Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 93
Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pts 18 Arl 2006, 03:51

Arşiv'den:

Eylül / 1979: İETT'nin hergün servise verdiği toplam belediye otobüs adedi: 554... Filodaki toplam otobüs sayısı ise yalnızca; 654...

Akın KURTOĞLU


yılmaz büktel

15 yıl önce - Pts 18 Arl 2006, 14:11

daha önce yüklediğim bazı kartları bu kez detay olarak tarattım.

Beyazıtta bugün istanbul üniversitesinin önündeki alanda yer alan durakta 357? skoda ve 195? bussing
 

(+)


Eminönündeki duraklarda yolcusuyla buluşan 822 leyland ve 811 leyland. 822 nin arkasındaki taksi M.ali beyin yorumları için. en önde de eski tipten mavi renkli mersedes veya mersedes kasalı bir halk otobüsü.
 

yenimahalle 24 fındıkzade hattında 813 leyland, ardında yanılmıyorsam eski bir man otobüs, onun ardında troleybüs ve biraz sağda geride 437 skoda görülüyor. nerede mi tabii ki karaköy kemeraltı caddesi trafiğinin içindeler, 15 dakika sonra dönebilirlerse bankalar caddesi köşesini dönecekler yani resmin çekildiği noktayı  
 

(+)


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pts 18 Arl 2006, 22:22

Arşiv'den:

28 Ekim 1978: İETT'nin çalışır durumdaki 655 otobüsünün 277'si ekonomik ömrünü doldurdu (10 yaşını aştı). Bunlar:

76 Mercedes-0321HL
2 Mercedes-0317 (3 kapılı)
10 Mercedes-0321
30 Magirus-Saturn-II
12 Büssing-6500
46 Büssing-5500
100 Leyland

Akın KURTOĞLU


Mustafa Noyan

15 yıl önce - Sal 19 Arl 2006, 00:52

İETT'nin ilk römorklu otobüsünden bahsedildiğinde hep İETT garajlarında eski araçlardan imal edildiğini bilirdik; aslında bununla ilgili İETT tarihçelerinde hiç bir kaynak olmadığını, bu bilginin o zamanlarda da bugünkünden daha fazla güvenilemeyecek bir gazete fotoğrafı alt yazısından kaynaklandığını yeni farkettim;
http://wowturkey.com/t.php?p=/tr47/cenkince_romor ...otobus.jpg

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=11963& ...;start=161

Bu bilgi üstüne sitedeki yorumlarda paralel olmuş,
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=11963& ...p;start=64

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=11963& ...;start=162

Halbuki Skoda ve Jelcz üretimi, bizde kullanılanın neredeyse tıpatıp aynısı römorklu araçlar Avrupa'da kullanılmış, hatta bazı ulaşım müzelerinde halen sergileniyormuş... Aşağıdaki linklere bir göz gezdirdikten sonra siz ne dersiniz, acaba İETT ustalarıyla Çek veya Polonyalı Ustalar aynı modeli mi düşünmüş, yoksa İstanbul'da kullanılan model sezsiz sedasız kopya edilmiş bir araç mı?...

http://www.polskaprl.rejtravel.pl/prl3/jelcz.jpg

http://www.dresdner-nahverkehr.de/fotos/bus/nach1 ...ilder3.htm

http://353.hamradio.cz/jelcz.htm

http://komunikacja.krakow.eurocity.pl/index.php?o ...;Itemid=68

http://dali.feld.cvut.cz/~xkumpera/Skoda706RTO/in ...ex_cz.html

http://dali.feld.cvut.cz/~xkumpera/Skoda706RTO/pi ...zPO_E1.jpg


En son Mustafa Noyan tarafından Sal 19 Arl 2006, 01:01 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Sal 19 Arl 2006, 00:55

R1'in Şişli atölyelerinde imal edilen ilk römork olduğu hakkında Onur Orhon ve Sertaç Kayserilioğlu'nun makalelerinde ve kısa tarihçe çalışmalarında ayrı ayrı bilgi bulunmaktadır.



(+)

Römork R-1'in tam boy görünümü...

Akın KURTOĞLU



Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Prş 21 Arl 2006, 19:08


1947 model "116" filo numaralı Scania-Vabis, [35] numaralı Kocamustafapaşa-Bahçekapı-Sirkeci hattında... Hat numarası değişimi tamamlanmış (eski hat numarası: "11"). Demek ki 1951 yılı ve sonrası...

Resmin çekildiği mevkii tahmin edin bakalım.

Akın KURTOĞLU


yılmaz büktel

15 yıl önce - Cum 22 Arl 2006, 02:31

emin değilim ama yusufpaşaya bağlanan yol gibime geliyor. yani cerrahpaşa cami ile ana cadde arası

Mustafa Noyan

15 yıl önce - Cmt 23 Arl 2006, 13:19

Aslında Akın Bey'in sorusuna uzun süre cevap vermeyerek, sitedeki genç arkadaşlarımızın ilgilerini görmek istedim, maalesef Yılmaz Ağabey'den başka kimse düşünmemiş veya ilgilenmemiş gibi görünüyor; acaba sitedeki arkadaşlarımız İstanbul'un ulaşım araçları ve tarihiyle hiç ilgilenmeyecekler mi, şehiriçi ulaşımın hoş hatıraları ve güzel yanlarını bulup sevmeye çalışmak, ulaşım imkanlarını mümkün olan en iyi şekilde kullanma amaçlı mesajlara yönelerek, sunulan imkanları değerlendirme yerine; tek amaçları evlerinin önünden metro geçirecek mesajlar yazmayı denemek mi olacak, sorularına cevap bulamayıp; fotoğraf hakkında kendi düşüncelerimi paylşamaya karar verdim:

İlk bakışta ben de özellikle Yılmaz Büktel gibi yolun sağ tarafında görünen binaların profilinden Yusufpaşa civarını düşündüm, Fotoğrafı görülen 1947 model Scania-Vabis otobüsler 1957 ye kadar çalıştığına göre, bu dönemde tramvaylar azalmış olsa da, tramvay rayları görülebilmeli; bu nedenle otobüsün görüldüğü yer Haseki ile Kocamustafapaşa arasında olmalı şeklinde düşünmüştüm; ancak otobüsün sol arkasında görülen tarihi kapıyı bir türlü bu çevrede hatırlayamadım; 35 güzergahını tekrar değerlendirince, Çemberlitaş Sultan Mahmut Türbesi önü olabileceğine bayağı takıldım; ancak yine bu kapı türbenin duvarına benzemiyordu.
35 hattı ne zaman Sultanahmet ve Gülhane güzergahını kullanmaya başladı hatırlayamasam da, Eminönü istikametinde tramvay rayı olmayan yol arayışım beni Babıali Yoluşu çevresine çekti, tarihi kapı ve sağdaki tipik 1950 apartmanlarını birleştirince en son geldiğim nokta bu kapının Ankara Caddesi üzerinde İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından kullanılan tarihi binaya uyduğu yönünde, yolun sağındaki binalar da o zamanlarda Babıali olarak bilinen gazetelerin yöntildikleri ve basıldıkları apartmanlar olabilir; bilindiği gibi daha sonraları Milliyet ve Hürriyet gazeteleri binaların görünümlerini değiştirdiler...
Karşılaştırma amaçlı tarihi binanın şimdiki görünümü ekleyerek, tahminimi Cağaloğlu Cezeri Kasım Paşa Camii önündeki durak olarak yapıyorum.

 

Güncel Fotoğraf Kaynağı: http://galeri.istanbul.gov.tr/Default.aspx?pid=63 ...f0alo%f0lu


yılmaz büktel

15 yıl önce - Cmt 23 Arl 2006, 14:09

mustafa bey
benimde aslında ilk aklıma gelen aynı bölgeydi, ama istanbulda yaşadığım dönemlerde 35 in hep gülhane yokuşundan inmiş olması beni başka bir yer arayışına yönlendirdi. aslında doğal olarak eskiden cağaloğlu yolu kullanılıyor veya gülhane yolu kapalı olduğu için de buradan gidiyor olabilirdi. ama yine de çok emin değilim.
birde akını dinleyelim bakalım


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cmt 23 Arl 2006, 14:35

1950-51 dönemine kadar [11] hat numarasıyla çalışan Paşa otobüsleri, bu dönemden sonra yapılan yeni hat düzenlemesiyle birlikte [35] numarasını alıyorlar. Eski numaralarıyla çalıştıkları dönemde güzergâhları; "...-Çarşıkapı-Türbe-Sultanahmed-Hocapaşa-Sirkeci-Büyük Postane-Bahçekapı-Eminönü-Sirkeci-Ankara Caddesi-Vilâyet-Cağaloğlu-Türbe-Çarşıkapı-..." şeklinde iken, bu dönemden sonra, Cağüaloğlu'ndan geçen hatların yönleri de zaman zaman değişiyor. Bazen iniyorlar, bazen yalnızca çıkıyorlar. Ama aynı gidiş-gelişi kullanmıyorlar.


Detayda, Cağaloğlu'nu kullanan hatlar arasında 35 de var...

İşte üstteki resim de 1950-51 döneminden sonra Bir Scania-Vabis'in (fotonun üst tarih sınırı; en fazla 56-57 dönemine kadar olabilir), Cağaloğlu'nda "İl Milli Eğitim"in önünden Vilâyet-Sirkeci'ye doğru inmekte olduğu bir anda çekilmiştir.

Akın KURTOĞLU



sayfa 93
ANA SAYFA -> ULAŞIM