne metro çıkışı yapsanız bile meydana ulaşmak 400 metre, ikea 600 metre, buyaka 750 metre mesafe yürünmelidir. Üstelik bu yolların üstü açık. Yani "az yürüyeyim" diyen avm ziyaretçisi(bebekli/çocuklu insanlar vs.) için uygun değil. Diğer taraftan ıhlamurkuyu istasyonunda inen birisi meydana 720 metre, ikea ya 870 metre, buyaka ya 880 metre yürüyerek ulaşabilmektedir. Zaten yürüyerek gidilen bu yerler için ıhlamurkuyu istasyonu büyük bir kayıp değildir.

2. Metronun yolu değiştirilip meydan avm nin tam altından geçirilirse: asıl bu zaman Alemdağ caddesinde otobüs bekleyen insanlara haksızlık olur.

Diğer bir husus metro çıkışlarının bu tür yapılar ile bağlantılı olması durumunda bu yapıların katlanacağı bir bedel olmasıdır. Mesela capitol alış veriş merkezi, kendi içine çıkabilecek bir girişi kabul etmedi diye duydum(resmi değil). Bu sebeple bağlarbaşı çıkışları ilahiyatın aşağısında ve capitol un karşısında yapılıyor.

Bence durakların bu şekilde olması daha iyi.


metehan6195
3 yıl önce - Sal 18 Ksm 2014, 11:49

Alıntı:
Anadolu yakasındaki Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metrosu için 732.430.000 TL



2015 için ayrılan ödenek



sayfa 366
ANA SAYFA -> ULAŞIM